Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem tudjátok, hogy az X14XE motornál milyen fordulat felett nem ad benzint a motornak?

Persze gázadás nélkül. Én úgy tudom, hogy csak egy bizonyos fordulet felett van ilyen.

Elküldve
Nem tudjátok, hogy az X14XE motornál milyen fordulat felett nem ad benzint a motornak?

Persze gázadás nélkül. Én úgy tudom, hogy csak egy bizonyos fordulet felett van ilyen.

Úgy emléxem 1600. :blink:

Elküldve
És C14NZ-nél?

Kb ugyanott van, oan 1500-1600 körül / alatt kezd ismét naftát kapni, legalábbis én így vettem észre, addig aktív motorfék van.

Elküldve
Kb ugyanott van, oan 1500-1600 körül / alatt kezd ismét naftát kapni, legalábbis én így vettem észre, addig aktív motorfék van.

Ez azt jelenti, hogy 1500-as fordulat alatti motorfék esetén ismét "van fogyasztás"?

Ha affőlött motorfékezem meg, akkor nincs?

Elküldve
Ez azt jelenti, hogy 1500-as fordulat alatti motorfék esetén ismét "van fogyasztás"?

Ha affőlött motorfékezem meg, akkor nincs?

Ha az alá mész, már tol a motor. Ezt kipróbálhatod csúcsforgalomban, 1-esben, amikor csak csorogsz. Nem kell gázt adni, mégis megy. :blink:

Elküldve
Ha az alá mész, már tol a motor. Ezt kipróbálhatod csúcsforgalomban, 1-esben, amikor csak csorogsz. Nem kell gázt adni, mégis megy. :blink:

Nálam alapjáraton gurul ilyenkor... Nem tol az semmit sem.

Elküldve
A lényeg, hogy 1500-1600 felett tartsd a fordulatot, ha nulla fogyit akarsz.

Én ennek a szellemiségében mindig 6000-6500 között szoktam lenni, de nekem valahogy nem működik a dolog. :blink:

Elküldve
Én ennek a szellemiségében mindig 6000-6500 között szoktam lenni, de nekem valahogy nem működik a dolog. :blink:

Gázadás nélkül? Gazdaságos autód van! :)

Elküldve
Gázadás nélkül? Gazdaságos autód van! :)

:blink: :)

1500-1600 alatt ismét van fogyasztás, ha több nem is, de az alapjárati 0,5-1 lityis, 1600 fölötti motorféknél 0 kell hogy legyen a fogyasztás.

Elküldve
:blink: :)

1500-1600 alatt ismét van fogyasztás, ha több nem is, de az alapjárati 0,5-1 lityis, 1600 fölötti motorféknél 0 kell hogy legyen a fogyasztás.

akkor vagd vissza 60nal kettesbe, es motorfekkel allj meg :)

Elküldve
akkor vagd vissza 60nal kettesbe, es motorfekkel allj meg :blink:

nagy barát lesz a szerelő meg a boltos, mer sűrűn lesz vez.szíj-szakadás :)

Elküldve
2-esben tobbet is kellene birjon mint 60-an, nem? miert szakadna el a szij? :blink:

ha mar itt tartunk.

OFF tema:

mi van ha túl nagy sebességnél váltasz vissza kisebb fokozatba. mondjuk 100nál 2be. (már ha a 2esnek 100alatt van vége).

ON

Elküldve
ha mar itt tartunk.

OFF tema:

mi van ha túl nagy sebességnél váltasz vissza kisebb fokozatba. mondjuk 100nál 2be. (már ha a 2esnek 100alatt van vége).

ON

Már ha egyáltalán vissza tudsz 2-be váltani 100-nál.

Valszeg mire sikerülne 2-be rakni, visszalassulnál.

Elküldve
2-esben tobbet is kellene birjon mint 60-an, nem? miert szakadna el a szij? :)

ja,ez engem is érdekelne.. :blink:,meg az is,hogy az egyes fokozatoknál,mennyi az a sebesség aminél károsodás nélkül (pl: a 60-nál 2-esbe vissza annak számít???) egészségesen lehet motorfékezni...

Én úgy szoktam,hogy :

5-4: 60-80km/h

4-3: 50-70km/h

3-2: 30-40km/h között!

Ez sok mindentől függ,hogy mikor melyiket választom,de ezek a határok szerintem jók :D

Drasztikusabb váltásokat nem nagyon szoktam,de szerintem se kéne hogy nagyobb baja legyen a gépnek egy 60-nál kettesbe eksönnél :)

Bár lehet más az amikor fokozatosan húzatom 2-be 60-ig és váltok 3.-at,mint amikor 4.-ből berakom 60-nál 2-be és leugrok a kuplungról... :lol:

Elküldve
2-esben tobbet is kellene birjon mint 60-an, nem? miert szakadna el a szij? :blink:

Itt most nem arról volt szó, hogy egyszer-kétszer véletlenül, hanem poén akart lenni (smiley ott volt), hogy ha rendszeresen így "fékezne" valaki akkkor mi lenne annak a vége.

Amúgy az ilyen mértékű hirtelen terhelésváltás viseli meg legjobban a vezérlést, ilyenkor van a legnagyobb esélye annak, hogy szakad vagy átugrik...

Én 1.5 éve mikor még nagyon kezdő voltam egyszer visszatettem véletlenül 40-45 körül kettesbe (4-es helyett - pesten vezettem egy olyan helyen ahol korábban nem és v.hogy elvonta a szituáció a figyelmem) hát mit ne mondjak elég szépet rántott - mivel ugye felváltani készültem és nem sok gázt adtam és a kuplungot is elég gyorsan engedtem fel. Inkább nem gondolok bele, hogy 60-nál mi történne hasonló esetben mikor nem adsz gázt vagy keveset adsz és gyorsan fölengeded a kuplungot.

Felfelé más a helyzet, ott már egyszer forgattam 80 fölé is 2-ben, de olyankor nem jár nagy terhelésváltással a felváltás, mivel ott már 3-ban is szépen pörög :)

Elküldve
Már ha egyáltalán vissza tudsz 2-be váltani 100-nál.

Valszeg mire sikerülne 2-be rakni, visszalassulnál.

Hegyen lefele kell kipróbálni :) :blink: :)

Elküldve
ha mar itt tartunk.

OFF tema:

mi van ha túl nagy sebességnél váltasz vissza kisebb fokozatba. mondjuk 100nál 2be. (már ha a 2esnek 100alatt van vége).

ON

Én már próbálkoztam ilyenekkel, de nekem a tiltáshoz tartozó sebesség alatt nem vette be az adott fokozatot (tehát 100-nál hiába akartam 2őbe behúzni, nem engedte).

Egyébként én rendszeresen motofékezek és akár 80-nál is visszatolom kettesbe (a rövid váltónál mondjuk már nem :blink: ) és még semmi baja nem volt semminek.

Mondjuk az tény, hogy tényleg megviseli a vezérlést, de szerintem korántsem olyan mértékben hogy ugorjon. Ha nem tartanám be a csereperiódust, akkor viszont el tudom képzelni, hogy 75e km-nél egy ilyen mutatványnál szakadna...

Elküldve
Én már próbálkoztam ilyenekkel, de nekem a tiltáshoz tartozó sebesség alatt nem vette be az adott fokozatot (tehát 100-nál hiába akartam 2őbe behúzni, nem engedte).

Egyébként én rendszeresen motofékezek és akár 80-nál is visszatolom kettesbe (a rövid váltónál mondjuk már nem :blink: ) és még semmi baja nem volt semminek.

Mondjuk az tény, hogy tényleg megviseli a vezérlést, de szerintem korántsem olyan mértékben hogy ugorjon. Ha nem tartanám be a csereperiódust, akkor viszont el tudom képzelni, hogy 75e km-nél egy ilyen mutatványnál szakadna...

Én halottam olyat, hogy a 16V motoroknál, még rendes periódusú szíjcsere esetében is, óvakodni kell a nagy visszaváltásoktól.

Szíszakadást mondanak. Ha sokat csinálsz ilyet, akkor célszerű lenne 40-50 ezrenként cseréltetni.

De ezt csak mondták.

Elküldve
Bocsika... lassan OFF lesz a topic.

Milyen fogyikat produkálnak a gépeitek mostanában???

:blink:

- 4207km - 7.57 atlag (keves hosszu ut)

- legkissebb fogy: 5.58

- legnagyobb fogy: 9.67 (leginkabb varosban, hideg, sok 2-4kmes ut)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.