Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Tudtommal a shell és az omv is osztrákiából és a szlovákoktól hozza a felső kategóriás benzinjeit (tehát minden v-power, meg carrera),

csak a normál 95-öt veszi a moltól.

Ezt nem tudom, és egyébként is annyi mindent hallottam már, hogy innét hozzák, onnét hozzák, hogy nem mernék állást foglalni ebben a kérdésben. Két dolog azonban biztos: 1. ahogy Gábor is írja, a 95-ös oktánszámút a MOL-tól veszi mindenki, 2. a Shell reklámanyagában egyedül a V-Power Racingre írják azt, hogy Németországból importált, a 95-ös oktánszámú V-Powernél és az OMV üzemanyagoknál nem találtam erre vonatkozó utalást. Lásd erről:

http://www.shell.com/home/content2/hu-hu/s..._0429_1146.html

A 95-ös oktánszámú V-Power a Shell árképzése szerint pontosan 20 forinttal szokott drágább lenni a 95-ös Euro Supernél. Ezzel szemben az OMV Carrera 95 csak 6 forintottal drágább a legtöbb kútnál a normál 95-ös árához képest.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Megtudnátok mondani hogy miután elkezd világitani a (huzzá tankolni) lámpa még menyi üzemanyag van benne?

Kb 20lityi volt benne, és most villant ki 210 megtett km után.

Vagyis elöbb pár km-el

Hivatalosan kb. 100km megtételére elég még az üzemanyag, ha világítani kezd a lámpa. Persze ez függ a tankszintjeladó állapotától, a tank esetleges deformitásától, az autó valós fogyasztásától...

Link to comment
Megosztás:

Csakhogy ne a motor-ba offoljunk.

Hétvégén mentem egy hosszabbat. (5xx) Telitankkal indítottam, és elhatároztam hogy figyelek a fogyira. Nem tartott sokáig az elhatározás, de érdekes dolgokra jöttem rá. Zavar ha előttem vannak meg, ha a tükörben jönnek. :unsure:

Úgyhogy szerintem leteszek a 6-os fogyiról egy ideig. Mondjuk még így is talán 650 felett lesz a telitankkal.

Link to comment
Megosztás:

Csakhogy ne a motor-ba offoljunk.

Hétvégén mentem egy hosszabbat. (5xx) Telitankkal indítottam, és elhatároztam hogy figyelek a fogyira. Nem tartott sokáig az elhatározás, de érdekes dolgokra jöttem rá. Zavar ha előttem vannak meg, ha a tükörben jönnek. :unsure:

Úgyhogy szerintem leteszek a 6-os fogyiról egy ideig. Mondjuk még így is talán 650 felett lesz a telitankkal.

Asszem ezzel én is így vagyok, mármint a zavarással.

Amúgy 6 l. alá még nekem se sikerült menni. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy 6 l. alá még nekem se sikerült menni. :unsure:

Ha autópályán tartósan 90-nel megyek, akkor a 60 lóerős X14NZ-vel 5,7 literes átlagfogyasztást mérek. Ezt a fogyasztást már többször produkálta az autó, de ez alá még nem sikerült mennem, igaz, nem is kísérleteztem, mert sosem érek rá.

Link to comment
Megosztás:

Ha autópályán tartósan 90-nel megyek, akkor a 60 lóerős X14NZ-vel 5,7 literes átlagfogyasztást mérek. Ezt a fogyasztást már többször produkálta az autó, de ez alá még nem sikerült mennem, igaz, nem is kísérleteztem, mert sosem érek rá.

Autópályán 90-nel? Nem toltak még le az útról?

Nekem ott a min. a 120.

Link to comment
Megosztás:

Ha autópályán tartósan 90-nel megyek, akkor a 60 lóerős X14NZ-vel 5,7 literes átlagfogyasztást mérek. Ezt a fogyasztást már többször produkálta az autó, de ez alá még nem sikerült mennem, igaz, nem is kísérleteztem, mert sosem érek rá.

Én is kb. így közlekedem, nekem is 5.75 volt a legkisebb fogyim, általában 6 liter körül van, télen kb. fél literrel több.

Link to comment
Megosztás:

Autópályán 90-nel? Nem toltak még le az útról?

Nekem ott a min. a 120.

Dehogynem, de a 90 km/h-s sebesség volt az autóvásárlás utáni tesztsebesség. Tudni akartam, hogy a kézikönyvben szereplő adatok milyen viszonyban vannak a valósággal. Háromszor-négyszer mentem több száz km-t az autópályán, szigorúan tartva a sebességet, mintha tempomatom lenne. Így jött ki mindegyik esetben az 5,7 literes átlagfogyasztás. Ennél jobbat még nem sikerült produkálnom, de szerintem nem lehet okom a panaszra.

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, de a 90 km/h-s sebesség volt az autóvásárlás utáni tesztsebesség. Tudni akartam, hogy a kézikönyvben szereplő adatok milyen viszonyban vannak a valósággal. Háromszor-négyszer mentem több száz km-t az autópályán, szigorúan tartva a sebességet, mintha tempomatom lenne. Így jött ki mindegyik esetben az 5,7 literes átlagfogyasztás. Ennél jobbat még nem sikerült produkálnom, de szerintem nem lehet okom a panaszra.

Az más. Lehet, hogy az enyém is hozná a te értékeidet? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

feeling??A boardcomp mutatja!A pillanatnyi, meg úgy értendő, hogy tartva az adott sebességet.

De attól még te is tudod hogy 70 és 110 közt nemkicsit nő a gördülési- meg a légellenállás. Ezt valamiből fedezni kell. A BC-s mérésekre én azért nem vennék mérget, elég apró gázpedálállás-változások tudják befolyásolni. (ezer más dolgon kívül) Persze az sem kizárt hogy jól mutat, akkor viszont máshol kell keresgélni. Nem ismerem a váltód áttételezését, de lehet hogy 70-nél olyan keveset forog 5-ben, hogy akár 4-ben is jobbat fogyasztana, vagy hogy áttételek szemponjából a 70 elég szerencsétlen és a te autóddal tényleg nem érdemes annyival menni.

Link to comment
Megosztás:

Reális ez az ötödikben nagyobb sebességen ugyanannyit fogyaszt dolog, ugyanis

a motorvezérlő karakterisztikája alacsony fordulat - nagy terhelés (5. fokozatban

ugyanis már elég nagy a terhelés) miatt tartja folyamatosan alacsonyabb értéken

az AFR-t. Ahogy nő a fordulat, az AFR kiegyenlítődik, és igaz nagy marad a terhelés

ekkor is, de így a fogyasztás nem nő.

Ezt én is észlelem az omegán. 70-80 körül ugyanúgy fogyaszt, mint 90-100 körül. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.