Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Még mielőtt ezt írtad volna gyanakodtam erre a részre. Szedd le a kipufogótól jövő csövet. Lehet csak elakadt az a szelep és csak a meleget tudja szívni. Ha picit jobb lesz, akkor ott a hiba.

Hello!

Előre is bocs a terjengősségért, csak ritkán tudok a kocsival érdemben foglalkozni.

Még régebben írtam:

"Sziasztok!

Egy 97-es opel astra f 1.4-ről van szó, motorszám x14nz, központi

befecskendezéses, 140 ezret futott(az óra szerint, 2. tulaj vagyok) . Az a

problémám, hogy az 1 évvel ezelőtti kb.6,5 literes fogyasztása(4 személlyel) kb

fél éve megemelkedett 8-8,5 literre(1-2 személlyel). Már rövidebb állás után is

viszonylag hoszan kell önindítózni. Alacsony fordulaton gyengébb, mint volt 1 éve,

és a végsebessége is csökkent kb. 10 km/h-t (most 163 a műszeren). A vezetési

stílusom nem pazarlóbb, mint volt, főúton 110-120, autópályán 140 körül + városi

forgalom tempója, vegyesen használom, de leginkább lakott területen kívül.

A következő dolgok lettek kicserélve rajta, kb október óta: 4 abroncs, gyertyák,

motorolaj(10W40), olajszűrő, benzinszűrő,levegőszűrő gyújtáselosztófedél, rotor.

Szerviz motordiagnosztikai műszere nem jelzett hibát. Várom az ötleteket,

szerintetek mi(k)nek köszönhető ez a jó étvágy?

üdv, riksa

Nem tudom, hogy számít-e, de az ősszel, kb 10celsiusban, esőben történt egyszer, hogy nagyon nehezen indult be a motor. Gondoltam, hűvös van. Azonban kb 2 km után az első lámpánál elinduláskor gázadásra nem felpörgött, hanem lefulladt. Nehezen elindultam, de taposni kellett. Amikor a 3. lámpánál is eljátszotta ezt(valahogy ki kellett jutnom biztonságos helyre) benéztem a motortérbe, és láttam, hogy a meleg hideg-levegőt állító vákuumcső( a légszűrő előtt) le volt csúszva. Visszadugtam, utána lehetett vele közlekedni.

Ekkortájt produkált még olyat is, hogy 2-ben nagyobb gázra kb 40-nél megtorpant.

Ezekenek sztem valahogy köze lehet a mostani állapothoz."

FPepe válasza:

"3. a motorhőmérséklet-jeladót kéne ellenőrizni (a kétvezetékest! a motor hátsó részén van a szívócsonk alatt).

4. lambda-szonda, ezt ha cserélni kell, csak gyárira! (huszon-párezer Ft).

5. gyanús lehet az aktívszénszűrő ilyenkor, annak a hibája is okozhat fogyasztásemelkedést, ha a szén kijön belőle és a vákuumcsövekbe kerül. Egy ilyen 1.4-es motor itt a fórumon vkinek produkált már 18L (!) körüli fogyit is."

yoocoo válasza:

"lehet, hogy valahol falsot szív"

Tápiószecső válasza:

"Még mielőtt ezt írtad volna gyanakodtam erre a részre. Szedd le a kipufogótól jövő csövet. Lehet csak elakadt az a szelep és csak a meleget tudja szívni. Ha picit jobb lesz, akkor ott a hiba."

Tegnap otthon voltam, és megnéztem a Tápiószecső által írt szelepet.

Megmozgattam kézzel, mozgott. Egy fecskendővel megszívtam óvatosan, mozgott. Öszzeraktam, beindítottam, elértem az üzemi hőfokot, lehúztam a vákuumcsövet, és ujjal megnéztem, kb 95fokos motornál is érezhető volt a vákuum. Itt mindig vákuumnak kell lennie? Amit mellesleg megnéztem még, hogy ez a szelep alapállapotban részben engedi be a hideget, részben pedig a meleget, a kipufogótól. Megkíséreltem elzárni a melegbeömlő nyílását, és azt is el lehet a szeleppel teljesen, de üzemi körülmények között ez nem működik!

Én most arra gondolok, hogy valamiért a vezérlés állandóan azt hiszi, meleget kell szívni, és emiatt nagyobb a fogyasztásom.

Úgy gondolom ezek az általatok említett hibák miatt lehetnek.

vagyis: Hogy ellenőrizzem a motorhő jeladót, a lambdaszondát, az aktívszénszűrőt?

Mit csinál a lambdaszonda? Mi az?

Digitmultim van.

Hol szívhat falsot?

Azt még ide tenném, hogy a belső keringető kapcsolója nem jó, pontosabban ha rajtatartom az ujjamat akkor lehet hallani, hogy megy, de ha elengedem, 1 másodperc múlva leáll a belső keringetés.

Még 1x bocs a terjengősségért..

Üdv riksa

Link to comment
Megosztás:

Én a motorfékről, mint energiaelnyelő, hőtermelő valamiről beszéltem. A mozgási energiádat, amit drága üzemanyagon szereztél, hővé alakítod a motorban, motorfékkel. Ezért pazarlás a sűrű gyorsítás-(motor)fékezés!

Merthogy eredetileg a takarékos vezetésről volt szó.

azért nem mindegy, mert ha féket nyomod, attól még szívja a benyát, motorfékkel pedig nem

a sűrű sebességváltás értelemszerűen nem jó, de a motorfék a kevésbé rossz

Link to comment
Megosztás:

riska

1., értelemszerűen ha a hőfok jeladó rosszul jelzi a hőmérsékletet az ECU-nak, akkor persze hogy meleget fog szívni B)

2., belső levegő: ha kiszeded a gombot, kellene lenni alatta egy kis kerek réz izének, ami benn tartja a gombot

3., falsot a motortérben szívhat bármelyik csövön, aminek köze van a vákumhoz, ezt sajnos neked kell átnézned

Link to comment
Megosztás:

azért nem mindegy, mert ha féket nyomod, attól még szívja a benyát, motorfékkel pedig nem

a sűrű sebességváltás értelemszerűen nem jó, de a motorfék a kevésbé rossz

Szerintem is... Ha kuplung kinyomva, féket használva alapjáraton használ vmennyi benzint, ezzel szemben motorféket használva a benzinfogyasztás 0.

Link to comment
Megosztás:

riska

1., értelemszerűen ha a hőfok jeladó rosszul jelzi a hőmérsékletet az ECU-nak, akkor persze hogy meleget fog szívni B)

2., belső levegő: ha kiszeded a gombot, kellene lenni alatta egy kis kerek réz izének, ami benn tartja a gombot

3., falsot a motortérben szívhat bármelyik csövön, aminek köze van a vákumhoz, ezt sajnos neked kell átnézned

1. ezek szerint ennek a jeladónak semmi köze a belső kijelzőhöz. Mit kell rajta mérni? gondolom lehet valamit

2. a belső levegő keringetőt csak azért írtam ide hátha beleszólhat-fogalmam sincs hogy- a fogysztásba a benne lévő ilyen olyan nyomás miatt.

3. oké, melyik csöveket nézzem át?

Link to comment
Megosztás:

1. ezek szerint ennek a jeladónak semmi köze a belső kijelzőhöz. Mit kell rajta mérni? gondolom lehet valamit

2. a belső levegő keringetőt csak azért írtam ide hátha beleszólhat-fogalmam sincs hogy- a fogysztásba a benne lévő ilyen olyan nyomás miatt.

3. oké, melyik csöveket nézzem át?

mint korábban asszem Pepe írta, két érzékelő van

egy a műszerhez megy(egyvezetékes), egy pedig az ECU-hoz (kétvezetékes)

Link to comment
Megosztás:

Ha az ember egy erős gépbe ül,mindig ott van a vállán kisördög,hogy nyomja neki! B) B)

Én is próbáltam már a kisfogyasztás alsó határát kipuhatolni az enyémen, ki is jött 5,8 l/100 km fogyasztás 3x is!!! Igaz ekkor esti országúti forgalom volt és a max megengedett sebességeket mindenhol betartottam. Viszont még az életkedvem is elment ezután. Az éves átlagom pedig 8,2! Hoppá! Pedig nem száguldozok az országúton sem, csak picit a 90 fölött járok (itt jó a fogyasztásom....) és mégis.

Viszont az igaz, hogy a mindennapi életben, pont az erős motor miatt, kevesebbet gurulok országúton kamionok, buszok és nagy dobozos autók után, mint amikor 1,4-es Astrám volt. Utálom, ha nem látok az előttem haladó miatt, és csak ezért, lemaradni se szeretek.

Szóval ezt a lehetőséget bizony benzinért adják, és ez legalább másfél litert jelent százon nekem éves átlagban. De nem bánom! Ha egyszer eljön az az idő, hogy a nyugdíjamból már nem tudom kifizetni a benzinszámlát, akkor biztosan veszek valami Topolínó félét, amivel nem lehet a kamionokat megelőzni és lemaradok tőlük, de kényszerből.

Link to comment
Megosztás:

Én is próbáltam már a kisfogyasztás alsó határát kipuhatolni az enyémen, ki is jött 5,8 l/100 km fogyasztás 3x is!!! Igaz ekkor esti országúti forgalom volt és a max megengedett sebességeket mindenhol betartottam. Viszont még az életkedvem is elment ezután. Az éves átlagom pedig 8,2! Hoppá! Pedig nem száguldozok az országúton sem, csak picit a 90 fölött járok (itt jó a fogyasztásom....) és mégis.

Viszont az igaz, hogy a mindennapi életben, pont az erős motor miatt, kevesebbet gurulok országúton kamionok, buszok és nagy dobozos autók után, mint amikor 1,4-es Astrám volt. Utálom, ha nem látok az előttem haladó miatt, és csak ezért, lemaradni se szeretek.

Szóval ezt a lehetőséget bizony benzinért adják, és ez legalább másfél litert jelent százon nekem éves átlagban. De nem bánom! Ha egyszer eljön az az idő, hogy a nyugdíjamból már nem tudom kifizetni a benzinszámlát, akkor biztosan veszek valami Topolínó félét, amivel nem lehet a kamionokat megelőzni és lemaradok tőlük, de kényszerből.

Felénk azért nem vészes a közlekedés, főleg a reggeli és az esti órákban, többnyire ekkor közlekedek. A többi pedig felfogás kérdése. A lassabban haladókat hamar átugrálom, egyébként pedig tartom a 90-100-at, nyugisan, zenét hallgatva... Így is lehet. B)

Link to comment
Megosztás:

Mai nap: 16.84l/285km. Ez 5.9l/100km B) . 3 személy, kb. 200km 110-120-szal ( igaz óra szerint, de ugye a nagyobb kerékkel kevesebbet csal :D ). B)

Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál!

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál!

Én is kb. így számolok. 90-es táblánál 100-110, 110-esnél meg 120-130. Városban 50-60. Lehet arrébb kellene tenni a mutatót... Bár ki tudok vonni 10-et fejben is B) .

Link to comment
Megosztás:

Az enyém 50-nél is, meg 90-nél is 10-km/órát csal minuszban GPS szerint. Szóval ezzel kalkulálok vezetés közben, meg a trafikoknál!

Érdekes, korábban azt hittem, hogy százalékos arányban csalnak az órák. Múltkor én is megnéztem gps-sel, 30-nál ugyanúgy 10km/h-t csal, mint 160-nál. Hogy ez mitől lehet??? B)

Link to comment
Megosztás:

Ezt számolja ki valaki.

Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban.

Kép a kilóméterórámról

Majd nézd meg az alján mennyi lesz.

Nekem is volt már, hogy 400 felett volt amikor a közepét elhagyta, és mégis kifogyott 650 körül.

De neked kell ismerned az órád mennyi szokott lenni ilyen mutatóállásnál.

Link to comment
Megosztás:

Ezt számolja ki valaki.

Full tele tank után, 449 km megtétele után ennyi maradt a tankban.

Kép a kilóméterórámról

Sziasztok

Ez nem szokatlan:)Nekem ha fullra tankolom 500 km-ig elmegy,utána áll így a mutató.Persze utána gyorsabban megy visszafelé.

Az enyém TD opel motoros.A legjobb benn a fogyasztása.Már rég eladtam volna ha nem tudnám hoyg 6 liter körül megáll,úgy hogy kb 200 kg súllyal közlekedek állandóan.

Amíg van fusiba gázolaj nem is adom el:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.