FPepe Elküldve Június4, 2008 Elküldve Június4, 2008 nehéz erre pontos választ adni sajnos...sőt szinte lehetetlen :D olvasd végig ezt a topikot és kapsz némi képet mire számíthatsz Én sokat jártam ilyen 1.4es 60 LE-s Astrával és nem a fogysztávsa miatt szerettem, hanem az igénytelensége miatt. Ez a motor ezzel a kasztnival városban, dugóban nem a fogyasztásban király sajna. Kicsit nehéz neki a kasztni. Így van, ahogy redline írja, a sok elindulás nem előnyös neki, a 60LE-s motorral leginkább lendülettel lehet közlekedni, tehát hosszú távokon. Ilyen esetben viszont meghálálja 6L körüli fogyival, ill. kevés karbantartási igényével. Városba erősebbet javasolnék, talán az 1.4-esből a 82LE-s hengerenkénti injektoros (Si) változat mozgékonyabb kicsit, jobban viseli a városi közlekedést. De igazából városban a dieselek a legelőnyösebbek, azok relativ nem nagyon veszik észre a különbséget város és hosszútáv között.
Hailstorm Elküldve Június4, 2008 Elküldve Június4, 2008 Koszonom a valaszokat. Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem?
Alex75 Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Koszonom a valaszokat. Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem? Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;)
redline Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Sajnos ez egy isszonyat méretű tévhit :D Gondolj bele kinek egyszerűbb mozgatni ugyanazt a súlyt: egy 60 lovas vagy 100 lovas motornak? De a nagyobb moci meg ugye gyakran többet eszik :D Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem? Városban sztem jobb, de megvenni drágább és ilyen öreg dizelek tényleg elég lutrik...ha belefutsz egy döglött adagolóba tökönlövöd magad.
Lacee Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 akár ecotec akár nem, a 2.0 16v azért 6-7L-el maximum autóúton megy el ... városban, mintahogy nemrég kitárgyaltuk inkább 8-12 között ... amúgy a C14SE motort keresd szerintem is. Jól bírja a strapát, nem annyira lomha és jól is fogyaszt(hat) Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;)
Atommanó Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Városban sztem jobb, de megvenni drágább és ilyen öreg dizelek tényleg elég lutrik...ha belefutsz egy döglött adagolóba tökönlövöd magad. A rutinos dízeles... :D :D...Redi ez gondolom a hidrotőkehang miatt van ugye??? :P
redline Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 A rutinos dízeles... :D :D... Ezt pont te mondod, Mr. 600e km? B) :P ;)
Atommanó Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Ezt pont te mondod, Mr. 600e km? :P :D :D Az okés, de nekem volt...szal tudok mi alapján véleményt mondani... ;)
Hailstorm Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D btw C14SE es 14SE kozott mi a kulonbseg?
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D btw C14SE es 14SE kozott mi a kulonbseg? c14nz és c14se van az egyik központi, a másik hengerenkénti befecskendezésű
powerup Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D Igen ,határozottan ezt ajánlom én is,nem fogsz benne csalódni.Volt 1,4 Si Sedanom is.A mostani 1.6 Si -ben 200 km felett járok,de meg se kottyan neki. :D
Hailstorm Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 c14nz és c14se van az egyik központi, a másik hengerenkénti befecskendezésű http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas?
powerup Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Ha venni akarsz,meg fogod ismerni a C14se-t. Hengerenkénti injektor , si felirat,82 le, DIS gyújtás és nem tudsz hibázni. :D
opel16v Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Amelyiknél nincs C betű, az még az eurós normák előtti motor, katalizátor sem volt benne. De olyat itt nem fogsz találni :D
FPepe Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Sztem az lehet a különbség, hogy a 14SE motor Angliában a Vauxhall Astrákba ment, katalizátor nélkül, mint a karbis 14NV, ami szintén csak ott fordult elő. Nálunk C14SE szerezhető be. Gabi megelőzött :D
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 így van, a 14se az karbis nem véletlenül nem mentem bele a részletekbe, mert olyat nem találsz :D egyébbknét a táblázatban is látszódik a különbség a motork között
FPepe Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 így van, a 14se az karbis nem véletlenül nem mentem bele a részletekbe, mert olyat nem találsz :D egyébbknét a táblázatban is látszódik a különbség a motork között Sztem nem lehet karbis (az 14NV az), mindenesetre katalizátor nélküli, ilyen itt nincs.
Soma01 Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel) Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás... Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV) Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest. Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen?
redline Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel) Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás... Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV) Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest. Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen? Motorfékezz amennyit csak tudsz, és tényleg ne válts 3000 alatt szerintem. Egyébként meg van BC-d figyeld és tapasztald ki. De attól függ merre és mikor jársz. Dugóban nincs igazán jó megoldás ahogy tapasztaltam.....Kolossy-Árpád 1-2-fék-1-2-fék-1-fék-1-fék-1-2-fék......de az sem jó, hogy 4000-en megyek fel az Árpád-hídra és amit fennvagyok trepni :D De szerintem ezzel a motorral városban nem lehet sokat spórolni, hacsak nem valami peremkerületbne közlekedsz és mindig szembe a forgalommal.
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Sztem nem lehet karbis (az 14NV az), mindenesetre katalizátor nélküli, ilyen itt nincs. jogos a dolog
autastra Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;) az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ?
redline Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D
autastra Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D ja , 80 -al :D , ötödikben , országúton
coupe Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D Erre én is kiváncsi lennék :D :P
opel16v Elküldve Június5, 2008 Elküldve Június5, 2008 az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ? Nekem annó Pécsen normál stílusban 8L körül alakult, naponta 80-100km-t mentem a városban :D Ha sok benne a hideg rövidtáv, mehet ennél sokkal feljebb is :P Vegyesben 7-8 között volt, attól függ, mennyire siettem :D
Recommended Posts