Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Summa summárom, ha az emberek felérnék ésszel azt, hogy megfontoltan közlekedjenek, legalább +10-15 évig kitartana a kőolajvagyonunk, és sok kellemes utat tehetnénk meg ebből kedvenc Opelunkkal vagy mással!

Ez is egy probléma az 1000 másik mellett, szerintem nem lehet csak erre fogni.

De a fogyi adat szép. Telitankos mérések, ugye?

Link to comment
Megosztás:

Üzleti titkokat fecsegjek ki? :)

Természetesen súlycsökkentés, légellenálláscsökkentés, hatásfoknövelés (motorra értve), használathoz igazítás, öregedés (jobblábsúlycsökkentés :) ). Kb.

Gondolom mostmár sokkal beljebb vagy. :)

Igen ezt vártam, hogy üzleti titkokat fecsegjél ki! :D No Majd én is azt hiszem beszámolok valamiről kb 1-2 hónap múlva. Remélem nagy durranás lesz! Addig semmit se amíg nem konkrétum!

Link to comment
Megosztás:

Ez is egy probléma az 1000 másik mellett, szerintem nem lehet csak erre fogni.

De a fogyi adat szép. Telitankos mérések, ugye?

Így van, telitankos, és minimum 3X lelövetem és a "lövések" között tartok vagy fél perc pihenőt, hogy leüljön a hab. Általában nem szoktak mögöttem állni, de ha mégis, úgyis azt hiszik, hogy tankolok, mert ez így is van... :)

Az 5,6-os nyári átlagot kb. 6-7 tankolásból számoltam ki, és mindegyik alkalommal min. 20 litert tankoltam, de inkább 30 körül, tudniillik ha keveset tankolok, akkor azt veszem észre, hogy egy-két tizeddel még jobb a fogyi. Tehát ha 2-300km után telitankolom, jobb az átlag, mint amikor 500-600km környékén nyomok bele. Hogy ez miért van passz...

Link to comment
Megosztás:

De jó nektek. Én ritkán megyek hosszútávon akkor is szét akartam szedni az órát, hogy bekrepált, pedig csak nem fogyasztott annyit, mint városban.

De nektek nagyon jó a városi is, nekem 10-12 ig., hosszútávon 5. 5, 5. 7

De én legtöbbet városban is csak 2Km megyek utána, leáll, beindít 2km, leáll, tehát 30km kb 2km erenként.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap megjártam Fehérvárat, oda vissza, meg egy kis furikázás a környéken 21,78 l, 341 km-re. Az 6,38 l/100 km.

Rossz termosztáttal, végig a kék mező tetején ült a mutató. :)

C16SE Napi 50 km (Otthon-munkahely között oda-vissza.) Fele országút, fele város. A mérés nem igazán pontos, mert a kútoszlop által mutatott mennyiségből, a napi számláló, valamint az üzemanyag-szintjelző műszer állása alapján számoltam. Téli fogyasztásom kb. 6 l/100km. Az országúton nem taposom ki a szemét (kb. 100-110 km/h), sok motorfék üzem a lassításoknál, valamint Metabond Megalene a benzinbe, Metabond Gold a motorolajba.

Link to comment
Megosztás:

C16SE Napi 50 km (Otthon-munkahely között oda-vissza.) Fele országút, fele város. A mérés nem igazán pontos, mert a kútoszlop által mutatott mennyiségből, a napi számláló, valamint az üzemanyag-szintjelző műszer állása alapján számoltam. Téli fogyasztásom kb. 6 l/100km. Az országúton nem taposom ki a szemét (kb. 100-110 km/h), sok motorfék üzem a lassításoknál, valamint Metabond Megalene a benzinbe, Metabond Gold a motorolajba.

Nekem is kevesebb lessz vagy fél lityivel, majd ha nem fagyok rá a blokkra, és ki lessz cserélve a termosztát.

Az enyémben csak Gold adalék van Speed 10W40-nel. A Magelent nem használom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kevesebb lessz vagy fél lityivel, majd ha nem fagyok rá a blokkra, és ki lessz cserélve a termosztát.

Az enyémben csak Gold adalék van Speed 10W40-nel. A Magelent nem használom.

A tapasztalat a következő:

mint minden rendes kétkezi munkásnak, nekem sem volt pénzem mindenre. Így első körben 10W40 Speed, és a Megalene került bele. Egy hónap múlva lett meg a Gold. Addig is ment bele a Megalene. A fogyasztáscsökkenés már ekkor nagy mértékben jelentkezett. A Gold csak rátett egy lapáttal. Egyébként a Megalene is tartalmaz Metabond adalékot, ami megnöveli az amúgy sem olcsó üzemanyagellátó rendszer alkatrészeit (tápszivattyú, injektorszelepek), valamint keni az olajrendszer által nem kent részeket (szelepszárak, szelepülések), ami a gázos autóknál a legfotosabb. Tisztító hatása is van az üzemanyagrendszerben, növeli az oktánszámot és javítja az égést. Végül, de nem utolsó sorban csökkenti a károsanyag kibocsátást.

Én személy szerint csak jót tapasztaltam a Megalene-el kapcsolatban.

Link to comment
Megosztás:

A tapasztalat a következő:

mint minden rendes kétkezi munkásnak, nekem sem volt pénzem mindenre. Így első körben 10W40 Speed, és a Megalene került bele. Egy hónap múlva lett meg a Gold. Addig is ment bele a Megalene. A fogyasztáscsökkenés már ekkor nagy mértékben jelentkezett. A Gold csak rátett egy lapáttal. Egyébként a Megalene is tartalmaz Metabond adalékot, ami megnöveli az amúgy sem olcsó üzemanyagellátó rendszer alkatrészeit (tápszivattyú, injektorszelepek), valamint keni az olajrendszer által nem kent részeket (szelepszárak, szelepülések), ami a gázos autóknál a legfotosabb. Tisztító hatása is van az üzemanyagrendszerben, növeli az oktánszámot és javítja az égést. Végül, de nem utolsó sorban csökkenti a károsanyag kibocsátást.

Én személy szerint csak jót tapasztaltam a Megalene-el kapcsolatban.

Lehet hogy benevezek én is majd ha kicsit jobban állok. Addig asszem kihagyom. Jövő szombaton már jobb időt mondanak, akkor cserélem a termosztátot.

Link to comment
Megosztás:

Khmm...emlékeztetnélek a fék témakörben ki min spórolt...khmm :D

emlékeztess, de az nem spórolás, ha egy használható féktárcsát nem dobk ki hanem szabályoztatom, illetve ha ferodo betétet veszek az nem sporolás, csak azokon az árakon amit néztek nekem horror lenne megvenni, 236 osra valami 10 ezer :)

Link to comment
Megosztás:

Az kizárt hogy a tankszintjelző mutatóm (tekintve hogy elektromos) hasonlóan "számolna" mint a BC ? pillanatnyi fogyi alapján tervez előre ?!

A tankszintjelződ nem számol :)

Az egy buta állatfaj, ami arra jutott csak az evolúció során, hogy megmutassa a tankszintet,

a benne levő szintmérő jele alapján :D

Link to comment
Megosztás:

:)

okés csak mert olyan hébe hóba mutogat hogy sokszor tényleg olyan mintha kalkulálna... minél gyorsabban megyek anál lejebb megy. mindegy végülis nem viszem el műszereshez most ... majd egyszer talán...

A tankszintjelződ nem számol :D

Az egy buta állatfaj, ami arra jutott csak az evolúció során, hogy megmutassa a tankszintet,

a benne levő szintmérő jele alapján :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.