Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Bármelyik opel-alkatrész ellátónál.Csergő pl.

De biztosan találsz három utcán belül olyan autósboltot,ahol adnak ilyet.

Konkrétan felhívtam vagy 5 helyet és az 5.-en értette a Csávó, h miről beszélek.. ;)

És van 887-ért, viszont rendelni kell.. mondtam, áááháá okéé, köszönöm...

És mondta, h ha megrendelem, akkor legkésőbb délutánra meglesz.. Mondom neki:"Ez komoly??? Én vagy 12 hétre gondoltamm" úgyhogy akkor délután meg is veszem, de ilyen cool időben nem tudom, h mikor álljak neki felgőzölögtetni az arcomat...

Semmi használható infót nem találok az elektromos km/h-ra alakitásról..

Azt gondolom, h az az ECU-tól kell egy kábelt húzni, de hogy melyiket, hogyan, pontosan hova arra nem jöttem rá... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Diesel órája nem lesz jó benzineshez.

Ha elektromosra akarod átlakítani, akkor meg kell hogy egyezzen a W száma az újnak a régivel.

Kell hozzá a váltóban lévő útjeladó is, de én inkább először osztrák és német ebay-en nézelődnék, ott van bőven.

Csomószor levolt már írva melyik kábelt és hova kell húzni, keresővel tuti megtalálható.

Hogy ne erőltesd meg magad:

Jean Trevor

2011-04-19 - 18:57

Anyósoldalon leszeded a burkolatot, ehhez először leszereled a kesztyűtartó alatti polcot, aztán még + egy csavart kihajtasz oldalt+ van egy torx csavar. Ezek után letudod szedni a burkolatot, alatta találod az Ecu-t. Az ecuből jönnek kábelek (ezek közt lesz egy zöld kábel), amik egy kis gyorscsatlakozóba futnak tovább, ami az ecut tartó fémkeretre van ráfogatva. Ez a gyorscsatlakozó belemegy egy másik csatlakozóba és innen a zöld szál már nem megy tovább. Simán lehet látni, hisz ha megszámolod a kábeleket egyel kevesebb megy tovább és az pont zöld színű lesz. Ezt a kábelt kell megcsapolni és elvezetni hátul fel, egészen az óraegységig. Az óraegységre egy http://kepfeltoltes.hu/110419/corsacsati_w...ltoltes.hu_.jpg ilyen csatlakozó megy rá, ide a 9-es pinbe (képen piros nyíl jelzi, ide beteszel egy réz darabot, és erre a réz darabra ráforrasztod az ecutől jövő kábel amit felhúztál, innentől kezdve már mennie kell.

A tanktető tömítése pedig nekem 600Ft volt, opel márkakerben vettem gyárit.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan felhívtam vagy 5 helyet és az 5.-en értette a Csávó, h miről beszélek.. :)

És van 887-ért, viszont rendelni kell.. mondtam, áááháá okéé, köszönöm...

És mondta, h ha megrendelem, akkor legkésőbb délutánra meglesz.. Mondom neki:"Ez komoly??? Én vagy 12 hétre gondoltamm" úgyhogy akkor délután meg is veszem, de ilyen cool időben nem tudom, h mikor álljak neki felgőzölögtetni az arcomat...

Semmi használható infót nem találok az elektromos km/h-ra alakitásról..

Azt gondolom, h az az ECU-tól kell egy kábelt húzni, de hogy melyiket, hogyan, pontosan hova arra nem jöttem rá... :lol:

akkor ez is megoldódott ;)

azt én is cseréltem ,folyt a drága nedű :)

Link to comment
Megosztás:

Ez megnyugtató... :lol:

Igen azokat láttam én is..."diseles" 20ért...

Azért nem őrültem meg.. :lol:

Viszont elvileg a motorhőfok, az üzemanyag is elektromos, meg a fordulatszámmérő is. Csak egyedül a km/h mérő maga spirál meghajtású.

Azt viszont, h hogy lehet megoldani, h elektromos legyen azt nem tom.. , de majd utána olvasok.

Viszont nem tudom, h megéri?!..

Amúgy a diesel-esben lévő km/h óra az eltér? Van lényeg aközött, h Diesel vagy benzin zabálású az autó?

Amúgy eladhatnád a km/h-d.. 7ért vetted és "hibátlan volt" akkor már használtabb, idősödött.. jutányos áron 3 ért megveszem. ;)

Azért ne add fel a keresést, majd amikor már úgy vagy vele, hogy úgyse lesz akkor tuti előkerül egy olyan ami neked kell :)

Én az enyémet 6e-ért vettem )(spirálos ford.mérős), tök véletlen akadtam rá. Scootergabival beszéltem (úgylátom elég sokmindenki ismeri :) ) mondta, hogy nagyon nehéz beszerezni és ha van akkor is egyből ráharapnak a vadak :P Mondjuk ő tényleg jó árban adta/adja a dolgait, sokmindent szereztem már tőle. racingen folyamatosan nézelődj, előbb-utóbb tuti lesz.

Azért mondjuk 20at ne adj érte, az bőven túlzás :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért ne add fel a keresést, majd amikor már úgy vagy vele, hogy úgyse lesz akkor tuti előkerül egy olyan ami neked kell :lol:

Én az enyémet 6e-ért vettem )(spirálos ford.mérős), tök véletlen akadtam rá. Scootergabival beszéltem (úgylátom elég sokmindenki ismeri ;) ) mondta, hogy nagyon nehéz beszerezni és ha van akkor is egyből ráharapnak a vadak :) Mondjuk ő tényleg jó árban adta/adja a dolgait, sokmindent szereztem már tőle. racingen folyamatosan nézelődj, előbb-utóbb tuti lesz.

Azért mondjuk 20at ne adj érte, az bőven túlzás :)

Ha felnélzel az osztrák ebay-re rengeteg van fent. :P

Link to comment
Megosztás:

Én kivártam elég sokáig, mert nem volt akkor életmentő dolog, így akadtam egyre amit előszőr 10-ről indított a srác.

Árulta sokáig, de nem kellett senkinek, az óra körüli részek fehér színre voltak fújva stb.

Aztán láttam, hogy hirdeti racingen is, de még akkor is vártam.

Végül vaterán kezdte nyomatni, sokan írtak hozzá, megvártam a lejárat előtti utolsó percet, és ráütöttem, elvittem 6500-ért postával együtt.

Tehát biztos fogsz találni viszonylag jó áron, nehogy megvedd 20-ért.

Link to comment
Megosztás:

Ha felnélzel az osztrák ebay-re rengeteg van fent. :P

Húhh Köszi mindenkinek a kedves jó tanácsokat! ;)

Szal az OpelCentrumban, X.ker Kőbányán vettem 887Ftért gyári GM gumigyűrűt. Sajnos muszáj, mert egy idő után sok ez az elpárolgás.., meg veszélyes is mikor ott áll a benzin.

Sztem Vasárnap valami meleg helyen neki esek.

Köszi J0hnny az ebayes tippet, ránézek. Valamint.. meg sem kell erőltetnem magam, :) Köszi!!

Jean Trevor azért a leírásod miatt ez téged s illet! :)

Én is remélem, h találok, majd egyet ahogy írjátok, rögtön nem akarok beleesni a kútba. Átlagban bontókat végig hívogatva, vagy 6-7db-ot... Nincs.

2 helyen volt ott is csak elektromos, az egyik 8-10e a másik pedig fix 10ért adja.

Viszont az eszembe jutott, h mi van, ha a régi órámnak a km/h mérőjét csavarozom át bele?? Szal ki az elektromost, be a spirálos! Elvileg ettől függetlenül müködik a többi mérőműszer elektromosan, viszont a km/h-hoz, meg a számlálókhoz, meg csak a spirál kell és kész, már szedtem szét egy párszor és ezt a következtetést vontam le, esetleg nem így van akkor cáfoljatok, vagyis ha nem oldható meg. Ha meg már esett róla szó akkor sorry... nem találtam...

JAV: Közben észrevettem, hogy nem is egyforma a két számlap, szal.. hülyeség...

JAV2: Még 1 kérdés: Komplett műszerfal bontás nélkül is áttom valahogy húzni a kábel, ha elektromosítom?

Ugy emlékszem, h a rádió fölött, alatt, mögött talán áttudom húzni és a másik oldalról meg valahol csak fel tudom vinni.. (gondolom) :lol:

Link to comment
Megosztás:

A spirálosnál a spirál hajta meg az órát, az ECU-nak a sebjelet a mérőóra állítja elő a spirál forgásából.

Az elektromosnál van egy útjeladó és az adja fel a jelet az órának és az pedig tovább az ECU-nak.

Lényegében annyi a különbség, hogy a spirálosnál az útjeladó az órában van, az elektromosnál pedig lent a váltóban.

Én sokat nem szaroznék: vennék egy megfelelő W számut ebay és slussz!

Link to comment
Megosztás:

A spirálosnál a spirál hajta meg az órát, az ECU-nak a sebjelet a mérőóra állítja elő a spirál forgásából.

Az elektromosnál van egy útjeladó és az adja fel a jelet az órának és az pedig tovább az ECU-nak.

Lényegében annyi a különbség, hogy a spirálosnál az útjeladó az órában van, az elektromosnál pedig lent a váltóban.

Én sokat nem szaroznék: vennék egy megfelelő W számut ebay és slussz!

Néztem..., osztrákoknál van egy 6-ért, semmi garancia, az se biztos, h müködik. +3e posta.

Németeknél meg 10felett lenni plusz posta, vagy nem is szállít idehaza.. Még átrágom magam ezen, nehéz kérdés... (vagy inkább pénz? :lol: )

Van még egy technikai kérdésem... ;) Autósrádió, hangszóró.:

Szal van egy rádióm ami:

Max Output Power / Channel Qty: 4X 45W

Elől: 2 gyári,

hátul:

(1gyári)+2 SAL -->zenei terh.: 360 W (2 x 180 W max.)

Van, h nem szól tisztán, ez a hangszóró vagy inkább a "gyenge"rádió miatt van?

Esetleg nem tud a rádió egyes szint után tiszta jelet küldeni, vagy a hangszóró miatt nem szól tisztán.

Nem tudom, h hogy értelmezzem ezeket a számokat, mert még eddig sosem foglalkoztam ezzel...

Maga a hangszóróval nincs baj, szépen szól, csak ha sok hangerőt adok rá.

esetleg erősitő kell aggoz, h hangosan tisztán szóljon vagy csak rosszabb lesz?

Link to comment
Megosztás:

Néztem..., osztrákoknál van egy 6-ért, semmi garancia, az se biztos, h müködik. +3e posta.

Németeknél meg 10felett lenni plusz posta, vagy nem is szállít idehaza.. Még átrágom magam ezen, nehéz kérdés... (vagy inkább pénz? :lol: )

Van még egy technikai kérdésem... ;) Autósrádió, hangszóró.:

Szal van egy rádióm ami:

Max Output Power / Channel Qty: 4X 45W

Elől: 2 gyári,

hátul:

(1gyári)+2 SAL -->zenei terh.: 360 W (2 x 180 W max.)

Van, h nem szól tisztán, ez a hangszóró vagy inkább a "gyenge"rádió miatt van?

Esetleg nem tud a rádió egyes szint után tiszta jelet küldeni, vagy a hangszóró miatt nem szól tisztán.

Nem tudom, h hogy értelmezzem ezeket a számokat, mert még eddig sosem foglalkoztam ezzel...

Maga a hangszóróval nincs baj, szépen szól, csak ha sok hangerőt adok rá.

esetleg erősitő kell aggoz, h hangosan tisztán szóljon vagy csak rosszabb lesz?

Ott a gyengusz a fejegység. Úgy van ahogy McElek mondja. Kell egy erősítő + egy láda, azokat szépen beállítod a saját füledre és kész :)

Persze lehet ezt is komolyabban művelni: 2erősítő, kondi stb....

Amúgy az autóhifi topicban érdemes olvasgatni-kérdezősködni, sok hasznos infót megtudsz ezzel kapcsolatban

Link to comment
Megosztás:

negyed tank, kiszarod magad reggel rendesen és lesz az 10 alatt is... :lol:

Negyed tanknál hátrafolyik az összes benya és befullad. Főleg ha körforgalomból kifelé vagy emelkedőn tolom.

Vagyis ezt csak negyedtanknál adta elő így tele tanknál még egyszer sem csinálta. Pedig elkezdtem kölcsön alkatrészekkel (ecu,fojtószelep poti) tesztelni és negyed tanknál ugyanúgy csinálta szóval az előbbi magyarázat a legkézenfekvőbb eddig.

Link to comment
Megosztás:

Meg mintha lett volna egy elváltás is ott, mindjárt ahogy másodikba kapcsolsz...

Amúgy biztos hogy az a legjobb neki ha 2000-nél ugrasz le a kuplungról a rajtnál? Logikusan gondolkodva én úgy rajtolnék hogy a kuplungot felengedve éppen a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámról kezdjen el gyorsulni az autó. Mivel az X16SZ 2800-nál adja le a max. nyomatékot, neked meg a videó szerint kb. 200-at esik a fordulatszám a rajtnál, ezért én megpróbálnám hogy akkor mit csinál ha 3000-nél engeded fel a kuplungot. Meg mondjuk nem ilyen hidegben, mert 20°C felett jobban megtapadnak azért a gumik...

Aztán persze lehet hogy tényleg tök felesleges ez a sok bűvészkedés, elég annyi hogy eggyel kevesebb kakaóscsigát eszel reggelire és máris 10sec alatt vagy. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg mintha lett volna egy elváltás is ott, mindjárt ahogy másodikba kapcsolsz...

Amúgy biztos hogy az a legjobb neki ha 2000-nél ugrasz le a kuplungról a rajtnál? Logikusan gondolkodva én úgy rajtolnék hogy a kuplungot felengedve éppen a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámról kezdjen el gyorsulni az autó. Mivel az X16SZ 2800-nál adja le a max. nyomatékot, neked meg a videó szerint kb. 200-at esik a fordulatszám a rajtnál, ezért én megpróbálnám hogy akkor mit csinál ha 3000-nél engeded fel a kuplungot. Meg mondjuk nem ilyen hidegben, mert 20°C felett jobban megtapadnak azért a gumik...

Aztán persze lehet hogy tényleg tök felesleges ez a sok bűvészkedés, elég annyi hogy eggyel kevesebb kakaóscsigát eszel reggelire és máris 10sec alatt vagy. :lol:

A kettes legelején én sem tudom mi történt. :) Amikor 2000 alá megy,ott még csak túráztatom a gépet. A rajt 2-3.mp között van a videón.

3000-nél rajtolva meg öööö masszív bal első kerék meghajtásos lesz az F13. Szerintem több időt ott lehet hagyni vele,mint nyerni rajta.

12 fokot mutatott a TID,melegebb időben jobb tapadás,kisebb motorteljesítmény a kisebb oxigéntartalom miatt. Szvsz 0-100 szempontból mind1.

Jobb váltások,jobb tapadással lehet beférnék 10mp alá,de nem kínzom szerencsétlen autót ilyenekkel. :)

Különben is 10mp 0-100 hát ahogy a német mondja: "zieht nicht die Wurst vom Teller".

Viszont az átlag itthoni autóparkhoz képest jó gyorsulással rendelkezik.

Például apósom

Audija 170lóval multitronikkal kikapcsolt klímával tud 9.4-et kb.(obd szonda miatt ég a check nem szervizmód miatt megy ilyen szarul v6-hoz képest :P ),ha be van kapcsolva a kétzónás szerintem nem tudja lenyomni az 1.2-em csak kb. 150felett ;)

A

meg 0.2mp-el kell kevesebb idő. 1120kg,123le,hátsókerék,négysebességes automata. Azzal ettem már meg 2.0 accordot meg 2.0pd tdi passatot,de vigyázok rá nem fogom szétrúgni.

Mindkét autóm sleeper a corsa 1.2-es, a mercit meg keverik a népek a legelterjedtebb kehes 70lovas 190d-vel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy dízel 93 as corsa b tulajdonosa vagyok és az a problémám, hogy (csak) télen indításkor izzítás után azonnal beindul de pár másodperc múlva (amint az utóízziítás leáll) el kezd dadogni ekkor ha kb tíz másodpercig kis gázt adok a dadogás elmúlik és szépen jár a motor.

Eddig az autón át lettek nézve a porlasztócsúcsok az izzítógyertyák, adagolósnál is voltam már vele tehát az is jó. Legutóbb olyan tippet kaptam, hogy olyan lehetséges, hogy az izzítórelém rossz és ezért rövid vagy esetleg nincs is utóízzitásom tehát izzítórelé cserét javasoltak.

Kíváncsi lennék ezzel kapcsolatban a véleményetekre vagy esetleg ötleteitekre előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy dízel 93 as corsa b tulajdonosa vagyok és az a problémám, hogy (csak) télen indításkor izzítás után azonnal beindul de pár másodperc múlva (amint az utóízziítás leáll) el kezd dadogni ekkor ha kb tíz másodpercig kis gázt adok a dadogás elmúlik és szépen jár a motor.

Eddig az autón át lettek nézve a porlasztócsúcsok az izzítógyertyák, adagolósnál is voltam már vele tehát az is jó. Legutóbb olyan tippet kaptam, hogy olyan lehetséges, hogy az izzítórelém rossz és ezért rövid vagy esetleg nincs is utóízzitásom tehát izzítórelé cserét javasoltak.

Kíváncsi lennék ezzel kapcsolatban a véleményetekre vagy esetleg ötleteitekre előre is köszönöm.

Én a következőket javaslom:

Szerintem tovább kéne annak izzítania, ezért próbáld meg azt, hogy hidegindítás után direktben áramot adsz az akksiról az izzítógyertyáknak. Mi történik, dadog, vagy nem dadog. Ha van valameddig utóizzítás, akkor a relé az jó. Inkább annak valamelyik jeladója (pl hőmérséklet jeladó) lehet rossz. Vagy maga a vezérlés.

Be van állítva rendesen a hideg alapjárati dúsító? Magasabb fordulaton jár a motor hidegen? Ezen lehet állítani. Állítsd be úgy a csavart, hogy meleg motornál ne érje el a gázkart. Akkor hidegen emelni fog az alapjáraton, és lehet egyből megszűnik a dadogás. Ezt be kell játszani úgy, hogy hidegen még épp eleget emeljen, viszont melegen már semmit.

Link to comment
Megosztás:

Negyed tanknál hátrafolyik az összes benya és befullad. Főleg ha körforgalomból kifelé vagy emelkedőn tolom.

Vagyis ezt csak negyedtanknál adta elő így tele tanknál még egyszer sem csinálta. Pedig elkezdtem kölcsön alkatrészekkel (ecu,fojtószelep poti) tesztelni és negyed tanknál ugyanúgy csinálta szóval az előbbi magyarázat a legkézenfekvőbb eddig.

Szedted már szét a tankot az AC felöl? :lol:

Másfelöl már ezerszer megbeszéltük: ez a sac/kb órás mérés lószart se jelent.

Szerezz kölcsönbe egy Dynot vagy szIphone-nal mérd le rendesen.

Meg egyébként is...nem vagyunk már ovisok... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ott a hiba... :lol:

Gondolom 1.5 D / TD Isuzuról van szó, nem ez a hiba szerintem, mert ha jó a motor, akkor eljár magasabb alapjárat nélkül is.

Viszont ez lehet, hogy segít a problémám.

Utóizzítás nélkül sem szabadna dadognia, viszont ha már gyengélkedik a motor, akkor minden apróságot megérez.

Link to comment
Megosztás:

Szedted már szét a tankot az AC felöl? :lol:

Másfelöl már ezerszer megbeszéltük: ez a sac/kb órás mérés lószart se jelent.

Szerezz kölcsönbe egy Dynot vagy szIphone-nal mérd le rendesen.

Meg egyébként is...nem vagyunk már ovisok... ;)

Szedtem. Más magyarázatom nincs erre a bajra. Emelkedőn,erős kanyarban, kevés benzinnel befullad. Gondolom valahol ott a baj.

Még mindig nem értem hol lehet ordas mérési hibákat elkövetni a kamerázással,amikor gps szerint tudom mennyivel van 100felett a valós 100km/h,gumi nyikkanásából meg egészen pontosan lehet tudni a start időpontját. A kettő közti idő meg képszerkesztő programmal van visszaszámolva,ami századmásodperceket is mér. Meg 100nál már nem kapar el.

De önmagában a 0-100 időnek sincs sok értelme tized pontosan,amikor ugyanazzal az autóval egymás után fél mp szórásokat is könnyen össze lehet hozni,annyira vezető függő a dolog.

A stopperelés az ok,hogy nagyon pontatlan. Elindítás,megállítás fejelve a reakcióidőkkel.

Link to comment
Megosztás:

De önmagában a 0-100 időnek sincs sok értelme tized pontosan,amikor ugyanazzal az autóval egymás után fél mp szórásokat is könnyen össze lehet hozni,annyira vezető függő a dolog.

A stopperelés az ok,hogy nagyon pontatlan. Elindítás,megállítás fejelve a reakcióidőkkel.

Így viszont nem értem miért is kell ezt dokumentálni és itt közzétenni.

Amúgy miféle VEMS van a gépsasban?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.