Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
némi járatással reggel,hogy melegedjen...

Azt olvastam valahol nemrég, hogy jobb inkább elindulni óvatosan, mivel akkor hamarabb melegszik, s mivel tulajdonképpen attól kopik a motor, hogy hidegen jár (ami miatt nem optimális a kenés) ezért ha alapjáraton járatod akkor tovább működteted hidegen. Aztán lehet, hogy ennek így nem túl sok értelme van, mivel tulajdonképpen ha mész vele akkor ugyan rövidebb ideig lesz hideg, de nagyobb fordulaton használod tehát a dugattyú végülis kb. hasonló mérékű mozgást végez a hidegben. A kezelési könyv egyébként azt hiszem azt javasolja, hogy nagy hidegben járasd fél percig, egyébként viszont lehet indulni rögtön, persze nyilván óvatosan. Erről egyébként érdekelne a véleményetek, bár talán a motor topicban lenne a helye...

Link to comment
Megosztás:

Addig mindenképpen érdemes alapjáraton járatni, amíg az olaj el nem éri a viszkozítását.

Ez a régi olajoknál elég sokáig tartott, a mai jó minőségű olajoknál azonban elég hamar

megtörténik. Nekem a metabonddal ilyen 0-10 fok közötti időben elég fél-1perc (elég jól

meg tudom határozni, mivel a hidrotőkék már eléggé kopottak, azokon lehet hallani, ha

már kap megfelelő olajnyomást).

Utána már el lehet indulni, de azt figyelembe kell venni, hogy az olaj a viszkozítását

75 fokos állapot után kell elérje, és az illesztések is lazábbak a motorban a hőtágulás

előtt. Tehát óvatosban.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a leírást! Metabond van ugye nálam is, úgyhogy akkor ehhez tudom is tartani magam :unsure:

Na de hogy ne csak off legyek: Fogyi most legutóbb 7.03, amiben az országúti részek nagyrészt 3 személlyel voltak és volt benne jócskán dugó is - szerintem egész jó.

Link to comment
Megosztás:

Reggel induláskor én is szoktam kicsit járatni, hogy melegedjen.

Ha tovább nem is, de addig mindenképp amíg az előlapot felrakom, telefont helyreteszem, bekapcsolom az övet stb... ez kb fél és 3 perc között változik attól függően, hogy kell-e kívülről is takarítani.

Mire elérünk a gyerekkel a suliig 3.ik fölé nem is kell váltanom, és szinte alapjáraton megyek addig.

Suli előtt laáll és gyereket bekísér, majd ki a kocsihoz. Ilyenkor az a tapasztalat, hogy amíg áll a parkolóban addig a hőmérséklet egyenletesebben átjárja a motort (megváltozik a kivül hideg, belül meleg vas aránya) , és rövidebb úton lesz üzemmeleg, mintha simán a melóhelyig mennék otthonról.

Azon még nem gondolkodtam, hogy mindez a fogyit mennyire befolyásolja.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.