FPepe Elküldve Június4, 2008 Megoszt Elküldve Június4, 2008 nehéz erre pontos választ adni sajnos...sőt szinte lehetetlen :D olvasd végig ezt a topikot és kapsz némi képet mire számíthatsz Én sokat jártam ilyen 1.4es 60 LE-s Astrával és nem a fogysztávsa miatt szerettem, hanem az igénytelensége miatt. Ez a motor ezzel a kasztnival városban, dugóban nem a fogyasztásban király sajna. Kicsit nehéz neki a kasztni. Így van, ahogy redline írja, a sok elindulás nem előnyös neki, a 60LE-s motorral leginkább lendülettel lehet közlekedni, tehát hosszú távokon. Ilyen esetben viszont meghálálja 6L körüli fogyival, ill. kevés karbantartási igényével. Városba erősebbet javasolnék, talán az 1.4-esből a 82LE-s hengerenkénti injektoros (Si) változat mozgékonyabb kicsit, jobban viseli a városi közlekedést. De igazából városban a dieselek a legelőnyösebbek, azok relativ nem nagyon veszik észre a különbséget város és hosszútáv között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hailstorm Elküldve Június4, 2008 Megoszt Elküldve Június4, 2008 Koszonom a valaszokat. Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Koszonom a valaszokat. Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem? Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Sajnos ez egy isszonyat méretű tévhit :D Gondolj bele kinek egyszerűbb mozgatni ugyanazt a súlyt: egy 60 lovas vagy 100 lovas motornak? De a nagyobb moci meg ugye gyakran többet eszik :D Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem? Városban sztem jobb, de megvenni drágább és ilyen öreg dizelek tényleg elég lutrik...ha belefutsz egy döglött adagolóba tökönlövöd magad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 akár ecotec akár nem, a 2.0 16v azért 6-7L-el maximum autóúton megy el ... városban, mintahogy nemrég kitárgyaltuk inkább 8-12 között ... amúgy a C14SE motort keresd szerintem is. Jól bírja a strapát, nem annyira lomha és jól is fogyaszt(hat) Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Városban sztem jobb, de megvenni drágább és ilyen öreg dizelek tényleg elég lutrik...ha belefutsz egy döglött adagolóba tökönlövöd magad. A rutinos dízeles... :D :D...Redi ez gondolom a hidrotőkehang miatt van ugye??? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 A rutinos dízeles... :D :D... Ezt pont te mondod, Mr. 600e km? B) :P ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ezt pont te mondod, Mr. 600e km? :P :D :D Az okés, de nekem volt...szal tudok mi alapján véleményt mondani... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hailstorm Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D btw C14SE es 14SE kozott mi a kulonbseg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D btw C14SE es 14SE kozott mi a kulonbseg? c14nz és c14se van az egyik központi, a másik hengerenkénti befecskendezésű Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Ertem, akkor tehat C14SE :D Igen ,határozottan ezt ajánlom én is,nem fogsz benne csalódni.Volt 1,4 Si Sedanom is.A mostani 1.6 Si -ben 200 km felett járok,de meg se kottyan neki. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hailstorm Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 c14nz és c14se van az egyik központi, a másik hengerenkénti befecskendezésű http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Ha venni akarsz,meg fogod ismerni a C14se-t. Hengerenkénti injektor , si felirat,82 le, DIS gyújtás és nem tudsz hibázni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Amelyiknél nincs C betű, az még az eurós normák előtti motor, katalizátor sem volt benne. De olyat itt nem fogsz találni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra Itt meg van kulonboztetve az 14SE es a C14SE. Akkor tehat a wiki hibas? Sztem az lehet a különbség, hogy a 14SE motor Angliában a Vauxhall Astrákba ment, katalizátor nélkül, mint a karbis 14NV, ami szintén csak ott fordult elő. Nálunk C14SE szerezhető be. Gabi megelőzött :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 így van, a 14se az karbis nem véletlenül nem mentem bele a részletekbe, mert olyat nem találsz :D egyébbknét a táblázatban is látszódik a különbség a motork között Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 így van, a 14se az karbis nem véletlenül nem mentem bele a részletekbe, mert olyat nem találsz :D egyébbknét a táblázatban is látszódik a különbség a motork között Sztem nem lehet karbis (az 14NV az), mindenesetre katalizátor nélküli, ilyen itt nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel) Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás... Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV) Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest. Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel) Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás... Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV) Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest. Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen? Motorfékezz amennyit csak tudsz, és tényleg ne válts 3000 alatt szerintem. Egyébként meg van BC-d figyeld és tapasztald ki. De attól függ merre és mikor jársz. Dugóban nincs igazán jó megoldás ahogy tapasztaltam.....Kolossy-Árpád 1-2-fék-1-2-fék-1-fék-1-fék-1-2-fék......de az sem jó, hogy 4000-en megyek fel az Árpád-hídra és amit fennvagyok trepni :D De szerintem ezzel a motorral városban nem lehet sokat spórolni, hacsak nem valami peremkerületbne közlekedsz és mindig szembe a forgalommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Sztem nem lehet karbis (az 14NV az), mindenesetre katalizátor nélküli, ilyen itt nincs. jogos a dolog Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;) az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D ja , 80 -al :D , ötödikben , országúton Link to comment Megosztás: More sharing options...
coupe Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 aaaahhhh erre mutasson valaki 1 élő példát :D Erre én is kiváncsi lennék :D :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június5, 2008 Megoszt Elküldve Június5, 2008 az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ? Nekem annó Pécsen normál stílusban 8L körül alakult, naponta 80-100km-t mentem a városban :D Ha sok benne a hideg rövidtáv, mehet ennél sokkal feljebb is :P Vegyesben 7-8 között volt, attól függ, mennyire siettem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts