Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

C14SE blokk

80.5-ös furat, átalakított z18xer dugó, z18xer hajtókar

88.2-es löket, x18xe1 főtengely, x18xe1 olajpumpa, a blokkból egy kicsit kimartunk, hogy felférjen a pumpa.

Szívó és kipuffszelep mind gyáriból lett átesztergálva/köszörülve.

Portolt hengerfej, bronz szelepvezetőkkel, 11,5:1 sűrítési arány.

Kent NVO62 vezérműtengely.

Egyenlőre gyári c16se injektorok, de már be van készítve a kék c20xe járatás utánra.

A computerrel szívó ágon vagyok, van 3 db c14se computerem, abból az 1-ikben m-tech chip, van járatáshoz másolva c16se gyári chip is, viszont nem tudom beletenni a foglalatba, mert a gyárinak hülye lábai vannak a szabványoshoz képest, valamit ki kell találnom rá.

A leömlő c20xe-ből lett átalakítva, 6 péz volt plusz 7 pézért vágattam hozzá flansnit, és még kb 4 óra melóm volt vele. Elöl kapott a lambdaszondának helyet, hátul pedig meghagyom a gyári csatlakozást hogy szélessávúval lehessen figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, remélem valaki tud rá választ adni...

Amikor vettem az autót, kipróbálás előtt le volt merülve az akksija. Az "okos" autókereskedő, rakott bele egy másik akksit, de fordított polaritással kötötte be, és ráindított. Sajnos nem figyeltem hogy kötötte be, csak amikor nem akart beindulni, akkor néztem rá, és szóltam. A lényeg, hogy emiatt elromolhatott a fordulatszámmérő óra?? A vezetékeket leteszteltem. Kivettem a műszeregységet, és feszültségmérővel mértem járó motornál, hogy a generátor jeladója ad-e ki jelet. Növekvő fordulatszámnál, nőtt a mért feszültség, ezek szerint a műszeregységig jónak kéne lennie.

Link to comment
Megosztás:

A c14se-n 38mm-es szívószelepek vannak párhuzamosan,ebből tapasztalati képlet alapján állítólag 136 LE hozható ki maximum.

http://www.asconaclu...-tu-motor-1.htm

A leírtak alapján olyan 130le-re tippelem a motorod. Az 18xe-vel mi lett?

A fúrt blokk nem kopik murva gyorsan?

Majd kiderül milyen tartós lesz a henger. Utcára készült az egész, nem a max teljesítmény volt a cél, hanem nyomatékos motor. Váltó is F15 C355 lett hozzá összerakva.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 850-et mivel mérted?

Másrészt OP-commal írható az alapjárat. ;)

A fordulatszámmérős óráról látom, hogy kb 850 miután leáll a szívató, azt viszont nem tudtam hogy op-val lehet írni, még valamikor nyáron volt rádugva amikor kiderült ez a fals levegős és egyéb dolgok, de végül arra jutottam, hogy egyértelműen a vezérműtengely miatt szar az alapjárat, majd hamarosan teszek fel róla képet amin látni lehet a barázdákat illetve a kopást, azért nem is foglalkoztam vele most még, majd csere után ha nem lesz jó beállíttatom

Pénteken vettem meg az "új" vezérműtengely, illetve egyben kaptam meg azzal a résszel ahol most engedi az olajat :D

Kb fél órája végeztem a tisztításával már csak beszerelésre vár :)

Ilyen lett:

nlznec51vd73qg8ly.jpg

Az enyém FBS ragasztóval van összerakva,sehol nem ereszt,ugyanígy van a karter,váltó tömítés is. Én azzal ajánlom összerakni,ökök élet +1nap.

Szerelő rakta nekem össze régebben amikor az összes tömítés cserélve lett a blokkon, de most én fogom csinálni, van kimondottan erre való pasztám ami bekerül majd közé.

Egyébként sikerült pénteken megcsinálni az 1.2-esen a váltó szimeringet, illetve olajcsere is volt, váltóban és a motorban is, bár ami leírást kaptam az jó pár fontos dolgot nem ír le vagy részletez ami véleményem szerint számítana, de nem nagy ördöngösség a cseréje! :)

Ami most fontos lenne, le lesz cserélve a vezérműtengelyem viszont nem csak maga a tengely, hanem komplett vezérműházzal lesz cserélve, viszont ehhez ki kell venni a hf. csavarokat, de a hengerfejet nem szeretném levenni illetve megint tömítést cserélni ott mert szinte új, van-e valami ötletetek a hf. rögzítésére amíg kicserélem rajt a felső vezérlés részt, a víz leengedés az egyértelmű mert befolyna ha nem engedném le, egy módszer lenne, hogy a szívó és kipufogó oldalon lerögzíteni kb fixre a hf.-t addig le lehetne venni a felső részt, ha nem rögzítem le biztosan elmozdul, mert azért a tömítő paszta eléggé fogja alul a hf-nél pedig nincs ami fixen fogná. Tehát ha valakinek van ötlete, hozzászólása írja meg!

Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Többször nem ajánlott lehúzni a HF-tömítést. Ha tegnap húztad le és ma fellazítod,akkor ugyanúgy cserélni kell.

Ezt én is tudom :D De elméletben, ha sikerül úgy helyben tartani a hf-et mintha csavarozva lenne (100%-osan nem lehet tudom de kb.) akkor nagyon nem tud elmozdulni az egész és úgy lehet dolgozni felette, két okból is jó lenne, nem kéne a kukába dobni az alig pár hónapos hf tömítést, illetve nem kell annyit bontani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Itt a jó idő, ezért gondoltam nézek valami jobb alufelnit a kocsira, mert a mostaniak nagyon gáz állapotban vannak már. Elöző tulaja szerintem nem volt túl profi parkolásban.

De eléggé sok adat vagy egy ilyen felninél, ami nekem nem teljesen világos. Az biztos hogy a 4X100-as 14 colos felni kellene nekem. De vajon pl. ET38; agyátmérő: 60mm; 6Jx14H2 felni rámegy a kocsira? Vagy esetleg ez: 4x100 as 6Jx14H2 ET35? Vagy milyen adatokkal kell rendelkezzen a felni, hogy tuti passzoljon?

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, remélem valaki tud rá választ adni...

Amikor vettem az autót, kipróbálás előtt le volt merülve az akksija. Az "okos" autókereskedő, rakott bele egy másik akksit, de fordított polaritással kötötte be, és ráindított. Sajnos nem figyeltem hogy kötötte be, csak amikor nem akart beindulni, akkor néztem rá, és szóltam. A lényeg, hogy emiatt elromolhatott a fordulatszámmérő óra?? A vezetékeket leteszteltem. Kivettem a műszeregységet, és feszültségmérővel mértem járó motornál, hogy a generátor jeladója ad-e ki jelet. Növekvő fordulatszámnál, nőtt a mért feszültség, ezek szerint a műszeregységig jónak kéne lennie.

Ha valakinek lenne ötlete, még mindig várom! Köszi:)
Link to comment
Megosztás:

Ha valakinek lenne ötlete, még mindig várom! Köszi:)

Lehetséges, hogy elszállt tőle mivel az ecu (benzines gondolom bár ezt nem írtad mert ilyenkor fontos) pozitív feszültséget (jelet) ad az f.mérő órának, mivel akkor fordítottan kapta tehát negatívot az ellenkező irányba próbált elindulni a mutató ebből kifolyólag elszállhatott valami az órában, végül is kis tekercs és egyéb dolgokból áll az egész mint akár pl. egy voltmérő, de úgy gondolom (pontosan nem tudom soha nem néztem meg részletesen) hogy van valami védelem a óracsoport hátsó paneljén amiben egy alkatrész elszállhatott pl egy dióda ami rövidzár ill. fordított polaritás ellen használnak, érdemes lenne ezeket is kimérni az órán. Kimérés egyszerűen multiméterrel dióda funkció, ha pozitívra a pozitív tüskét teszed negatívra a negatívot ki kell írnia egy 3 számjegyű értéket 5-600 környékén, ha megcseréled a tüskéket nem, ha mindkét verzióban átenged vagy semmit nem mérsz, halott a cucc és cserélni kell, ha minden oké akkor az óra szállt el.

Vezérműtengely cserémmel kapcsolatban végül is arra a meglátásra jutottam, hogy hf tömítés csere is lesz, nem rizikózok, hogy jó lesz-e vagy nem ha újrahúzom inkább cserélem, megvannak az új tömítések is, a szelepfedél tömítés ingyéé volt :D

Pénteken állunk neki a cserének, majd meglátjuk mi sül ki belőle :) Ha csere után sem áll be az alapjáratom akkor rá lesz téve diagra aztán beállíttatom azon az alapjáratot ahogy haka írta. (köszi az infót ez úton is ;))

rzte0ypdgqn1rkxbxoy4.jpg

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Köszi a választ. Egyébként elektrotechnikai-technikus a szakmám, de őszintén megmondom, az autóvillamosság nem az erősségem. Az autó 1.5td. Az óráról levettem a panelt, és csak az órát teszteltem egy 1.5V-os elemmel, és kimozdult. Feltehetőleg ez jó. A diódát szakmámból adódóan meg tudtam nézni, elvileg jó, de biztos ami biztos alapon kicseréltem egy újra. Még egy olyat vettem észre, amire megint csak nem tudom a magyarázatot, hogy betettem a műszeregységet üveg nélkül, és beindítottam az autót. Amikor emeltem a ford.számot, egyre nagyobb ellenállást fejtett ki a mutató a nulla felé. Érdekes... Mintha fordított lenne a polaritása a ford.számmérő órának. Mivel egy áramkörön van a a sebességmérővel és a többi műszerrel, amik normálisan működnek, ezért nem értem a dolgot. Lehet az egész műszeregységet ki kéne cserélni úgy ahogy van:S

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Köszi a választ. Egyébként elektrotechnikai-technikus a szakmám, de őszintén megmondom, az autóvillamosság nem az erősségem. Az autó 1.5td. Az óráról levettem a panelt, és csak az órát teszteltem egy 1.5V-os elemmel, és kimozdult. Feltehetőleg ez jó. A diódát szakmámból adódóan meg tudtam nézni, elvileg jó, de biztos ami biztos alapon kicseréltem egy újra. Még egy olyat vettem észre, amire megint csak nem tudom a magyarázatot, hogy betettem a műszeregységet üveg nélkül, és beindítottam az autót. Amikor emeltem a ford.számot, egyre nagyobb ellenállást fejtett ki a mutató a nulla felé. Érdekes... Mintha fordított lenne a polaritása a ford.számmérő órának. Mivel egy áramkörön van a a sebességmérővel és a többi műszerrel, amik normálisan működnek, ezért nem értem a dolgot. Lehet az egész műszeregységet ki kéne cserélni úgy ahogy van:S

Dízel az más tészta, ott a generátorról kapja a jelet a f.mérő, lehet hogy ott lesz gond, bár ha a polaritás megfelelő volt bent az óráig akkor nem valószínű de azért érdemes rámérni és kizárni amit lehet, vagy egy biztos megoldás, ha tudsz kölcsönbe szerezz be egy másik műszeregységet és teszt jelleggel tedd be, ha az rendben megy akkor az óra halott, ha nem megy akkor a generátornál szállt el az egység, mivel pozitívot ad ki az óra felé a műszer negatív tüskéjét tedd az autó kasztniára, pl ajtózsanér rész vagy ilyesmi (negatív testelésű autó tehát negatív a kasztni) a pozitívot az f.mérő tüskéjére és ha a műszeren nincs negatív előjel akkor jónak kell lennie és az órában van a baj, azt mondod kicserélted az diódákat, akkor már csak az órában magában lehet a gond, esetleg még végigvezetni a panel sávjait és a köztes alkatrészeket kimérni, de ha az óra rossz nem éri meg vele bíbelődni 5-6 ezer forintért kapsz egy másikat, de ezt már döntsd el te én csak javaslatokat tettem :)

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, hogy elszállt tőle mivel az ecu (benzines gondolom bár ezt nem írtad mert ilyenkor fontos) pozitív feszültséget (jelet) ad az f.mérő órának, mivel akkor fordítottan kapta tehát negatívot az ellenkező irányba próbált elindulni a mutató ebből kifolyólag elszállhatott valami az órában, végül is kis tekercs és egyéb dolgokból áll az egész mint akár pl. egy voltmérő, de úgy gondolom (pontosan nem tudom soha nem néztem meg részletesen) hogy van valami védelem a óracsoport hátsó paneljén amiben egy alkatrész elszállhatott pl egy dióda ami rövidzár ill. fordított polaritás ellen használnak, érdemes lenne ezeket is kimérni az órán. Kimérés egyszerűen multiméterrel dióda funkció, ha pozitívra a pozitív tüskét teszed negatívra a negatívot ki kell írnia egy 3 számjegyű értéket 5-600 környékén, ha megcseréled a tüskéket nem, ha mindkét verzióban átenged vagy semmit nem mérsz, halott a cucc és cserélni kell, ha minden oké akkor az óra szállt el.

Vezérműtengely cserémmel kapcsolatban végül is arra a meglátásra jutottam, hogy hf tömítés csere is lesz, nem rizikózok, hogy jó lesz-e vagy nem ha újrahúzom inkább cserélem, megvannak az új tömítések is, a szelepfedél tömítés ingyéé volt :D

Pénteken állunk neki a cserének, majd meglátjuk mi sül ki belőle :) Ha csere után sem áll be az alapjáratom akkor rá lesz téve diagra aztán beállíttatom azon az alapjáratot ahogy haka írta. (köszi az infót ez úton is ;))

Én szombaton szedetem szét :) HF. tömíttés szett csere, oljacsere, vettem hf. csavarokat is, meg ilyesmi. Szóval sok sikert nektek péntekre ;)

Esetleg ha volt valami akkor írd már meg mire kell odafigyelni meg ilyesmi. Köszi előre is.

Aztán Április 15-re legyen meg és akkor csapunk egy gyorsulást :D

Ja meg április 6-án Zalaegerszeg, zala parkban Friday Night Life találkozó! Mindenkinek ott a helye! :)

Link to comment
Megosztás:

Én szombaton szedetem szét :) HF. tömíttés szett csere, oljacsere, vettem hf. csavarokat is, meg ilyesmi. Szóval sok sikert nektek péntekre ;)

Esetleg ha volt valami akkor írd már meg mire kell odafigyelni meg ilyesmi. Köszi előre is.

Aztán Április 15-re legyen meg és akkor csapunk egy gyorsulást :D

Ja meg április 6-án Zalaegerszeg, zala parkban Friday Night Life találkozó! Mindenkinek ott a helye! :)

Nekem egy fokkal bonyolultabb a dolgom mint neked, mert vezérműtengely csere miatt van az egész illetve ereszt a hf tetejénél az illesztés, hf tömítés csere egyszerű csak oda kell figyelni rá, lebontod a cuccokat, jobbára az injektor részen, vagy lekapod egyben a szívó és kipufogó sort vagy fent hagyod és csak az injektort szabadítod ki, de nálad szívósor meg leömlő tömítés is cserélve lesz szóval azt is le kell bontani, ja ami fontos vizet engedd le :D mert a hfben már van illetve a szívóban is, leemeled a hfet régi tömítés ki, megtakarítod hogy jól illeszkedjen, vissza az új hf rá a hf felső részénél a vezérműtengely házánál a tömítést leszeded (végül is kaparod mert csak paszta, "fém a fémen" tömítés) újat a helyére összerakod, új csavarok be aztán nyomatékra húzod belülről kifelé körkörösen, a pontos nyomaték értékeket nem tudom, ha jól rémlik a szerízkönyvben bent van a sorrend és a nyomaték is, ezután ki lehet cserélni a szívó és leömlő tömítéseket is, leömlőnél lehet szívni mert ott be tud rohadni a csavar plusz az állandó hő, legvégén a szelepfedél tömítés csere, szintén csavarok ki, fedél és tömítés le, takarítás, paszta vékonyan, vissza és meghúz érzéssel :D Talán ennyi, majd a tapasztaltabbak kijavítanak ha elírtam valamit, amúgy nyomaték értékeket jó lenne ha valaki megírná! Köszönöm! :)

Egerszegre nem hiszem, hogy megyek, de Fertő az kötelező :P

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy fokkal bonyolultabb a dolgom mint neked, mert vezérműtengely csere miatt van az egész illetve ereszt a hf tetejénél az illesztés, hf tömítés csere egyszerű csak oda kell figyelni rá, lebontod a cuccokat, jobbára az injektor részen, vagy lekapod egyben a szívó és kipufogó sort vagy fent hagyod és csak az injektort szabadítod ki, de nálad szívósor meg leömlő tömítés is cserélve lesz szóval azt is le kell bontani, ja ami fontos vizet engedd le :D mert a hfben már van illetve a szívóban is, leemeled a hfet régi tömítés ki, megtakarítod hogy jól illeszkedjen, vissza az új hf rá a hf felső részénél a vezérműtengely házánál a tömítést leszeded (végül is kaparod mert csak paszta, "fém a fémen" tömítés) újat a helyére összerakod, új csavarok be aztán nyomatékra húzod belülről kifelé körkörösen, a pontos nyomaték értékeket nem tudom, ha jól rémlik a szerízkönyvben bent van a sorrend és a nyomaték is, ezután ki lehet cserélni a szívó és leömlő tömítéseket is, leömlőnél lehet szívni mert ott be tud rohadni a csavar plusz az állandó hő, legvégén a szelepfedél tömítés csere, szintén csavarok ki, fedél és tömítés le, takarítás, paszta vékonyan, vissza és meghúz érzéssel :D Talán ennyi, majd a tapasztaltabbak kijavítanak ha elírtam valamit, amúgy nyomaték értékeket jó lenne ha valaki megírná! Köszönöm! :)

Egerszegre nem hiszem, hogy megyek, de Fertő az kötelező :P

Ejha az igen. Akkor szerintem ezt ki is nyomtatom. :D Esetleg még valakinek valami infója?

És akkor egybe kinyomtatok mindent :) jól jön még majd úgyérzem!

Link to comment
Megosztás:

Ejha az igen. Akkor szerintem ezt ki is nyomtatom. :D Esetleg még valakinek valami infója?

És akkor egybe kinyomtatok mindent :) jól jön még majd úgyérzem!

Lesz ebből is majd komplett leírásom, illetve váltórúd szimering csere és váltóolaj cserés leírás is a képek ehhez már megvannak csak idő kell a leíráshoz :D

Link to comment
Megosztás:

Lesz ebből is majd komplett leírásom, illetve váltórúd szimering csere és váltóolaj cserés leírás is a képek ehhez már megvannak csak idő kell a leíráshoz :D

Oké ;) Csak nyugodtan, ráérsz. Majd akkor pár képet én is csinálok. Hátha tudok valamit segíteni. Vagy ha nem, akkor legalább fotóztam párat jókedvemben, remélem jó lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy fogy a hűtővíz a tágulásiból :( Az augusztusi nagyszervíz óta 1litert kellett rátöltenem. Egy 50km-es út (a végén erőlködős hegyi szakasz) után felnyitottam a motorháztetőt és azt láttam, hogy a hengerfej környékén (gyertyák alatt) kis buborékok jönnek ki, nem olaj, hanem egyértelműen víz. A blokk nemrég lett tisztáramosva így szépen látszik minden elváltozás. Sajnos az olajbetöltőnél zselés lerakódás is van...

A (naiv) kérdésem: lehetséges-e hogy fellazultak a hengerfej csavarok? Vagy mindenképp tömítés esetleg komolyabb problémával állunk szemben?

Levideóztam a jelenséget: http://vimeo.com/38838335

Előre is köszönöm szépen a javaslatokat/tapasztalatokat!

1.2 Opel Corsa City, 150eKM-el, amúgy szépen húz, semmi gond.

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

[OFF] ELADÓ egy garnitúra ebből a HIBÁTLAN szépségből. Opel corsa A gyári GSI felnije RONAL márka 14" 4*100 ET 35 ha minden igaz! 20 pénz. Eladtam a kocsit így ezt is el kellene. [/OFF] remélem nem zavar de itt többen látják és nem bánnám ha valaki másnak is örömet okozna...

Uhh, anno mit hajtottam ilyet... Aztán amikor meglett, akkor meg elhagytam róla az egyik csavartakarót, akkor meg olyat kerestem égen-földön. Tudtad hogy csak annak a csavartakaró műanyagnak ~5e Ft darabja? És muszáj megvenni gyáriban, mert a formája miatt semmi mással nem helyettesíthető. A lényeg az hogy ez egy kincs (pláne ilyen állapotban) és sztem sokkal többet érne, de egyelőre csak kevesen értékelik...

A méretadatoknak nézz utána újra, mert az ET tuti nem jó. Kétféle létezett belőle, de egyik sem ET35-ös, hanem ET49, illetve ET47.5 volt. Lehet a szélességük is más, azt nem tudom. Nekem az ET47.5-ös volt, az 5.5" széles volt.

nah, ma megerkeztek a felnik, ugyan edesanyam vette at, de nagy koszonet Laccci rugalmassaganak, es szerencse, hogy györ fele jart :hiya:

már csak a gumikat kell megrendelni, es mehet fel az uj kerek :D

(elvileg varnom kellene aprilis 15-ig az itteni torvenyek miatt, de sztem hamarab felrakom, tartos jo idoben nem genyoznak a zsaruk, hegyekbe meg nem tervezem hogy menjek)

Link to comment
Megosztás:

hja, a napokban furtam egy nem tul szep de legalabb sorjas :smartass: lukat a hamutartot takaro ajtoba, hogy ne nyitott allapotban kelljen hasznalnom a 12V csatlakozast, amire a navi van radugva. 41mm-es korfurot hasznaltam, egyelore randa, de nem sokaig, amint lesz idom, elugrom egy OBI v. hasonlo boltba, ott lehet kapni ekkora meretben takarogyuruket, majd szepen ráragasztom, es jol fog kinezni.

a kulso homerseklet jeladom lasan kezd javulni, tovabra sem jelez mindig, ha igen, akkor altalaban hulyesegeket, de neha eltalaja... eddig csak bontas nelkul fujtam be kivulrol kontakspryvel, alkalomadtan bontok egy kicsit, szejjelhuzom, ugy befujom, talan megjavul teljesen, ha nem, akkor tenyleg cseres.

17,99€ osszegen kinalnak km-spiralt... ez jo ar, vagy van otthon olcsobban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy fogy a hűtővíz a tágulásiból :( Az augusztusi nagyszervíz óta 1litert kellett rátöltenem. Egy 50km-es út (a végén erőlködős hegyi szakasz) után felnyitottam a motorháztetőt és azt láttam, hogy a hengerfej környékén (gyertyák alatt) kis buborékok jönnek ki, nem olaj, hanem egyértelműen víz. A blokk nemrég lett tisztáramosva így szépen látszik minden elváltozás. Sajnos az olajbetöltőnél zselés lerakódás is van...

A (naiv) kérdésem: lehetséges-e hogy fellazultak a hengerfej csavarok? Vagy mindenképp tömítés esetleg komolyabb problémával állunk szemben?

Előre is köszönöm szépen a javaslatokat/tapasztalatokat!

1.2 Opel Corsa City, 150eKM-el, amúgy szépen húz, semmi gond.

Üdv,

Zoli

Egyértelmű cserés a dolog, amikor nekem is fogyott a víz ugyan ez volt csak a blokk bal oldalán, hf tömítést kell cserélni 3-3500 ft környékén van egy jobb minőségű azért érdemes oda megvenni, egy oldalt visszalapozol pont leírtam a csere menetének fontosabb lépéseit (talán nem hagytam ki semmit :D)

Amúgy megnéztem a vimeo-n a másik Corsa B nevű videódat, gondolom azon is ez a corsa jár, hangja alapján lehet hogy, sőt esélyes... baj van a hidrotőkéiddel, illetve az olajzásukkal, de az is lehet csak a hang furcsa, gondolom mobillal vetted fel, elsőre majdnem dízelnek halottam :D Ha élőben is olyan hangja van jobb lesz utánanézni az olajzásnak, szelepfedél levétel után már kb feltűnik ha nincs rendes kenés. Nem mondom biztosra csak szólok hogy feltűnt! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.