Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Nem :rolleyes:

Az arány a terhelés függvényében változik. Nagy terhelésnél lefelé változik a 14,7, viszont enyhe részterhelésnél

megy felfele (AGR is ilyenkor dogozza vissza a kipuffgázt, ezzel is gyengítve az arányt).

Ha egy vezérlőt sikerülne meggyőznöd, hogy csak 16:1 arányt produkáljon, akkor igencsak nem lenne az autóban

erő, nem tudnál vele gyorsítani (ergo csak részterhelést tudna produkálni). :unsure:

Olyan nincs hogy nem lehet valamit megcsinálni. Esetleg nem praktikus vagy nem éri meg. :mellow:

Amúgy rosszul gondoltam. A NOx mennyisége csökken a légfelesleggel, a szénhidrogének nőnek.

Link to comment
Megosztás:

Olyan nincs hogy nem lehet valamit megcsinálni. Esetleg nem praktikus vagy nem éri meg. :unsure:

Kb ilyen vezérlővel csinálhattak anno 2L/100km-es fogyasztást egy vw-nal, egy zárt körpályán. :rolleyes:

Csak azt felejtették el megemlíteni hozzá, hogy az autóban szinte 0 nyomatékhoz alig pár 10 lóerő

tartozott, és kellett vagy 5 kör, mire felgyorsult 90-re :D

Nah, erre pl jó megoldás a 16:1 :mellow:

Link to comment
Megosztás:

...autóban szinte 0 nyomatékhoz alig pár 10 lóerő tartozott...

Ehhez, akkor piszok fordulat kellett. :mellow:

Inkább fordítva.

Ez amúgy utcai autó volt? Mert nekem 1l rémlik, abban a fekete szivaralakú izében.

Csak egyszer csinálnának elérhető áron olyan autót, ami 2-3-at eszik. Rögtön vennék egyet, nem érdekelne a gyorsulása. A Lupo 3L sem lenne rossz, de még mindig drága használtan is. Hülyét tudok kapni, hogy a 1,5 tonnás passatok beérik 5-6 lityóval, de nem tudnak csinálni egy 4-5-600 kilós biciklit, ami csak ~2-t enne. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

...Hülyét tudok kapni, hogy a 1,5 tonnás passatok beérik 5-6 lityóval, de nem tudnak csinálni egy 4-5-600 kilós biciklit, ami csak ~2-t enne. :rolleyes:

Tudnának. Még a '80-as években egy Autó-Motorban olvastam egy kísérleti VW Golfról, aminek a négyhengeres dieselmotorját (alighanem 1.6-ost) kettévágtak, így kaptak egy kéthengeres motort, erre szereltek dupla turbofeltöltőt, így lett 40-50LE körüli teljesítménye (a pontos számokra már nem emléxem) és 1.5-2L fogyasztása. Akkor emléxem azt írták róla, hogy nem érdemes foglalkozni vele a csökkenő üzemanyagárak miatt. Hát, most talán elő lehetne venni...

Link to comment
Megosztás:

Tudnának. Még a '80-as években egy Autó-Motorban olvastam egy kísérleti VW Golfról, aminek a négyhengeres dieselmotorját (alighanem 1.6-ost) kettévágtak, így kaptak egy kéthengeres motort, erre szereltek dupla turbofeltöltőt, így lett 40-50LE körüli teljesítménye (a pontos számokra már nem emléxem) és 1.5-2L fogyasztása. Akkor emléxem azt írták róla, hogy nem érdemes foglalkozni vele a csökkenő üzemanyagárak miatt. Hát, most talán elő lehetne venni...

Én sem hiszem hogy a képesség hiányzik, sokkal inkább az akarat. Szerintem az olcsó üzemanyag akkor is csak mese volt, valakinek nagyon nem áll érdekében a dolog. Környezetvédelmi szempontból sem lett volna utolsó a dolog, és azzal már akkortájt is foglalkoztak.

Link to comment
Megosztás:

Csodákat ne várjon senki...

Ezek a képtelennek tűnő fogyasztási adatok tényleg képtelenek, azaz utcai körülmények között nem tudják

produkálni, csak tesztpályán, külön az erre felkészített körülményekkel (módosított motorvezérlő pl).

A benzineseknél ugye mindenképpen meghatározza a fogyasztást, hogy tartani kell azt a 14,7-es átlagos

keverékarányt... szal nem vihető le ilyen nagy mértékben a fogyi. Itt a legügyesebb megoldás a változó

szelepvezérlés, változó szívócsőgeometria, széles előgyújtási tartomány kialakítása. Az ilyen motorokkal

(főleg japcsik) elérhető nagy teljesítménylehetőség mellett a minimális fogyasztás. Itt már nagy fejlődés

nem várható. És szerintem mostanság a dízelek is elérték a legjobb hatásfok - legjobb teljesítmény célt,

azok sem nagyon fognak már jobb fogyasztást produkálni (az már azért elég jó, ha a Vectra az 1.9-es

150 pacis motorjával megelégszik 6,5-el városban).

Link to comment
Megosztás:

(az már azért elég jó, ha a Vectra az 1.9-es

150 pacis motorjával megelégszik 6,5-el városban).

Pont erről van szó, hogy ez már nagyon jó, de nekem nincs szükségem városban (de még kívül sem) 150 lóra 8 légzsákra, 500 literes csomagtartóra, 18 colos kerekekre, stb... Csak annyira fejlett a marketing, hogy minden sz*rt rá tudnak sózni az emberre, és még el is hitetik vele, hogy szüksége van rá.

Ha fele harmada súllyal fele harmada motorköbcentivel és fele harmada lóerővel kihoznának valamit szerintem, ha nem is pontosan, de fele harmada fogyasztás jönne. Persze csiszolni kellene a közegellenálláson is. De biztosra veszem, hogy megoldható lenne.

Link to comment
Megosztás:

Súlyban nem tudnak 1t alá menni, mert az már a biztonság rovására megy...

A köbcenti meg meghatározza az elérhető nyomatékot, így abban sem tudnak

lefelé menni sokáig... itt a példa, cégeskocsinak vettünk tavaly fiestákat. 1.4td

motor, asszem 80LE körül van. Ez elég ahhoz, hogy városban még meglegyen

a kellő rugalmassága, ennél kevesebbel már nem venném meg. És ez is 5,5-6

között fogyaszt átlagban, és mivel névre szóló itt a céges kocsi, és felelősség

is tartozik hozzá, ezért nincs kitaposva a szeme sem, kímélve van.

Ennyi. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Súlyban nem tudnak 1t alá menni, mert az már a biztonság rovására megy...

Persze, ha mindenki 2 tonnás behemótokkal járna az sokkal biztonságosabb lenne.

Én nem így látom. Tudnának bőven tonna alá menni. Akár korszerű anaygok használatával akár egy halom kényelmi extra elhagyásával, akár egy jobb koncepcióval. Mentem a buszon valamelyik nap, és elkezdtem számolgatni azokat az autókat amelyikben egyedül ültek. Eljutottam 10-ig amikor volt egy olyan amiben ketten!!! voltak. Nem smartok voltak, hanem túlnyomórészt alsó-felső középkategóriás autók. Szerinted tényleg szükség van minden lámpánal (vagy dugóban minden 10 méteren) felgyorsítani és lelassítani a plusz 3-4 ülést meg a hatalmas bódét, amit az 5 személyre terveztek, nameg a nagy motort amit erre a súlyra méreteztek?

Ha így nézzük akkor biciklivel és motorral ki sem lehetne senkit engedni utcára. Tény hogy veszélyes, de én nem abban látom a megoldást, hogy minél több gyűrődő zónát teszünk magunk köré.

És én hiszek benne, hogy az emberek többsége nem a sznobizmusa miatt ül ekkora autókban, hanem mert egyszerűen nincs reális alternatíva.

A céges fiesta is van vagy 1100 kg. Ha egy A corsába tennéd azt a motort, akkor valószínű bőven több lenne mint szükséges, pedig abban is lenne 1-2-3 felesleges ülés amit általában nem használsz ki. És őszintén mi az ami hiányozna a fiestából, ami a corsában nincs?

A köbcenti meg meghatározza az elérhető nyomatékot, így abban sem tudnak lefelé menni sokáig...

Ez a halálom. :rolleyes: A köbcenti egy paraméter, a nagyon-nagyon sok minden mellett. Ha megkérdezném hogy egy 1000cm3-is motornak mennyi az elérhető nyomatéka, az első kérdésed lenne hogy feltöltött vagy sem a motor. Ezekután jönne még egy jópár kérdés és akkor lehetne egy becslést adni.

Link to comment
Megosztás:

Persze, ha mindenki 2 tonnás behemótokkal járna az sokkal biztonságosabb lenne.

Én nem így látom. Tudnának bőven tonna alá menni. Akár korszerű anaygok használatával akár egy halom kényelmi extra elhagyásával, akár egy jobb koncepcióval. Mentem a buszon valamelyik nap, és elkezdtem számolgatni azokat az autókat amelyikben egyedül ültek. Eljutottam 10-ig amikor volt egy olyan amiben ketten!!! voltak. Nem smartok voltak, hanem túlnyomórészt alsó-felső középkategóriás autók. Szerinted tényleg szükség van minden lámpánal (vagy dugóban minden 10 méteren) felgyorsítani és lelassítani a plusz 3-4 ülést meg a hatalmas bódét, amit az 5 személyre terveztek, nameg a nagy motort amit erre a súlyra méreteztek?

Erről lehet vitázni. Ugyanis ha pl engem veszünk alapul, 98%-ban egyedül közlekedem az omegában, ami ugye

nettó 1,5tonna vas. Viszont én az esetek döntő többségében ki is használom az autó adta méretbeli lehetőségeket,

vagyis sokat cuccolok, utánfutózok is. Arra pedig nincsen pénzem, hogy harmadik autónak tartsak egy smart-ot,

vagy egy hasonló kis konzervdobozt. :rolleyes: Tehát az általános elgondolásod itt bukott is. ;)

A biztonsághoz meg igenis kell az az 1 tonna, meg a gyűrődő zónák... vagy tudsz ez alól kivételt mondani?

Persze lehetne csinálni alumíniumból és karbonból ragasztott autót is, csak az nem a mi pénztárcánknak lenne

kitalálva. :D Meg képzeld el, hirtelen hogy meggazdagodnának a színesfémgyűjtő "kisiparosok"! :unsure: Mindegyik

emelőkaros ifával járná az utakat :D :lol: Szal amit mondasz, az egy idealista megközelítés, messze elrugaszkodva

a valóságtól. Szerintem. :mellow:

Ez a halálom. :lol: A köbcenti egy paraméter, a nagyon-nagyon sok minden mellett. Ha megkérdezném hogy egy 1000cm3-is motornak mennyi az elérhető nyomatéka, az első kérdésed lenne hogy feltöltött vagy sem a motor. Ezekután jönne még egy jópár kérdés és akkor lehetne egy becslést adni.

Abban ugye egyetértünk, hogy nagy átlagban nézve a feltöltött motorok nem tudnak fogyasztásban a szívók alá

menni... persze ha nincs alulméretezve a motor a kasznihoz.

Tehát ha kevés fogyasztást akarunk, akkor esetünkben a szívót nézzük. Igaz, van ezeknek sok paramétere,

de azok inkább a motor karakterisztikáját befolyásolják, és csak kis részben alakítható velük a fogyasztás. A reálisan

nyerhető nyomaték egyenes arányban van tehát a köbcentivel. Az meg más kérdés, hogy a kialakításból adódóan

hol jelentkezik ez a nyomaték.

Link to comment
Megosztás:

...Arra pedig nincsen pénzem, hogy harmadik autónak tartsak egy smart-ot,

vagy egy hasonló kis konzervdobozt. :rolleyes: Tehát az általános elgondolásod itt bukott is. :lol:

A biztonsághoz meg igenis kell az az 1 tonna, meg a gyűrődő zónák... vagy tudsz ez alól kivételt mondani?

Persze lehetne csinálni alumíniumból és karbonból ragasztott autót is, csak az nem a mi pénztárcánknak lenne

kitalálva. :lol: ... Szal amit mondasz, az egy idealista megközelítés, messze elrugaszkodva

a valóságtól. Szerintem. :mellow:

Az elgondolás nem bukott meg. Te írtad hogy nincs pénzed rá, azaz nincs reális alternatíva.

A biztonság meg relatív. Mihez képest? Egy marutihoz képest szinte minden biztoságos, egy 760Lihez képest pedig szinte semmi sem az.

Úgyhogy bármit mondanék tudnál mondani egy biztonságosabbat tőle. Abban egyetértek minél több anyaggal tudnak gazdálkodni annál egyszerűbb a dolog. De akár el tudnék képzelni egy olyan autót is, ami csak kétszemélyes kicsi de ugyanannyi zóna van előtte mint egy nagyobb autóban. Ergo hátrébb ül a júzer. Nem lenne biztonságtalanabb. :unsure:

Egyre jobban terjednek a korszerű anyagok és egyre olcsóbbak lesznek. Akár az alumínium akár a karbon vagy polikarbonát. Úgyhogy ezt csak ki kell várni.

De tényleg idealizált mert nincs. Én annyit mondtam lehetne, mivel az ok szerintem nem a képesség hiánya, hanem pénzügyi érdekek. (nem a gazdaságtalan előállításra gondolok)

Abban ugye egyetértünk, hogy nagy átlagban nézve a feltöltött motorok nem tudnak fogyasztásban a szívók alá

menni... persze ha nincs alulméretezve a motor a kasznihoz.

Tehát ha kevés fogyasztást akarunk, akkor esetünkben a szívót nézzük. Igaz, van ezeknek sok paramétere,

de azok inkább a motor karakterisztikáját befolyásolják, és csak kis részben alakítható velük a fogyasztás. A reálisan

nyerhető nyomaték egyenes arányban van tehát a köbcentivel. Az meg más kérdés, hogy a kialakításból adódóan

hol jelentkezik ez a nyomaték.

Hát sajnos nem értük egyet. :D A feltöltött motorok jobb hatásfokkal rendelkeznek, tehát ugyanannyi energiából több erő vagy kevesebb energiából ugyanannyi. Az egy dolog, hogy eleddig a feltöltést inkább teljesítménynövelésre használták nem pedig fogyasztáscsökkentésre. Ezirányban szerencsére sok jó hírt hallani mostanában. (kisköbcentis turbómotorok)

De ha maradunk szívónál: elég sok olyan dolog van ami csak karakterisztikát változtat, de egy halom ami konkrétan a fogyasztásra hat. (kompresszió, porlasztás, alternáló forgó tömegek nagysága, kenéstechnika, hűtéstechnika, különböző szerkezeti kialakítások) Egyébként a karakterisztika is jelentősen befolyásolja a fogyit szerintem.

De komplexen kell gondolkodni. Tudtad hogy egy könnyű rövid váltóáttételezésű autóhoz nagyobb kompressziót lehet alkalmazni? Én csak pér hete olvastam, de tök meglepődtem. Ha így nézzük akkor például egy egyszerű tömegcsökkentéssel lineárisnál nagyobb hatás érhető el fogyasztásban is, ha az egyéb paramétereket is hozzáigazítjuk.

Link to comment
Megosztás:

Az alumínium és a karbon nem lesz sosem olyan olcsó tömegcucc, mint a vas meg az acél.

És nem arról van szó, hogy nekem nincs pénzem harmadik autót tartani, hanem arról, hogy

kinek van? :rolleyes: Nem jó koncepció az, hogy "tartson két autót, és mindig a célnak megfelelővel járjon!".

Ergo mint a piacon is láthatod, nincs igazán nagy volumenű kereslet a kétszemélyes "bevásárlókocsikra". ;)

Amúgy meg hiába is igyekeztek annyira, a smart sem sikerült valami biztonságosra, pedig a smartok

között van most reális szérialehetőség gyártásban.

Lényeg a lényeg, nem lehet szerintem kikötni, hogy mindenki üljön bele egy smartba, mert egyéni

igényeket kell kielégíteni az autóval, én pl fáznék egy ilyen konzervdoboztól. :mellow:

Abban egyetértünk viszont, hogy érdemes a kisköbcentis gépek felé terelni a vásárlói kedvet, mert

azokból jobb hatásfokkal nyerhető ki a kellő erő és fogyasztás páros Így pl td-nél az 1.9, benzinnél

a 2.0 motorok már bőven ki tudnak elégíteni minden reális igényt, pici fogyasztás mellett. Aki meg

megelégszik kevesebbel is, 1.4-1.6 motorokkal is bőven lehet élményes autót venni, 5-6L-es fogyival.

Kell ennél jobb? :unsure:

"A biztonság meg relatív. Mihez képest? Egy marutihoz képest szinte minden biztoságos, egy 760Lihez képest pedig szinte semmi sem az."

Na pont itt húztad meg a teljesen lineáris arányt... ha gyakorlati példákat nézel, teljesen egyenes arányban áll a

biztonsági szint a súllyal. :D

"A feltöltött motorok jobb hatásfokkal rendelkeznek, tehát ugyanannyi energiából több erő vagy kevesebb energiából ugyanannyi."

Ez nagyon elméleti. :D

Benzinmotorok esetében pl tudsz olyat mondani, ahol a turbós változat jobban fogyaszt, mint a nem turbós? :lol:

(lehetne mondjuk az astra coupe példáját nézni)

De ha pl összehasonlítunk egy mostani fiesta td 1.4 motort egy 1.5szívódízel motorral, az sem fogyaszt jobban,

pedig az 1.5 szívó jóval régebbi konstrukció ;)

A gyakorlati igények miatt meg nem lehet arra vinni a feltöltött motorokat, hogy legyen ugyanolyan erős, mint

a szívó párja, csak mondjuk fél literrel kevesebbet fogyasszon. Ugyanis aki kifizeti a turbós motor vételi és

karbantartási árának különbségét, az nem ezt várja tőle. :P

Látom jól meg tudjuk ütköztetni az elméletet és gyakorlatot a témában :lol:

Link to comment
Megosztás:

Látom jól meg tudjuk ütköztetni az elméletet és gyakorlatot a témában :unsure:

Pontosan, míg te a gyakorlati és megvalósított dolgokat helyzed előtérbe, addig én az elméletit és lehetségeseket.

Soha? Az kicsit még odébb lesz. :D Én még 10 éves távlatban sem mernék ilyet mondani. Lehet, hogy nem lesz olyan olcsó mint az acél meg a vas, de eléggé olcsó lehet ahhoz, hogy használni lehessen tömeggyártásban. Most volt cikk asszem totalcaron, hogy a range rover következő generációját teljesen alumíniumból készítik(400kg mínusz), a korábbi m3csl-t (talán az új 6-ost is) és a mitsu evo tetejét karbonból csinálják. Jó egyik luxus másik sport, dehát légkondi sem volt 20 éve sok autóban, meg változószelepvezérlés. Az igaz, hogy az alumíniumkészletek talán végesek, de a karbon szerves anyag, abból annyit lehet csinálni amennyit akarnak. (de az is lehet, hogy nem karbon hanem valami más kompozit) Egyébként már nem olyan vészesen drága a karbon sem.

Szerintem meg jó koncepció a két autó. Persze, hogy nem mindenkinek egyforma kell. Az meg hogy nincs kereslet rá... hát még jóhogy nincs. Én aki szivesen vennék sem tudok. Mennyi volt egy smart újonnan, 4-5-6 misi? Nevetséges, persze hogy nem vette senki. Egy ilyen kétülésesnek 1-1,5m közötti árral kellene kijönnie, vennék mint a cukrot.

Nem tudok példát hozni, egyrészt mert nem ismerem minden típus minden motorját, másrészt lehet, hogy valóban nincs is a piacon ilyen kombináció. (ugyanaz a köbcenti ugyanaz a teljesítmény) De ez nem azt jelenti hogy nem lehetne ilyet csinálni.

Az 1.5 szívót mibe rakták? Csak nem egy 2-300 kgval könnyebb kasztniba. :rolleyes:

Szerintem nincs sokkal nagyobb (ha egyáltalán nagyobb) karbantartási költsége egy turbósnak sem. (~100.000-ig)

Amúgy meg a marketing a kulcsszó. Az mindent el tud adni. :mellow:

Ahogyan kezdenek háttérbe szorulni a benzinesek a piacon úgy fog a szívó motorok száma is csökkenni. Bár lehet előbb jönnak az alternatív hajtások, minhogy ez a változás érzékelhető legyen.

Link to comment
Megosztás:

Tápi a köv a szitu: apa, anya, 2 kölök

apunak 1 kisauto, anyunak 1 kisauto, 1 nagy családi auto a családnak? Hova tennél ennyi dögöt? :mellow:

Ha apunak is anyunak is kell 1-1 kisautó, akkor valószínűleg most is két autóval rendelkeznek. Lényegében csak 1-el nőne az autók száma, és mivel kicsik azok a kisautók, belőlük 2 foglalna annyi helyet vagy kicsit többet, mint egy mostani átlagos. De mivel a kisautóval járna a többség dolgozni így csökkenne az egy főre eső autóterület nagysága. :rolleyes: Itt elsősorban a városi forgalomra/közlekedésre/parkolásra gondolok.

De akármennyire is nem tetszik nektek szerintem ez lesz. A népesség szaporodik, és mindenki centralizálódik (fővárosba, nagyvárosokba) a terület meg nem nő. Tömegközlekedés fejlesztésének pedig megvannak a maga határai.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de pont nem ilyen irányba tart a világ. :rolleyes:

Nézd meg Bp 15 éves városrendezési tervét pl... a belvárosi részekből ki akarják szinte teljes egészében

tiltani az autóforgalmat, londoni mintára. Persze addig még van mit fejleszteni a tömegközlekedésen. :mellow:

Szal pont nem az a cél, hogy több autó legyen (mint a te koncepciód), hanem hogy maradjon akkor ennyi,

csak kevesebbet használják őket. :D

Az általad megfogalmazott igény nagyon egyedi, nem sok ismerősömtől hallottam, hogy szeretne átülni

egy kis konzervdobozba, és márpedig a fogyasztói társadalom nagy úr. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de pont nem ilyen irányba tart a világ. :rolleyes:

Nézd meg Bp 15 éves városrendezési tervét pl... a belvárosi részekből ki akarják szinte teljes egészében

tiltani az autóforgalmat, londoni mintára. Persze addig még van mit fejleszteni a tömegközlekedésen. :mellow:

Szal pont nem az a cél, hogy több autó legyen (mint a te koncepciód), hanem hogy maradjon akkor ennyi,

csak kevesebbet használják őket. :lol:

Az általad megfogalmazott igény nagyon egyedi, nem sok ismerősömtől hallottam, hogy szeretne átülni

egy kis konzervdobozba, és márpedig a fogyasztói társadalom nagy úr. :unsure:

Nem akarok több autót, csak kisebbeket és kevesebb fogyasztásúakat. :D Nem tartom jó ötletnek a londoni mintát sem. Persze ha hülyék az emberek és mindenki SUV-okkal jár dugózni, akkor tényleg kell valamit tenni.

Lehet hogy csak nem meséltek róla neked, vagy lehet hogy van nagyobb gondjuk is mint ezzel foglalkozni, de az is lehet hogy az ismerőseid tényleg nem vágynak ilyenre. Én viszont biztos, hogy 2 kezemen nem tudnám megszámolni azokat, akik rendszeresen utaznak (általában haza-munka-haza), és nagyon szivesen váltanának egy gazdaságosabb megoldásra.

Link to comment
Megosztás:

Én viszont biztos, hogy 2 kezemen nem tudnám megszámolni azokat, akik rendszeresen utaznak (általában haza-munka-haza), és nagyon szivesen váltanának egy gazdaságosabb megoldásra.

Biztos hogy váltanának? :rolleyes: Vagy csak álmodoznak arról, hogy "ha lenne egy kis munkábajárós smartom is..."?

Mert nem ugyanaz.

Aki középkategóriás autót vesz magának, azok nagy része szerintem nem adná oda őket egy kicsi kényelmetlen

konzervdobozért. Másik autóra meg úgysincs pénze/helye/lehetősége. Meg azt is számold hozzá, hogy egy második

autó fenntartása (biztosítás, súlyadó, kötelező szervizek) többe kerül, mint amennyit spórolhatsz a fogyasztással.

Mikor látod be, hogy ez így nem tehető át gyakorlatba? :mellow:

Link to comment
Megosztás:

Nézd, van olcsón jófajta robogó... kicsi is, keveset is fogyaszt, meg kevés a fenntartása is. :mellow:

Az meg mese habbal, hogy mondjuk párszázezerért kapsz normális kisfogyasztású autót, aminek

nem nagyobb a fenntartási költsége, mint egy robogónak. :unsure: Ilyen jövőt én nem látok. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nézd, van olcsón jófajta robogó... kicsi is, keveset is fogyaszt, meg kevés a fenntartása is. :mellow:

Az meg mese habbal, hogy mondjuk párszázezerért kapsz normális kisfogyasztású autót, aminek

nem nagyobb a fenntartási költsége, mint egy robogónak. :lol: Ilyen jövőt én nem látok. :rolleyes:

Szerintem egy adag szerencsével kifogható egy normális állapotú dízel A corsa, amihez nem nagyon kellene hozzányúlni. (egy darabig)

Csak hogy értsd: én kb. havi 30-at tudnék megspórolni (plusz rengeteg időt) egy fele akkora fogyasztású autóval mint az astra. Ez ~3,5 literes fogyasztást jelentene. Az A corsák tudtommal inkább 4-4,5-et esznek. Tehát az éppen nem érné meg kategóriába tartozik. Ha gondolod számold ki mennyire lenne veszteséges mondjuk egy év alatt. Bár én 2-3 éves időszakra terveznék. Sőt... Szerintem nem lenne az. :lol:

Robogót meg már én is láttam, és azért nem vettem mert nem felel meg több szempontből sem. De azért kösz hogy segíteni próbálsz. :D

Van egy jópár termék amire szükségem lenne és nincs a piacon. (nem teleportrendszerre meg csillagközi űrhajóra gondolok) Biztos én vagyok különleges. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.