Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Az enyémben ha eléri a mutató a piros előtti utolsó jelzést, már megyek is a kúthoz :lol:

Olyan 35-40 litereket szoktam ezzel a módszerrel tankolni, de igazából nem értem azokat, akik szinte az utolsó cseppig kijárják a benzint a kocsiból.

Nekem mindegy, hogy 400km után tankolok mondjuk 24 liter benzint, vagy 600 km után 36ot :lol: ( a fogyasztás általában konstans :lol: )

Másrészt úgy tudom, nem tesz túl sok jót a kocsinak, ha nagyon a tartály aljáról szívja ki az utolsó liter benzineket...

De ez persze csak az én véleményem :P

üdv

Link to comment
Megosztás:

Olyan 35-40 litereket szoktam ezzel a módszerrel tankolni, de igazából nem értem azokat, akik szinte az utolsó cseppig kijárják a benzint a kocsiból.

Nekem mindegy, hogy 400km után tankolok mondjuk 24 liter benzint, vagy 600 km után 36ot.

Ezzel állandó 10 kg-os súlytöbbleted van. Ami mondhatod, hogy nem sok, de felesleges. (kb 1%-a a kocsid súlyának, szerintem számolhatsz azzal hogy ez kb. 1% fogyasztásnövekedést okoz)

Ha épp úgy jön ki a kút, akkor persze nem kell szórakozni, de ennyi erővel tankolhatnál mindig, ha elhaladsz egy kút mellett. Másrészt te 35 literes telitankkkal átlagosan 5ször állsz meg többet kúton, mint más a 45 literrel, 10000km-re vetítve 7 literes átlaggal. Szintén felesleges időkiesés.

(szerkesztve, rosszul számoltam)

Másrészt úgy tudom, nem tesz túl sok jót a kocsinak, ha nagyon a tartály aljáról szívja ki az utolsó liter benzineket...

Ha a fenti módszerrel csinálod akkor talán nem, de ha folyamatosan kijárod, akkor semmi baja nem lesz.

A pumpának viszont tényleg nem tesz jót, ha levegőt szív.

Én rendszeresen 42-47 literig tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel állandó 10 kg-os súlytöbbleted van. Ami mondhatod, hogy nem sok, de felesleges. (kb 1%-a a kocsid súlyának, szerintem számolhatsz azzal hogy ez kb. 1% fogyasztásnövekedést okoz)

Ha épp úgy jön ki a kút, akkor persze nem kell szórakozni, de ennyi erővel tankolhatnál mindig, ha elhaladsz egy kút mellett. Másrészt te 35 literes telitankkkal átlagosan 5ször állsz meg többet kúton, mint más a 45 literrel, 10000km-re vetítve 7 literes átlaggal. Szintén felesleges időkiesés.

(szerkesztve, rosszul számoltam)

Ha a fenti módszerrel csinálod akkor talán nem, de ha folyamatosan kijárod, akkor semmi baja nem lesz.

A pumpának viszont tényleg nem tesz jót, ha levegőt szív.

Én rendszeresen 42-47 literig tankolok.

1% súlytöbblet, rendben van.

1% fogyasztásnövekedés. akkor 7 liter helyett --> 7 liter 7 centiliter benzin fogy :lol: És ha már a számok : 7 centiliter benzin ára kb 20 forint.

Egy tankolásnál az kb 100 forint. Egy hónapban ált. kétszer-háromszor szoktam tankolni. Az 2-300 Ft / hónap.

300 forintot ér nekem, hogy tudjam, van még a tankban benzin bőven, jöhet karambol, forgalomelterelés, 20km-en keresztül egy rossz injektor, egy elromló lambda-szonda ( bár egyik se jöjjön ), nem fogok méterenként leizzadni, hogy vajon kibírom-e a kútig...

Persze mindenki magának dönti el, hogy mi mennyit ér neki. Nekem ez ér ennyit : )

Természetesen amit te mondtál, abban is van igazság bőven. De olajat is van, aki 5ezrenként cserél, és van, aki 10-15-20ezrenként... Persze azonos típusú autóknál.

Az időkiesés kb 10 perc havonta szerintem belefér, tankolásban pedig 42 liter volt a "csúcsom". ( Szerkesztettem én is )

üdv

Link to comment
Megosztás:

1% súlytöbblet, rendben van.

1% fogyasztásnövekedés. akkor 7 liter helyett --> 7 liter 7 centiliter benzin fogy :lol: És ha már a számok : 7 centiliter benzin ára kb 20 forint.

Egy tankolásnál az kb 100 forint. Egy hónapban ált. kétszer-háromszor szoktam tankolni. Az 2-300 Ft / hónap....

Ha neked így jó csináld így. :lol:

Persze kicsik a különbségek, de szokás mondani: sok kicsi sokra megy. Én inkább elautózom azt a havi 14 km többletet és izgulok egy kicsit dugóban. Bár 35-től még 200km-et 40-től kb. 150-et mehetnél még. Ahhoz elég nagy dugó kellene, hogy ez elfogyjon.

Csak gondolj bele évente mennyien váltanak biztosítást, mert 1-2 ezret spórolnak. Ezzel is lehet ennyit spórolni.

Link to comment
Megosztás:

én pl sose tankolok 10 liternél többet.

max ha messzire megyek, itt közelben(50Kmes körzet) meg van vagy 20 benzinkut, szoval...

közvetlen közelemben is 2km 3 kut van.

másik dolog a pumpa soha se fog levegőt szívni, szép is lenne, mert fel is robbannánk a pumpával együtt.

van egy szelep, ami leállitja az autot, ha egy bizonyos szint alá megy a benzinszint.

elektromos görgőcellás benzinszivattyú van az autóban, és az meg ugy működik, hogy a benzin átfolyik az elektromos részeken, szoval ha levegő éri, akkor elég cumi:s

oxigén szikra benzin, késza robbanás, csak nem a hengerekben hanem a seggünk alatt:d

legalábbis igy tanitik ótószerelő oskolában:)

üdv

Link to comment
Megosztás:

If a vehicle experiences a momentary hesitation when cornering, it may be because the fuel is sloshing away from the pump and allowing it to suck air.

http://www.tomorrowstechnician.com/tt/tt110426.htm

If the filter is too small, it may create a restriction or not take in enough fuel when cornering or when the tank is low and allow air to enter the pump.

http://www.autohausaz.com/html/fuelpumps.html

...whipping around a sharp corner, or braking or accelerating hard can sometimes starve the pump for fuel. And when the pump sucks air...

http://www.autocarepronews.com/default.asp...p;id=82095&

Én nem jártam ugyan autószerelő iskolába, de a te verziódat még soha nem hallottam, és szerintem iszonyatos tervezési hiba lenne, ha ilyen könnyen felrobbanhatnának autók. Akár a szelep romlik el, akár máshonnan jut levegő a rendszerbe.

Link to comment
Megosztás:

Amikor kevés lötyög a tankban, és padlót nyomok, olyankor én is észreveszem, hogy levegőt nyel egy pillanatra. De eddig én is szerencsés vagyok.

Tankolni én is 40-44 litereket szoktam. Fél tankra csak akkor töltök rá, ha hosszú útra megyünk, és nem akarok útközben megállni.

Link to comment
Megosztás:

Azért nem kell annyira félni mert több biztonsági elem is van a rendszerben tehát nem tud csak úgy felrobbanni. Ha nagyon kevés a benya és sok fals levegőt szív az AC akkor eleve nem tudja fentartani az befecskendezéshez szükséges üzemi nyomást, kezdetben kihagy majd megáll a motor és az ECU leveszi a tápfeszültséget az AC pumpáról. Viszont ha valaki ezekután a motort kitartóan próbálja beindítani akkor fordulhat elő az AC meghibásodása azaz túlmelegedése, tekercsek leégése stb. de akkor is csak az esetek kis százalékában robbanhat fel. Én általában nem szoktam 10 - 15 liter alá menni.

Link to comment
Megosztás:

Azért nem kell annyira félni mert több biztonsági elem is van a rendszerben tehát nem tud csak úgy felrobbanni. Ha nagyon kevés a benya és sok fals levegőt szív az AC akkor eleve nem tudja fentartani az befecskendezéshez szükséges üzemi nyomást, kezdetben kihagy majd megáll a motor és az ECU leveszi a tápfeszültséget az AC pumpáról. Viszont ha valaki ezekután a motort kitartóan próbálja beindítani akkor fordulhat elő az AC meghibásodása azaz túlmelegedése, tekercsek leégése stb. de akkor is csak az esetek kis százalékában robbanhat fel. Én általában nem szoktam 10 - 15 liter alá menni.

:lol: Kivéve amikor kannával a kezedben, Jedi lovagokat megszégyenítő bátorsággal kell megküzdened, az ádáz kóborkutyákkal a benzinkútra menet :lol:

Link to comment
Megosztás:

nekem benzin-gázos, 1.6 8v. full városban használva(igaz nem BP., hanem csak debreceni forgalom benzin:8.2, gáz:9.6-9.8l). hozzáteszem, hogy szinte egésznap közlekedek, nagyjából 30-50 inditás per nap. soha nem szeretném eladni, habár szegénykém már szinte magától szétrohad . . . benzin mindig csak annyi van benne, hogybe tudjon indulni,aztán gáz-gáz-gáz :lol: csak röhögök,mikor emelik a benzin árát (a gáz 150 FT)

Link to comment
Megosztás:

:lol: Kivéve amikor kannával a kezedben, Jedi lovagokat megszégyenítő bátorsággal kell megküzdened, az ádáz kóborkutyákkal a benzinkútra menet :lol:

Pjoc! :lol:

Az egy emlékezetes nap volt 5 km-ert kellett gyalogolni a falu egyetlen benzinkútjáig, odafelé volt forgalom de hát a parasztok az idegent nem veszik fel hiába látják, hogy ott áll a verda vészvillogóval és valaki 5 literes kannával gyalogol a falu felé és stoppolni is próbál de semmi reakció. 3 km után még egy messzi tanyáról elszabadult a szántóföldeken keresztül rohanó valami jön a fene gondolta volna, hogy egy Komondor és pont rám pályázik. Ki gondolta volna, hogy ekkora az ellenőrzése alá tartozó terület, félelmetes egy dög, nem kívánom senkinek csoda, hogy megúsztam.

Na de ne legyek off, jelenlegi fogyim: 6,4 l/100 km.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.