Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

98 as ha jol tudom már nincs is :lol: de lehet nem jol tom :huh:

elvileg az F es asztrák 95 re vannak állitvamaximum oktánszámot illetően, lehet nem hozza ki a 98 bol a maximumot, szoval lehet kidosz egy kis pénzt. de szerintem 98 as nincs már.

ilyen nincs, hogy arra vannak állítva. a régebbi rendszereken egy u.n. oktánszámdugóval lehetett

módosítani az előgyújtást, az újabb rendszereken a kopogásszenzor állítja. Az előgyújtás táblák mindig

a 98-as max oktánszámhoz vannak igazítva.

Link to comment
Megosztás:

ilyen nincs, hogy arra vannak állítva. a régebbi rendszereken egy u.n. oktánszámdugóval lehetett

módosítani az előgyújtást, az újabb rendszereken a kopogásszenzor állítja. Az előgyújtás táblák mindig

a 98-as max oktánszámhoz vannak igazítva.

A Shell 100-as oktánszámúval akkor mi van? Azzal már problémát csinál magának az ember? Van fölösbee +2oktán :huh:

:lol: :D :D

Link to comment
Megosztás:

A Shell 100-as oktánszámúval akkor mi van? Azzal már problémát csinál magának az ember? Van fölösbee +2oktán :huh:

:lol: :D :D

Nem felesleges, lehet, hogy annak legalább megvan a 98-as oktánszáma, amit meg 95-ösként veszel, annak lehet, hogy valójában nincs 95.

Link to comment
Megosztás:

Ige anno probaltam is hogy van e effektje ennek a kapcsolonak/dugonak de nem igazan volt igaz 100 assal nem probaltam meg ...

a g astra nalunk jobban fogyasztott meg nyaron, a 100- assal ... csak kivancsi lennek hogy a gsi-be erdemes e rakni vagy csak magamat nyugtatom vele...

Link to comment
Megosztás:

98 as ha jol tudom már nincs is :lol: de lehet nem jol tom :huh:

Nagyon is jól tudod, a 91-es oktánszámú üzemanyag után a MOL a 98-ast is kivonta a forgalomból tavaly május elsejétől. A nagyobb kúthálózatoknál nem lehet kapni (pl. MOL, Shell, OMV, akik ehelyett a saját prémiumbenzinjüket árulják Tempo 99 Evo, Shell V-Power Racing és OMV Super 100 néven), de kisebb hálózatoknál (pl. Agip, Jet, Esso) sok helyen még mindig forgalmazzák, tekintve, hogy számos autóba ez az oktánszám az előírt.

Link to comment
Megosztás:

98 as ha jol tudom már nincs is :lol: de lehet nem jol tom :huh:

elvileg az F es asztrák 95 re vannak állitvamaximum oktánszámot illetően, lehet nem hozza ki a 98 bol a maximumot, szoval lehet kidosz egy kis pénzt. de szerintem 98 as nincs már.

Én legnagyobbrészt Jetnél "tunkolok" és 95-öst. Olcsó és nekem bevált, semmi csörgést nem tapasztalok és normálisan jár a motorom. A nagyobb oktánszám önmagában nem jelent nagyobb teljesítményt hanem csak nagyobb kompressziótűrést. Nyilván a nagyobb kompresszió nagyobb teljesítménnyel jár. Tehát ha a kocsid kompressziója nem igényli akkor nem jelent előnyt csak többlet költséget. Ami a különböző külföldi tankolásokkor tapasztalható teljesítmény növekedést illeti, az abból eredhet, hogy az adott benzin égéshője nagyobb mint a mieink. Más a "benzin" összetétele.

Annó mikor egyesületben versenyeztem motorral, mi is a repülőtérről hoztunk hordós benzint, 92-est, de annak az égéshője 10%-al magasabb volt mint a normál kúti 92-esnek.

Ja, és most jut eszembe, hogy Jetnél van 98-as!

Link to comment
Megosztás:

ilyen nincs, hogy arra vannak állítva. a régebbi rendszereken egy u.n. oktánszámdugóval lehetett

módosítani az előgyújtást, az újabb rendszereken a kopogásszenzor állítja. Az előgyújtás táblák mindig

a 98-as max oktánszámhoz vannak igazítva.

Gabi

akkro ez most hogy van?

nekem pl a 2001 es F be benne van az a dugó

azon felül még akopogás érzékelő is benne van, akkor az a döntő ?

Link to comment
Megosztás:

A kezelési kézikönyv 96. oldalán a következők adatok szerepelnek:

- X14NZ, C14SE, C16SE motoroknál van elektronikus kódoló csatlakozó, amely lehetővé teszi két oktánszám közötti választást.

- C14SE, C16SE motoroknál "bizonyos körülmények között" egy különleges kódoló csatlakozó használatával lehetőség van egy harmadik oktánszámfokozat (91) választására is.

- X14XE, X16XEL, (C18XE), (C18XEL), X18XE, X14E, X16SZ, X16SZR, X20XEV, C20XE motoroknál van kopogásérzékelő rendszer.

A kézikönyvben nem szerepel ugyan, de tudomásom szerint a C14NZ, C16NZ, C18NZ, C20NE-nél szintén nincs kopogásérzékelő rendszer.

Link to comment
Megosztás:

A kezelési kézikönyv 96. oldalán a következők adatok szerepelnek:

- X14NZ, C14SE, C16SE motoroknál van elektronikus kódoló csatlakozó, amely lehetővé teszi két oktánszám közötti választást.

- C14SE, C16SE motoroknál "bizonyos körülmények között" egy különleges kódoló csatlakozó használatával lehetőség van egy harmadik oktánszámfokozat (91) választására is.

- X14XE, X16XEL, (C18XE), (C18XEL), X18XE, X14E, X16SZ, X16SZR, X20XEV, C20XE motoroknál van kopogásérzékelő rendszer.

A kézikönyvben nem szerepel ugyan, de tudomásom szerint a C14NZ, C16NZ, C18NZ, C20NE-nél szintén nincs kopogásérzékelő rendszer.

A válaszért köszönet ! ! :huh:

Link to comment
Megosztás:

de én gepardtol hallottam, hogy termosztát cserénél, neki legalábbis az egész házat cserélni kell.
Igen házastól kell cserélni, mert egyben van, az kb: 10ezer forint.

Hening jól szólt, enyém 16 szelepes.

... hogy 1,4-es ecotec astra városban ehet-e 11-12L / 100km-en, igaz h a kocsi napi 3szor van elinditva- 2-3 km-es, távokon, nagyon fel se melegszik igaz. ...

Igen, ennyit simán megehet ilyen esetben.

Link to comment
Megosztás:

ilyen nincs, hogy arra vannak állítva. a régebbi rendszereken egy u.n. oktánszámdugóval lehetett

módosítani az előgyújtást, az újabb rendszereken a kopogásszenzor állítja. Az előgyújtás táblák mindig

a 98-as max oktánszámhoz vannak igazítva.

Csőváz!

Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy a benzinmotorok (kivéve az legújabbakat) általában a 98-as maximális oktánszámhoz vannak állítva, mivel a tervezésükkor még ez a benzin volt a legjobb kompressziótűrésű.

Az oktánszámhoz igazítja a számítógép az előgyújtást. Tehát mivel a motorvezérlő elektronika a 98-ashoz van beállítva, ezért a 99-es, 100-as oktánszám által lehetővé tett nagyobb előgyújtást (ezáltal minimálisan növelt menetdinamikát) az elektronika nem tudja érvényesíteni. Magyarul kifizetsz +10-20 Ft-ot literenként a semmiért.

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy a benzinmotorok (kivéve az legújabbakat) általában a 98-as maximális oktánszámhoz vannak állítva, mivel a tervezésükkor még ez a benzin volt a legjobb kompressziótűrésű.

Az oktánszámhoz igazítja a számítógép az előgyújtást. Tehát mivel a motorvezérlő elektronika a 98-ashoz van beállítva, ezért a 99-es, 100-as oktánszám által lehetővé tett nagyobb előgyújtást (ezáltal minimálisan növelt menetdinamikát) az elektronika nem tudja érvényesíteni. Magyarul kifizetsz +10-20 Ft-ot literenként a semmiért.

Nekem azt magyarázta Udi multkor,hogy az astra comp-ja fix táblás,tehát nem tud "utánhangolni",viszont pl a régi szusi stift képes az etanolt is befogani bizonyos keretek között,mert ott nem fix volt még.Az új stift már szintén fix.

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy a benzinmotorok (kivéve az legújabbakat) általában a 98-as maximális oktánszámhoz vannak állítva, mivel a tervezésükkor még ez a benzin volt a legjobb kompressziótűrésű.

Az oktánszámhoz igazítja a számítógép az előgyújtást. Tehát mivel a motorvezérlő elektronika a 98-ashoz van beállítva, ezért a 99-es, 100-as oktánszám által lehetővé tett nagyobb előgyújtást (ezáltal minimálisan növelt menetdinamikát) az elektronika nem tudja érvényesíteni. Magyarul kifizetsz +10-20 Ft-ot literenként a semmiért.

Technikailag egyetértünk. :huh:

Viszont mivel magyarországon a 98 sem 98 (ráadásul már csak kevés helyen lehet kapni), ezért mindenképpen egy

halvány árnyalattal jobb a 99-es és 100-as benya. Valamint ezek az EVO meg VPOWER meg hasonló nyálak tartalmaznak

olyan adalékot, ami megköt valamennyi oxigént, ezáltal segít a jobb égésben.

Vannak versenybenzinek még ezen felül, ezek nagyjából abban különböznek a normál kutakon kapható benzintől

az áron kívül (1500Ft/L), hogy nagy mennyiségben tartalmazzák ezt az oxigénmegkötő adalékot, ezáltal sokkal jobb

hatásfokkal dolgozik, viszont mivel többszáz fokkal magasabb hőmérsékleten ég, nem igazán használ az utcai

technikáknak (mintha nitrót kötnél bele).

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt magyarázta Udi multkor,hogy az astra comp-ja fix táblás,tehát nem tud "utánhangolni",viszont pl a régi szusi stift képes az etanolt is befogani bizonyos keretek között,mert ott nem fix volt még.Az új stift már szintén fix.

Amelyikben nincs kopogásszenzor (régiek), az tényleg fix táblákat használ a terhelés és oktándugó függvényében.

Viszont amelyikben van kopogásszenzor, az ilyen adaptív szabályozással állítja az előgyújtását, pl az összes

benyás X-es motor ilyen (és ettől felfelé is, pl Z-sek is. C-sek közül asszem csak a C20XE-ken van).

Nem hinném hogy az új stiftnél fix tábla lenne. Mindegyik mai motorban van kopogásszenzor, ezáltal adaptív

szabályozás az előgyújtásra.

Link to comment
Megosztás:

Amelyikben nincs kopogásszenzor (régiek), az tényleg fix táblákat használ a terhelés és oktándugó függvényében.

Viszont amelyikben van kopogásszenzor, az ilyen adaptív szabályozással állítja az előgyújtását, pl az összes

benyás X-es motor ilyen (és ettől felfelé is, pl Z-sek is. C-sek közül asszem csak a C20XE-ken van).

Nem hinném hogy az új stiftnél fix tábla lenne. Mindegyik mai motorban van kopogásszenzor, ezáltal adaptív

szabályozás az előgyújtásra.

Ok!Én nem értek a lovakhó,dízel párti vagyok! :huh:

Link to comment
Megosztás:

én meg pont ezt mondtam, csak akkor lehet nem jol foglamaztam meg.

95 ös helyett 99 est tankolni nem annyira éri meg...nekem legalábbis nem mert nekem csak az oktándugóm van.

Esetleg annyiból, hogy annak legalább valószínűleg megvan a 95-ös oktánszáma, ellentétben azzal, amit 95-ösként árulnak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.