Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

ma megtaláltam a megoldást.

ki kell költözni mallorcára és kész

ott felemelgszik rögtön a verda.

lehet jövőre onnét fogok irni :huh: majd elmesélem a tapasztalatokat :D

bár igy lenne.

Hééé xójjááá nekem is!! Mek veled én is !! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém ugyan garázsban áll, de az ajtót be se csukom, mert néhány ablak ki van törve rajta. Szóval gyakorlatilag nyitott színben állok. Ezzel együtt a kocsi minden reggel, ilyen hidegben 2 fokkal melegebbet mutat mint a külső hőmérséklet. Különben (kopp- kopp) eddig még soha nem volt hidegindítási problémám. Max. 2 fordulatra indul. Igaz, hogy kb. 1-2 havonta rátöltök az akksira, amúgy tökig! :lol:

Sok évvel ezelőtt kaptam ajándékba a bátyámtól egy 12 voltos melegítő pálcát amit az olajnívó pálca helyére lehet bedugni. Ő ezt annó a Moszkvicsában használta. Most elgondolkoztam, hogy ha ezt rákapcsolnám az aksira este, és ugyanakkor a külső akkutöltőt is, akkor gyakorlatilag megoldthatom az olaj előmelegítést a reggeli induláshoz. A motornak ez a legfontosabb. Majd még morfondírozok rajta. :huh:

Link to comment
Megosztás:

ha iened van miért nem használod? :huh:

ha mek fogok szolni addig ne vegyél levegőt Fék :lol:

Azért nem használom, mert eddig semmiféle indítási problémám nem volt. Igaz az eddigi autóim mindíg rendben voltak, még 200000 km futás után is. :D

Hobbiszerelést meg az 6 db motoromon szoktam végezni. :D

Link to comment
Megosztás:

Az enyém ugyan garázsban áll, de az ajtót be se csukom, mert néhány ablak ki van törve rajta. Szóval gyakorlatilag nyitott színben állok. Ezzel együtt a kocsi minden reggel, ilyen hidegben 2 fokkal melegebbet mutat mint a külső hőmérséklet. Különben (kopp- kopp) eddig még soha nem volt hidegindítási problémám. Max. 2 fordulatra indul. Igaz, hogy kb. 1-2 havonta rátöltök az akksira, amúgy tökig! :lol:

Sok évvel ezelőtt kaptam ajándékba a bátyámtól egy 12 voltos melegítő pálcát amit az olajnívó pálca helyére lehet bedugni. Ő ezt annó a Moszkvicsában használta. Most elgondolkoztam, hogy ha ezt rákapcsolnám az aksira este, és ugyanakkor a külső akkutöltőt is, akkor gyakorlatilag megoldthatom az olaj előmelegítést a reggeli induláshoz. A motornak ez a legfontosabb. Majd még morfondírozok rajta. :huh:

Nem is kellene ratedd az akura, hanem csinálnál egy külső tápot és egy csatlakozót valami gyorsan oldható helyen.... pl a hütőmaszk rácsaiban. És este mikor beállnál rácsatlakoztatod, reggel mikor indulsz egy mozdulat és le van véve.... Nem a nemlétező hideginditási problémát oldja meg, hanem a motort tartaná melegen, ami kopás szempontból elsőrangu megoldás lenne. Estleg időzítövel megoldani, hogy nagyon sokat ne menjen, csak amit kellene. Gondolom az olajmelegítő maradhat menet közben is a helyén..... Tényleg, nem küldesz egy fotót erröl. lehetne valahol ilyet venii.... esetleg csinálni.... Ha garázsom lenne, bizti ezt a megoldást választanám.....

Link to comment
Megosztás:

köszi, akkor lehet h hanyagolom a gépet ebben a kutya hidegben.

mégvalami, az opel szervizekkel vigyázzatok, engem jól átvertek, elkértek 6000 pénzt és még csak meg se nézték a kocsimat, persze remélem nem mindegyik szerviz ilyen...

Tja szerintem itt mindenki nagy ívben elkerüli.

Link to comment
Megosztás:

Nem is kellene ratedd az akura, hanem csinálnál egy külső tápot és egy csatlakozót valami gyorsan oldható helyen.... pl a hütőmaszk rácsaiban. És este mikor beállnál rácsatlakoztatod, reggel mikor indulsz egy mozdulat és le van véve.... Nem a nemlétező hideginditási problémát oldja meg, hanem a motort tartaná melegen, ami kopás szempontból elsőrangu megoldás lenne. Estleg időzítövel megoldani, hogy nagyon sokat ne menjen, csak amit kellene. Gondolom az olajmelegítő maradhat menet közben is a helyén..... Tényleg, nem küldesz egy fotót erröl. lehetne valahol ilyet venii.... esetleg csinálni.... Ha garázsom lenne, bizti ezt a megoldást választanám.....

Ez még egy szovjet gyártmány ha igaz, a bátyám a Moszkivicsában használta valamikor a 70-es években. Majd igyekszem egy képet készíteni róla és kisilabizálom, h hogyan tegyem ide fel. Pár nap türelmet kérek. Az a helyzet, hogy eddig csak azt ellenőriztem le, hogy fűt-e. Aztán még meg kell mérnem, hogy hogyan illeszkedik az olajpálca helyére. Azt hiszem gond lesz vele, mert annak a bevezető csöve emlékem szerint hajlított, ez meg egyenes. Aztán a hosszal is meg kell küzdeni. Különben lehetne ilyet barkácsolni is, mivel vannak 20 W-os mini páka betétek. Csak egy ügyes házat kellene szerkeszteni neki. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem is kellene ratedd az akura, hanem csinálnál egy külső tápot és egy csatlakozót valami gyorsan oldható helyen.... pl a hütőmaszk rácsaiban. És este mikor beállnál rácsatlakoztatod, reggel mikor indulsz egy mozdulat és le van véve.... Nem a nemlétező hideginditási problémát oldja meg, hanem a motort tartaná melegen, ami kopás szempontból elsőrangu megoldás lenne. Estleg időzítövel megoldani, hogy nagyon sokat ne menjen, csak amit kellene. Gondolom az olajmelegítő maradhat menet közben is a helyén..... Tényleg, nem küldesz egy fotót erröl. lehetne valahol ilyet venii.... esetleg csinálni.... Ha garázsom lenne, bizti ezt a megoldást választanám.....

Íme a kép:

http://kepfeltoltes.hu/view/080108/RIMG181...ltoltes.hu_.jpg

:huh:

Link to comment
Megosztás:

szeritnem ez csak gy lehet használni, hogy indulás előtt ki kéne venni, és hogy ez hogy fo bemeni a nívópálca helyére na azt nem tom...

Ha én egy olajelőmelegítő mániás lennék, akkor biztosan leszerelném az olajteknőt, oldalt az olajszint alatt megfúrnám és behegesztetnék egy belül lefenekelt csövet vizszintesen. Arra kívül egy megfelelő menetes véget tennék amihez csavaroznám a kb 20 W-os fűtőpatront. És má meg is oldottam. Csakhát én nem vagyok egy olajelőmelegítő mániás! Csak egy ötletgazda! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Legutobbi fogyasztasom a GSI -vel(tegnap tankoltam):

44.5 Liter / 468 Km

80 % Autout

20 % Varos

Ha ez neked vigasz akkor az én tegnapi tankolásom:

25,47 lit / 260 km = 9,79 km / 100 km. Talán egy kicsit több benne a főfalu, de alapvetően a hideg, meg a csúszós utak miatti több alacsonyabb fokozatban megtett kilométer.

Különben én havi és éves átlagokat mérek.

Link to comment
Megosztás:

némi vigasz csak :huh: bar orulhetek hogy most ennyi mert ennél csak tobb szokott lenni ha varosozok... es sajna joval tobb...

legkozelebb megprobalok egy teli tank 98 -ast vagy 100-ast ...

shell-nel szoktam nagyritkan ilyet tunkolni szerintetek erdemes mas kut magasabb okt. szamu pisijet is kiprobalni?

Link to comment
Megosztás:

98 as ha jol tudom már nincs is :lol: de lehet nem jol tom :huh:

elvileg az F es asztrák 95 re vannak állitvamaximum oktánszámot illetően, lehet nem hozza ki a 98 bol a maximumot, szoval lehet kidosz egy kis pénzt. de szerintem 98 as nincs már.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.