Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Ezért célszerű inkább a megfelelő tempójú közlekedéshez, 2800-4200rpm között autózni, és xarni a fogyasztásra! :rolleyes:

Hát én személy szerint az 4500-6300as tartományra esküszöm, de izlések és pofonok. :blink: ;)

Egyébként 1.6 16V nél picit korábban érdemes elváltani (~5500), mint 1.4 16V-nél.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként 1.6 16V nél picit korábban érdemes elváltani (~5500), mint 1.4 16V-nél.

Ott az enyém már csak üvölt, és nem csinál semmit, viszont nagyon gyorsan elpörgi azt a tartományt.

Amúgy a legutóbbi fogyim 8.8L/100km volt.mivel hidegek vannak, és szinte ez echte város, és élvezem a kipuffhangot, szóval elfogadható.

Link to comment
Megosztás:

Ott az enyém már csak üvölt, és nem csinál semmit, viszont nagyon gyorsan elpörgi azt a tartományt.

Amúgy a legutóbbi fogyim 8.8L/100km volt.mivel hidegek vannak, és szinte ez echte város, és élvezem a kipuffhangot, szóval elfogadható.

Nekem meg valamikor tavasszal be kell ütemeznem egy tech-es vizsgálatot, mert most a kipuff miatt egyáltalán nem toltam (na jó, csak picit), és így 10 körül lett (echte város). Én olyan 8-9körülre vártam volna, úgyhogy kb. egy lityivel több fogy, mint kéne. Persze ez nem ekzakt mérés, de kb. jó. Szerintem a lambda betegeskedik egy picit.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg valamikor tavasszal be kell ütemeznem egy tech-es vizsgálatot, mert most a kipuff miatt egyáltalán nem toltam (na jó, csak picit), és így 10 körül lett (echte város). Én olyan 8-9körülre vártam volna, úgyhogy kb. egy lityivel több fogy, mint kéne. Persze ez nem ekzakt mérés, de kb. jó. Szerintem a lambda betegeskedik egy picit.

Gapárd jár hasonló cípőben, hasonló mocival, csak neki 11l volt legutóbb.Ő is a lambdára gyanaxik.Mert most esett át a Protec qrán a gépe.

Link to comment
Megosztás:

Hát én személy szerint az 4500-6300as tartományra esküszöm, de izlések és pofonok. :rolleyes: :blink:

Egyébként 1.6 16V nél picit korábban érdemes elváltani (~5500), mint 1.4 16V-nél.

Tom, látom hamar akarsz mocit cserélni! ;) Vagy rögtön autót?

Egyébként miért kéne az 1.6-t hamarabb váltani??

Link to comment
Megosztás:

Tom, látom hamar akarsz mocit cserélni! :blink: Vagy rögtön autót?

Egyébként miért kéne az 1.6-t hamarabb váltani??

Kicsit lejebb van a nyomatéka meg talán a max. teljesítménye is. Futó úr mondta, de akkor nem hittem neki, hogy nem érdemes addig pörgetni, viszont azóta volt szerencsém X16XEL-hez és tényleg nem volt értelme ~6500ig pörgetni.

Z16XE-nél nemtom milyenek a nyomaték/teljesítmény görbék. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én ehez annyit tudok mondani, ami a saját tapasztalatom, a C14NZ-t sincs értelme 5500 fölé pörgetni, mert szvsz ott már nem igazán sok a nyomaték, igazából eddig gyorsúl, utána már csak "szenved" legalábbis én sajnálom határközelire pörgetni...

Link to comment
Megosztás:

sacc 6300 körül van az első piros vonal, aztán a folyamatos piros mező pedig oan 6500-tól 7000-ig tart.

durván ebben a tartományban van a szabályzás is, kb 6500-nál szabályoz és 6200-300 körülre ejt vissza.

Nekem az C16NZ-ben 6000-től piros, és nincs szakaszos piros, meg ilyesmi, csak piros és kész! És nem lehet fölé pörgetni, mert azonnal szabályoz! Ezért nekem furcsa, hogy a te C14NZ-et olyan sokáig lehet pörgetni! Bíztos, hogy NZ?

Egyébként nekem is hasonló a meglátásom a motor teljesítményekkel, legalábbis az NZ-nél, hogy a fordulatszám felső tartományában már nem vigérckedik annyira a motor, mint mondjuk 2000-4500 közt. Gondolom azért, mert ott már elveszíti a maximális nyomatékát, a LE pedig kevés a dinamikus gyorsításhoz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az C16NZ-ben 6000-től piros, és nincs szakaszos piros, meg ilyesmi, csak piros és kész! És nem lehet fölé pörgetni, mert azonnal szabályoz! Ezért nekem furcsa, hogy a te C14NZ-et olyan sokáig lehet pörgetni! Bíztos, hogy NZ?

Egyébként nekem is hasonló a meglátásom a motor teljesítményekkel, legalábbis az NZ-nél, hogy a fordulatszám felső tartományában már nem vigérckedik annyira a motor, mint mondjuk 2000-4500 közt. Gondolom azért, mert ott már elveszíti a maximális nyomatékát, a LE pedig kevés a dinamikus gyorsításhoz.

Neked mennyi a fogysztásod c16Nz mocival? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

6-6,5 l, de betartva a sebessédkorlátozást, illetve a lehető legnagyobb sebességi fokozatban közlekedve (50km-nél 5. sebesség)! Egyébként jóval több is bemenne.

És az nem árt a mocinak hogy 50-nél már 5.-be pakolod?Nekem 50-nél negyedikbe is "csúnya" a hangaja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És az nem árt a mocinak hogy 50-nél már 5.-be pakolod?Nekem 50-nél negyedikbe is "csúnya" a hangaja :rolleyes:

Csal az órád? Nekem igen, óra szerint 60-nál valójában 50-nel megyek még csak, úgyhogy óra szerint 60-nál váltok 4.-be. 80-90-nél pedig 5.-be.

Link to comment
Megosztás:

És az nem árt a mocinak hogy 50-nél már 5.-be pakolod?Nekem 50-nél negyedikbe is "csúnya" a hangaja :rolleyes:

Nem kell nagy gázt nyomni neki. Én is 50-nél sík terepen már 5 ben vok, de csak pici gázzal. Gyorsul úgy is, aki meg gyorsabban akar menni, az megelőzhet, én nem sietek. 1100-1200-as fordulatról már szépen fel lehet vinni a sebességet, és azért fogyiban is számít a lehető legkissebb fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5.-ben 50-nél semmi erőlködő, vagy dadogó hangja nincs a motornak, sőt 40-nel is elmegy, de ott már vissza kell váltani, ha gyorsítani akarok. 50-nél 5-ben gyorsításkor nem szoktam visszaváltani, hanem szép lassan megvárom, amíg elérem a 90 km/h-s sebességet (kivéve, ha sietek, vagy előzök :rolleyes: ).

Link to comment
Megosztás:

Hogy ellenőrzöd le a csalást :rolleyes:

Marha egyszerű: egyrészt bemértem már GPS-sel, másrészt a környékünkön a külvárosi részeken vannak ilyen útszéli radarok, amik kiírják az aktuális sebességet. Azok meg nagyon pontosak, úgyhogy jó értéket mutatnak. Főleg azokkal szoktam nézegetni, hogy mennyivel is megyek valójában. Így jöttem rá, hogy amikor pont 60-nál áll az órám, akkor az útszéli izé még csak 50-52-tőt mutat :blink: GPS is ugyanennyit jelzett 60-nál.

Link to comment
Megosztás:

Hogy ellenőrzöd le a csalást :rolleyes:

Futó Gabi féle pipec kis BC-vel.

Haver átült a gépembe, meglesni. Azt mondja, h sok 1x millás kocsiban sincs ilyen komoly BC. :D

Nekem 5.-ben 50-nél semmi erőlködő, vagy dadogó hangja nincs a motornak, sőt 40-nel is elmegy, de ott már vissza kell váltani, ha gyorsítani akarok. 50-nél 5-ben gyorsításkor nem szoktam visszaváltani, hanem szép lassan megvárom, amíg elérem a 90 km/h-s sebességet (kivéve, ha sietek, vagy előzök ;) ).

Dettó.

Sztem úgy értik az erölködő hangot, h 1200rpm-nél adnak neki padlót. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sztem úgy értik az erölködő hangot, h 1200rpm-nél adnak neki padlót. :rolleyes:

Ja, úgy más, hírtelen gázadásnál nem csinál szinte semmit, ugyanúgy gyorsul csak, mintha kisebb gázt produkálnék neki. Talán arra mondhatnám, hogy erőlködik.

Azért az sem jó, ha mindig így jár az ember :blink: Megkell néha kergetni a lovakat, mert ellustul meg a kipuff is tele lesz kosszal. Viszont ez már kezd picit OFF szagú lenni ;)

Osztom mindkét véleményed! :D

Link to comment
Megosztás:

Az óra kijelző két gombját egyszerre nyomd le kb. 3 másodpercig, és kiírja az aktuális sebességed.

De ez csak 53 km/h alatt mutat, afelett "53+"-t ír ki.

Nekem ez az adat megyegyezik a legtöbb "önkormányzati" utcai sebességmérővel.

Na, ezt ismerem én is, de nálam nem működik. Gondolom csak az újabb autókban megy. Nekem csak csupa nullát ír 50km/h alatt is.

Link to comment
Megosztás:

Egy újabb kérdés fogalmazódott meg bennem:

- Sokan azért vesznek kis lökettérfogatú autót, mert annak kevés a fogyasztása. Ezt én azzal egésszíteném ki, hogy használattól függően.

pl.: egy 1000ccm-es és egy 2000ccm-es autót összehasonlítva pl autópályán, hát nem igazán jelentkezne fogyasztásbeli különbség a két autó közt, hiszen az 1l-es 130-140-nél bevenné a 7,5 l-t szerintem, mert már végre pörög, és elfogyott a szufla, a 2l-es pedig azon a segességben nem fogyaszt semmivel sem többet. Szóval ha innen nézzük, akkor nem fogyaszt többet egy 2l-es motor, és még tartalékai is vannak. :rolleyes: Persze ez egy speciális eset.

Csak érdekességként írtam, igazából ezt alátámasztani sem tudom, csak elmélkedtem. Ez a véleményem.

Na, ezt ismerem én is, de nálam nem működik. Gondolom csak az újabb autókban megy. Nekem csak csupa nullát ír 50km/h alatt is.

Milyen óra kijelzőről beszéltek?

Link to comment
Megosztás:

Egy újabb kérdés fogalmazódott meg bennem:

- Sokan azért vesznek kis lökettérfogatú autót, mert annak kevés a fogyasztása. Ezt én azzal egésszíteném ki, hogy használattól függően.

pl.: egy 1000ccm-es és egy 2000ccm-es autót összehasonlítva pl autópályán, hát nem igazán jelentkezne fogyasztásbeli különbség a két autó közt, hiszen az 1l-es 130-140-nél bevenné a 7,5 l-t szerintem, mert már végre pörög, és elfogyott a szufla, a 2l-es pedig azon a segességben nem fogyaszt semmivel sem többet. Szóval ha innen nézzük, akkor nem fogyaszt többet egy 2l-es motor, és még tartalékai is vannak. :rolleyes: Persze ez egy speciális eset.

Csak érdekességként írtam, igazából ezt alátámasztani sem tudom, csak elmélkedtem. Ez a véleményem.

Milyen óra kijelzőről beszéltek?

Ezt fejtegették már itt a fórumon kb egy hónapja nekem ;)

Mert kérdeztem 1,4SE vagy 1,6SE és mondták attól függ hol használom többet ha város akkor valószínű 1,4 se ha hosszútáv,autópálya akkor 1,6 :blink:

1,6-ra döntöttem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.