Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

46 Liter / 493 Km

vót benne 330 Km balaton meg a maradék város...

ugyanarra a kútra mentem vissza ugyanarra a fejhez...

a fene se érti hogy ez most hogy lett ilyen kevés ...

Miért a benzinkútban keresed az okot? Hacsak nem valami sufniban tankolsz a kutak számlálói hitelesítettek. Ez nem játék, komoly következményekkel jár ha manipulálják a számlálót. (Más kérdés ha a kutas tankol a hölgyvezetőnek amíg az bemegy fizetni!) Egyébként egy tankolás nem mérvadó, pláne ilyen vegyes üzemmódban. Ezért célszerűbb legalább havi átlagokat számolni, de az éves a legmegbízhatóbb. Persze tudom az macerás.

Link to comment
Megosztás:

én úgy vagyok a dologgal hogy hiába írja szabályzat elő ezeket a dolgokat...ha olyan minőség ellenőrök kerülnek oda amilyenek akarnak ( máredig olyanok kerülnek ) akkor tökmindegy mit ír a szabály... úgy csalnak ahogy akarnak és úgy ellenőrzi ezt valaki ahogy épp akarja... kivétel persze mindig van...és nyilván ez nem egy zöldséges mérlege de hitelesnek ezt sem nevezném ...

a benzin/olaj/alkatrész/stb minőségét és valós mennyiségét csak akkor tudom meg IGAZÁBÓL ha magam elemzem és magam mérem... ami nyilván legtöbbször kivitelezhetetlen...

azonban amíg egy 5 literes kannába 6 liter benzin fér addig sosem fogom megtudni mennyi is az annyi...ilyet pedig nem egy helyen hallottunk már...

szerintem a "tele tank-és abból mennyit megyek el" megoldás jó ... persze nem kifogyásig... de 3-500 km elég kell hogy legyen egy tűrhető fogyasztás számolásához...

mindig én tankolok amúgy nem a kutas srác éli ki magát az autómon... adott km után ugyanarra a kútfejre állok mindig amikor tehetem...

a havi átlag pedig nem biztos hogy sokat segítene nekem... én azt szeretném tudni hogy mennyit eszik hozzávetőlegesen dugóban-városban, autópályán, jó forgalomban városban, autóúton.

ennek a komplett átlaga nem igazán izgat :)

Miért a benzinkútban keresed az okot? Hacsak nem valami sufniban tankolsz a kutak számlálói hitelesítettek. Ez nem játék, komoly következményekkel jár ha manipulálják a számlálót. (Más kérdés ha a kutas tankol a hölgyvezetőnek amíg az bemegy fizetni!) Egyébként egy tankolás nem mérvadó, pláne ilyen vegyes üzemmódban. Ezért célszerűbb legalább havi átlagokat számolni, de az éves a legmegbízhatóbb. Persze tudom az macerás.
Link to comment
Megosztás:

Egyébként egy tankolás nem mérvadó, pláne ilyen vegyes üzemmódban. Ezért célszerűbb legalább havi átlagokat számolni, de az éves a legmegbízhatóbb. Persze tudom az macerás.

Dehogy macerás, csak be kell írni minden tankolás eredményét egy előre elkészített Excel-táblázatba.

Ha valakinek ez nem tetszik, akkor használhatja a

http://www.spritmonitor.de

honlapon elérhető kitűnő programot, amely mindent kiszámol, még azt is, hogy a téli és nyári gumival, illetve országúton, autópályán és városban mennyi a fogyasztás.

Ha valakinek ez sem tetszik a német nyelv miatt, az választhat magának olcsó, magyar programot is.

http://www.jomagam.hu/programok/jargany.htm

Link to comment
Megosztás:

Dehogy macerás, csak be kell írni minden tankolás eredményét egy előre elkészített Excel-táblázatba.

Ha valakinek ez nem tetszik, akkor használhatja a

http://www.spritmonitor.de

honlapon elérhető kitűnő programot, amely mindent kiszámol, még azt is, hogy a téli és nyári gumival, illetve országúton, autópályán és városban mennyi a fogyasztás.

Ha valakinek ez sem tetszik a német nyelv miatt, az választhat magának olcsó, magyar programot is.

http://www.jomagam.hu/programok/jargany.htm

Rosszul fogalmaztam! Helyesen: a többségnek ez macerás. Én már a motorbiciklis korszakom legelején is írtam a költségeket egy -egy füzetbe. Nemrég nézegettem az 1970-as évekbeli kimutatásomat a Skoda Octaviámról. Csodálatos benzinárak! 10 Ft / liter! Pedig az már drága volt ahhoz képest amikor először szívtam benzingőzt magamba. 2,70 Ft / liter! :) Amikor pedig vállalati kocsit hajtottam (20 évig), és csak a számlákat kellett leadnom, akkor is írtam mnden költséget magamnak, csakhogy tudjam. Én egy ilyen aszketikus alak vagyok.

Link to comment
Megosztás:

én úgy vagyok a dologgal hogy hiába írja szabályzat elő ezeket a dolgokat...ha olyan minőség ellenőrök kerülnek oda amilyenek akarnak ( máredig olyanok kerülnek ) akkor tökmindegy mit ír a szabály... úgy csalnak ahogy akarnak és úgy ellenőrzi ezt valaki ahogy épp akarja... kivétel persze mindig van...és nyilván ez nem egy zöldséges mérlege de hitelesnek ezt sem nevezném ...

A hitelesítésre csak auditált független mérésügyi szervezet jogosult, például Országos Mérésügyi Hivatal, a hitelesítéseknek szabályos időközönként kell megtörténnie és csak érvényes hitelesítésű kút lehet használatban. Nem minőségellenőrök végzik a hitelesítést, hanem mérésügyi szakemberek. A hitelesítés érvényesítő címkéjét minden kúton láthatóan ki kell ragasztani és a szabályzó elemeket leplombálják mint a villanyórát. Durva módszerekkel persze lehet csalni 1-1 esetben, de ez nem lehet általános. Különben az 5 literes benzinkannát ki hitelesítette? Manapság már a rendőrségi trafipax alapján kirótt büntetést is semmissé lehet tetetni bírósági úton, ha a sebességmérő hitelesítése például lejárt.

Link to comment
Megosztás:

bárcsak az elmélet és a gyakorlat mindig stimmelne...

akárki is ellenőrzi a kutakat , akármilyen szervezet is , embner végzi a munkát aki kedvtől, aludt órától, szextől, bérezéstől és még ezer dologtól függően végzi a munkáját... ha akarja ellenőrzi ha akarja nem...ha akarja igy ha akarja ugy... ez tény és az élet minden területén így működik , természetesen sok esetben jól, becsületesen dolgoznak de sokszor nem... ezt viszont nem fogjuk tudni meg sosem...

az itthon terjedő korrupció és a magayrok hozzáállását/munkamorálját nem is említve...

tudom szkeptikusan hangzik de nem állítom hogy mindenki mindenhol csal és és minden csak látszat...de azért teljesen mégsem kerek a képlet...

kis apróság hogy ha én lennék az illető auditor vagy épp ellenőr helyében, engem sem érdekelne hogy mit látok vagy milyen az amit ellenőrzni kéne ha zsebemben van a netto 200-600e ft... önző lények vagyunk , nemde ?!

A hitelesítésre csak auditált független mérésügyi szervezet jogosult, például Országos Mérésügyi Hivatal, a hitelesítéseknek szabályos időközönként kell megtörténnie és csak érvényes hitelesítésű kút lehet használatban. Nem minőségellenőrök végzik a hitelesítést, hanem mérésügyi szakemberek. A hitelesítés érvényesítő címkéjét minden kúton láthatóan ki kell ragasztani és a szabályzó elemeket leplombálják mint a villanyórát. Durva módszerekkel persze lehet csalni 1-1 esetben, de ez nem lehet általános. Különben az 5 literes benzinkannát ki hitelesítette? Manapság már a rendőrségi trafipax alapján kirótt büntetést is semmissé lehet tetetni bírósági úton, ha a sebességmérő hitelesítése például lejárt.
Link to comment
Megosztás:

bárcsak az elmélet és a gyakorlat mindig stimmelne...

akárki is ellenőrzi a kutakat , akármilyen szervezet is , embner végzi a munkát aki kedvtől, aludt órától, szextől, bérezéstől és még ezer dologtól függően végzi a munkáját... ha akarja ellenőrzi ha akarja nem...ha akarja igy ha akarja ugy... ez tény és az élet minden területén így működik , természetesen sok esetben jól, becsületesen dolgoznak de sokszor nem... ezt viszont nem fogjuk tudni meg sosem...

az itthon terjedő korrupció és a magayrok hozzáállását/munkamorálját nem is említve...

tudom szkeptikusan hangzik de nem állítom hogy mindenki mindenhol csal és és minden csak látszat...de azért teljesen mégsem kerek a képlet...

kis apróság hogy ha én lennék az illető auditor vagy épp ellenőr helyében, engem sem érdekelne hogy mit látok vagy milyen az amit ellenőrzni kéne ha zsebemben van a netto 200-600e ft... önző lények vagyunk , nemde ?!

Nem szeretnék a bőrödben lenni. Az ilyen módon szerzett 200-600 ezer mit gondolsz meddig boldogítana? Megmondom neked: nagyon rövid ideig! Azt is megmondom, hogy minden lehetséges módon harcolok az ilyen beállítottságú hatósági, kereskedelmi, vagy szolgáltatói személyzet ellen. Ez kötelessége mindenkinek. Másképp nem lesz rend ebben az országban.

Link to comment
Megosztás:

A kék villám merre szokott száguldani, hogy ilyen irigylésreméltó fogyasztást produkál télen is? Ez csak valamilyen országúti lehet...

Városon kívül, jól sejted :) 25km-re van a melóhelyem, tehát be is melegszik bőven. kb. 12km 50km/h tempóval általában 5.-ben 1400-as fordulaton; 7km autópálya, 90-100km/h közötti sebességgel (néha kicsit többel); a többi országút 90km/h körüli sebességgel (már amikor nincs olyan köd, mint ma, ill. nem fogok ki valami lassújárművet).És persze ugyanez hazafelé. Nagyrészt 2 személlyel.

Link to comment
Megosztás:

Egy ideig én is úgy voltam a dologgal hogy a becsületesség mindenek előtt van és itthon meg pláne ráfér az emberekre a rendes hozzáállás... aztán mikor lépten nyomon abba futok bele hogy átvernek,lehúznak mindig eszembe jut hogy küzdhetek ahogy akarok amíg nem veszek rá mindenkit magam körül egycsapásra a jó útra...(mondani se kell ugye hogy ez lehetetlen) egy szónak is 100 a vége... aki 1-2 évet lehúz ilyen ellenőrként és van egy kis esze azt élete végéig boldogítja ez a tőke mert nyitott belőle egy pizzériát vagy egy ABC-t és annak a gyümölcsét eszegeti... aki meg idióta és elbulizza az már más tészta...

nem akarok offolni tovább , én is örülnék ha becsületesen működne a világ de 1 fecske nem csinál semmit de még 100.000 sem ugyanis 6 milliárd embernek kéne egyszerre másképp működnie...

Nem szeretnék a bőrödben lenni. Az ilyen módon szerzett 200-600 ezer mit gondolsz meddig boldogítana? Megmondom neked: nagyon rövid ideig! Azt is megmondom, hogy minden lehetséges módon harcolok az ilyen beállítottságú hatósági, kereskedelmi, vagy szolgáltatói személyzet ellen. Ez kötelessége mindenkinek. Másképp nem lesz rend ebben az országban.
Link to comment
Megosztás:

egy lamdaszonda csere,vagy egy EGR szelep csere mennyit kostal?szeretnem ha az F astram kevesebbet fogyasztana,s ugy tudom ezek egyikenek megnezese,kicserelsevel ez a problema orvosolhato:)))

Gyári lambdák 20 körül indulnak. EGR-t nem tudom.

Milyen motorod van (rakd be aláírásba), és mennyit fogyaszt most, milyen használat mellett?

Link to comment
Megosztás:

egy lamdaszonda csere,vagy egy EGR szelep csere mennyit kostal?szeretnem ha az F astram kevesebbet fogyasztana,s ugy tudom ezek egyikenek megnezese,kicserelsevel ez a problema orvosolhato:)))

Egyes alkatrészek (sőt, modernebb autóknál még a motorolaj) cseréjével (is) kétségkívül mérsékelhető a túlzottan magas fogyasztás. A hétpecsétes titok, amiről most lerántom a leplet, mégis az, hogy alapvetően a vezetési stílus határozza meg a fogyasztást, kiemelt tekintettel a jobb lábra.

Egy érdekes kísérlet ezzel kapcsolatban:

http://www.vezess.hu/magazin/teszten_fogya...okkentok/12628/

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.