Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hihetetlen mennyit számít, ha picivel lassabban megyek... Kreszt betartva, 20-50 km-s távon 50L 856km alatt. 5,8L/100km... B) Mégis csak igaz a régi közmondás. ;) 50 km-es távon kb 5 percet jelent, ha 110 helyett 90-nel "szüttyögök... Csak ne lenne olyan nehéz...! :D

Bár nem hinném, hogy ezen még faragni tudok... B)

Link to comment
Megosztás:

Kérlek taníts minket Mester! B) Na, de komolyan... Hogy csinálod?

Csak közhelyeket tudok mondani.

Tempósan gyorsítani az utazósebességre, de csak ha értelme van.

Ha néhány 100 méter múlva lassítanod kell, akkor minek. Akkor öregesen.

A legtöbb üzemanyagot a fékezéssel pazarlod!

Ha egy várostáblához érsz, vagy lassítanod kell, akkor ki kell gurítani az autót. Nem az utolsó pillanatban fékezni, blokkolni.

Nem szeretem "pörgetni", bőgetni a motort. Váltani kell ha idő (fordulatszám) van. Próbálj csendesen autózni!

Persze egy előzésnél azért más. Akkor "kihúzatom".

Nem szeretem a motorféket használni. Ezzen lehet vitatkozni. Így szoktam meg.

Én a takarékos vezetést úgy tanultam, hogy kérdéses volt, hogy a tankban levő nafta elég lesz-e hazáig, vagy a kútig.

Na akkor meggondolsz minden gázadást!

Link to comment
Megosztás:

Csak közhelyeket tudok mondani.

Ha néhány 100 méter múlva lassítanod kell, akkor minek. Akkor öregesen.

Nem szeretem a motorféket használni. Ezzen lehet vitatkozni. Így szoktam meg.

Ebben a 2 mondatban látok némi ellentmondást B)

Motorfék szerintem az egyik legjobb módszer a spórolásra, fokozható még visszaváltással is....látod, hogy piros van gurulsz, hagyod, hogy dolgozzon a motorfék de mielőtt tulságosan leesne a fordulat vissza eggyel (hátha közzben vált a lámpa és tolni kell neki B))

Link to comment
Megosztás:

Ebben a 2 mondatban látok némi ellentmondást B)

Motorfék szerintem az egyik legjobb módszer a spórolásra, fokozható még visszaváltással is....látod, hogy piros van gurulsz, hagyod, hogy dolgozzon a motorfék de mielőtt tulságosan leesne a fordulat vissza eggyel (hátha közzben vált a lámpa és tolni kell neki B))

Ráadásul a fékek élettartamára is jó hatással van :D

Link to comment
Megosztás:

Ebben a 2 mondatban látok némi ellentmondást :D

Motorfék szerintem az egyik legjobb módszer a spórolásra, fokozható még visszaváltással is....látod, hogy piros van gurulsz, hagyod, hogy dolgozzon a motorfék de mielőtt tulságosan leesne a fordulat vissza eggyel (hátha közzben vált a lámpa és tolni kell neki B))

Amit kiemeltél az 3 mondat. B) Melyik az a 2?

Hát én úgy szoktam meg, -lehet helytelenül-, hogy ilyen esetben kinyomott kupkunggal közeledek a lámpához. Persze csak akkor, ha nem kell hozzá erősen fékezni.

Aztán a régebbi, karburátoros porlasztók minden gázpedál mozdulatot a gyorsító fúvókán át, plussz benzin befecskendezéssel jutalmaznak. Szerintem az injektorosok számítógépe is így cselekszik.

Úgyhogy ha takarékosan akarsz vezetni, akkor ne a gázpedálon nyomjad az AC-DC ütemét!

Aztán a motorféküzem sem csinál mást, mint a mozgási energiát a motorban hővé alakítja.

Úgyhogy a sok gyorsítás-motorfék, gyorsítás-motorfék is sok energiát pocsékol.

Persze azt aláírom, hogy legalább nem a fékek kopnak.

Ezért itt is az arany középút a legjobb.

Használni a motorféket, ha szükség van rá, de inkább a tempót úgy megválasztani, hogy minél kevesebbszer legyen rá szükség.

Mindezt úgy, hogy azért ne legyen a tempód nagyon "öreguras"!

Link to comment
Megosztás:

Amit kiemeltél az 3 mondat. B) Melyik az a 2?

Hát én úgy szoktam meg, -lehet helytelenül-, hogy ilyen esetben kinyomott kupkunggal közeledek a lámpához. Persze csak akkor, ha nem kell hozzá erősen fékezni.

Aztán a régebbi, karburátoros porlasztók minden gázpedál mozdulatot a gyorsító fúvókán át, plussz benzin befecskendezéssel jutalmaznak. Szerintem az injektorosok számítógépe is így cselekszik...

"karburátoros porlasztók " B)

Ezek az autók motorfék üzemben 1500 percenkénti fordulat felett semmi üzemanyagot nem engednek a motorba.

Link to comment
Megosztás:

Karburátorhoz nem tudok mit szólni, de nálunk pl. a BC-n frankón látni, hogy ha megfelelő a fordulatszám-sebesség, akkor motorfék üzemben 0,0L a fogyasztás...

Illetve, ahogy én tudom, ilyenkor el is zárja az üzemanyagot.. tehát tényleg 0 Fogyasztás..

Így fékez.. De lehet tévedek....

Link to comment
Megosztás:

Erősen gondolkodom, hogy felváltsam-e a jelenlegit egy extrásabb, fiatalabb 151 LE-s caravanra... B) Csakhogy havonta letekerek majd 3000 km-t, és a jelenleginek nagyon meg vagyok elégedve a fogyasztásával. Hihető, hogy nyugisan a c20xe-t is ki lehet hozni 6-6,5 literből?

Link to comment
Megosztás:

Erősen gondolkodom, hogy felváltsam-e a jelenlegit egy extrásabb, fiatalabb 151 LE-s caravanra... B) Csakhogy havonta letekerek majd 3000 km-t, és a jelenleginek nagyon meg vagyok elégedve a fogyasztásával. Hihető, hogy nyugisan a c20xe-t is ki lehet hozni 6-6,5 literből?

A BC kiírja, hogy 90-nél valami 5.5-öt kajol...de ez nem tudom mennyire valós érték...az más kérdés, de nem biztos, hogy emiatt megéri váltani...számolni kell fenntartással, szereléssel, alkatrésszel, téli üzemmel, gyikomtudjamivel.

ontopic hozzászólás: sikerült levinnem (bc szerint) 10 liter alá a fogyit...ebben benne van egy SVadkert (140-210 között), meg Bp. város 65-35%-ban.

Link to comment
Megosztás:

A BC kiírja, hogy 90-nél valami 5.5-öt kajol...de ez nem tudom mennyire valós érték...az más kérdés, de nem biztos, hogy emiatt megéri váltani...számolni kell fenntartással, szereléssel, alkatrésszel, téli üzemmel, gyikomtudjamivel.

ontopic hozzászólás: sikerült levinnem (bc szerint) 10 liter alá a fogyit...ebben benne van egy SVadkert (140-210 között), meg Bp. város 65-35%-ban.

Hm... A fenntartás költsége szvsz elveszik a benzinre fordított összeg mellett. B)

Link to comment
Megosztás:

Hm... A fenntartás költsége szvsz elveszik a benzinre fordított összeg mellett. B)

Szerintem xe-től ne számíts 6,5-re....az, hogy Lacinak összejött egy szombati napon (BC szerint! - nem tudjuk mennyire pontos!) ilyne adat arra kár lenne alapozni....ha tényleg vidéken használod 90-es átlaggal akkor szerintem jobb értéket nem fogsz tudni kihozni a mostaninál.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem xe-től ne számíts 6,5-re....az, hogy Lacinak összejött egy szombati napon (BC szerint! - nem tudjuk mennyire pontos!) ilyne adat arra kár lenne alapozni....ha tényleg vidéken használod 90-es átlaggal akkor szerintem jobb értéket nem fogsz tudni kihozni a mostaninál.

:D Félreértesz... Nem gondolom, hogy a c20xe kevesebbel beérné, mint a c14se. B) Nekem tökéletesen megfelelne, ha max. 1 liter többlettel beérné. Egyébként jellemzően városon kívül járok, 40-50km-es távon, általában 90-100-as tempóval, már talán kinőttem az állatkodásból. Ilyen üa. árak mellett... B) Egyszerűen jól esne egy extrás, erős autó. ;)

Link to comment
Megosztás:

már talán kinőttem az állatkodásból.

kilehet nőni? B) mikor? B)

Egyszerűen jól esne egy extrás, erős autó. :D

Nos igen, ez egy érv. Esetleg ugyanannyi fogyi mellett (mert továbbra is szkeptikus vagyok, hogy vidéken 90-100 között kevesebbet enne) kapnál egy sokkal erősebb, klimás, autót.

Link to comment
Megosztás:

8L xe-vel? B) ehhez elég optimális körülmények kellenek....és egyszer elgurul a gyógyszered annyi az átlagnak :D

8L??? Igy használva??? Kicsit sokallnám. B) Jelenleg 6L alatt járok. A gyógyszeremet pedig biztos, könnyen hozzáférhető helyen tárolom. ;)

Link to comment
Megosztás:

kilehet nőni? B) mikor? :D

Nos igen, ez egy érv. Esetleg ugyanannyi fogyi mellett (mert továbbra is szkeptikus vagyok, hogy vidéken 90-100 között kevesebbet enne) kapnál egy sokkal erősebb, klimás, autót.

Miután az ember elkezd felelőségteljesen gondolkodni. Ezzel nem minősítek senkit, en sem vagyok más, de próbálok úgy közlekedni, hogy a legkevésbé veszélyeztessem a környezetem. Épp elegen vannak, akiket saját maguktól is meg kell óvni... B)

Még egyszer... Nem gondolom, hogy kevesebbet enne. ;) Csak ne egyen többet sem. Sokkal... ;)

Link to comment
Megosztás:

Illetve, ahogy én tudom, ilyenkor el is zárja az üzemanyagot.. tehát tényleg 0 Fogyasztás..

Így fékez.. De lehet tévedek....

Én a motorfékről, mint energiaelnyelő, hőtermelő valamiről beszéltem. A mozgási energiádat, amit drága üzemanyagon szereztél, hővé alakítod a motorban, motorfékkel. Ezért pazarlás a sűrű gyorsítás-(motor)fékezés!

Merthogy eredetileg a takarékos vezetésről volt szó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.