Davee Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 Szervusztok! Új tag vagyok itt az opelfórumon,üdv mindekinek! Nemrég szert tettem egy B Corsára,előtte volt egy 523i..hogy mondjam..először kicsit fura volt utána.. :) De most hogy nálam van egy hónapja,kezdem megszeretni,főleg hogy majd harmadannyi üzemanyaggal megelégszik mint a nálam megfordult elődeielőször azt hittem nem működik az üzemanyagszint mérő, óra.. :)..Mindig nagy autóim voltak,a munkámból adódóan sokat kellett utazgatnom,most nehogy azt higyjétek hogy valami üzletkötő vagy házaló ügynök vagyok..:)Egy sima mezei nehézgépkezelő,sokfelé dolgoztunk-dolgozunk az országban,néha a környező,szomszédos országokban,viszonylag jól kerestem-keresek,így meg tudtam venni a nagyobb kategóriájú Audit,Mercedest,BMW-t(nem dicsekvésnek szánom csak német autó párti vagyok)...a cég pedig állta az utazáshoz szükséges dolgokat,matrica,üzemanyag stb..De most hogy helyben dolgozom,így nem tudom kihasználni a nagy autót,és persze mostmár nincs üzemanyagtámogatás sem,így gondoltam újítok egy Corsat.. Na de akkor amiért is regsiztráltam ide,lenne pár kérdésem hozzátok.. Először ejtenék pár szót a kisautóról,97-es 1.0 city X10XE,138 823 km..egy középkorú úrtól vettem aki a szomszédos városba járt át vele a boltjába,kívül belül kifogásolhatatlan állapotnak örvend,sehol egy horpadás-csikarás,tényleg szép. A motorja 2012 decemberében lett teljesen felújítva,hidrotőke problémával került orvoshoz,de az úriember teljes felújítást kért.."ha már meg van bontva" címzó alatt..a motorba azóta kb 4500 km került.. 2 első lengéscsillapító kelleni fog bele mert azok kivannak,egyébként szépen gurul..nagyon alapfelszereltségű,tehát semmi nincs benne egy immobiliser-en kívül.. De most akkor feltenném a kérdéseim: 1.Sajnos ebben nincs fordulatszámmérő,viszont láttam hogy létezik ilyen óracsoport B Corsába,amihez tartozik forulatszámmérő is,arra lennék kíváncsi hogy beépíthető-e az én autóm műszerfalába,tehát a méret egyezik-e? Gondolom a stekker egyeznek..és hogy fogom tudni működésre bírni a forulatszámmérőt,gondolom elektronikus,így valahonnan gondolom jelet kell adni neki.. 2.Szervókormány,természetesen az sincs benne,ha adott egy megbontott Corsa ami pedig szervókormányos,beépíthető-e az enyémbe,mekkora meló,megéri-e a fáradtságot? 3.Ugyanebben a bontott autóban,benne van a centrálzár,gondolom átszerelhető bele az is.....? Más dolog végül is nem lenne fontos,tehát nem szeretnék semmilyen sufnituningba gondolkozni..így jó ahogy van,ezt a pár dolgot kivéve.. Köszönöm előre a válaszokat!! Üdv,Karcsi 1. Ha a sebességmérőnél K-val kezdődik a számok előtt akkor elektromos az órád, értelem szerűen ugyan úgy K jelölésűt kell találnod hozzá csak fszámmérősben, illetve a legjobb ha az utána található számsor is stimmel másképp csalni fog a sebességgel. 2. Szervókormány van hidraulikus, illetve a széria vége felé elektromos, beépítési és lévén ezres motorról beszélünk mindenképpen az elektromos a nyerő. A hidraulika szivattyú eléggé tudja fogni a motort, és állandóan megy, míg az elektromosnál nincs ami fogja a motort. Elektromos esetében csak kormányoszlopot kell cserélni, hidrosnál, kormányművet ami eléggé szívás, plusz be kell csövezni az egészet, szivattyút felrakni, másik szíj kell, stb. 3. Van gyári kp zár, bekötni egyáltalán nem nehéz, a zárszerkezetekkel együtt van, ott pedig csak kidobod a régit és be a másikat, illetve a zárat át kell tenni, hogy maradjon a régi kulcs. Ha veszel bontottat érdemes olyat keresni ahol megvan a csomagtér és a tanksapka záró is, mivel a teljes gyári így volt. Ha bekötésre kerül a sor kérdezz és segítek. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 Csigi! Nálam megy a C12NZ az 1,45-ös verziójú OP COM-mal! Sikerült rácsatlakoznom, a múlt hétvégén persze a tönkrement OP COM jó, hogy nem csatlakozott rá... Ennyit a jó hírekről, viszont továbbra sem szűnt meg a rángatás. Szóval, az élőadatokat megjeleníti az OP COM. Az már az első oldalon feltűnt, hogy az akku feszültségnek 5V-ot jelez ki. Valami nem jó, hisz a töltő feszültség 14,05 V, szóval ez rendben. Leállított motornál nyomogattam a gázpedált, hogy a fojtószelep állás jeladó poti jó-e. Nam változott az értéke gázpedál nyomkodásra az OP COM-ban. Na mondom remek, akkor ez lesz a ludas. Kiszereltem kitisztítottam. Rámértem multiméterrel, szépen változtatta az ellenállást, ahogy csavargattam. Visszaszereltem, de nem dugtam rá a csatit. Nézem OP COM-mal, kijelez egy értéket, de a gázfedál nyomkodásra semmi. És most a MAP szezor értéke sem változik. Visszadugtam a fojószelep poti kábelét, nyomkodom a gázt, erre változik a MAP szenzor kijelzett érték. Na mondom itt valami szar van a palacsintában, de kiderült, hogy az OP COM-ban fel van cserélve a MAP és a poti kijelzett értéke. Megyek tovább. A vízhőfok jeladó 40-fokos vizet jelez ki, függetlenül attól, hogy meleg-e a motor vagy sem. Néha felugrik 130 fokra. Ilyenkor elkezd fulladozni a motor, majd összeszedi magát. Nagy nehezen megtaláltam a jeladót, nem a műszeregység jeladó szolgáltatja a jelet az ECUnak, hanem lent van egy másik szar a befecskendező fej alatt középen. Lehúztam a csatiját, így nem indult el a motor. Visszadugtam, elindítottam, és most járó motornál húztam le a csatiját. A motor emelt alapjáraton kezdett el járni, járása kisimult. Közben felgyújtotta a checkengine lámpát, és vízhőfok jeladó hibát dobott. Az élő adatok között továbbra is 40 fokot jelzett ki néha 130 fokra ugrott fel. Ebből nekem az derül ki, hogy tök süket a jeladó. Viszont valamit mégiscsak érzékel az ECU, mert ha lehúzom a csatiját, akkor hibát dob, és nem indul el a motor... Szerintetek is a vízhőfok jeladóval van gond? Mert nekem nagyon úgy tűnik, viszont feleslegesen nem akarok venni újat. Ami még érdekes, hogy indításgátló hibakódot dob állandóan az OP COM, pedig nincs is immo ebben az autóban. Viszont ha jól láttam, 95-ös évjárat az ECU, a kocsi viszont 93-as. Lehet, hogy ECU- cseréltek benne, és immosét rakták bele? Valahogy megmókolták az immoját az ECU-nak, hogy menjen a motor? De ha 95-ös az nem is C12NZ, hanem X12SZ lehet. Lehet, hogy ezért jelenít meg néhány adatot helytelenül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
morde Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 Nálam csak veszett módon kerregett, igaz, "csak" a vízpumpa csapágya volt halálán. Tulajdonképpen szerencsések vagyunk, hogy nem ment el a vezérlés motorhalálba rántva a gépsast. Gartantáltan többe került volna. x12xe nem láncos ? mert akkor a vízpumpának nem sok köze van a vezérléshez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 Csigi! Nálam megy a C12NZ az 1,45-ös verziójú OP COM-mal! Sikerült rácsatlakoznom, a múlt hétvégén persze a tönkrement OP COM jó, hogy nem csatlakozott rá... Ennyit a jó hírekről, viszont továbbra sem szűnt meg a rángatás. Szóval, az élőadatokat megjeleníti az OP COM. Az már az első oldalon feltűnt, hogy az akku feszültségnek 5V-ot jelez ki. Valami nem jó, hisz a töltő feszültség 14,05 V, szóval ez rendben. Leállított motornál nyomogattam a gázpedált, hogy a fojtószelep állás jeladó poti jó-e. Nam változott az értéke gázpedál nyomkodásra az OP COM-ban. Na mondom remek, akkor ez lesz a ludas. Kiszereltem kitisztítottam. Rámértem multiméterrel, szépen változtatta az ellenállást, ahogy csavargattam. Visszaszereltem, de nem dugtam rá a csatit. Nézem OP COM-mal, kijelez egy értéket, de a gázfedál nyomkodásra semmi. És most a MAP szezor értéke sem változik. Visszadugtam a fojószelep poti kábelét, nyomkodom a gázt, erre változik a MAP szenzor kijelzett érték. Na mondom itt valami szar van a palacsintában, de kiderült, hogy az OP COM-ban fel van cserélve a MAP és a poti kijelzett értéke. Megyek tovább. A vízhőfok jeladó 40-fokos vizet jelez ki, függetlenül attól, hogy meleg-e a motor vagy sem. Néha felugrik 130 fokra. Ilyenkor elkezd fulladozni a motor, majd összeszedi magát. Nagy nehezen megtaláltam a jeladót, nem a műszeregység jeladó szolgáltatja a jelet az ECUnak, hanem lent van egy másik szar a befecskendező fej alatt középen. Lehúztam a csatiját, így nem indult el a motor. Visszadugtam, elindítottam, és most járó motornál húztam le a csatiját. A motor emelt alapjáraton kezdett el járni, járása kisimult. Közben felgyújtotta a checkengine lámpát, és vízhőfok jeladó hibát dobott. Az élő adatok között továbbra is 40 fokot jelzett ki néha 130 fokra ugrott fel. Ebből nekem az derül ki, hogy tök süket a jeladó. Viszont valamit mégiscsak érzékel az ECU, mert ha lehúzom a csatiját, akkor hibát dob, és nem indul el a motor... Szerintetek is a vízhőfok jeladóval van gond? Mert nekem nagyon úgy tűnik, viszont feleslegesen nem akarok venni újat. Ami még érdekes, hogy indításgátló hibakódot dob állandóan az OP COM, pedig nincs is immo ebben az autóban. Viszont ha jól láttam, 95-ös évjárat az ECU, a kocsi viszont 93-as. Lehet, hogy ECU- cseréltek benne, és immosét rakták bele? Valahogy megmókolták az immoját az ECU-nak, hogy menjen a motor? De ha 95-ös az nem is C12NZ, hanem X12SZ lehet. Lehet, hogy ezért jelenít meg néhány adatot helytelenül? ne mán nekem akkor miért nem megy?! :( Beállításokról tudnál képet küldeni, esetleg átküldeni a drivert amit feltettél? Ha én is rá tudnék csatlakozni kiderülne, viszont a vízhőfok jeladó csinálhat ilyen, amiket kiírt az pont akkor szokott lenni amikor lehal a jeladó. De ki lehetne mérni műszerrel is hátha úgy mást mutat, maximum cserélni kell, nem olyan vészes az ára, talán 3 körül volt amikor legutóbb néztem (lehet tévedek, régen néztem). Jeladó kimérés: http://opelmuhely.com/letoltes-reszletei/70/motorhomerseklet_jelad_kimerese Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 ne mán nekem akkor miért nem megy?! :( Beállításokról tudnál képet küldeni, esetleg átküldeni a drivert amit feltettél? Ha én is rá tudnék csatlakozni kiderülne, viszont a vízhőfok jeladó csinálhat ilyen, amiket kiírt az pont akkor szokott lenni amikor lehal a jeladó. De ki lehetne mérni műszerrel is hátha úgy mást mutat, maximum cserélni kell, nem olyan vészes az ára, talán 3 körül volt amikor legutóbb néztem (lehet tévedek, régen néztem). Jeladó kimérés: http://opelmuhely.com/letoltes-reszletei/70/motorhomerseklet_jelad_kimerese Elküldöm persze, csak priviben adj meg egy mail címet. Egyébként most látom, hogy nem is laksz olyan messze tőlem :) Köszi ezt a kimérés segédletet, igazából már ki is szedtem volna azt a tetves szart, csak akkor ömlene ki a hűtővíz. Már a múltkor feltűnt, hogy a szívócsonkba megy bele a radiátor visszafolyó ága. Kicsit hitetlenkedve néztem, hogy akkor hol megy ki belőle, aztán most vettem észre, hogy a műszeregység jeladónál megy bele a hengerfejbe az 1-es henger és a vezérlés közti részen. Másik dolog, a motor fordulatszámot se jól jelzi ki az OP COM, mert egészen idióta értékeket mutat, miközben a fordulatszámmérő a műszeregységben jól mutatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wst05 Elküldve Február8, 2014 Megoszt Elküldve Február8, 2014 sziasztok! Van egy corsám b 1996 1.4es és azt szeretném megkérdezni, hogy van benne egy kazettás rádio én pedig gy ujat akarok beletenni, ez iso szabványos auto vagy kell vennem egy csatit? Az auto ausztriában van nem tudo megnézni. Válaszokat köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 x12xe nem láncos ? mert akkor a vízpumpának nem sok köze van a vezérléshez. Bocsánat, akkor megint hülyeséget írtam. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 ne mán nekem akkor miért nem megy?! :( Beállításokról tudnál képet küldeni, esetleg átküldeni a drivert amit feltettél? Ha én is rá tudnék csatlakozni kiderülne, viszont a vízhőfok jeladó csinálhat ilyen, amiket kiírt az pont akkor szokott lenni amikor lehal a jeladó. De ki lehetne mérni műszerrel is hátha úgy mást mutat, maximum cserélni kell, nem olyan vészes az ára, talán 3 körül volt amikor legutóbb néztem (lehet tévedek, régen néztem). Jeladó kimérés: http://opelmuhely.com/letoltes-reszletei/70/motorhomerseklet_jelad_kimerese Az előbb kiszereltem a hőgombát, rákapcsolva a multimétert elkezdtem melegíteni hajszárítóval. 3000 ohmon kezdett, majd melegítve szépen lassan ment le az ellenállása. Közvetlen közelről melegítve hajszárítóval 350 ohmig ment le az ellenállása. Közben semmi ugrás, vagy hirtelen változás nem volt, egyenletesen ment le az ellenállása. Ezek alapján én úgy gondolom a hőgomba jó. Erre enged következtetni az is, hogy alapból nem dob vízhőfok jeladó hibát, csak akkor ha lehúzom a csatlakozóját. Üzemanyag nyomásra se gyanakodnék, mert miután bemelegedett a motor, elpörög 4000 ig is dadogás nélkül. Viszont néha melegen is van egyszer kétszer apró torpanás. Hidegen viszont kínlódás, olyan mint amikor egy régi karburátoros autóban nincs ráhúzva a szivató, és úgy próbálsz menni… Viszont engem mégis idegesít, hogy miért jelez hülyeséget az OP COM-ban a vízhőfok. Lehet, hogy az ECU szarakodik? Hibakódnak állandóan immo hibát ír ki az OP COMban, amit nem lehet törölni. Pedig nem is immo-s a kocsi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 Az előbb kiszereltem a hőgombát, rákapcsolva a multimétert elkezdtem melegíteni hajszárítóval. 3000 ohmon kezdett, majd melegítve szépen lassan ment le az ellenállása. Közvetlen közelről melegítve hajszárítóval 350 ohmig ment le az ellenállása. Közben semmi ugrás, vagy hirtelen változás nem volt, egyenletesen ment le az ellenállása. Ezek alapján én úgy gondolom a hőgomba jó. Erre enged következtetni az is, hogy alapból nem dob vízhőfok jeladó hibát, csak akkor ha lehúzom a csatlakozóját. Üzemanyag nyomásra se gyanakodnék, mert miután bemelegedett a motor, elpörög 4000 ig is dadogás nélkül. Viszont néha melegen is van egyszer kétszer apró torpanás. Hidegen viszont kínlódás, olyan mint amikor egy régi karburátoros autóban nincs ráhúzva a szivató, és úgy próbálsz menni… Viszont engem mégis idegesít, hogy miért jelez hülyeséget az OP COM-ban a vízhőfok. Lehet, hogy az ECU szarakodik? Hibakódnak állandóan immo hibát ír ki az OP COMban, amit nem lehet törölni. Pedig nem is immo-s a kocsi! Angol nyelven használd a com-ot, mert a magyarról azt az infót kaptam, hogy hibás, félrefordítás, stb. Lehetséges, hogy kicserélték az ECU-dat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
oasys Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 1. Ha a sebességmérőnél K-val kezdődik a számok előtt akkor elektromos az órád, értelem szerűen ugyan úgy K jelölésűt kell találnod hozzá csak fszámmérősben, illetve a legjobb ha az utána található számsor is stimmel másképp csalni fog a sebességgel. Köszönöm a gyors választ! Ezt a számsort hol találom?Ki kell bontani az óracsoportot hozzá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 ...Hátha most nem mondok badarságot: http://p1.vatera.hu/photos/91/3c/86e6_5_big.jpg Középen, a km/h jelzés alatt a W=1150 ; bár itt pont elbújt a nullázó pöcök mögé. De azért ott van az. Mindenki: Ha már műszeregység, hogyért adják a bontókban a nem-elektronikus fordulatszámmérős cseredarabot? Csak lecserélném én is, ha nem horror az ára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 ...Hátha most nem mondok badarságot: http://p1.vatera.hu/photos/91/3c/86e6_5_big.jpg Középen, a km/h jelzés alatt a W=1150 ; bár itt pont elbújt a nullázó pöcök mögé. De azért ott van az. Mindenki: Ha már műszeregység, hogyért adják a bontókban a nem-elektronikus fordulatszámmérős cseredarabot? Csak lecserélném én is, ha nem horror az ára. Feldobod nem esik le. Mint a kalaptartó,de annál ritkább,amúgy 10rugót szoktak kérni érte. Facebook opel adok-veszek csoportban lesz a legnagyobb esélyed,hogy találsz és postázzák is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 ...Hátha most nem mondok badarságot: http://p1.vatera.hu/photos/91/3c/86e6_5_big.jpg Középen, a km/h jelzés alatt a W=1150 ; bár itt pont elbújt a nullázó pöcök mögé. De azért ott van az. Mindenki: Ha már műszeregység, hogyért adják a bontókban a nem-elektronikus fordulatszámmérős cseredarabot? Csak lecserélném én is, ha nem horror az ára. Nekem 6000+posta áron sikerült szereznem egy W1150 számú, bowdenes, fordulatszámmérős példányt. Nagyon ritka darab, amikor kerestem sose volt, épp nem kerestem, amikor véletlenül megláttam egyet a vaterán. Azonnal leütöttem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február9, 2014 Megoszt Elküldve Február9, 2014 Angol nyelven használd a com-ot, mert a magyarról azt az infót kaptam, hogy hibás, félrefordítás, stb. Lehetséges, hogy kicserélték az ECU-dat. Lehet benne valami! Ellenőriztem a hőfok jeladót, semmi baja. Teljesíti a doksiban leírt értékeket. Visszaszereltem, majd elmentem a kocsival próba körre. Már full melegen is folyamatosan torpant, amikor 2000 alatt volt a fordulatszám, és intenzíven gyorsítani akartam. A gyújtásra terelődött a gyanum. Sötétben megnéztem, nem-e húznak át a kábelek, de nem. Miközben ment a motor, piszkáltam a vezetékeke a gyújtáselosztónál, és egyre jobban fulladozott. Levettem a komplett gyújtásmodult, Lucas gyújtás van rajta. Kitisztítottam rendesen az egészet, féktisztító, levegő, kontakt spray. Az elosztófedélen az érintkezők elég siralmas állapotban vannak. És a rotoron is az érintkező. Kaptak egy kis tisztítást. A tömítőgyűrű kő kemény, úgyhogy pasztával tömítve visszaszereltem. Az indítás nyögvenyelős volt, 3szor is lefulladt, de végül elkezdett normálisan járni. Elmentem vele próbakörre, mentem egy jó 15 km-t, és azt kell mondjam, határozottan javult a helyzet. Már csak néha torpanik, annyit elértem, hogy már lehet közlekedni az autóval. Szerintem a gyújtás elosztófedelet és a rotort kellene cserélni első körben… Mi a véleményed? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 (edited) Lehet benne valami! Ellenőriztem a hőfok jeladót, semmi baja. Teljesíti a doksiban leírt értékeket. Visszaszereltem, majd elmentem a kocsival próba körre. Már full melegen is folyamatosan torpant, amikor 2000 alatt volt a fordulatszám, és intenzíven gyorsítani akartam. A gyújtásra terelődött a gyanum. Sötétben megnéztem, nem-e húznak át a kábelek, de nem. Miközben ment a motor, piszkáltam a vezetékeke a gyújtáselosztónál, és egyre jobban fulladozott. Levettem a komplett gyújtásmodult, Lucas gyújtás van rajta. Kitisztítottam rendesen az egészet, féktisztító, levegő, kontakt spray. Az elosztófedélen az érintkezők elég siralmas állapotban vannak. És a rotoron is az érintkező. Kaptak egy kis tisztítást. A tömítőgyűrű kő kemény, úgyhogy pasztával tömítve visszaszereltem. Az indítás nyögvenyelős volt, 3szor is lefulladt, de végül elkezdett normálisan járni. Elmentem vele próbakörre, mentem egy jó 15 km-t, és azt kell mondjam, határozottan javult a helyzet. Már csak néha torpanik, annyit elértem, hogy már lehet közlekedni az autóval. Szerintem a gyújtás elosztófedelet és a rotort kellene cserélni első körben… Mi a véleményed?Nézd meg a gyertyákat, gyújtás mazzagokat. A hőfok jeladó jónak tűnik, de ha hozzá férsz a csatihoz próbáld meg hideg motornál mérni egy értéket meg meleg motornál is (persze motor ne járjon), azt is el tudom képzelni hogy nyomás alatt esetleg valahol víz jut a termo elembe és rövidzár jön így lehet 130 fokos az érték. Nem csoda ha az ECU csak pislog hogy mivan :) Esetleg valahol sérült a kábel és attól is jöhet a fals érték! Ezt ha van lehetőséged érdemes megnézni (a hiba nincs mindig jelen, de lehet hogy ez csak a jéghegy csúcsa) Módosítva Február10, 2014 : Lacq Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Lehet benne valami! Ellenőriztem a hőfok jeladót, semmi baja. Teljesíti a doksiban leírt értékeket. Visszaszereltem, majd elmentem a kocsival próba körre. Már full melegen is folyamatosan torpant, amikor 2000 alatt volt a fordulatszám, és intenzíven gyorsítani akartam. A gyújtásra terelődött a gyanum. Sötétben megnéztem, nem-e húznak át a kábelek, de nem. Miközben ment a motor, piszkáltam a vezetékeke a gyújtáselosztónál, és egyre jobban fulladozott. Levettem a komplett gyújtásmodult, Lucas gyújtás van rajta. Kitisztítottam rendesen az egészet, féktisztító, levegő, kontakt spray. Az elosztófedélen az érintkezők elég siralmas állapotban vannak. És a rotoron is az érintkező. Kaptak egy kis tisztítást. A tömítőgyűrű kő kemény, úgyhogy pasztával tömítve visszaszereltem. Az indítás nyögvenyelős volt, 3szor is lefulladt, de végül elkezdett normálisan járni. Elmentem vele próbakörre, mentem egy jó 15 km-t, és azt kell mondjam, határozottan javult a helyzet. Már csak néha torpanik, annyit elértem, hogy már lehet közlekedni az autóval. Szerintem a gyújtás elosztófedelet és a rotort kellene cserélni első körben… Mi a véleményed? Egyértelműen igen, nem drága dolog, mindenképpen azzal kezdeném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Az remek! Megnézem majd a csövet. Holnap megnézi géppel egy ember a lambdaszondát, nem-e hibás. Még annyit mint újonc. Az is normális hogy ötödikben 110-es tmpónál 3000-en felül forog a motor? Köszönöm! normális :D De az ECU csak azt látja ha a szonda teljes rossz, ha esetleg be van lassúlva azt nem fogja látni. Ez is lehet, de érdemes akkor az okát is megkeresni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Az remek! Megnézem majd a csövet. Holnap megnézi géppel egy ember a lambdaszondát, nem-e hibás. Még annyit mint újonc. Az is normális hogy ötödikben 110-es tmpónál 3000-en felül forog a motor? Köszönöm! normális :D De az ECU csak azt látja ha a szonda teljes rossz, ha esetleg be van lassúlva azt nem fogja látni. Ez is lehet, de érdemes akkor az okát is megkeresni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Nézd meg a gyertyákat, gyújtás mazzagokat. A hőfok jeladó jónak tűnik, de ha hozzá férsz a csatihoz próbáld meg hideg motornál mérni egy értéket meg meleg motornál is (persze motor ne járjon), azt is el tudom képzelni hogy nyomás alatt esetleg valahol víz jut a termo elembe és rövidzár jön így lehet 130 fokos az érték. Nem csoda ha az ECU csak pislog hogy mivan :) Esetleg valahol sérült a kábel és attól is jöhet a fals érték! Ezt ha van lehetőséged érdemes megnézni (a hiba nincs mindig jelen, de lehet hogy ez csak a jéghegy csúcsa) Megbontom az ECUnál, és majd ott rémérek a hőfokjeladó ellenállására. Közben berendeltem a gyújtáselosztó fedelet, meg a rotort. 2500 Ft lesz kompletten a Cromaxnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Óraegység: Köszönöm a válaszokat, tippeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
iberkes Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok! C12NZ Corsan, gyanús a motorellenőrző lámpa, amikor a gyújtást ráadom világít, indítást követően kialszik. Ma megnéztem lehúzott lamda csatlakozónál sem világít, ha úgy indítok. Az autót most vettem, lehet, hogy átkötötték a visszajelzőt? Valószínű a lamdaszonda halódik, mert van mikor nehezen indul és feketén füstöl. Ilyenkor csak akkor indul be, ha padlógázt nyomok, a hengerek nehezen térnek magukhoz. Sajnos a termosztát is halott benne, mindig nyitva, nehezen melegszik a motor (ezt nemsokára cserélem). Ilyen indítási gondoknál nem kellene a lámpának világítani? A fojtoszelepet, vákumcsöveket kitakarítottam és ellenőriztem, légszűrő, gyertya új. Hogyan ellenőrizhetném a lámpa helyes működését? A kivillogtatással esetleg? Azt még kipróbálom. Hidegen tökéletesen indul, ha megyek 5-6 Km és leállítom, majd újra akarom indítani, akkor hülyéskedik. Esetleg valakinek volt hasonló gondja az indítással? Köszönöm a tippeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
iberkes Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok! C12NZ Corsan, gyanús a motorellenőrző lámpa, amikor a gyújtást ráadom világít, indítást követően kialszik. Ma megnéztem lehúzott lamda csatlakozónál sem világít, ha úgy indítok. Az autót most vettem, lehet, hogy átkötötték a visszajelzőt? Valószínű a lamdaszonda halódik, mert van mikor nehezen indul és feketén füstöl. Ilyenkor csak akkor indul be, ha padlógázt nyomok, a hengerek nehezen térnek magukhoz. Sajnos a termosztát is halott benne, mindig nyitva, nehezen melegszik a motor (ezt nemsokára cserélem). Ilyen indítási gondoknál nem kellene a lámpának világítani? A fojtoszelepet, vákumcsöveket kitakarítottam és ellenőriztem, légszűrő, gyertya új. Hogyan ellenőrizhetném a lámpa helyes működését? A kivillogtatással esetleg? Azt még kipróbálom. Hidegen tökéletesen indul, ha megyek 5-6 Km és leállítom, majd újra akarom indítani, akkor hülyéskedik. Esetleg valakinek volt hasonló gondja az indítással? Köszönöm a tippeket! Nos a szonda dolgozik, hidegindításnál rámértem, 0,7 V körül mozgott, majd meleg motornál is mértem. Itt nagyon ingadozott az érték, 0,2 és 0,8 V között. A motornak kicsit magas alapjárati fordulata volt, amint lehúztam a lamda csatlakozót kicsit egyenletesebben járt és csökkent a fordulat a normál szintre. Gyanakszom a hőmérséklet jeladóra, rámérek arra is. Ott mijen értékeknek kell lenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
enjoy Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok. Olyan problémám lenne hogy van egy opel b corsa-m 1.5-ös isuzu motoros, és indításkor ilyenkor amikor hideg van elég döcögősen rángat. Valószínű hogy nem spcriccolja hengerre az üzemanyagot hanem úgymond pisili. Hogyan tudnám megnézni házilag hogy melyik hengerre pisil csak és melyikre spriccolja rendesen? Előre is köszi a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok. Olyan problémám lenne hogy van egy opel b corsa-m 1.5-ös isuzu motoros, és indításkor ilyenkor amikor hideg van elég döcögősen rángat. Valószínű hogy nem spcriccolja hengerre az üzemanyagot hanem úgymond pisili. Hogyan tudnám megnézni házilag hogy melyik hengerre pisil csak és melyikre spriccolja rendesen? Előre is köszi a választ. Szerintem izzítógyertya probléma van. Legalábbis, ha hidegen bakkecskézik, és egy pár perc után már rendesen jár. Vedd ki őket, és próbáld ki az összeset. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok! C12NZ Corsan, gyanús a motorellenőrző lámpa, amikor a gyújtást ráadom világít, indítást követően kialszik. Ma megnéztem lehúzott lamda csatlakozónál sem világít, ha úgy indítok. Ez nálam is így van. Szerintem nem probléma, hanem így normális. A C12NZ nemigen gyújt hibalámpát, és nemigen dob hibakódot szinte semmiért. Lambdára nem dob. Amire biztosan dob, az a hőfok jeladó és a fojtószelep potenciométer. De ha megjavulnak ezek, akkor elaszik a hibalámpa és törlődik a hibakód is. Valószínű a lamdaszonda halódik, mert van mikor nehezen indul és feketén füstöl. Ilyenkor csak akkor indul be, ha padlógázt nyomok, a hengerek nehezen térnek magukhoz. Sajnos a termosztát is halott benne, mindig nyitva, nehezen melegszik a motor (ezt nemsokára cserélem). Ilyen indítási gondoknál nem kellene a lámpának világítani? A fojtoszelepet, vákumcsöveket kitakarítottam és ellenőriztem, légszűrő, gyertya új. Hogyan ellenőrizhetném a lámpa helyes működését? A kivillogtatással esetleg? Azt még kipróbálom. Hidegen tökéletesen indul, ha megyek 5-6 Km és leállítom, majd újra akarom indítani, akkor hülyéskedik. Esetleg valakinek volt hasonló gondja az indítással? Köszönöm a tippeket! Nem hinném, hogy ez lambda szonda probléma, mert mint mondtam a C12NZ nemigen foglalkozik azzal se, ha nincs rádugva a lambda szonda. Én inkább a hőfokjeladóra gondolnék, meleg motornál túl dús keveréket kap a motor, ehhez sok levegő kell, ezért csak gázpedál nyomás mellett hajlandő elindulni. De ez csak tipp, le kell ellenőrizni. A szívósor hátulsó részéb van. Kiveszed, helyére behajtasz egy M12-es csavart, hogy nem folyjon el a víz. Multiméterrel megméred, hidegen 3000 ohm körül van, hajszárítóval elkezded szárítani, a végén közvetlen közelről, ha lemegy 320 ohmig az ellenállása és mindez szépen egyenletesen történik, akkor jó a jeladó, és más probléma lesz. Hibakódra ha kíváncsi vagy, ki kell olvasni OP COMmal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts