Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Én szeretem szorongatni az új autókat, ezért a múltkor is 7.8L lett a fogyi, mivel 150-160-al üldöztem 1 2.0TDI új A4est.

Nem tehetek róla, de boldoggá tesz, mikor nem tud elhúzni az újonnan vásárolt 1X milliós kocsijával. :unsure:

Rájöttem, hogy a legtöbb ember közel sem tud vezetni annyira, mint amennyit tud az autója.

Link to comment
Megosztás:

Én szeretem szorongatni az új autókat, ezért a múltkor is 7.8L lett a fogyi, mivel 150-160-al üldöztem 1 2.0TDI új A4est.

Nem tehetek róla, de boldoggá tesz, mikor nem tud elhúzni az újonnan vásárolt 1X milliós kocsijával. :wacko:

Rájöttem, hogy a legtöbb ember közel sem tud vezetni annyira, mint amennyit tud az autója.

Hajaj. Legszebbek a német és osztrák rendszámú vasak, akik autópályához szoktak és nem tudnak előzni országúton. Bandukolnak teherautók után a 4, 51, 6-os úton... Némi rutin és lendület, és máris az Astra uralja az országutat :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Én szeretem szorongatni az új autókat, ezért a múltkor is 7.8L lett a fogyi, mivel 150-160-al üldöztem 1 2.0TDI új A4est.

Nem tehetek róla, de boldoggá tesz, mikor nem tud elhúzni az újonnan vásárolt 1X milliós kocsijával. :unsure:

Rájöttem, hogy a legtöbb ember közel sem tud vezetni annyira, mint amennyit tud az autója.

Ez nem újság nekem sem, és ezért én sem szeretem a nagyarcúakat... Csak hááát nekem az új Mercik meg az Audik az ellenfeleim.

Mindezt 8,2-es éves átlagfogyasztásért cserébe!

(45 éve vezetek balesetmentesen)

Link to comment
Megosztás:

ezek az adatok meg elmondások nem semmik:D

de én örülök ha tudok előzni a kis 60 lovassal:)

Egyetértek Veled! Nekem is volt 60 lovas kis Astrám 9 évig. Lehetett azzal is előzni, csak sokkal nagyobb figyelemmel (és kockázattal persze). Amikor először ültem bele a Skoda 130 GL után sokszor kerültem bajba az indulásnál amikor egy sarkon ki kellett fordulnom sűrű forgalomban. Alacsony fordulaton nem indult el, ha meg pörgettem és úgy indultam, akkor meg csak pörgött a kerék és ugyancsak ottragadtam... Végül hozzászoktam, jól pörgetve a motort egész jó kis autó lett belőle! Éves átlagfogyasztásom 6,2-6,3 között ingadozott. (A topic kedvéért!) A mostani F Astrám 2 literel többet fogyaszt, de nem bánom!!!

Mindenkinek szíves figyelmébe ajánlom Gerhard Münsch könyvét, A DEFFENZÍV VEZETÉS TAKTIKÁJA címűt, megjelent kb 1970-ben. Fejből idézem: "A kocsi vásárlásánál első számú szempontnak kell lennie a motorerőnek. Pénztárcánkhoz mértem mindíg a legerősebb kocsit kell választani" Nagyon igaza van!

Link to comment
Megosztás:

...

Mindenkinek szíves figyelmébe ajánlom Gerhard Münsch könyvét, A DEFFENZÍV VEZETÉS TAKTIKÁJA címűt, megjelent kb 1970-ben. Fejből idézem: "A kocsi vásárlásánál első számú szempontnak kell lennie a motorerőnek. Pénztárcánkhoz mértem mindíg a legerősebb kocsit kell választani" Nagyon igaza van!

Egyetértek, de én "beérem" a 82 lóval, mivel jártam erősebb autókkal is - és bevallom, abból is kihasználtam az összes teljesítményt... Egyre komolyabb a bírság, és egyre több az ellenőrzött tempó. Minél komolyabb autód van, annál komolyabb versenyzésekbe kezdesz, és közben egyre lassabb átlagtempóban tötyörgünk a csúcsforgalomban. A 60 ló viszont valóban nagyon kalapos öregúr vezetést enged csak meg Astrában - az már azért veszélyes.

A fogyasztásról viszont annyit, hogy szerintem nagyon gumi (típus, méret és kopottság) függő. Komoly tapadású, nagy tempónál is biztonságos gumival alacsony fogyasztást elérni szerintem nem lehet. Én 7,3-8,5-ig produkálok.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek, de én "beérem" a 82 lóval, mivel jártam erősebb autókkal is - és bevallom, abból is kihasználtam az összes teljesítményt... Egyre komolyabb a bírság, és egyre több az ellenőrzött tempó. Minél komolyabb autód van, annál komolyabb versenyzésekbe kezdesz, és közben egyre lassabb átlagtempóban tötyörgünk a csúcsforgalomban. A 60 ló viszont valóban nagyon kalapos öregúr vezetést enged csak meg Astrában - az már azért veszélyes.

A fogyasztásról viszont annyit, hogy szerintem nagyon gumi (típus, méret és kopottság) függő. Komoly tapadású, nagy tempónál is biztonságos gumival alacsony fogyasztást elérni szerintem nem lehet. Én 7,3-8,5-ig produkálok.

Kedves DP@i ! Amiről fentebb írsz az az önkontrol hiánya. Én bár bevallottam, hogy szeretem az erős motort és ki is használom ha úgy adódik, hogy kell, de ez nem azt jelenti, hogy mindenhol száguldozok. Például a lakott területen általában a "tűréshatáron" járok (55-60 között) amivel természetesn egyes száguldozni vágyókat idegesítek. Az országúton viszont kihasználom a kocsi adta lehetőségeket és bár évi 25-30 ezer kilométert vezetek mégis legutóbb azt hiszem 10-11 éve büntettek meg tilosban parkolásért a nagy büdös főváros belvárosában. Mindezzel csak azért "kérkedek" mert ezzel akarom bizonyítani az előbb általam idézett deffenzív vezetés jótékony hatását. (például a fogyasztásban is!)

Link to comment
Megosztás:

Kedves DP@i ! Amiről fentebb írsz az az önkontrol hiánya. Én bár bevallottam, hogy szeretem az erős motort és ki is használom ha úgy adódik, hogy kell, de ez nem azt jelenti, hogy mindenhol száguldozok. Például a lakott területen általában a "tűréshatáron" járok (55-60 között) amivel természetesn egyes száguldozni vágyókat idegesítek. Az országúton viszont kihasználom a kocsi adta lehetőségeket és bár évi 25-30 ezer kilométert vezetek mégis legutóbb azt hiszem 10-11 éve büntettek meg tilosban parkolásért a nagy büdös főváros belvárosában. Mindezzel csak azért "kérkedek" mert ezzel akarom bizonyítani az előbb általam idézett deffenzív vezetés jótékony hatását. (például a fogyasztásban is!)

Félreértesz. Én is a tűréshatárt használom városban, de elég lendületes vagyok az országúton - autópályán alig megy az autó. Évi 18-20ekm már egy évtizede balesetmentes, de akkor is egy erősebb gép adja magát - tudom magamról. Ezzel a masinálval ritkán előzök ki sort, mert egyszerűen nem megy annyira. Az erő nyugalmával tény, hogy jobb autózni, de mai közlekedésünkben, amikor a tükröt sokan nem ismerik, és sokan nem tudják felmérni a közeledő autó tempóját - hát, én nem vágyom nagyobb erőre.

Jah, és nem én írtam, hogy Mercik az ellenfeleim. Mert nincs ellenfelem. Sietek, vagy nem...

Most jövök rá: akkor fogyasztásban ellenfeleid az új Mercik, Audik! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

hát relativ vagy sem lehet azért pörgősen fürgén közlekedni a 60 lovassal is csak akkor már megeszik ez is 8at

amugy ja kis gázon hajlamos fulladni naggyal meg kaparni:D

de én mindent összevetve szeretem:)

igaz saját kocsim nem ez lesz, lehet szakitok a márkával is:(( de csak pénzhiány miatt, de német maradok:)

de ha lenne normális melom akkor lehet megmaradok és egy kombi 1.7est veszek

ja astrába meik a legnagyobb moci diselbe?

1.7tdi nél van nagyobb? és ez vagy a nagyobb mennyit kajolgat?

hogy a fogyi topikhoz én is hü maradjak:)

Link to comment
Megosztás:

hát relativ vagy sem lehet azért pörgősen fürgén közlekedni a 60 lovassal is csak akkor már megeszik ez is 8at

amugy ja kis gázon hajlamos fulladni naggyal meg kaparni:D

de én mindent összevetve szeretem:)

igaz saját kocsim nem ez lesz, lehet szakitok a márkával is:(( de csak pénzhiány miatt, de német maradok:)

de ha lenne normális melom akkor lehet megmaradok és egy kombi 1.7est veszek

ja astrába meik a legnagyobb moci diselbe?

1.7tdi nél van nagyobb? és ez vagy a nagyobb mennyit kajolgat?

hogy a fogyi topikhoz én is hü maradjak:)

Astra G-ből van 2000-es is, F-ből csak 1.7, de abból az Isuzu motoros kicsit erősebb, 82LE. Nekünk a sima 1.7-es F Astra 5L-t kajál általában (mikor mértük, 3-an mentünk vele, + csomagok).

Link to comment
Megosztás:

Úgy írtok ezekről a számokról mintha valami szörnyűborzasztó világvége dolog lenne. :lol: Nekem ilyenkor hidegebb időben városban használva 12.8l/100km...

de neked nem is astrád van! :lol:

mondjuk attól még fogyaszt. Bár nem tom, neked miért eszik annyit. Nekem a vectra most sem kajálja be a 10 litert, pedig olykor elkenem a száját. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.