Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

dehogyis, éppen a fogyasztási problémák mély hátteréről vitázunk :rolleyes:

96-os 1.7-es németmotoros turbos 68le fehér combi ASTRA-mtankolási tematikája 700km -enként 39-41l ÖMV-sprint gasoil a mol-osbol többet evett valamive meg jobban füstölt

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem régebben egy tankkal kb. 600-620 km-t tudtam megtenni, igaz szlovák benzinnel. Haverom tanácsára Spuri rózsaszín adalékot tettem bele és legutóbb 710 km-t mentem 44 literből (6,2 l/100 km).

A spuri nekem is lenyomta 0,8-1 literrel a fogyasztásom a magyar benzinhez adva. Nálam a magyar benzin+spuri ugyanazt a fogyasztást hozta mint a szlovák benzin spuri nélkül (igaz odaát Real kútnál tankoltam és ott alapból raknak bele valami texaco adalékot).

most 50%országút és 50% bp. így lett 6,9l/100 (magyar+spuri)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

hello

nem fogyi de benzinhez van köze

benzinszűrőt mennyire érdemes cserélni mennyi kmenként javasolt

nekünk itt van már egy éve 6éves az auto és olyan 70 van benne

rönőbe vagyok szervizes gyakorlatozni ott 60 anként cserélik az ujakba legalábbis

nos akkor??

Link to comment
Megosztás:

hello

nem fogyi de benzinhez van köze

benzinszűrőt mennyire érdemes cserélni mennyi kmenként javasolt

nekünk itt van már egy éve 6éves az auto és olyan 70 van benne

rönőbe vagyok szervizes gyakorlatozni ott 60 anként cserélik az ujakba legalábbis

nos akkor??

A német szerelési kézikönyvek szerint a benzinszűrőt az összes benzines típusnál 30 ezer km-enként vagy 2 évente kell cserélni. Hivatalosan ez az intervallum vonatkozik az Astra F Classic modelljeire is. Ezt csak azért emelem ki, mert a Classic modelleknél bizonyos intervallumokat kitoltak. A fogasszíj cseréjét egyes típusoknál 8 év/120 ezer km-re, a 8 szelepes autók gyertyájának cseréjét pedig 4 év/60 ezer km-re.

Nem ide tartozik, mégis megkérdezem: a korábbi modelleknél miért volt az a gyári javaslat, hogy a 8 szelepeseknél 2 év/30 ezer km, a 16 szelepeseknél viszont 4 év/60 ezer km a gyertyák csereperiódusa? Műszakilag mi indokolta/indokolja ezt a különbséget?

Link to comment
Megosztás:

...Nem ide tartozik, mégis megkérdezem: a korábbi modelleknél miért volt az a gyári javaslat, hogy a 8 szelepeseknél 2 év/30 ezer km, a 16 szelepeseknél viszont 4 év/60 ezer km a gyertyák csereperiódusa? Műszakilag mi indokolta/indokolja ezt a különbséget?

Sztem 2 dolog:

- reklám, mivel egy kevesebb szervízre szoruló autó jobban eladható

- az autógyárnak nem érdeke, hogy Te sokáig használj egy autót...

Link to comment
Megosztás:

amugy ez a gyárnak nem érdeke hogy... kicsit erős

meg 30 ezer km az milyen kevés már??:rolleyes:

a fogasszij csere milyen tipusoknál emelkedett 120 zerre????

mi clasicnál 60 nál cseréltük

szoval a benzinszűrőt meg 30 ezrenként kellene?

na ezt nemigen fogjuk betartani!!!

Link to comment
Megosztás:

amugy ez a gyárnak nem érdeke hogy... kicsit erős

meg 30 ezer km az milyen kevés már??:rolleyes:

a fogasszij csere milyen tipusoknál emelkedett 120 zerre????

mi clasicnál 60 nál cseréltük

szoval a benzinszűrőt meg 30 ezrenként kellene?

na ezt nemigen fogjuk betartani!!!

Minden alkatrésznél ki lehet tolni a csereintervallumot, legfeljebb nemvárt hibák jönnek elő, aztán a hibakeresésre, javításra elkölthetjük a többszörösét annak ami megspóroltunk. Persze lehet az embernek szerencséje is.

Szerintem egy átlagos autónál kb. 2 éves futásteljesítmény a 30ezer km. Ennyi időre vetítve 2ezer huf szerintem nem sok.

Link to comment
Megosztás:

Pedig így van. 120ezer km után senkit nem érdekel, mennyit megy még az autó... legalábbis a gyártó oldalán manapság. :rolleyes:

Nem ennek a forumnak a temaja ez, ezert csak megerositem a leirtakat. Elore elnezest a hosszusagert es az ekezetek hianyaert, ha valakit erdekel a tema, akkor menjunk at egyik masik forumba.

A fogyasztoi tarsadalom, a vasarlasi szokasok megvaltozasa es a profitmaximalizalas all ennek a hattereben. A Renault, amely nem feltetlenul megbizhato autoirol hires, Magyarorszagon eppen a kozelmultban kezdett egy teljes mertekben a fogyasztoi tarsadalomra epito, uj tipusu autoeladasi PR-kampanyba. Sok mas gyarto utan most mar az Opelnel is megjelent olyan hirdetes, amely arra buzditja a vasarlot, hogy 3 evente csereljen autot, azaz mindig vegyen ujat. Az uj tipusok raadasul egyre surubb idokozonkent jelennek meg, a hibaelofordulasok gyakorisaga - kulonosen elektronikai teren -novekszik, es a gyartok egy resze mar-mar tudatosan keruli egy-egy tipus "kiforrasat". (Pozitiv pelda eppen az Opelnel volt az uj modell megjelenesevel parhuzamosan a rancfelvarrott Classic modellek forgalmazasanak folytatasaval.) Hivatkozni lehetne szerelok szazainak tapasztalatara (es ezzel kapcsolatban konkret automarka tipusokra), akik azt allitjak, hogy az alkatreszek csereintervallumat szamos esetben iroasztalok mogott hozzak meg, es a megnyujtott, nem valos igenybevetelre epulo csereintervallumok azt szolgaljak, hogy a fogyaszto az olcsobb fenntartasi koltsegekben bizva megvegye az adott autotipust. Az amortizacio igy persze sokkal rovidebb ido alatt megy vegbe, amibol vegul az autogyarto profital.

Ez a forum azonban nem errol szol, ezert nem folytatom az ervelest. Mindenki elgondolkodhat, es szamtalan peldat hozhat autos temakorbol, ami alatamasztja, hogy az autogyartok a profitmaximalizalas erdekeben egyre jobban kiaknazzak a vasarloi szokasok megvaltozasat. A minosegromlas pedig a tomegtermeles torvenyszeru kisero jelensege.

Link to comment
Megosztás:

A minosegromlas pedig a tomegtermeles torvenyszeru kisero jelensege.

Nem feltétlenül, lásd pl. Japán márkák.Ha nem lenne a qva magas vám, mindenki olyan géppel rohangálna, mert meg tudná fizetni.Így viszont irreális újonan az áruk nekünk, kisembereknek.Így maradnak az olcsón fentartható tömegautók.S, örülünk....

De hogy ne legyek OFF, az Astra (X16XEL) újra hozta a szokásos átlagot.7.6L/100km.Ebben volt minden.Hosszútáv, város, "racsing"......

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül, lásd pl. Japán márkák.

Bár magasan vezetik a megbízhatósági statisztikákat, de azért az utóbbi években azoknál is

tapasztalható a minőségromlás... és ez az élettartamra való tervezés. Ettől függetlenül még

mindig tényleg azokra lehet hosszú távon alapozni inkább. :rolleyes: Csak kár hogy olyan drága

hozzájuk minden.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.