Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Lehet,csak Szabyka esetében ez nagypapucsokkal ennyi

kifejtené nekem valaki, hogy hol befolyásolja a fogyasztást a nagyobb kerék? :roll:

az átmérő nem változik, tehát teljesen mindegy, hogy a felni-gumi aránya mennyi :arrow: nagyobb kerék, kevesebb gumi

a szélesség nő 175-ről 205-re? nem jelentős változás, maximum az indulás szükséges nagyobb erő ( :arrow: nagyobb üzemanyag fogyasztás), de menet közben elhanyagolható tényező

akkor miről beszélünk?

Link to comment
Megosztás:

kifejtené nekem valaki, hogy hol befolyásolja a fogyasztást a nagyobb kerék? :roll:

az átmérő nem változik, tehát teljesen mindegy, hogy a felni-gumi aránya mennyi :arrow: nagyobb kerék, kevesebb gumi

a szélesség nő 175-ről 205-re? nem jelentős változás, maximum az indulás szükséges nagyobb erő ( :arrow: nagyobb üzemanyag fogyasztás), de menet közben elhanyagolható tényező

akkor miről beszélünk?

Akkor mégiscsak nő a fogyasztás (1 kicsit :lol: )

Üdv.: ujjzol

Ui.: lehet, h a kormányoz6tóságra gondolt... :roll: :)

Link to comment
Megosztás:

Fele város, fele kinnt arányban nekem is összejön annyi, talán egy felessel több, ami nem oszt/szoroz. :)

Csak nem mindegy hogy 280ft vagy 190ft-ból .... :(

Egyébként akárki akármit mond Én meg vagyok elégedve a 6.2-vel, nagyon is, főleg hogy a turbo is működik néha :D ...

A szomszéd OFF Marea 2.4TD-je meg sosem evett 8.2 alatt ON

Link to comment
Megosztás:

Csak nem mindegy hogy 280ft vagy 190ft-ból .... :lol:

Egyébként akárki akármit mond Én meg vagyok elégedve a 6.2-vel, nagyon is, főleg hogy a turbo is működik néha :D ...

A szomszéd OFF Marea 2.4TD-je meg sosem evett 8.2 alatt ON

Annyiért nem mindegy a fogyi? :)

BTW ex céges kocsi egy Mazda6 1.9 diesel is 7.5 körül evett a maga 136 pacijával. És ment is. :(

Link to comment
Megosztás:

kifejtené nekem valaki, hogy hol befolyásolja a fogyasztást a nagyobb kerék? :roll:

az átmérő nem változik, tehát teljesen mindegy, hogy a felni-gumi aránya mennyi :arrow: nagyobb kerék, kevesebb gumi

a szélesség nő 175-ről 205-re? nem jelentős változás, maximum az indulás szükséges nagyobb erő ( :arrow: nagyobb üzemanyag fogyasztás), de menet közben elhanyagolható tényező

akkor miről beszélünk? Elég csak megemelni egy gyári Astra lemezfelnit gumistól,és mondjuk a 15-ös alufelnit szélesebb gumikkal.Lehet hogy átmérőben ugyanaz,de súlyban nemigazán(kivéve hogyha vlami csúcsfelnit veszel,ami lehet könnyű)és a gördűlési ellenállása is nagyobb,mert a szélesebb gumi nagyobb felületen érintkezik az úttal,és ettől nő a fogyasztás!! :arrow: :roll:

Link to comment
Megosztás:

Elég csak megemelni egy gyári Astra lemezfelnit gumistól,és mondjuk a 15-ös alufelnit szélesebb gumikkal.Lehet hogy átmérőben ugyanaz,de súlyban nemigazán(kivéve hogyha vlami csúcsfelnit veszel,ami lehet könnyű)és a gördűlési ellenállása is nagyobb,mert a szélesebb gumi nagyobb felületen érintkezik az úttal,és ettől nő a fogyasztás!! :arrow: :roll:

hmm

csak mondjuk az a súly nem akkora különbség, max 5-10 kiló a 4 kerék esetén, a szélességbeli különbség pedig elhanyagolható

fél litert sem jelent

Link to comment
Megosztás:

hmm

csak mondjuk az a súly nem akkora különbség, max 5-10 kiló a 4 kerék esetén, a szélességbeli különbség pedig elhanyagolható

fél litert sem jelent Ebben egyetértünk,de egy ismerősöm most panaszolta,hogy az 1.4 60 lovas Astrája nagy felnikkel (16 asszem)sokkal többet zabál mint azelött.....Én sem értem.. :?: :?:

Link to comment
Megosztás:

Hozzátenném,az előző kocsimon volt alufelni 15-ös,185/60 Michelin-ekkel,de mindig,mikor felrakattam a téli garnitúrát lemezfelnikkel,sokkal fürgébbnek tűnt a kocsi,és sokkal könnyebb volt kormányozni.(75 le,nem szervós).Azóta megfogadtam,csak szervós kocsira rakok alufelnit,úgyhogy a mostanin (1.6 si) nincs is!Azt hogy többet evett -e alufelnistől,nem tudom. :shock:

Link to comment
Megosztás:

Én egyszer Tápiószecsőnek mértem meg a régi alufelnimet, gumistól volt 22kg az 16''-os volt , ezt nem'tom mennyi ...

Azért talptól is és a motor állapotától is nagyon függ a fogyasztás, nemcsak a gumitól/felnitől,de azért kiváncsi vagyok egy azonos átmérőjű (nemtom milyen tipusú gumiban van a Fuel Saver) gumik közt van-e fogyasztásbeli különbség ...

Link to comment
Megosztás:

hát igen, csak a dízelnél ez nem számít, mert a nyomaték hatalmas, bőven elbírja

itt nem a lóerő a lényeg ;-)

amúgy a 185/60R15 nem váltóméret, hanem nagyobb annál, ezért lehet, hogy azt tapasztaltad, hogy kevésbé fürge ;-) Az előző kocsim nem Opel volt...De ha már váltóméret....1.6sí-m van,de szervó nélkűl.Erre mekkora felnit ajánlanál,milyen gumival?Én 15 v 16-osra gondoltam,de inkább 15.Fontos lenne még hogy könnyen lehessen azért kormányozni,az autó ne legyen lomhább,és ne érjen bele a sárvédőbe!Előre is köszi!! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ebben egyetértünk,de egy ismerősöm most panaszolta,hogy az 1.4 60 lovas Astrája nagy felnikkel (16 asszem)sokkal többet zabál mint azelött.....Én sem értem.. :?: :?:

Nálam idén volt gyári 175 -> 195/50r15 csere, és max +1dl fogyasztás, szóval észrevehetetlen... De a biztonságosabb közlekedést megéri! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Itt a bio-dízel!

Szolnokon mostanában divat lett a dízelesek körében, hogy napraforgó olajat tankolnak.

Mert ugyebár Lidl,Cora,... 200 Ft alatt adja. Állítólag németektől jött az ötlet.

Élelmesebbek a McDonalds-tól vesznek krumplisütés után leszűrt olajat.

Felesbe tankolják és állítólag u.olyan jól megy vele az autó, csak kicsit sültkrumlis szaga van.

Link to comment
Megosztás:

Itt a bio-dízel!

Szolnokon mostanában divat lett a dízelesek körében, hogy napraforgó olajat tankolnak.

Mert ugyebár Lidl,Cora,... 200 Ft alatt adja. Állítólag németektől jött az ötlet.

Élelmesebbek a McDonalds-tól vesznek krumplisütés után leszűrt olajat.

Felesbe tankolják és állítólag u.olyan jól megy vele az autó, csak kicsit sültkrumlis szaga van.

A bio dízelről én is hallottam de az elsősorban repcéből készítik de lehet napraforgóból is. Ami viszont biztos, hogy azt bizonyos kezelés (kémiai eljárás) után használható csak motorban különben csúnyán tönkreteheti.

Közvetlen flóra vagy vénusz olajat ne tankolj :lol:

Az mcdonaldos oljaról nem is beszélve. Abba aztán lehet szennyeződés. Egyszer láttam a tv-ben, hogy egy főiskolás amerikai csapat körbe akarta autózni amerikát használt éttermi olajokkal. Egy kimustrált diesel buszt vettek alapul és át kellett alakítani kicsit a motort és komoly szűrőrendszert kellett az uzemanyag rendszerbe rakniuk.

Ha jól tudom nem sikerült nekik mert elromlott valami :) állításuk szerint nem az olaj miatt...

Ausztriában sokan használják a bio dieselt de ott is inkább felesben tankolják kúton és ellenőrzött minőséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.