Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hadd dicsekedjek kicsit. Külföldi út, 4-en ültünk benne, megpakolva cuccokkal, kicsit le is ült a hátulja. Konstans ~130-as tempóval 32 literrel 544km-t tettünk meg. Ez így lambdaszonda csere után (Bosch) :icon10:

(UI.: megetettem már vele télen 16l-t is :D )

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Elküldve

Kinek mennyit eszik a c20ne, milyen kaszniban milyen körülmények között?

 

Én jelenleg ott tartok hogy elvileg minden jó, mégis többett eszik mint az xe, ami nehezebb és erősebb is... 

Elküldve
13 hours ago, wookie írta:

Kinek mennyit eszik a c20ne, milyen kaszniban milyen körülmények között?

 

Én jelenleg ott tartok hogy elvileg minden jó, mégis többett eszik mint az xe, ami nehezebb és erősebb is... 

Az XE alapból kevesebbet eszik, ha nem hajtod. Azért szerintem simán lehet magas fogyit elérni vele! :D

 

Elküldve

Ugyanúgy hajtom mindkettőt, (padlógázas gyorsítások/előzések, visszahárom, meg 150-el a pályán) és az xe 7.5-nél többet nem evett. (hosszú váltóval, röviddel igehn, de az ne-n is hosszú van)

Elküldve
3 hours ago, wookie írta:

Ugyanúgy hajtom mindkettőt, (padlógázas gyorsítások/előzések, visszahárom, meg 150-el a pályán) és az xe 7.5-nél többet nem evett. (hosszú váltóval, röviddel igehn, de az ne-n is hosszú van)

Volt aki ezt már végigjárta és Ő is erről számolt be. Mármint, hogy az NE többet eszik. Ha csak 9-et, az teljesen jó. :)

Gyorsan be kell fejezni az XE-t. :wink:

  • 4 weeks later...
Elküldve

Papír szerint kb1 literrel fogyaszt többet. Az ne sokkal régebbi konstrukció így a fogyasztása is sajnos több. Fajlagosan a 16 szelepes konstrukciók eleve kevesebbet esznek. Ha minden jeladó, érzékelő jó és a termosztáttal, lambdával sincs gond esetleg légtömegmérő tisztítással, cserével lehet próbálkozni. Én azonban nem tapasztaltam észrevehető változást ráadásul tisztítás közben sikerült elrontanom is egyet, de van aki szerint sokat számít a tisztítás vagy csere ennyi idő után.

Elküldve

Olyan nagy különbség azért nincs közte. A mechanika alapja ugyanaz. A keverékképzés más ugye, de a régiek közül az xe az egyetlen ami szekvenciális, tehát azt a részét nem is érdemes hasonlítgatni. 

 

A vicces, hogy pl a c16nz-c16se között, ahol ugye utüóbbi az erősebb, az se evett kevesebbet. 

Elküldve

Azért az SE kicsivel precízebben végzi a keverékképzést, plusz jobb a hatásfoka a motornak is... ;)

Anno 2004ben tőlem is kérdezték, hogy mennyit eszik a kocsim. Mikor mondtam, hogy városban 8 alá nem megy, rákérdeztek, hogy ebben mitől ECOTEC...

Hát attól hogy a 8 lityiből több erőt hoz ki, mint az NZ... ;)

 

Elküldve

Az erősebb autóval az emberek általában tempósabban is közlekednek és erőteljesebben, többet is fékeznek. Ez egy lábba berögződött reflex mindenkinél, hogy egy másik autónál is ugyanúgy nyomod a gázpedált, de ugye ez egy erősebb autónál nagyobb teljesítményt is jelent amit mindenki ki akar használni hisz azért vette ezt meg. A több és/vagy erőteljesebb fékezés pedig nagyobb veszteséget okoz. Ha a motort mindig ugyanazon a teljesítményen járatnád minden körülmény között mint az NZ-t és a fékezéshez is ugyanannyi energiát pazarolnál el akkor elméletileg kevesebbet enne az ECOTEC, de ahhoz teljesen másképp kellene nyomni a gázt és a féket mint ahogy sok év alatt megszoktad. A valóságban viszont ez emberi megszokásból soha nem teljesülhet csak nagyon nagy odafigyeléssel, de inkább csak a gyári méréseknél a próbapadon.

Elküldve
On 2015. 11. 30. at 23:39, wookie írta:

Kinek mennyit eszik a c20ne, milyen kaszniban milyen körülmények között?

 

Én jelenleg ott tartok hogy elvileg minden jó, mégis többett eszik mint az xe, ami nehezebb és erősebb is... 

Megkésett válaszom itt:

Éves futott km: 13007

Átlag fogyasztás: 7,3 l/100km

1 km költsége: 32 Ft. (Utoljára 2010-ben volt ilyen kevés)

  • 2 weeks later...
Elküldve
22 hours ago, zsolt5566 írta:

1.4 16v rövid távon városba fogyasztás 11 liter.Már mindent megnézettem rajta.Akkinek ilyen motorral szerelt autója van,neki menyi a fogyasztása.

Szia!

Ha kb 5 km-eket mész városban, akkor ennyit eszik!

  • Like 1
Elküldve
1 hour ago, pszilaj írta:

Szia!

Ha kb 5 km-eket mész városban, akkor ennyit eszik!

Köszönöm a választ,csak sokan irnak 5-6 literes fogyasztásokról.Azért bosszant .Akkor ezzek enyit esznek,vegyesbe menyit kell nekik enni.Válaszod előre is kösszönöm.

Elküldve
1 hour ago, zsolt5566 írta:

Köszönöm a választ,csak sokan irnak 5-6 literes fogyasztásokról.Azért bosszant .Akkor ezzek enyit esznek,vegyesbe menyit kell nekik enni.Válaszod előre is kösszönöm.

Na igen nem ritka az "elmondás szerinti" 6liter alatt benzinesnél, és 5 liter alatti dieselnél....előfordul ha mondjuk felmész pályára ráálsz 90-re aztán lejössz onnan 300kilóméterrel odébb. Én azért nem szoktam foglalkozni ezekkel a dolgokkal, mert azt a többletet amit elhallgat ő tankolja bele nem én. Ne.... ne próbáljatok meggyőzni, nem kell, én elhiszek mindent! :-)

  • Like 1
Elküldve
1 hour ago, zotya975 írta:

Na igen nem ritka az "elmondás szerinti" 6liter alatt benzinesnél, és 5 liter alatti dieselnél....előfordul ha mondjuk felmész pályára ráálsz 90-re aztán lejössz onnan 300kilóméterrel odébb. Én azért nem szoktam foglalkozni ezekkel a dolgokkal, mert azt a többletet amit elhallgat ő tankolja bele nem én. Ne.... ne próbáljatok meggyőzni, nem kell, én elhiszek mindent! :-)

Rövidtávokon kár agonizálni a fogyasztáson.Munkába járni 4-5 kilométerre még az üzemi hőfokot sem éri el a motor.

Én ki sem merem számolni a helybetopit.

Viszont tavaly nyáron Szentes -Szigetvár oda vissza,ott sok helyben járkálás,hegymenet ,néha kilométereken keresztül negyedikben.no pálya.kb 700 Km 6,4 literrel kijött.Nem tatásan,de nem is leforgatva minden fokozatot.

Telitank csurig-utazás-telitankcsurig módszerrel mértem a literet.

X16 SZR ferde hátú, két személy,mol 95 benya.

Ez asszem jónak számit. :-)

  • Like 1
Elküldve
5 minutes ago, Szabadij írta:

Rövidtávokon kár agonizálni a fogyasztáson.Munkába járni 4-5 kilométerre még az üzemi hőfokot sem éri el a motor.

Én ki sem merem számolni a helybetopit.

Viszont tavaly nyáron Szentes -Szigetvár oda vissza,ott sok helyben járkálás,hegymenet ,néha kilométereken keresztül negyedikben.no pálya.kb 700 Km 6,4 literrel kijött.Nem tatásan,de nem is leforgatva minden fokozatot.

Telitank csurig-utazás-telitankcsurig módszerrel mértem a literet.

X16 SZR ferde hátú, két személy,mol 95 benya.

Ez asszem jónak számit. :-)

Nekem Győr-Bécs távon, napi 266Kilóméteren ( ebből kábé 60 város) 4-5 személlyel+rakottan a pályán 130-140-el sosem ment 7.5 alá. Pici motor nagy bódé..ez van.

Elküldve

Szerintem az inkább a 130-140-es tempó miatt annyi. Ott már sokat forog. Nekem 4-5 személlyel is 6 l körül van hosszú távon 90-100-al. Mondjuk pályán ez halál lenne az tény... :D

Elküldve

Nekem vegyesben 7-7.3.

Autópálya, 130 km/h minimum 7,5. Ez alá sosem ment,

Viszont volt, mikor 90 fölé nem vittem, a kigyorsítások is nagyon finoman mentek, le tudtam vinni 5.9-re...

  • Like 1
Elküldve (edited)
9 hours ago, zotya975 írta:

Nekem Győr-Bécs távon, napi 266Kilóméteren ( ebből kábé 60 város) 4-5 személlyel+rakottan a pályán 130-140-el sosem ment 7.5 alá. Pici motor nagy bódé..ez van.

Szerintem is a 130-140 miatt kajol annyit,ott már sokat forog és a légellenállás is nagyobb,én 90-100 fölé nem nagyon mentem.Nem mindennap járok arra,így nincs benne tapasztalatom,hogy honnan leskelődnek rám a rend éber őrei és egy csekk jelentősen el tudja b@szni a fogyasztást.

Egyébként az a 7,5 egyáltalán nem rossz eredmény 4-5 személlyel rakottan,olyan tempóval.

Módosítva : Szabadij
Elküldve
10 hours ago, Stevy írta:

Szerintem az inkább a 130-140-es tempó miatt annyi. Ott már sokat forog. Nekem 4-5 személlyel is 6 l körül van hosszú távon 90-100-al. Mondjuk pályán ez halál lenne az tény... :D

 

57 minutes ago, Szabadij írta:

Szerintem is a 130-140 miatt kajol annyit,ott már sokat forog és a légellenállás is nagyobb,én 90-100 fölé nem nagyon mentem.Nem mindennap járok arra,így nincs benne tapasztalatom,hogy honnan leskelődnek rám a rend éber őrei és egy csekk jelentősen el tudja b@szni a fogyasztást.

Egyébként az a 7,5 egyáltalán nem rossz eredmény 4-5 személlyel rakottan,olyan tempóval.

Valószinűleg, de ugye ha az ember pályázik akkor már haladni is akar. De ez már nagyon a vége, 140-nél 4-ben 5000-et forog. :-)

Elküldve

Horvát tengerpart oda-vissza, városban furikázással, négy személy, megpakolva, 120-130-as sebességgel 4,9. Eddigi rekord azóta is. :D

Igaz, nekem 130-nál épphogy belenyal a 3000-es fordulatszámba a motor ötödikben.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.