opel16v Elküldve Június13, 2007 Elküldve Június13, 2007 Szerintem ne erőltesd magad. :rolleyes: Nem a szenzoron van a hangsúly, hanem a műszer oldalon. Ha programozható, akkor lehet csak pontos. <_<
Tápiószecső Elküldve Június13, 2007 Elküldve Június13, 2007 de gondolom meg lehetne azt olcsobban is oldani ha nem is decire pontosan de legalbb literre:D Biztosan, de minek? A napi számlálót a szintjelzővel kombinálva szerintem elég pontosan meg lehet mondani mennyi van még benne.
Novy Elküldve Június13, 2007 Elküldve Június13, 2007 hát csak ugy ha már erről beszéltünk:) de énse tankolok ki piros alján ha lefeküdt irány a kut:)
astra Elküldve Június17, 2007 Elküldve Június17, 2007 dehogyis, éppen a fogyasztási problémák mély hátteréről vitázunk :rolleyes: 96-os 1.7-es németmotoros turbos 68le fehér combi ASTRA-mtankolási tematikája 700km -enként 39-41l ÖMV-sprint gasoil a mol-osbol többet evett valamive meg jobban füstölt
RobesPierre Elküldve Június19, 2007 Elküldve Június19, 2007 Ha jól emlékszem régebben egy tankkal kb. 600-620 km-t tudtam megtenni, igaz szlovák benzinnel. Haverom tanácsára Spuri rózsaszín adalékot tettem bele és legutóbb 710 km-t mentem 44 literből (6,2 l/100 km).
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június19, 2007 Elküldve Június19, 2007 Ha jól emlékszem régebben egy tankkal kb. 600-620 km-t tudtam megtenni, igaz szlovák benzinnel. Haverom tanácsára Spuri rózsaszín adalékot tettem bele és legutóbb 710 km-t mentem 44 literből (6,2 l/100 km). A spuri nekem is lenyomta 0,8-1 literrel a fogyasztásom a magyar benzinhez adva. Nálam a magyar benzin+spuri ugyanazt a fogyasztást hozta mint a szlovák benzin spuri nélkül (igaz odaát Real kútnál tankoltam és ott alapból raknak bele valami texaco adalékot). most 50%országút és 50% bp. így lett 6,9l/100 (magyar+spuri)
FPepe Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 Mai eredmény: 800km - 46,5L -> 5.8L/100km :rolleyes:
1.6 16v Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 Hali Mi ez a "spuri"? Még nem hallottam rola.
MOR16V Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 Mai eredmény: 800km - 46,5L -> 5.8L/100km <_< hát szerintem ennyi nekem sosem fog már összejönni. :rolleyes:
FPepe Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 hát szerintem ennyi nekem sosem fog már összejönni. :rolleyes: Ugyan már, bontóban bizos van még sok C14NZ motor <_< ;)
J0hnny Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 Hali Mi ez a "spuri"? Még nem hallottam rola. Itt olvass utána! :rolleyes:
Tom Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 hát szerintem ennyi nekem sosem fog már összejönni. <_< Én már a kétszer ennyihez vagyok szokva. :rolleyes:
MOR16V Elküldve Június24, 2007 Elküldve Június24, 2007 Én már a kétszer ennyihez vagyok szokva. :rolleyes: én is kíváncsi leszek mennyit kér majd a 3.0 <_< majd mezítláb vezetem ;)
Novy Elküldve Július6, 2007 Elküldve Július6, 2007 hello nem fogyi de benzinhez van köze benzinszűrőt mennyire érdemes cserélni mennyi kmenként javasolt nekünk itt van már egy éve 6éves az auto és olyan 70 van benne rönőbe vagyok szervizes gyakorlatozni ott 60 anként cserélik az ujakba legalábbis nos akkor??
Tápiószecső Elküldve Július6, 2007 Elküldve Július6, 2007 40-60e km-enként szokás Én 30-ról tudtam, és 20-nál cserélem. :rolleyes:
opelastras Elküldve Július9, 2007 Elküldve Július9, 2007 hello nem fogyi de benzinhez van köze benzinszűrőt mennyire érdemes cserélni mennyi kmenként javasolt nekünk itt van már egy éve 6éves az auto és olyan 70 van benne rönőbe vagyok szervizes gyakorlatozni ott 60 anként cserélik az ujakba legalábbis nos akkor?? A német szerelési kézikönyvek szerint a benzinszűrőt az összes benzines típusnál 30 ezer km-enként vagy 2 évente kell cserélni. Hivatalosan ez az intervallum vonatkozik az Astra F Classic modelljeire is. Ezt csak azért emelem ki, mert a Classic modelleknél bizonyos intervallumokat kitoltak. A fogasszíj cseréjét egyes típusoknál 8 év/120 ezer km-re, a 8 szelepes autók gyertyájának cseréjét pedig 4 év/60 ezer km-re. Nem ide tartozik, mégis megkérdezem: a korábbi modelleknél miért volt az a gyári javaslat, hogy a 8 szelepeseknél 2 év/30 ezer km, a 16 szelepeseknél viszont 4 év/60 ezer km a gyertyák csereperiódusa? Műszakilag mi indokolta/indokolja ezt a különbséget?
FPepe Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 ...Nem ide tartozik, mégis megkérdezem: a korábbi modelleknél miért volt az a gyári javaslat, hogy a 8 szelepeseknél 2 év/30 ezer km, a 16 szelepeseknél viszont 4 év/60 ezer km a gyertyák csereperiódusa? Műszakilag mi indokolta/indokolja ezt a különbséget? Sztem 2 dolog: - reklám, mivel egy kevesebb szervízre szoruló autó jobban eladható - az autógyárnak nem érdeke, hogy Te sokáig használj egy autót...
Novy Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 amugy ez a gyárnak nem érdeke hogy... kicsit erős meg 30 ezer km az milyen kevés már??:rolleyes: a fogasszij csere milyen tipusoknál emelkedett 120 zerre???? mi clasicnál 60 nál cseréltük szoval a benzinszűrőt meg 30 ezrenként kellene? na ezt nemigen fogjuk betartani!!!
opel16v Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 amugy ez a gyárnak nem érdeke hogy... kicsit erős Pedig így van. 120ezer km után senkit nem érdekel, mennyit megy még az autó... legalábbis a gyártó oldalán manapság. :rolleyes:
Tápiószecső Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 amugy ez a gyárnak nem érdeke hogy... kicsit erős meg 30 ezer km az milyen kevés már??:rolleyes: a fogasszij csere milyen tipusoknál emelkedett 120 zerre???? mi clasicnál 60 nál cseréltük szoval a benzinszűrőt meg 30 ezrenként kellene? na ezt nemigen fogjuk betartani!!! Minden alkatrésznél ki lehet tolni a csereintervallumot, legfeljebb nemvárt hibák jönnek elő, aztán a hibakeresésre, javításra elkölthetjük a többszörösét annak ami megspóroltunk. Persze lehet az embernek szerencséje is. Szerintem egy átlagos autónál kb. 2 éves futásteljesítmény a 30ezer km. Ennyi időre vetítve 2ezer huf szerintem nem sok.
opelastras Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 Pedig így van. 120ezer km után senkit nem érdekel, mennyit megy még az autó... legalábbis a gyártó oldalán manapság. :rolleyes: Nem ennek a forumnak a temaja ez, ezert csak megerositem a leirtakat. Elore elnezest a hosszusagert es az ekezetek hianyaert, ha valakit erdekel a tema, akkor menjunk at egyik masik forumba. A fogyasztoi tarsadalom, a vasarlasi szokasok megvaltozasa es a profitmaximalizalas all ennek a hattereben. A Renault, amely nem feltetlenul megbizhato autoirol hires, Magyarorszagon eppen a kozelmultban kezdett egy teljes mertekben a fogyasztoi tarsadalomra epito, uj tipusu autoeladasi PR-kampanyba. Sok mas gyarto utan most mar az Opelnel is megjelent olyan hirdetes, amely arra buzditja a vasarlot, hogy 3 evente csereljen autot, azaz mindig vegyen ujat. Az uj tipusok raadasul egyre surubb idokozonkent jelennek meg, a hibaelofordulasok gyakorisaga - kulonosen elektronikai teren -novekszik, es a gyartok egy resze mar-mar tudatosan keruli egy-egy tipus "kiforrasat". (Pozitiv pelda eppen az Opelnel volt az uj modell megjelenesevel parhuzamosan a rancfelvarrott Classic modellek forgalmazasanak folytatasaval.) Hivatkozni lehetne szerelok szazainak tapasztalatara (es ezzel kapcsolatban konkret automarka tipusokra), akik azt allitjak, hogy az alkatreszek csereintervallumat szamos esetben iroasztalok mogott hozzak meg, es a megnyujtott, nem valos igenybevetelre epulo csereintervallumok azt szolgaljak, hogy a fogyaszto az olcsobb fenntartasi koltsegekben bizva megvegye az adott autotipust. Az amortizacio igy persze sokkal rovidebb ido alatt megy vegbe, amibol vegul az autogyarto profital. Ez a forum azonban nem errol szol, ezert nem folytatom az ervelest. Mindenki elgondolkodhat, es szamtalan peldat hozhat autos temakorbol, ami alatamasztja, hogy az autogyartok a profitmaximalizalas erdekeben egyre jobban kiaknazzak a vasarloi szokasok megvaltozasat. A minosegromlas pedig a tomegtermeles torvenyszeru kisero jelensege.
warwolf Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 A minosegromlas pedig a tomegtermeles torvenyszeru kisero jelensege. Nem feltétlenül, lásd pl. Japán márkák.Ha nem lenne a qva magas vám, mindenki olyan géppel rohangálna, mert meg tudná fizetni.Így viszont irreális újonan az áruk nekünk, kisembereknek.Így maradnak az olcsón fentartható tömegautók.S, örülünk.... De hogy ne legyek OFF, az Astra (X16XEL) újra hozta a szokásos átlagot.7.6L/100km.Ebben volt minden.Hosszútáv, város, "racsing"......
opel16v Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 Nem feltétlenül, lásd pl. Japán márkák. Bár magasan vezetik a megbízhatósági statisztikákat, de azért az utóbbi években azoknál is tapasztalható a minőségromlás... és ez az élettartamra való tervezés. Ettől függetlenül még mindig tényleg azokra lehet hosszú távon alapozni inkább. :rolleyes: Csak kár hogy olyan drága hozzájuk minden.
powerup Elküldve Július10, 2007 Elküldve Július10, 2007 Úgy tudom,a japán autógyártóknak meg kellett elégedniük az európai beszállítók által produkálni tudott minőséggel,és a hanyagabb munkaerővel,mikor idetelepültek.De hogy ne legyek nagyon OFF, 6.7-lett a fogyasztásom,mint általában.
Recommended Posts