Pistiv Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 DIS gyújtásnál (SZ-n az van) 99%-ra biztos vagyok benne,hogy plug&play az óracsere,mert be van húzva a kábel. Ohh.. Ez olyan Windows-os volt! :))) Am rájöttél már arra a felvetésre amit régebben írtak, s mondtad, h neked is van ez a rejtélyes hibád?! kátyú sorozaton, vagy sínen mész át és rángat az autó.-->erre gondolok. Nekem is csinál ilyet, mert még nem cseréltem a gyújtáskábelt, még mindig.... :goofy: Nézd meg azt a végét amelyik a gyertyára cuppan rá. Csak óvatosan, mintha a bnőd simogatnád :) mozgasd meg és nézd meg h milyen holtjátéka van. Van amelyik feszes és van amelyik laza. Nekem a gyertya csere előtt pont az a 2 gyertya volt kuka amelyiknél a gyújtókábel vége lötyögős. //Nekem van fém borítás rajta//-->azt levettem s, a műanyagot ahol bent aza fém karika, amit rápattintasz a gyertyára, azt megnyomkodtam körbe egy kicsit fogóval és már stabilabb lett, mint volt. A rángás is ritkább, de nem tűnt el azért... Szóval ez egyszerű kábel csere lesz. :sneaky: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 ez a retek jött ki belőle??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 ez a retek jött ki belőle??? A kanna kicsit elszineződött már,de amúgy tiszta volt. A sarokban van a szénbánya. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 A kanna kicsit elszineződött már,de amúgy tiszta volt. A sarokban van a szénbánya. akkor lehet hogy mégis a szén a hunyó.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Ohh.. Ez olyan Windows-os volt! :))) Am rájöttél már arra a felvetésre amit régebben írtak, s mondtad, h neked is van ez a rejtélyes hibád?! kátyú sorozaton, vagy sínen mész át és rángat az autó.-->erre gondolok. Óhh kösz a tippet! Off autón van ez a baj,illetve nem is olyan off,mert tulajdonképpen nyolcszelepes c20xe motor,illetve rokonok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 akkor lehet hogy mégis a szén a hunyó.. Be sem jutottak a benzinszűrő szűkebb csövébe,előtte feltorlódtak,aztán nagyobb áramlásnál dugót képeztek és leesett a benzinnyomás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolf91 Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 DIS gyújtásnál (SZ-n az van) 99%-ra biztos vagyok benne,hogy plug&play az óracsere,mert be van húzva a kábel. áh nagyon szépen köszi a választ akkor már csak be kell szereznem egyet :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március6, 2012 Megoszt Elküldve Március6, 2012 ...nyolcszelepes c20xe motor... Hö? :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március6, 2012 Megoszt Elküldve Március6, 2012 Hö? :blink: Tudtommal Forddal közös fejlesztés volt a c20xe. Ez is DOHC, 86X86 furat-löket,keresztöblítéses,de egy vez.tengelyen csak négy bütyök van és L-jet befecskendezés. De csak 120LE. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március6, 2012 Megoszt Elküldve Március6, 2012 Nem, a Ford és az Opel sosem kooperáltak, dolog azért ennél bonyolultabb. Úgy kezdődött az egész, hogy anno a C20NE motor olyan jól sikerült fejlesztés lett, hogy kategóriájában megnyerte '88-ban az év motorja díjat is. Ennek örömére és tőlük akkor már szokatlan módon a Mazda le is másolta azt, és el is kezdték gyártani Mazda FE sorozatú motorként. A hasonlóság egészen nagyfokú, mindkét motor 1998ccm-es, 86x86mm furat/löket arányú, a C20NE 115LE-t és 175Nm-t tudott, a Mazda FE motorja injektorral 118LE-t és 178Nm-t (a japánok árulták porlasztóval is, 80 illetve 90 lóerős változatban). A hajszálnyival nagyobb teljesítményért a japán motornál főképp a 12 szelepes kialakítás (csak az injektorosnál, a porlasztósok 8 szelepesek voltak) és a megemelt sűrítési arány felel, ők 10:1 aránnyal dolgoztak, míg az Opel 9.2:1-el. A dolog egyébként odáig "fajult", hogy a rokonság külsőleg is tetten érhető, ha van lehetőséged megnézni egy '88 és '91 között gyártott Mazda 626 2.0 motorterét, akkor meglepő dolgokat fogsz tapasztalni. ;) A történet innentől külön irányt vett, ahogy az Opelnek (C20XE), úgy a Mazdának is eszébe jutott 16 szelepes hengerfejet szerelni erre a blokkra, ebből lett náluk az FE-DOHC motor. Ezt is többféle sűrítési aránnyal és katalizátorral vagy anélkül készítették, így volt belőle 140, 145, 148, 150 vagy 165LE-s változat is, mind egységesen 203Nm nyomatékot tudott. (C20XE: 150LE, 196Nm). A Ford meg egyszerűen úgy kerül a képbe, hogy már a kezdetektől részesedése volt a Mazdában, így átvett tőlük jónéhány technikai fejlesztést is. íme a Mazda FE-DOHC motorja, még kinézetre is kiköpött C20XE: '93-tól aztán ők más utat jártak, lecsökkentették a furatot 83mm-re, a löketet pedig megnövelték 92mm-re, elosztó nélküli gyújtást alkalmaztak, és visszatértek a sima szelephimbás szabályozásra a hidrotőkésről, ezzel 130LE-t és 183Nm-t értek el, így megalkotva kvázi az X20XEV konkurrensét vagy japán verzióját. Ők ezt a motort (FS jelzéssel) végül egészen 2002-ig használták. (Csak belpiacra, ennek további módosításával született az FS-DE motor többek között változtatható szívócsőkeresztmetszettel, ez volt az a 120LE-s változat ami a Fordba is bekerült és amit te is említettél) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Nem, a Ford és az Opel sosem kooperáltak, dolog azért ennél bonyolultabb. Úgy kezdődött az egész, hogy anno a C20NE motor olyan jól sikerült fejlesztés lett, hogy kategóriájában megnyerte '88-ban az év motorja díjat is.... Ez a lexikális tudás nem semmi. Fejhajtós szmájli. Link to comment Megosztás: More sharing options...
za4aOPC Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Üdv Mindenki! Hétvégén hengerfejtömítés cserén esett át egy X12SZ Corsa. A váltó környékén föl lett cserélve egy vezeték. E miatt nem indult be. Visszacsere után indult, viszont diag lámpa világított. Hibakód kiolvasás : 33,35,85. Két leírást is találtam, amiben természetesen mást jelentettek. A jelenség azóta a következő: -hideg motornál beindul, leáll -felpörög a motor -egyenetlen gyorsítás -meleg motornál kuplung benyom, leesik az alapjárat, felpörög, leáll Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Kivancsi lennek, hogy sikerult a map szenzor es az alapjarati csatijat osszekeverni...ja es a 85 az imo hiba Link to comment Megosztás: More sharing options...
za4aOPC Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Kivancsi lennek, hogy sikerult a map szenzor es az alapjarati csatijat osszekeverni...ja es a 85 az imo hiba Nem tudom, nekem sikerült összekeverni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rollly Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Hali! Tudna nekem valaki segíteni? 94-es B Corsám van és szeretném rárakni az új jeles 97-es első és hátsó lökhárítót. Illeszkedni fog rendesen. Ha valakinek van tapasztalata ill. hozzászólni valója az kérem közölje! Elöre is köszönöm! üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
za4aOPC Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Kivancsi lennek, hogy sikerult a map szenzor es az alapjarati csatijat osszekeverni...ja es a 85 az imo hiba Nem a MAP szenzorral kevertem össze, hanem van két olyan vezeték amiben csak egy érintkező van. Ja meg a lambda szonda, de nem azt kevertem össze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Technodome Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Hali! Tudna nekem valaki segíteni? 94-es B Corsám van és szeretném rárakni az új jeles 97-es első és hátsó lökhárítót. Illeszkedni fog rendesen. Ha valakinek van tapasztalata ill. hozzászólni valója az kérem közölje! Elöre is köszönöm! üdv Ha jól tudom akkor bármiféle átalakítás nélkül feltehető a 97utáni lökös a 97előttiek helyére. Régebben kérdeztem én is mert én is le szeretném cserélni az elsőt újabbra, akkor ezt a választ kaptam :) Eltérés max az utángyártott lökösöknél fordulhat elő. Kisebb illesztési eltérések l. Konkrétan nem tudom de már többször olvastam hogy az utángyártottal volt aki megszívta. Ha már témánál vagyunk, első lökösnél milyet érdemes venni? Arra gondolok, hogy milyen márkát vagy konkrét darabot. (Ami tuti passzol rendesen) Vaterától kezdve van jó sok hely ahol fellelhető 9ezertől felfelé (alapozott,fényezett,fekete stb) elég sok féle-fajta. Mit érdemes venni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PankAtis Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Áááh értem nagyon szépen köszönöm a választ:) még annyi kérdésem lenen hogy fordulatszámmérős km órát lehet bekötni ? (x12sz) Szia! Nekem is X12SZ corsám volt és nem volt behúzva gyárilag. De megoldottuk Tamás barátommal. Íme a recept: a legegyszerűbb dolog, ha az ECU-ból hozod a jelet. ECU-n 2 csatlakozó van. A nagyobb csatlakozó kell nekünk. Ebből jön ki egy rakat vezeték te zöld vezetéket keress. Arra figyelni kell, h. több ilyen színű vezeték is lehet. Neked az kell, ami a felső sorban jobbról a második a csatlakozón. Ezek után követed a vezeték útját. Ez a zöld cucc egy kis csatlakozóba kapcsolódik bele. Viszont a csatlakozó aljzatán már nem halad tovább. Na ide kell beépíteni egy kis fém tüskét. Mivel nekem nem volt gyári, ezért kölcsön vettem egyet egy P4-es PC táp csatlakozójából(4 pines csatiból lett kioperálva és csontra egyezett). Leellenőrizni a jelet, csak oszcilloszkóppal tudod. Ha ez megvan, Akkor a műszerfalnál kiméred, h. melyik a fordulatszámmérő jele. Ha jól csináltad, akkor az aljzatban a felső sorban jobbról a kilencediknek kell lennie. Viszont arra figyelni kell, h. nincsen benne a fordulatszámmérő jelének külön réz csatlakozó tüske. Nekem elég nehézkes volt a beszerzése. Ha nem sikerül, akkor otthon tudsz barkácsolni házilag. (Csak némi réz falkábel kell hozzá, PC táp merevlemez feszkó csatlakozójából egy tüske, egy kalapács üllővel és némi kreativitás. ) asszem ennyi. Ha vmi kérdésed van, akkor írj. Atis Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyunyi Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Szia! Nekem is X12SZ corsám volt és nem volt behúzva gyárilag. De megoldottuk Tamás barátommal. Íme a recept: a legegyszerűbb dolog, ha az ECU-ból hozod a jelet. ECU-n 2 csatlakozó van. A nagyobb csatlakozó kell nekünk. Ebből jön ki egy rakat vezeték te zöld vezetéket keress. Arra figyelni kell, h. több ilyen színű vezeték is lehet. Neked az kell, ami a felső sorban jobbról a második a csatlakozón. Ezek után követed a vezeték útját. Ez a zöld cucc egy kis csatlakozóba kapcsolódik bele. Viszont a csatlakozó aljzatán már nem halad tovább. Na ide kell beépíteni egy kis fém tüskét. Mivel nekem nem volt gyári, ezért kölcsön vettem egyet egy P4-es PC táp csatlakozójából(4 pines csatiból lett kioperálva és csontra egyezett). Leellenőrizni a jelet, csak oszcilloszkóppal tudod. Ha ez megvan, Akkor a műszerfalnál kiméred, h. melyik a fordulatszámmérő jele. Ha jól csináltad, akkor az aljzatban a felső sorban jobbról a kilencediknek kell lennie. Viszont arra figyelni kell, h. nincsen benne a fordulatszámmérő jelének külön réz csatlakozó tüske. Nekem elég nehézkes volt a beszerzése. Ha nem sikerül, akkor otthon tudsz barkácsolni házilag. (Csak némi réz falkábel kell hozzá, PC táp merevlemez feszkó csatlakozójából egy tüske, egy kalapács üllővel és némi kreativitás. ) asszem ennyi. Ha vmi kérdésed van, akkor írj. Atis mindegy hogy 8 vagy 16 szelepes? teszem azt a 8 szelepesbe is belelehet tenni a 16 szelepes óráját? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PankAtis Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 mindegy hogy 8 vagy 16 szelepes? teszem azt a 8 szelepesbe is belelehet tenni a 16 szelepes óráját? Az óra azt nem tudja, Ő csak a jelet érzékeli, amit az ECU küld neki. Tehát tök mind1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr.Drummer Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Helló! Egyik forúmos ismerősnek van (volt) egy C12NZ Corsája és meghalt benne a motor. Van elfekvőben egy működő C14NZ motorja. Az a kérdésem lenne, hogy a C12NZ motor kábelei jók a C14NZ-hez? Köszi előre is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Ez a lexikális tudás nem semmi. Fejhajtós szmájli. Nem én, a Google. Én csak szeretek utánanézni annak ami érdekel. De azért köszi. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wolf91 Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Üdv oylan kérdésem lenne hogy a 8 szelepes corsámba beszerelhető egy 16 szelepes corsa fordulatszámmérős km óra ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Üdv oylan kérdésem lenne hogy a 8 szelepes corsámba beszerelhető egy 16 szelepes corsa fordulatszámmérős km óra ? :) Igen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március7, 2012 Megoszt Elküldve Március7, 2012 Helló! Egyik forúmos ismerősnek van (volt) egy C12NZ Corsája és meghalt benne a motor. Van elfekvőben egy működő C14NZ motorja. Az a kérdésem lenne, hogy a C12NZ motor kábelei jók a C14NZ-hez? Köszi előre is :) Szerintem jó, mert motortípusra megegyezik, csak köbcentiben tér el, ha a felszereltsége ugyan az akkor jónak kell lennie! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts