opelriska Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Még mielőtt ezt írtad volna gyanakodtam erre a részre. Szedd le a kipufogótól jövő csövet. Lehet csak elakadt az a szelep és csak a meleget tudja szívni. Ha picit jobb lesz, akkor ott a hiba. Hello! Előre is bocs a terjengősségért, csak ritkán tudok a kocsival érdemben foglalkozni. Még régebben írtam: "Sziasztok! Egy 97-es opel astra f 1.4-ről van szó, motorszám x14nz, központi befecskendezéses, 140 ezret futott(az óra szerint, 2. tulaj vagyok) . Az a problémám, hogy az 1 évvel ezelőtti kb.6,5 literes fogyasztása(4 személlyel) kb fél éve megemelkedett 8-8,5 literre(1-2 személlyel). Már rövidebb állás után is viszonylag hoszan kell önindítózni. Alacsony fordulaton gyengébb, mint volt 1 éve, és a végsebessége is csökkent kb. 10 km/h-t (most 163 a műszeren). A vezetési stílusom nem pazarlóbb, mint volt, főúton 110-120, autópályán 140 körül + városi forgalom tempója, vegyesen használom, de leginkább lakott területen kívül. A következő dolgok lettek kicserélve rajta, kb október óta: 4 abroncs, gyertyák, motorolaj(10W40), olajszűrő, benzinszűrő,levegőszűrő gyújtáselosztófedél, rotor. Szerviz motordiagnosztikai műszere nem jelzett hibát. Várom az ötleteket, szerintetek mi(k)nek köszönhető ez a jó étvágy? üdv, riksa Nem tudom, hogy számít-e, de az ősszel, kb 10celsiusban, esőben történt egyszer, hogy nagyon nehezen indult be a motor. Gondoltam, hűvös van. Azonban kb 2 km után az első lámpánál elinduláskor gázadásra nem felpörgött, hanem lefulladt. Nehezen elindultam, de taposni kellett. Amikor a 3. lámpánál is eljátszotta ezt(valahogy ki kellett jutnom biztonságos helyre) benéztem a motortérbe, és láttam, hogy a meleg hideg-levegőt állító vákuumcső( a légszűrő előtt) le volt csúszva. Visszadugtam, utána lehetett vele közlekedni. Ekkortájt produkált még olyat is, hogy 2-ben nagyobb gázra kb 40-nél megtorpant. Ezekenek sztem valahogy köze lehet a mostani állapothoz." FPepe válasza: "3. a motorhőmérséklet-jeladót kéne ellenőrizni (a kétvezetékest! a motor hátsó részén van a szívócsonk alatt). 4. lambda-szonda, ezt ha cserélni kell, csak gyárira! (huszon-párezer Ft). 5. gyanús lehet az aktívszénszűrő ilyenkor, annak a hibája is okozhat fogyasztásemelkedést, ha a szén kijön belőle és a vákuumcsövekbe kerül. Egy ilyen 1.4-es motor itt a fórumon vkinek produkált már 18L (!) körüli fogyit is." yoocoo válasza: "lehet, hogy valahol falsot szív" Tápiószecső válasza: "Még mielőtt ezt írtad volna gyanakodtam erre a részre. Szedd le a kipufogótól jövő csövet. Lehet csak elakadt az a szelep és csak a meleget tudja szívni. Ha picit jobb lesz, akkor ott a hiba." Tegnap otthon voltam, és megnéztem a Tápiószecső által írt szelepet. Megmozgattam kézzel, mozgott. Egy fecskendővel megszívtam óvatosan, mozgott. Öszzeraktam, beindítottam, elértem az üzemi hőfokot, lehúztam a vákuumcsövet, és ujjal megnéztem, kb 95fokos motornál is érezhető volt a vákuum. Itt mindig vákuumnak kell lennie? Amit mellesleg megnéztem még, hogy ez a szelep alapállapotban részben engedi be a hideget, részben pedig a meleget, a kipufogótól. Megkíséreltem elzárni a melegbeömlő nyílását, és azt is el lehet a szeleppel teljesen, de üzemi körülmények között ez nem működik! Én most arra gondolok, hogy valamiért a vezérlés állandóan azt hiszi, meleget kell szívni, és emiatt nagyobb a fogyasztásom. Úgy gondolom ezek az általatok említett hibák miatt lehetnek. vagyis: Hogy ellenőrizzem a motorhő jeladót, a lambdaszondát, az aktívszénszűrőt? Mit csinál a lambdaszonda? Mi az? Digitmultim van. Hol szívhat falsot? Azt még ide tenném, hogy a belső keringető kapcsolója nem jó, pontosabban ha rajtatartom az ujjamat akkor lehet hallani, hogy megy, de ha elengedem, 1 másodperc múlva leáll a belső keringetés. Még 1x bocs a terjengősségért.. Üdv riksa Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Én a motorfékről, mint energiaelnyelő, hőtermelő valamiről beszéltem. A mozgási energiádat, amit drága üzemanyagon szereztél, hővé alakítod a motorban, motorfékkel. Ezért pazarlás a sűrű gyorsítás-(motor)fékezés! Merthogy eredetileg a takarékos vezetésről volt szó. azért nem mindegy, mert ha féket nyomod, attól még szívja a benyát, motorfékkel pedig nem a sűrű sebességváltás értelemszerűen nem jó, de a motorfék a kevésbé rossz Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 riska 1., értelemszerűen ha a hőfok jeladó rosszul jelzi a hőmérsékletet az ECU-nak, akkor persze hogy meleget fog szívni B) 2., belső levegő: ha kiszeded a gombot, kellene lenni alatta egy kis kerek réz izének, ami benn tartja a gombot 3., falsot a motortérben szívhat bármelyik csövön, aminek köze van a vákumhoz, ezt sajnos neked kell átnézned Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 azért nem mindegy, mert ha féket nyomod, attól még szívja a benyát, motorfékkel pedig nem a sűrű sebességváltás értelemszerűen nem jó, de a motorfék a kevésbé rossz Szerintem is... Ha kuplung kinyomva, féket használva alapjáraton használ vmennyi benzint, ezzel szemben motorféket használva a benzinfogyasztás 0. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelriska Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 riska 1., értelemszerűen ha a hőfok jeladó rosszul jelzi a hőmérsékletet az ECU-nak, akkor persze hogy meleget fog szívni B) 2., belső levegő: ha kiszeded a gombot, kellene lenni alatta egy kis kerek réz izének, ami benn tartja a gombot 3., falsot a motortérben szívhat bármelyik csövön, aminek köze van a vákumhoz, ezt sajnos neked kell átnézned 1. ezek szerint ennek a jeladónak semmi köze a belső kijelzőhöz. Mit kell rajta mérni? gondolom lehet valamit 2. a belső levegő keringetőt csak azért írtam ide hátha beleszólhat-fogalmam sincs hogy- a fogysztásba a benne lévő ilyen olyan nyomás miatt. 3. oké, melyik csöveket nézzem át? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 8L xe-vel? B) ehhez elég optimális körülmények kellenek....és egyszer elgurul a gyógyszered annyi az átlagnak B) XEV esetében ez most 9.3L-re jött ki! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 1. ezek szerint ennek a jeladónak semmi köze a belső kijelzőhöz. Mit kell rajta mérni? gondolom lehet valamit 2. a belső levegő keringetőt csak azért írtam ide hátha beleszólhat-fogalmam sincs hogy- a fogysztásba a benne lévő ilyen olyan nyomás miatt. 3. oké, melyik csöveket nézzem át? mint korábban asszem Pepe írta, két érzékelő van egy a műszerhez megy(egyvezetékes), egy pedig az ECU-hoz (kétvezetékes) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Ha az ember egy erős gépbe ül,mindig ott van a vállán kisördög,hogy nyomja neki! B) B) Én is próbáltam már a kisfogyasztás alsó határát kipuhatolni az enyémen, ki is jött 5,8 l/100 km fogyasztás 3x is!!! Igaz ekkor esti országúti forgalom volt és a max megengedett sebességeket mindenhol betartottam. Viszont még az életkedvem is elment ezután. Az éves átlagom pedig 8,2! Hoppá! Pedig nem száguldozok az országúton sem, csak picit a 90 fölött járok (itt jó a fogyasztásom....) és mégis. Viszont az igaz, hogy a mindennapi életben, pont az erős motor miatt, kevesebbet gurulok országúton kamionok, buszok és nagy dobozos autók után, mint amikor 1,4-es Astrám volt. Utálom, ha nem látok az előttem haladó miatt, és csak ezért, lemaradni se szeretek. Szóval ezt a lehetőséget bizony benzinért adják, és ez legalább másfél litert jelent százon nekem éves átlagban. De nem bánom! Ha egyszer eljön az az idő, hogy a nyugdíjamból már nem tudom kifizetni a benzinszámlát, akkor biztosan veszek valami Topolínó félét, amivel nem lehet a kamionokat megelőzni és lemaradok tőlük, de kényszerből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Én is próbáltam már a kisfogyasztás alsó határát kipuhatolni az enyémen, ki is jött 5,8 l/100 km fogyasztás 3x is!!! Igaz ekkor esti országúti forgalom volt és a max megengedett sebességeket mindenhol betartottam. Viszont még az életkedvem is elment ezután. Az éves átlagom pedig 8,2! Hoppá! Pedig nem száguldozok az országúton sem, csak picit a 90 fölött járok (itt jó a fogyasztásom....) és mégis. Viszont az igaz, hogy a mindennapi életben, pont az erős motor miatt, kevesebbet gurulok országúton kamionok, buszok és nagy dobozos autók után, mint amikor 1,4-es Astrám volt. Utálom, ha nem látok az előttem haladó miatt, és csak ezért, lemaradni se szeretek. Szóval ezt a lehetőséget bizony benzinért adják, és ez legalább másfél litert jelent százon nekem éves átlagban. De nem bánom! Ha egyszer eljön az az idő, hogy a nyugdíjamból már nem tudom kifizetni a benzinszámlát, akkor biztosan veszek valami Topolínó félét, amivel nem lehet a kamionokat megelőzni és lemaradok tőlük, de kényszerből. Felénk azért nem vészes a közlekedés, főleg a reggeli és az esti órákban, többnyire ekkor közlekedek. A többi pedig felfogás kérdése. A lassabban haladókat hamar átugrálom, egyébként pedig tartom a 90-100-at, nyugisan, zenét hallgatva... Így is lehet. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Ezért vettem én is inkább 2L-es Astrát..... B) 7közben spórolok a robogózással.De ha beleülök a ződbe, és nincs velem a család, szeretek haladni. B) Ha velem van, akkor max. 90km/h, és akkor szép is a fogyi..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Május11, 2008 Megoszt Elküldve Május11, 2008 Mai nap: 16.84l/285km. Ez 5.9l/100km B) . 3 személy, kb. 200km 110-120-szal ( igaz óra szerint, de ugye a nagyobb kerékkel kevesebbet csal :D ). B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Mai nap: 16.84l/285km. Ez 5.9l/100km B) . 3 személy, kb. 200km 110-120-szal ( igaz óra szerint, de ugye a nagyobb kerékkel kevesebbet csal :D ). B) Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szitamanó Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál! Én is kb. így számolok. 90-es táblánál 100-110, 110-esnél meg 120-130. Városban 50-60. Lehet arrébb kellene tenni a mutatót... Bár ki tudok vonni 10-et fejben is B) . Link to comment Megosztás: More sharing options...
powerup Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 619km-39,99L=6.46 L/100km Sopron és Győr között, kevés várossal,amúgy 90-110 között. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál! Érdekes, korábban azt hittem, hogy százalékos arányban csalnak az órák. Múltkor én is megnéztem gps-sel, 30-nál ugyanúgy 10km/h-t csal, mint 160-nál. Hogy ez mitől lehet??? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Végkitérés közelében mindig kevesebbet csalnak az ilyen műszerek (hasonlóan mint a deprez). Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Kicsit kísérleteztem a géppel ill. a BC-vel.Ha stabilan tudnám tartani hosszútávon a 70km/h-t, 6L alatt enne a gép....... B) Megakistökömet...... B) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május12, 2008 Megoszt Elküldve Május12, 2008 Kicsit kísérleteztem a géppel ill. a BC-vel.Ha stabilan tudnám tartani hosszútávon a 70km/h-t, 6L alatt enne a gép....... B) Megakistökömet...... B) :D Azt a tempót még én sem bírnám! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Ezt számolja ki valaki. Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban. Kép a kilóméterórámról Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Ezt számolja ki valaki. Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban. Kép a kilóméterórámról Majd nézd meg az alján mennyi lesz. Nekem is volt már, hogy 400 felett volt amikor a közepét elhagyta, és mégis kifogyott 650 körül. De neked kell ismerned az órád mennyi szokott lenni ilyen mutatóállásnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Majd nézd meg az alján mennyi lesz. Nekem is volt már, hogy 400 felett volt amikor a közepét elhagyta, és mégis kifogyott 650 körül. De neked kell ismerned az órád mennyi szokott lenni ilyen mutatóállásnál. Jaja.Csalós tud lenni......... B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 nekem egész könnyen megy a 8-as átlag a gsi-vel... vegyesben... más kérdés hogy olyan állapotú motort/autót szinte lehetetlen kifogni ami ezt produkálja... nekem szerencsém volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Ezt számolja ki valaki. Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban. Kép a kilóméterórámról Nincs ebben semmi extra. Ugye dízel autó révén simán lehet a fogyasztás 5.56L/100km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
digislaci Elküldve Május13, 2008 Megoszt Elküldve Május13, 2008 Ezt számolja ki valaki. Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban. Kép a kilóméterórámról Sziasztok Ez nem szokatlan:)Nekem ha fullra tankolom 500 km-ig elmegy,utána áll így a mutató.Persze utána gyorsabban megy visszafelé. Az enyém TD opel motoros.A legjobb benn a fogyasztása.Már rég eladtam volna ha nem tudnám hoyg 6 liter körül megáll,úgy hogy kb 200 kg súllyal közlekedek állandóan. Amíg van fusiba gázolaj nem is adom el:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május16, 2008 Megoszt Elküldve Május16, 2008 770km után tankoltam 46,25L üzemanyagot (28,25l 95-ös, ill, 18L E85), így kereken 6,00L/100km-re jött ki a fogyasztás 60:40 95:E85-ból. 16,77Ft/km... Ez kb. dizlinek felel meg, nem igaz? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts