Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

7 órája, Róóóbi írta:

Nem az a 2 liter váltja meg a világot. Amúgy sem érdemes szegénységjelzővel sokáig keccsölni, mert a szivattyú nehezményezi, és elhalással honorálja.

Ha bevillan, lenyomom a napi számlálót, és 100Km-ert még mehetek vele biztonsággal, mert akkor még van 10 Literem.  Nyilván normális tempóban , és nem tiltásközelben váltogatva. :hehe: De többnyire a tartaléknak max 70-80%-át használom el, pár litert hagyok benne. 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, Róóóbi írta:

Nem az a 2 liter váltja meg a világot. Amúgy sem érdemes szegénységjelzővel sokáig keccsölni, mert a szivattyú nehezményezi, és elhalással honorálja.

Szegénységjelzőőőő???? tudtok ám élni! Olyanom nekem nincs. :hehe: Full fapad. :hehe: ( jó már nem, okosítottam...)

11 órája, zotya975 írta:

Ha bevillan, lenyomom a napi számlálót, és 100Km-ert még mehetek vele biztonsággal, mert akkor még van 10 Literem.  Nyilván normális tempóban , és nem tiltásközelben váltogatva. :hehe: De többnyire a tartaléknak max 70-80%-át használom el, pár litert hagyok benne. 

 Viccet félretéve, lámpicska tényleg nem jelez, nem tudom nekem kellene-e, de mikor a mutatóm kifekszik, még tudom 8 liter van benne. Végülis ez is egy stabil pont. Nem? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Szegénységjelzőőőő???? tudtok ám élni! Olyanom nekem nincs. :hehe: Full fapad. :hehe: ( jó már nem, okosítottam...)

 Viccet félretéve, lámpicska tényleg nem jelez, nem tudom nekem kellene-e, de mikor a mutatóm kifekszik, még tudom 8 liter van benne. Végülis ez is egy stabil pont. Nem? :devlish:

Itt van a BC- a pincében, már csak ezért érdemes lenne beszerelnem. Bár nem tudom errefelé ki tudná kalibrálni. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Ha bevillan, lenyomom a napi számlálót, és 100Km-ert még mehetek vele biztonsággal, mert akkor még van 10 Literem.  Nyilván normális tempóban , és nem tiltásközelben váltogatva. :hehe: De többnyire a tartaléknak max 70-80%-át használom el, pár litert hagyok benne. 

Én nyolc literre emlékszem a felvillanástól számítva, tévedés joga fenntartva.

De sosem várom meg, lemegy negyed alá a mutató és már rohanok is itatni.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, tuskes írta:

Szegénységjelzőőőő???? tudtok ám élni! Olyanom nekem nincs. :hehe: Full fapad. :hehe: ( jó már nem, okosítottam...)

 Viccet félretéve, lámpicska tényleg nem jelez, nem tudom nekem kellene-e, de mikor a mutatóm kifekszik, még tudom 8 liter van benne. Végülis ez is egy stabil pont. Nem? :devlish:

Mé'ne lenne? Van az csak kihalt az izzó :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Róóóbi írta:

Én nyolc literre emlékszem a felvillanástól számítva, tévedés joga fenntartva.

De sosem várom meg, lemegy negyed alá a mutató és már rohanok is itatni.

Szerintem autófüggő, ugye ez azért nem preciziós műszer. Én mindíg kijárom pár literre, és friss benzinnel megyek,  a borospoharat sem töltőm addig újra teli amig ki nem ürül. :-) Viccet félretéve mivel általában 10 kilométerre járok maximum, ha hétfőn bevillan még pénteken is el tudok vele menni. Ha nagyobb útra indulok, akkor rátankolok már előbb. 10 liternél kigyullad a lámpa megyek vele még max 80-90-et így 3-4 szokott benne maradni még városi fogyasztással is. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 07. at 7:48, zotya975 írta:

Itt van a BC- a pincében, már csak ezért érdemes lenne beszerelnem. Bár nem tudom errefelé ki tudná kalibrálni. 

Szia Zotya! Hening fórumtárs nem tudna segíteni Neked a beszerelésben? Ahogy olvasgattam a fórumot, Ő szerelt már be 1-2 BC-t és Győrben lakik.

Kalibrálásban pedig valamelyik Opel márkaszervíz tudna segíteni néhány ezresért cserébe, ahol van Tech2 műszer, feltéve, hogy nem eleve 8 szelepes motorra van kódolva a BC, mert akkor kalibrálni/programozni se kell, csak berakni/bekötni a kocsiba, és kész is van!

(Mert ugye tudomásom szerint 1.8 8v-ig bezárólag az összes 8 szelepes motorhoz ugyanaz a program kell)

Módosítva : neumann
Link to comment
Megosztás:

5 órája, neumann írta:

Szia Zotya! Hening fórumtárs nem tudna segíteni Neked a beszerelésben? Ahogy olvasgattam a fórumot, Ő szerelt már be 1-2 BC-t és Győrben lakik.

Kalibrálásban pedig valamelyik Opel márkaszervíz tudna segíteni néhány ezresért cserébe, ahol van Tech2 műszer, feltéve, hogy nem eleve 8 szelepes motorra van kódolva a BC, mert akkor kalibrálni/programozni se kell, csak berakni/bekötni a kocsiba, és kész is van!

(Mert ugye tudomásom szerint 1.8 8v-ig bezárólag az összes 8 szelepes motorhoz ugyanaz a program kell)

Biztos tudna, sőt ugye tőle kaptam és már el is kezdte a kábelek rendezését, amikor még nála volt. Ha csak az alapfunkciókat akarom bekötni, és az izzók visszajelzését nem, akkor viszonylag egyszerű, csak krónikus időhiányban szenvedek. Azt mondta mindenképpen kalibrálni kell, mert más motorral szerelt autóból vette ki. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Biztos tudna, sőt ugye tőle kaptam és már el is kezdte a kábelek rendezését, amikor még nála volt. Ha csak az alapfunkciókat akarom bekötni, és az izzók visszajelzését nem, akkor viszonylag egyszerű, csak krónikus időhiányban szenvedek. Azt mondta mindenképpen kalibrálni kell, mert más motorral szerelt autóból vette ki. 

Bajuszkapcsolód van hozzá?

Csak mert van egy BC-s intervallumos kapcsolóm, de nem tudok mit kezdeni a BC gombokkal, csak az intervallum-tekertyű miatt kellett de ilyen hullott. Nem, BC-t nem akarok (már nem) beszerelni. :-)

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Róóóbi írta:

Bajuszkapcsolód van hozzá?

Csak mert van egy BC-s intervallumos kapcsolóm, de nem tudok mit kezdeni a BC gombokkal, csak az intervallum-tekertyű miatt kellett de ilyen hullott. Nem, BC-t nem akarok (már nem) beszerelni. :-)

Hátő van BC-s kapcsolóm, van tempomatos kapcsolóm ( nem is tudom hirtelen melyik -melyik oldali) meg azt hiszem van intervallumos ablaktörlő kapcsolóm is.  Azt hiszem olyanom nincs hogy BC, és mellette intervallumos ablaktörlő is.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

Azt hiszem olyanom nincs hogy BC, és mellette intervallumos ablaktörlő is.

Na nekem olyanom van, a funkciók 30%-a felesleges, már nekem.

A tempomat az index oldali, az intervallum és BC az ablaktörlő kar.

Ha van intervallumos kapcsolód, amin nincs BC gomb de kell olyan, boltoljuk meg,

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Róóóbi írta:

Na nekem olyanom van, a funkciók 30%-a felesleges, már nekem.

A tempomat az index oldali, az intervallum és BC az ablaktörlő kar.

Ha van intervallumos kapcsolód, amin nincs BC gomb de kell olyan, boltoljuk meg,

Kösz, de egyenlőre minden projekt áll, téli gumira gyüjtök. :-)

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

Kösz, de egyenlőre minden projekt áll, téli gumira gyüjtök. :-)

Meg se merek szólalni. Júliusban ment több mint 200 a karosszériára, októberben pedig jön a műszaki. Már legutóbb is keheskedett a katalizátorom, remélem egy Cataclean-nel ezt most megúszom, de a futómű, fék egy nagy átvizsgálást mindenképpen igényel. 50 - 100 közöttire tippelek. :confused:

Hál' Istennek a motor, váltó rendben van, nálam immáron 13 éve semmi különös.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Üdv mindenkinek. Februárban vettem egy 1,4-es 8 szelepes, 2002-es f astra classicot és egy kicsit aggaszt a fogyasztása. Eddig 6,4-6,7 között fogyasztott, kicsit sokallom. Napi 40 km-t megyek, nem nyomom neki, csak 90-100 körül. Városban keveset használom. Leginkább a lakóhelyem és a munkahelyem között használom.A szintjelző látványosan megy lefele.Most nagyon picivel van a piros jel felett,és olyan 500 km-t mentem az utolsó tankolás óta. Hibakódot nem tárolt. Gyertyákat cseréltem nem sokkal a vásárlás után. A régiek elég dzsuvásak voltak. Az újakra kb 2 hete néztem rá, a közepe még mindig szinte hófehér. Vásárláskor az abroncsokban 1,9 bar volt. Erre gondoltam először hogy esetleg ez miatt fogyaszt többet de utána is ennyiket mértem. Normálisnak mondható ez a fogyasztás?

Link to comment
Megosztás:

10 perce, endi29 írta:

Üdv mindenkinek. Februárban vettem egy 1,4-es 8 szelepes, 2002-es f astra classicot és egy kicsit aggaszt a fogyasztása. Eddig 6,4-6,7 között fogyasztott, kicsit sokallom. Napi 40 km-t megyek, nem nyomom neki, csak 90-100 körül. Városban keveset használom. Leginkább a lakóhelyem és a munkahelyem között használom.A szintjelző látványosan megy lefele.Most nagyon picivel van a piros jel felett,és olyan 500 km-t mentem az utolsó tankolás óta. Hibakódot nem tárolt. Gyertyákat cseréltem nem sokkal a vásárlás után. A régiek elég dzsuvásak voltak. Az újakra kb 2 hete néztem rá, a közepe még mindig szinte hófehér. Vásárláskor az abroncsokban 1,9 bar volt. Erre gondoltam először hogy esetleg ez miatt fogyaszt többet de utána is ennyiket mértem. Normálisnak mondható ez a fogyasztás?

Szia, igazából pontos fogyasztási adatot a megtett távolságra elfogyott üzemanyaggal lehet számolni. Tehát teletank egy kattanásig, mész vele kb. 400-500Kilométert majd teletankolod megint egy kattanásig lehetőleg ugyanott. Aztán azt az üzemanyag mennyiséged osztod a megtett távolsággal és szorzod 100-al. Tehát ha 45 liter tankoltál, és mentél vele 550Kilómétert az 45/550 és szorozva százzal, tehát a fogyasztás: 8.18Liter/ 100kilóméter. A tankszintjelző nem hiteles műszer, csak arra hagyatkozva nem lehet pontos fogyasztási adatot nézni, amig viszont nincs pontos adat nem érdemes hibát keresgélni. 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, endi29 írta:

Üdv mindenkinek. Februárban vettem egy 1,4-es 8 szelepes, 2002-es f astra classicot és egy kicsit aggaszt a fogyasztása. Eddig 6,4-6,7 között fogyasztott, kicsit sokallom. Napi 40 km-t megyek, nem nyomom neki, csak 90-100 körül. Városban keveset használom. Leginkább a lakóhelyem és a munkahelyem között használom.A szintjelző látványosan megy lefele.Most nagyon picivel van a piros jel felett,és olyan 500 km-t mentem az utolsó tankolás óta. Hibakódot nem tárolt. Gyertyákat cseréltem nem sokkal a vásárlás után. A régiek elég dzsuvásak voltak. Az újakra kb 2 hete néztem rá, a közepe még mindig szinte hófehér. Vásárláskor az abroncsokban 1,9 bar volt. Erre gondoltam először hogy esetleg ez miatt fogyaszt többet de utána is ennyiket mértem. Normálisnak mondható ez a fogyasztás?

Napi 20km-nél nem kell csodálkozni ha többet kajál mintha egyhuzamban mész vele 500+ km-t. Amíg nem melegszik be a motor addig sokat eszik még ez a faék 1.4-es is. Hosszú távon lehet vele 6 alatt is poroszkálni de városban télen rövid távokkal 8 fölött is kérhet. 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, zotya975 írta:

Szia, igazából pontos fogyasztási adatot a megtett távolságra elfogyott üzemanyaggal lehet számolni. Tehát teletank egy kattanásig, mész vele kb. 400-500Kilométert majd teletankolod megint egy kattanásig lehetőleg ugyanott. Aztán azt az üzemanyag mennyiséged osztod a megtett távolsággal és szorzod 100-al. Tehát ha 45 liter tankoltál, és mentél vele 550Kilómétert az 45/550 és szorozva százzal, tehát a fogyasztás: 8.18Liter/ 100kilóméter. A tankszintjelző nem hiteles műszer, csak arra hagyatkozva nem lehet pontos fogyasztási adatot nézni, amig viszont nincs pontos adat nem érdemes hibát keresgélni. 

 Szia.Általában mindig egy helyen szoktam tankolni, csak néha megyek másik kútra ha épp úgy jön ki a lépés hogy tankolni kell. Kattanás után még szoktam egy kicsit nyomni bele hogy az összeget ki kerekítsem. Ha kattanáskor pl  14286 ft van a kijelzőn akkor fel szoktam kerekíteni 14500-ra. Az első tankolás 13,27 liter volt 198 km-re. Aztán 36,23 liter volt 558 km-re majd 36,54 liter 581 km-re. Egyébként a másik astrával ami 92-es 1.4-es 8 szelepes c14nz motoros annak nem volt jó a szintjelzője mert teletankkal is csak a fél és háromnegyed között volt a mutatója. De kitapasztaltam hogy egy tank benzinnel 700 km-t simán elmegyek vele.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, endi29 írta:

 Szia.Általában mindig egy helyen szoktam tankolni, csak néha megyek másik kútra ha épp úgy jön ki a lépés hogy tankolni kell. Kattanás után még szoktam egy kicsit nyomni bele hogy az összeget ki kerekítsem. Ha kattanáskor pl  14286 ft van a kijelzőn akkor fel szoktam kerekíteni 14500-ra. Az első tankolás 13,27 liter volt 198 km-re. Aztán 36,23 liter volt 558 km-re majd 36,54 liter 581 km-re. Egyébként a másik astrával ami 92-es 1.4-es 8 szelepes c14nz motoros annak nem volt jó a szintjelzője mert teletankkal is csak a fél és háromnegyed között volt a mutatója. De kitapasztaltam hogy egy tank benzinnel 700 km-t simán elmegyek vele.

Ja, és ennek az astrának a téli hónapokban volt mindig 6 liter felett a fogyasztása. Nyáron meg 6 alatt volt, általában 5,5 körül.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Gergőőő írta:

Napi 20km-nél nem kell csodálkozni ha többet kajál mintha egyhuzamban mész vele 500+ km-t. Amíg nem melegszik be a motor addig sokat eszik még ez a faék 1.4-es is. Hosszú távon lehet vele 6 alatt is poroszkálni de városban télen rövid távokkal 8 fölött is kérhet. 

 

15 órája, endi29 írta:

 Szia.Általában mindig egy helyen szoktam tankolni, csak néha megyek másik kútra ha épp úgy jön ki a lépés hogy tankolni kell. Kattanás után még szoktam egy kicsit nyomni bele hogy az összeget ki kerekítsem. Ha kattanáskor pl  14286 ft van a kijelzőn akkor fel szoktam kerekíteni 14500-ra. Az első tankolás 13,27 liter volt 198 km-re. Aztán 36,23 liter volt 558 km-re majd 36,54 liter 581 km-re. Egyébként a másik astrával ami 92-es 1.4-es 8 szelepes c14nz motoros annak nem volt jó a szintjelzője mert teletankkal is csak a fél és háromnegyed között volt a mutatója. De kitapasztaltam hogy egy tank benzinnel 700 km-t simán elmegyek vele.

Nekem városban soha nem ment 8-9 liter alá, a legjobb fogasztást amit produkáltam, vele 6.2 de ilyen csak egyszer volt, általában 7 liternél nem evett kevesebbet hosszútávon sem. Az a baj hogy a 60 lóerő nem túl sok hogy mozgassa a 950-1070 kilós karosszériát. Ha az ember haladni akar, akkor pörgetni kell, akkor viszonyt fogyaszt. Ha indokolatlanul sokat fogyaszt akkor első körben a kétvezetékes vízhőfok jeladót lehet kicserélni az injektorház hátuljában, ami már van 3-4 ezer forintért. A lambda szonda is számít az viszont már húzósabb, nem érdemes csak úgy cserélgetni . Amúgy itt van egy leírás a fogyasztás növekedés lehetséges okairól:

https://www.opelforum.hu/topic/1759-a-fogyasztásnövekedés-lehetséges-okai/

 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 04. 09. at 20:15, endi29 írta:

Ja, és ennek az astrának a téli hónapokban volt mindig 6 liter felett a fogyasztása. Nyáron meg 6 alatt volt, általában 5,5 körül.

Van ismerősöm akinek szintén ugyanilyen X14NZ motorú járgánya van és neki mindig fél-1L-el kevesebb a fogyasztása mert az övében nincs szervó míg az enyémben ugye van. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.