Balfék Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Hali! Mi az ajánlott v optimális sebesség/fordulatszám amikor érdemes váltani sebességet fogyasztás és kopás szempontjából? Ki, hogy vált fel meg le? C16NZ 93' felfele 2500-3000 (még finom és kultúrált hangja van) lefele ha 2000 alá esik (1500-1700) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 ami tévesen gázpedál hiszem a beáramló levegő mennyiségét szabályozod vele Miért a levegő mi? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Kinyomom a kuplungot (jobb szélső pedál....nálam szolid nyikorgás kiséri a rugó miatt), nálad tényleg ígyvon? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Miért a levegő mi? :) :( azoknak írtam akik LPG-vel járnak :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 karácsonykor inkább bejli a szokásos nasi, de igazad van....ez most bukta :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 nem is kicsi... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 jolvan, akkor ki sem megyek ma :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Kinyomom a kuplungot (jobb szélső pedál....nálam szolid nyikorgás kiséri a rugó miatt Akkor én valamit rosszul csinálok, mert az én kuplungom nem nyikorog. :( Én 2000-2200 már fel szoktam váltani, ez kb 10-30-50-70 km/ó-ra szokott adódni. 1500-2000-között furikázok vele a városban. Kedvezőbb lenne a fogyasztás más stílusú vezetéssel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Kinyomom a kuplungot (jobb szélső pedál....nálam szolid nyikorgás kiséri a rugó miatt), felengedem a gázpedált (ami tévesen gázpedál hiszem a beáramló levegő mennyiségét szabályozod vele), elmozdítom a váltókart a megfelelő irányba, visszaengedem a kuplungot és finoman taposom közben a gázpedált. Mi...? A jobb szélső a kuplung? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Mi...? A jobb szélső a kuplung? ;) oda van írva, hogy nálam :) ez egy spec. limited gsi :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balfék Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Akkor én valamit rosszul csinálok, mert az én kuplungom nem nyikorog. :( Én 2000-2200 már fel szoktam váltani, ez kb 10-30-50-70 km/ó-ra szokott adódni. 1500-2000-között furikázok vele a városban. Kedvezőbb lenne a fogyasztás más stílusú vezetéssel? Xeerintem ez nóórmális. Bár nekem kisebb van x14xe és caravan (lehet hogy a váltója is más), ezek a mocik szeretnek pörögni. 1500-nél már kissé érzem, hogy neem olyan jó neki, de 2000-2500 körül jól érzi magát. 3000-3500 fölött azért már elkezd komolyabban enni Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 A 16V-seket, főleg a kisebb köbcentiseket pörgetni kell. Nem lehet 2000 körül elváltani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A 16V-seket, főleg a kisebb köbcentiseket pörgetni kell. Nem lehet 2000 körül elváltani. Lehet csak nem szereti ill nem megy alatta :( Ja és fogyiban is többet eszik szerintem. Legalább is saját tapasztalat: amikor haldoklott azaz zúgott a vízpumpa csapágyam (de menni kellett) akkor alacsony fordulaton használtam csak 1500-2000 között szépen óvatosan. Éredkes módon kiugróan magas lett a fogyasztásom akkor. Amióta új vízpumpa és lehet azóta ismét 2000-3000 között használom és újra normális a fogyasztásom. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Sziasztok! Autócserén gondolkodom, viszont elötte szeretnék tisztában lenni a tapasztalt fogyasztással. A jelenlegi 14se, ötajtós, a fogyasztásom kevés város, sok országút, max 100-110, 6,5 liter, de nagyon kultúrált hajtással :( sikerült már 6,1ből is kihozni... Amit szeretnék: caravan, 1.8 ill. 2.0, 16v. Mivel lehet ezeknél minimum számolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Sziasztok! Autócserén gondolkodom, viszont elötte szeretnék tisztában lenni a tapasztalt fogyasztással. A jelenlegi 14se, ötajtós, a fogyasztásom kevés város, sok országút, max 100-110, 6,5 liter, de nagyon kultúrált hajtással :( sikerült már 6,1ből is kihozni... Amit szeretnék: caravan, 1.8 ill. 2.0, 16v. Mivel lehet ezeknél minimum számolni? Állítólag ha hasonlóan kultúráltan közlekedsz vele azok is beérik 7-8L körüli fogyasztással, annyi a különbség, hogy azoknál, ha rálépsz a gázra, gyorsulnak is, viszont akkor be is hörpintenek egy kis benzint. De majd jönnek az ilyen kocsival rendelkezők és megmondják a frankót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Állítólag ha hasonlóan kultúráltan közlekedsz vele azok is beérik 7-8L körüli fogyasztással, annyi a különbség, hogy azoknál, ha rálépsz a gázra, gyorsulnak is, viszont akkor be is hörpintenek egy kis benzint. De majd jönnek az ilyen kocsival rendelkezők és megmondják a frankót. A mobile.de-n az 1.8-ra hasonló fogyasztást írnak, mint az 1.6-ra, 6,3-6,5 országútit, 8-8,5 kombinált. Ami kicsit hihetetlen, mivel nagyobb motor... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A mobile.de-n az 1.8-ra hasonló fogyasztást írnak, mint az 1.6-ra, 6,3-6,5 országútit, 8-8,5 kombinált. Ami kicsit hihetetlen, mivel nagyobb motor... Pedig egyszerű: a nagyobb motor kisebb fordulatszámon, kisebb erőlködéssel viszi el ugyanazt a kasztnit, mint egy kisebb motor, amit pörgetni kell hozzá. És ha pörgetni kell, hiába kisebb köbcentis, többet fog enni. És ez főleg egy megpakolt Caravannál vehető észre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A mobile.de-n az 1.8-ra hasonló fogyasztást írnak, mint az 1.6-ra, 6,3-6,5 országútit, 8-8,5 kombinált. Ami kicsit hihetetlen, mivel nagyobb motor... Még Vectra B Caravannál is ki lehet hozni ilyesmit, persze tojásefekt vezetéssel. (X20XEV) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Pedig egyszerű: a nagyobb motor kisebb fordulatszámon, kisebb erőlködéssel viszi el ugyanazt a kasztnit, mint egy kisebb motor, amit pörgetni kell hozzá. És ha pörgetni kell, hiába kisebb köbcentis, többet fog enni. És ez főleg egy megpakolt Caravannál vehető észre. Erre nem gondoltam. :( Akkor országútra elvileg jobb választás lenne az 1.8-as? Ha nem eszik többet, mint az 1.6... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Erre nem gondoltam. :( Akkor országútra elvileg jobb választás lenne az 1.8-as? Ha nem eszik többet, mint az 1.6... 2.0-ig nyugodtan elmehetsz.Nem lesz egetverő különbség, és cserébe megy is ha kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 csak vedd azt is hogy a fizetnivaló is több lesz :S átiratás adó stb.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 csak vedd azt is hogy a fizetnivaló is több lesz :S átiratás adó stb.. V.mit, v.miért.Amúgy annyival nem lesz több, mint sok balga hiszi.Az átírás valóban sok.Nekem 82e.ft volt.A súlyadóm a verda kora miatt nem sokkal lesz több, mint az 1.6-os Astráé volt.A kötelezőm 1633ft/hó.A fogyaasztásom pedig pont olyan, mint az 1.6-tal.S, kaptam még +37LE-t főtengelyen, meg egy rahedli nyomatékot. Csak ennek sokan nem járnak utána, aztán beleugranak egy 1.4-be, aztán meg azt akarják, hogy menjen úgy, mint egy GSi. Valamit, valamiért.S, nem kerül sokkal többe. Amúgy hogy ne legyek OFF, a veki leguccsó fogyiadata 10L volt, de gyakori hidegindítás, rövid távok, és azt is nemnormálisan.Ezt tudta az 1.6 16V is, és cserébe még nem is ment. Amúgy 7-7.5l körül eljárok vele vegyesben, mikor normálisan használom.Akár milyen hihetetlen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 V.mit, v.miért.Amúgy annyival nem lesz több, mint sok balga hiszi.Az átírás valóban sok.Nekem 82e.ft volt.A súlyadóm a verda kora miatt nem sokkal lesz több, mint az 1.6-os Astráé volt.A kötelezőm 1633ft/hó.A fogyaasztásom pedig pont olyan, mint az 1.6-tal.S, kaptam még +37LE-t főtengelyen, meg egy rahedli nyomatékot. Csak ennek sokan nem járnak utána, aztán beleugranak egy 1.4-be, aztán meg azt akarják, hogy menjen úgy, mint egy GSi. Valamit, valamiért.S, nem kerül sokkal többe. Amúgy hogy ne legyek OFF, a veki leguccsó fogyiadata 10L volt, de gyakori hidegindítás, rövid távok, és azt is nemnormálisan.Ezt tudta az 1.6 16V is, és cserébe még nem is ment. Amúgy 7-7.5l körül eljárok vele vegyesben, mikor normálisan használom.Akár milyen hihetetlen. Osztom a véleményed, az átírás tényleg húzósabb, de az csak egyszeri költség, a kötelező nekem nem sok, B10... :( Ami tényleg fontos, az a fogyasztás, havi 2000km-nél már plusz egy liter is sokat jelent. Dízelt nem akarok, akkor már inkább a jelenlegi, ez legalább tudom, hogy milyen, ez is elporoszkál 6,5 alatt. Mindenesetre, ha az 1.8, 2.0 16v is megáll 7L-ből (max 100-110-nél), akkor már érdemes cserélnem. Néha hiányzik még pár paci... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Osztom a véleményed, az átírás tényleg húzósabb, de az csak egyszeri költség, a kötelező nekem nem sok, B10... :( Ami tényleg fontos, az a fogyasztás, havi 2000km-nél már plusz egy liter is sokat jelent. Dízelt nem akarok, akkor már inkább a jelenlegi, ez legalább tudom, hogy milyen, ez is elporoszkál 6,5 alatt. Mindenesetre, ha az 1.8, 2.0 16v is megáll 7L-ből (max 100-110-nél), akkor már érdemes cserélnem. Néha hiányzik még pár paci... ;) 2007 októberi adataim: 3045 km; 246,22 l benzin; 69376 forint költség; (ebből szervíz 1774 forint); 8,08 lit/100 km fogyi! (Láthatod ebben a topicban a 96. oldalon, de kb félévente be szoktam írni a fogyasztásaimat ide.) Különben az éves átlagom 8,1 l/100 km és kb 25000-et megyek. Ezért a fogyasztásért van egy olyan autóm amivel nem gond megelőzni az előttem menő pótkocsis kamiont sem. Öregecske autó, de 10 másodpercen belül gyorsul 100-ra! Ha nem előzgetek, országúton kijön 7,1-ből is. Egy ilyen dinamikájú új autóért elkérnek 5 milliót manapság. Én meg vettem 2 éve ennek az árnak a 10%-ért!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts