endi29 Elküldve Április10, 2021 Megoszt Elküldve Április10, 2021 2 perce, Gergőőő írta: Van ismerősöm akinek szintén ugyanilyen X14NZ motorú járgánya van és neki mindig fél-1L-el kevesebb a fogyasztása mert az övében nincs szervó míg az enyémben ugye van. Az enyém is szervós de azt nem hiszem hogy az befolyásolná a fogyasztást. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Április11, 2021 Megoszt Elküldve Április11, 2021 19 órája, endi29 írta: Az enyém is szervós de azt nem hiszem hogy az befolyásolná a fogyasztást. Annyira nem befolyásolja, hogy újabb autókon ezért van elektromos vízpumpa is az elektromos kormányszervó mellett mert annak kisebb ellenállása van a generátoron keresztül a motor működésére. Ugye nem nagy különbségekről van szó 1-2dl/100km de valahol ez már számít... Na de nem akarok ennyire okoskodó lenni, bocsi Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április12, 2021 Megoszt Elküldve Április12, 2021 On 2021. 04. 11. at 17:30, Gergőőő írta: Annyira nem befolyásolja, hogy újabb autókon ezért van elektromos vízpumpa is az elektromos kormányszervó mellett mert annak kisebb ellenállása van a generátoron keresztül a motor működésére. Ugye nem nagy különbségekről van szó 1-2dl/100km de valahol ez már számít... Na de nem akarok ennyire okoskodó lenni, bocsi Sőt, már az utód G Astrán is egy hibrid megoldás van, az elektrohidraulikus szervo. Itt még a rásegítés teljes mértékben hidraulikus, de a nyomást előállító szervópumpát nem bordásszíj hajtja a motor főtengelyéről, hanem egy külön kis villanymotor. Ennek az az előnye hogy a villanymotor (és ezáltal a szervópumpa) nem dolgozik állandóan, csak ha alacsony a nyomás a rendszerben, ami nem annyira fogyasztáscsökkentési szempontból jó, hanem hogy nem vesz el teljesítményt a motortól. Ellenben feleslegesen komplikált, ami növeli a meghibásodás esélyét, de ez most más tészte. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts