Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Na ma sikerült aránylag pontos fogyasztást mérnem!

101,2km-re 6,2litert vett be a pisztoly kattanásáig!Ugyan annál kútfejnél tankoltam,ugyan annál a kútnál!

Ez totál városi használat,garázsból a melóhelyig(5km kb),és néha ide-oda a városban,persze nem papás tempóban! :rolleyes:

Ilyen kis mennyiségnél különösen számít a külső hőmérséklet, a tank hőmérséklete és sokminden más tényező. :blink: Ez elég hamis adatot adhat.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam.

Ahogy előbbiekben írtam 1500-2500 fordulat között mozogtam. Csak előzéskor, kakaskodáskor mentem fel 3-4000-ig. Meg 5.-ben, de az ritka. 2 és 10 km távokat jártam felváltva naponta.

38 l / 415 km = 9,15 l fogyi.

Javaslatra 2000-3000 között fogom tartani, kiváncsi leszek a fogyira.

Az út változatlan, az idő enyhébb.

Fél tanknál járok, de ugyanannyinak tűnik a fogyi.

Viszont a magasabb fordulatnak köszönhetően erősebb gázadáskor.

Legalább ezért megérte kipróbálni.

Ha kiürült, akkor tankolok. Majd megírom a tényleges fogyit.

Meg kiváncsi vagyok, hátha több tank után lejjebb is esik a fogyi.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem is van egy érdekes adatom. Eddig az esetek 95%-ában Ukrajnában tankoltam. Lehet hogy ezzel nem lopom be magam a szívetekbe, mert tudom, mekkora az árkülönbözet a 2 ország benzin árai között. A lényeg, hogy mindenki szidni szokta a kintről behozott benzint, hogy rossz a minősége, és tönkrevágja a motort, meg többet eszik belőle az autó, meg károsanyagkibocsájtás, stb. Ezt a feltevést meg kell cáfoljam! Eddig 3-4 zöldkártya-vizsgára vittem már az autót, soha nem volt semmi gubanc (kopp-kopp). A teljesítményben annyit azomban észre vettem a magyar benzin javára, hogy 900-1000-es fordulatszámnál sem kezd el rángatnia kocsi 5-ben, de semmi egyéb extra a gyorsulásban (bár a végét még nem néztem). Azonban a magyar benzinből közel 1 literrel többet evett a kocsi!!! :rolleyes: Ez számomra meglepő volt, kiváncsi leszek a következő tankolásig mennyit fog fogyasztani, aztán majd akkor már hitelesebben fogom levonni a konzekvenciát.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem is van egy érdekes adatom. Eddig az esetek 95%-ában Ukrajnában tankoltam. Lehet hogy ezzel nem lopom be magam a szívetekbe, mert tudom, mekkora az árkülönbözet a 2 ország benzin árai között. A lényeg, hogy mindenki szidni szokta a kintről behozott benzint, hogy rossz a minősége, és tönkrevágja a motort, meg többet eszik belőle az autó, meg károsanyagkibocsájtás, stb. Ezt a feltevést meg kell cáfoljam! Eddig 3-4 zöldkártya-vizsgára vittem már az autót, soha nem volt semmi gubanc (kopp-kopp). A teljesítményben annyit azomban észre vettem a magyar benzin javára, hogy 900-1000-es fordulatszámnál sem kezd el rángatnia kocsi 5-ben, de semmi egyéb extra a gyorsulásban (bár a végét még nem néztem). Azonban a magyar benzinből közel 1 literrel többet evett a kocsi!!! :blink: Ez számomra meglepő volt, kiváncsi leszek a következő tankolásig mennyit fog fogyasztani, aztán majd akkor már hitelesebben fogom levonni a konzekvenciát.

Jó magyar benzin :rolleyes: Drága és legalább szar is ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem is van egy érdekes adatom. Eddig az esetek 95%-ában Ukrajnában tankoltam. Lehet hogy ezzel nem lopom be magam a szívetekbe, mert tudom, mekkora az árkülönbözet a 2 ország benzin árai között. A lényeg, hogy mindenki szidni szokta a kintről behozott benzint, hogy rossz a minősége, és tönkrevágja a motort, meg többet eszik belőle az autó, meg károsanyagkibocsájtás, stb. Ezt a feltevést meg kell cáfoljam! Eddig 3-4 zöldkártya-vizsgára vittem már az autót, soha nem volt semmi gubanc (kopp-kopp). A teljesítményben annyit azomban észre vettem a magyar benzin javára, hogy 900-1000-es fordulatszámnál sem kezd el rángatnia kocsi 5-ben, de semmi egyéb extra a gyorsulásban (bár a végét még nem néztem). Azonban a magyar benzinből közel 1 literrel többet evett a kocsi!!! :rolleyes: Ez számomra meglepő volt, kiváncsi leszek a következő tankolásig mennyit fog fogyasztani, aztán majd akkor már hitelesebben fogom levonni a konzekvenciát.

Nem ismerem az ukrán benzint, de feltételezem, hogy nagyobb a "fűtőértéke" mint a magyarnak, de talán kisebb a kompressziótűrése. Ez magyarázhatja a jelenséget. Hajdanában danában 30 éve motorversenyeztem, és csak repülő benzinnel mentünk. (Megvolt a szükséges kapcsolat a reptérre) Ha jól emlékszem annak több mint 11000kcal/kg volt a fűtőértéke, mígnem a az utcai benzinnek csak kb 10000. Ez eleve 10 % többlet teljesítmény LEHETŐSÉG ha a motor is alkalmas annak a kihasználására. Ehez persze jó ha nagyobb oktánszáma is van a benzinnek, hogy a kompressziót is növelni lehessen. Mindezt a kis elmefuttatást csak azért írtam le, hogy nem kell egyeseknek lesz@rozni a magyar benzint mert itt is van jobb is meg "rosszabb" is. A jobbat meg kell fizetni, lásd vípovverr! Az árviszonyok pedig nem képezik műszaki téma tárgyát.

Link to comment
Megosztás:

Nem ismerem az ukrán benzint, de feltételezem, hogy nagyobb a "fűtőértéke" mint a magyarnak, de talán kisebb a kompressziótűrése. Ez magyarázhatja a jelenséget. Hajdanában danában 30 éve motorversenyeztem, és csak repülő benzinnel mentünk. (Megvolt a szükséges kapcsolat a reptérre) Ha jól emlékszem annak több mint 11000kcal/kg volt a fűtőértéke, mígnem a az utcai benzinnek csak kb 10000. Ez eleve 10 % többlet teljesítmény LEHETŐSÉG ha a motor is alkalmas annak a kihasználására. Ehez persze jó ha nagyobb oktánszáma is van a benzinnek, hogy a kompressziót is növelni lehessen. Mindezt a kis elmefuttatást csak azért írtam le, hogy nem kell egyeseknek lesz@rozni a magyar benzint mert itt is van jobb is meg "rosszabb" is. A jobbat meg kell fizetni, lásd vípovverr! Az árviszonyok pedig nem képezik műszaki téma tárgyát.

Elnézést kérek hogy lesz@roztam.

De amugy gondolom kint nem vipovverr lett tankolva :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kint több kútnál is tankoltam, és mindenütt 95-et, és egyiknél sem produkált ekkora fogyasztást a kocsi, mint legutóbb a magyar benzinnel (Shell Euro 95). De ezen nem kell összevesznünk, én csak érdekességként írtam ez le, de most megint ott tankoltam, és ha megint nagy lesz a fogyasztásom, akkor bátran ki merem majd jelenteni, hogy a magyar benzin drága, viszont többet eszik belőle az autó! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

sacc 6300 körül van az első piros vonal, aztán a folyamatos piros mező pedig oan 6500-tól 7000-ig tart.

durván ebben a tartományban van a szabályzás is, kb 6500-nál szabályoz és 6200-300 körülre ejt vissza.

Thx. Megnyugodtam, szabályzásig csak 1x pörgött el. :rolleyes: Ha húzósabbat előzök, akkor 5500 körül lehet, ezek szerint ez még nem annyira gáz, h piros közelében legyen.

Link to comment
Megosztás:

1,6SI-nél mi lehet az ideális fordulatszám? Meddig érdemes "pörgetni" hogy lehető legjobb legyen a fogyasztás?

A lehető legjobb fogyasztáshoz alapjárathoz közel autózhatsz, viszont a motornak nem tesz jót.

Nekem a szerelőm (aki minden tiszteletet megérdemel, mivel azért hagyta ott a Opel márkaszervíz műhelyfőnökségét, mert nem volt hajlandó olyat kiszámlázni, amit nem végzett el) majdnem leharapta a fejemet, amikor meglátta, hogy 2000-nél már váltok. Szerinte 2500 fölött érdemes, vagy ha beálltam a kívánt sebességre...

Igaz, hogy így kicsit többet fogyaszt (nekem kb. 2 tized), de a motor nem erőlködik alacsony fordulaton, stb.-stb...

Link to comment
Megosztás:

az még nem piros közeli, bár én részemről csak nagyon szélsőséges esetben pörgetem előzéskor is 5000 fölé (nyilván nekem könyebb, mert látom), de nem szeretem hallani az 1,4 emelt fordulaton tartós motorhangját, elvégre nem egy GSI :rolleyes:

A lehető legjobb fogyasztáshoz alapjárathoz közel autózhatsz, viszont a motornak nem tesz jót.

Nekem a szerelőm (aki minden tiszteletet megérdemel, mivel azért hagyta ott a Opel márkaszervíz műhelyfőnökségét, mert nem volt hajlandó olyat kiszámlázni, amit nem végzett el) majdnem leharapta a fejemet, amikor meglátta, hogy 2000-nél már váltok. Szerinte 2500 fölött érdemes, vagy ha beálltam a kívánt sebességre...

Igaz, hogy így kicsit többet fogyaszt (nekem kb. 2 tized), de a motor nem erőlködik alacsony fordulaton, stb.-stb...

Jogos, én is ezt hallottam, hogy olyan 2500 körül, inkább kicsit fölötte minta alatta érdemes váltani, és nem padló közeli gázzal elérve ezt a fordulatot, hanem szépen, fokozatosan gyorsítva, mert a gyenge üresfutás sem hasznos.

Link to comment
Megosztás:

A lehető legjobb fogyasztáshoz alapjárathoz közel autózhatsz, viszont a motornak nem tesz jót.

Nekem a szerelőm (aki minden tiszteletet megérdemel, mivel azért hagyta ott a Opel márkaszervíz műhelyfőnökségét, mert nem volt hajlandó olyat kiszámlázni, amit nem végzett el) majdnem leharapta a fejemet, amikor meglátta, hogy 2000-nél már váltok. Szerinte 2500 fölött érdemes, vagy ha beálltam a kívánt sebességre...

Igaz, hogy így kicsit többet fogyaszt (nekem kb. 2 tized), de a motor nem erőlködik alacsony fordulaton, stb.-stb...

Köszi tehát inkább 2500 körül :rolleyes: A szerelődet nem akarod megkérdezni a motor topikban feltett kérdéseimről? :blink:

Link to comment
Megosztás:

A lehető legjobb fogyasztáshoz alapjárathoz közel autózhatsz, viszont a motornak nem tesz jót.

Nekem a szerelőm (aki minden tiszteletet megérdemel, mivel azért hagyta ott a Opel márkaszervíz műhelyfőnökségét, mert nem volt hajlandó olyat kiszámlázni, amit nem végzett el) majdnem leharapta a fejemet, amikor meglátta, hogy 2000-nél már váltok. Szerinte 2500 fölött érdemes, vagy ha beálltam a kívánt sebességre...

Igaz, hogy így kicsit többet fogyaszt (nekem kb. 2 tized), de a motor nem erőlködik alacsony fordulaton, stb.-stb...

Ez így is van.

X14XE-nél 2000nél elváltani vétek a fogyasztás és a motor szempontjából is.

2000 és 3000 között tartva a fordulatot lehet ideális fogyasztást kicsikarni belőle.

Link to comment
Megosztás:

A szerelődet nem akarod megkérdezni a motor topikban feltett kérdéseimről? :rolleyes:

Sajna telefonba nem mond semmit, pedig én is faggattam már egy két bibiről. Előbb mindíg látni akarja a kocsit , csak utána nyilatkozik.

Nekem a lambda szonda lenne gyanús a tünetek alapján, de inkább vidd el megbízható szerelőhöz. Eldugult kipufogótól kezdve rossz gyertyákig sok minden tud "érdekességeket" produkálni...

2000 és 3000 között tartva a fordulatot lehet ideális fogyasztást kicsikarni belőle.

Ja, igen! Én is meglepődtem, hogy hosszú távon 120-as tempó (kb 3000-es fordulat) mellett is jött már ki 6 liter alatti fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Ez így is van.

X14XE-nél 2000nél elváltani vétek a fogyasztás és a motor szempontjából is.

2000 és 3000 között tartva a fordulatot lehet ideális fogyasztást kicsikarni belőle.

Ezért célszerű inkább a megfelelő tempójú közlekedéshez, 2800-4200rpm között autózni, és xarni a fogyasztásra! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.