Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azért ilyen kis mennyiségü tankolásnál nagy lehet a hibaszázalék. Minimum 45-48 literrel kellene számolgatni.

Csurig tankoltam,tehát láttam az üa szintet a betöltőcsőben!

Aztán mentem kb 200Km-t és megcsináltam ugyanezt!Szerintem ez aránylag pontos!

  • 2 weeks later...
Elküldve
némi járatással reggel,hogy melegedjen...

Azt olvastam valahol nemrég, hogy jobb inkább elindulni óvatosan, mivel akkor hamarabb melegszik, s mivel tulajdonképpen attól kopik a motor, hogy hidegen jár (ami miatt nem optimális a kenés) ezért ha alapjáraton járatod akkor tovább működteted hidegen. Aztán lehet, hogy ennek így nem túl sok értelme van, mivel tulajdonképpen ha mész vele akkor ugyan rövidebb ideig lesz hideg, de nagyobb fordulaton használod tehát a dugattyú végülis kb. hasonló mérékű mozgást végez a hidegben. A kezelési könyv egyébként azt hiszem azt javasolja, hogy nagy hidegben járasd fél percig, egyébként viszont lehet indulni rögtön, persze nyilván óvatosan. Erről egyébként érdekelne a véleményetek, bár talán a motor topicban lenne a helye...

Elküldve

Addig mindenképpen érdemes alapjáraton járatni, amíg az olaj el nem éri a viszkozítását.

Ez a régi olajoknál elég sokáig tartott, a mai jó minőségű olajoknál azonban elég hamar

megtörténik. Nekem a metabonddal ilyen 0-10 fok közötti időben elég fél-1perc (elég jól

meg tudom határozni, mivel a hidrotőkék már eléggé kopottak, azokon lehet hallani, ha

már kap megfelelő olajnyomást).

Utána már el lehet indulni, de azt figyelembe kell venni, hogy az olaj a viszkozítását

75 fokos állapot után kell elérje, és az illesztések is lazábbak a motorban a hőtágulás

előtt. Tehát óvatosban.

Elküldve

Köszi a leírást! Metabond van ugye nálam is, úgyhogy akkor ehhez tudom is tartani magam :unsure:

Na de hogy ne csak off legyek: Fogyi most legutóbb 7.03, amiben az országúti részek nagyrészt 3 személlyel voltak és volt benne jócskán dugó is - szerintem egész jó.

Elküldve

Reggel induláskor én is szoktam kicsit járatni, hogy melegedjen.

Ha tovább nem is, de addig mindenképp amíg az előlapot felrakom, telefont helyreteszem, bekapcsolom az övet stb... ez kb fél és 3 perc között változik attól függően, hogy kell-e kívülről is takarítani.

Mire elérünk a gyerekkel a suliig 3.ik fölé nem is kell váltanom, és szinte alapjáraton megyek addig.

Suli előtt laáll és gyereket bekísér, majd ki a kocsihoz. Ilyenkor az a tapasztalat, hogy amíg áll a parkolóban addig a hőmérséklet egyenletesebben átjárja a motort (megváltozik a kivül hideg, belül meleg vas aránya) , és rövidebb úton lesz üzemmeleg, mintha simán a melóhelyig mennék otthonról.

Azon még nem gondolkodtam, hogy mindez a fogyit mennyire befolyásolja.

Elküldve
ez alig több pár decivel mint 10 lityi....ez most nem is annyira vészes :unsure:

12,4. :huh:

Ahhoz képest hogy fele autópálya volt, nem kevés, feltéve hogy nem 200-al mentél. :lol:

Elküldve
12,4. :unsure:

Ahhoz képest hogy fele autópálya volt, nem kevés, feltéve hogy nem 200-al mentél. :huh:

azért nem számoltam ki pontosan, mert lent van a kocsiban a blokk....de a bc vmi 10.6-9 körüli mutatott és eddig elég pontosan számolt

  • 2 weeks later...
Elküldve
Csak hogy mégjobban zavarjon. Nekem 11.9 :blush: Nem tom mért, de elég sokat csipeget a kis drága...lehet a rövid távok miatt..

Pont a fele az enyém ennek! :D Bár lóerőben is a fele vagyok! ;)

Elküldve

Hogy ti milyen számokat irogattok ide. ;) Ezekről én nem is álmodozok. Amig astrám volt, X16XEL caravan, nem evett 7.5 nél többet. Hosszutávon 6.5. Na ezek a számok nekem már történelem. Azért ilyenkor picit irigykedek ám. :blush: :D

Elküldve

bocs, hogy beleugatok, de még mindig én vagyok a csúcstartó: 18l / 100km ;) mert nekem fontos, hogy a sejkek jól éljenel... :blush: Dubaiban díszpolgál leszek... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.