Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Hali!

Mi az ajánlott v optimális sebesség/fordulatszám amikor érdemes váltani sebességet fogyasztás és kopás szempontjából?

Ki, hogy vált fel meg le?

C16NZ 93'

felfele 2500-3000 (még finom és kultúrált hangja van) lefele ha 2000 alá esik (1500-1700)

Link to comment
Megosztás:

Kinyomom a kuplungot (jobb szélső pedál....nálam szolid nyikorgás kiséri a rugó miatt

Akkor én valamit rosszul csinálok, mert az én kuplungom nem nyikorog. :(

Én 2000-2200 már fel szoktam váltani, ez kb 10-30-50-70 km/ó-ra szokott adódni. 1500-2000-között furikázok vele a városban.

Kedvezőbb lenne a fogyasztás más stílusú vezetéssel?

Link to comment
Megosztás:

Kinyomom a kuplungot (jobb szélső pedál....nálam szolid nyikorgás kiséri a rugó miatt), felengedem a gázpedált (ami tévesen gázpedál hiszem a beáramló levegő mennyiségét szabályozod vele), elmozdítom a váltókart a megfelelő irányba, visszaengedem a kuplungot és finoman taposom közben a gázpedált.

Mi...? A jobb szélső a kuplung? :(

Link to comment
Megosztás:

Akkor én valamit rosszul csinálok, mert az én kuplungom nem nyikorog. :(

Én 2000-2200 már fel szoktam váltani, ez kb 10-30-50-70 km/ó-ra szokott adódni. 1500-2000-között furikázok vele a városban.

Kedvezőbb lenne a fogyasztás más stílusú vezetéssel?

Xeerintem ez nóórmális. Bár nekem kisebb van x14xe és caravan (lehet hogy a váltója is más), ezek a mocik szeretnek pörögni. 1500-nél már kissé érzem, hogy neem olyan jó neki, de 2000-2500 körül jól érzi magát. 3000-3500 fölött azért már elkezd komolyabban enni

Link to comment
Megosztás:

A 16V-seket, főleg a kisebb köbcentiseket pörgetni kell. Nem lehet 2000 körül elváltani.

Lehet csak nem szereti ill nem megy alatta :(

Ja és fogyiban is többet eszik szerintem. Legalább is saját tapasztalat:

amikor haldoklott azaz zúgott a vízpumpa csapágyam (de menni kellett) akkor alacsony fordulaton használtam csak 1500-2000 között szépen óvatosan. Éredkes módon kiugróan magas lett a fogyasztásom akkor. Amióta új vízpumpa és lehet azóta ismét 2000-3000 között használom és újra normális a fogyasztásom. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autócserén gondolkodom, viszont elötte szeretnék tisztában lenni a tapasztalt fogyasztással. A jelenlegi 14se, ötajtós, a fogyasztásom kevés város, sok országút, max 100-110, 6,5 liter, de nagyon kultúrált hajtással :( sikerült már 6,1ből is kihozni...

Amit szeretnék: caravan, 1.8 ill. 2.0, 16v. Mivel lehet ezeknél minimum számolni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autócserén gondolkodom, viszont elötte szeretnék tisztában lenni a tapasztalt fogyasztással. A jelenlegi 14se, ötajtós, a fogyasztásom kevés város, sok országút, max 100-110, 6,5 liter, de nagyon kultúrált hajtással :( sikerült már 6,1ből is kihozni...

Amit szeretnék: caravan, 1.8 ill. 2.0, 16v. Mivel lehet ezeknél minimum számolni?

Állítólag ha hasonlóan kultúráltan közlekedsz vele azok is beérik 7-8L körüli fogyasztással, annyi a különbség, hogy azoknál, ha rálépsz a gázra, gyorsulnak is, viszont akkor be is hörpintenek egy kis benzint. De majd jönnek az ilyen kocsival rendelkezők és megmondják a frankót.

Link to comment
Megosztás:

Állítólag ha hasonlóan kultúráltan közlekedsz vele azok is beérik 7-8L körüli fogyasztással, annyi a különbség, hogy azoknál, ha rálépsz a gázra, gyorsulnak is, viszont akkor be is hörpintenek egy kis benzint. De majd jönnek az ilyen kocsival rendelkezők és megmondják a frankót.

A mobile.de-n az 1.8-ra hasonló fogyasztást írnak, mint az 1.6-ra, 6,3-6,5 országútit, 8-8,5 kombinált. Ami kicsit hihetetlen, mivel nagyobb motor...

Link to comment
Megosztás:

A mobile.de-n az 1.8-ra hasonló fogyasztást írnak, mint az 1.6-ra, 6,3-6,5 országútit, 8-8,5 kombinált. Ami kicsit hihetetlen, mivel nagyobb motor...

Pedig egyszerű: a nagyobb motor kisebb fordulatszámon, kisebb erőlködéssel viszi el ugyanazt a kasztnit, mint egy kisebb motor, amit pörgetni kell hozzá. És ha pörgetni kell, hiába kisebb köbcentis, többet fog enni. És ez főleg egy megpakolt Caravannál vehető észre.

Link to comment
Megosztás:

Pedig egyszerű: a nagyobb motor kisebb fordulatszámon, kisebb erőlködéssel viszi el ugyanazt a kasztnit, mint egy kisebb motor, amit pörgetni kell hozzá. És ha pörgetni kell, hiába kisebb köbcentis, többet fog enni. És ez főleg egy megpakolt Caravannál vehető észre.

Erre nem gondoltam. :( Akkor országútra elvileg jobb választás lenne az 1.8-as? Ha nem eszik többet, mint az 1.6...

Link to comment
Megosztás:

csak vedd azt is hogy a fizetnivaló is több lesz :S

átiratás adó stb..

V.mit, v.miért.Amúgy annyival nem lesz több, mint sok balga hiszi.Az átírás valóban sok.Nekem 82e.ft volt.A súlyadóm a verda kora miatt nem sokkal lesz több, mint az 1.6-os Astráé volt.A kötelezőm 1633ft/hó.A fogyaasztásom pedig pont olyan, mint az 1.6-tal.S, kaptam még +37LE-t főtengelyen, meg egy rahedli nyomatékot.

Csak ennek sokan nem járnak utána, aztán beleugranak egy 1.4-be, aztán meg azt akarják, hogy menjen úgy, mint egy GSi.

Valamit, valamiért.S, nem kerül sokkal többe.

Amúgy hogy ne legyek OFF, a veki leguccsó fogyiadata 10L volt, de gyakori hidegindítás, rövid távok, és azt is nemnormálisan.Ezt tudta az 1.6 16V is, és cserébe még nem is ment.

Amúgy 7-7.5l körül eljárok vele vegyesben, mikor normálisan használom.Akár milyen hihetetlen.

Link to comment
Megosztás:

V.mit, v.miért.Amúgy annyival nem lesz több, mint sok balga hiszi.Az átírás valóban sok.Nekem 82e.ft volt.A súlyadóm a verda kora miatt nem sokkal lesz több, mint az 1.6-os Astráé volt.A kötelezőm 1633ft/hó.A fogyaasztásom pedig pont olyan, mint az 1.6-tal.S, kaptam még +37LE-t főtengelyen, meg egy rahedli nyomatékot.

Csak ennek sokan nem járnak utána, aztán beleugranak egy 1.4-be, aztán meg azt akarják, hogy menjen úgy, mint egy GSi.

Valamit, valamiért.S, nem kerül sokkal többe.

Amúgy hogy ne legyek OFF, a veki leguccsó fogyiadata 10L volt, de gyakori hidegindítás, rövid távok, és azt is nemnormálisan.Ezt tudta az 1.6 16V is, és cserébe még nem is ment.

Amúgy 7-7.5l körül eljárok vele vegyesben, mikor normálisan használom.Akár milyen hihetetlen.

Osztom a véleményed, az átírás tényleg húzósabb, de az csak egyszeri költség, a kötelező nekem nem sok, B10... :( Ami tényleg fontos, az a fogyasztás, havi 2000km-nél már plusz egy liter is sokat jelent. Dízelt nem akarok, akkor már inkább a jelenlegi, ez legalább tudom, hogy milyen, ez is elporoszkál 6,5 alatt. Mindenesetre, ha az 1.8, 2.0 16v is megáll 7L-ből (max 100-110-nél), akkor már érdemes cserélnem. Néha hiányzik még pár paci... ;)

Link to comment
Megosztás:

Osztom a véleményed, az átírás tényleg húzósabb, de az csak egyszeri költség, a kötelező nekem nem sok, B10... :( Ami tényleg fontos, az a fogyasztás, havi 2000km-nél már plusz egy liter is sokat jelent. Dízelt nem akarok, akkor már inkább a jelenlegi, ez legalább tudom, hogy milyen, ez is elporoszkál 6,5 alatt. Mindenesetre, ha az 1.8, 2.0 16v is megáll 7L-ből (max 100-110-nél), akkor már érdemes cserélnem. Néha hiányzik még pár paci... ;)

2007 októberi adataim:

3045 km;

246,22 l benzin;

69376 forint költség; (ebből szervíz 1774 forint);

8,08 lit/100 km fogyi!

(Láthatod ebben a topicban a 96. oldalon, de kb félévente be szoktam írni a fogyasztásaimat ide.)

Különben az éves átlagom 8,1 l/100 km és kb 25000-et megyek. Ezért a fogyasztásért van egy olyan autóm amivel nem gond megelőzni az előttem menő pótkocsis kamiont sem. Öregecske autó, de 10 másodpercen belül gyorsul 100-ra! Ha nem előzgetek, országúton kijön 7,1-ből is. Egy ilyen dinamikájú új autóért elkérnek 5 milliót manapság. Én meg vettem 2 éve ennek az árnak a 10%-ért!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.