rotel Elküldve Április16, 2014 Megoszt Elküldve Április16, 2014 Sziasztok! Olaj csere előtt állok mert eléggé koszos már a benne lévő pedig még csak 4000-et ment az utolsó csere óta. Szerelőm azt mondta, hogy ez azért lehet mert minőségit töltöttünk bele ( Shell Helix 10W-40 ) és az elkezdte leoldani a lerakódásokat amiket az előző tulaj esetlegesen kevésbé minőségi olaja nem tett meg. Autószerelőm javasolta, hogy használjunk olajcsere előtt motorbeltér tisztító folyadékot ( Pro Tec Engine Fulsh ). Neten utánaolvastam ezeknek a folyadékoknak, de van aki isteníti van aki szerint csak szemfényvesztés és van aki szerint több kárt csinál mint hasznot. Szerintetek érdemes bepróbálkoznom a motorbeltér tisztítóval? Nem csinál bajt? Van már tapasztalata valakinek az ilyen tisztítókkal? A kocsi egy Corsa B 1.0 x10xe 1996.12-es Tulajdonképpen igen,az jó is lehet,hogyha fekete lesz az olaj.Viszont,ha ilyen hamar feketedik én előbbre hoznám a következő olajcserét,mert tényleg hanyagolhatta az előző tulaj.Egy-két rövidebb periódus az olajcserében és egyre később feketedik meg az olaj.Én az enyémbe biztos nem raknék tisztító folyadékokat,de ezt Neked kell eldöntened. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Április16, 2014 Megoszt Elküldve Április16, 2014 sziasztok!x12xe corsám van!az alapjáratom egy kicsit alacsony!hogy lehet állítani,már ha lehet??köszi Elméletileg Tech2 vagy más diagnosztikai műszerrel lehet állítani az alapjáraton 50-es lépcsőkben.Viszont én azt gondolom,hogy valami nincs rendben más téren a géppel.Egy diagnosztika vizsgálat kéne,még akkor is ha nincs hibalámpa.Egyébként 850-920 között van az alapjárat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április17, 2014 Megoszt Elküldve Április17, 2014 Sziasztok! Néha indítás után(10 alkalomból 3szor) felvillan a hiba jelző lámpám majd 3-4 mp múlva el is alszik.Ma kerültem vele 15 km-ert és ezután kezdte el. Ezt kilehet valahogy olvastatni úgy hogy pár másodperc múlva el is alszik a lámpa? Amúgy nem érzem hogy bármi baja lenne a kocsinak. Megy ahogyan kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Április18, 2014 Megoszt Elküldve Április18, 2014 Tulajdonképpen igen,az jó is lehet,hogyha fekete lesz az olaj.Viszont,ha ilyen hamar feketedik én előbbre hoznám a következő olajcserét,mert tényleg hanyagolhatta az előző tulaj.Egy-két rövidebb periódus az olajcserében és egyre később feketedik meg az olaj.Én az enyémbe biztos nem raknék tisztító folyadékokat,de ezt Neked kell eldöntened. Sziasztok! Csatlakozom Rotel válaszához. Nekem azt mondták a szerelő ismerőseim, hogy sokat ment motoroknál inkább árt, mert jó esély van rá, hogy a leszedett szennyeződések egy része nem ürül ki, hanem lerakódik oda ahol többet árt. (De ha az igen mellett döntenél, akkor azért írd le a tapasztalatokat. :) ) Egy kérdés, X12Xe-ben mennyire komplikált a benzinszűrő csere? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hardgow Elküldve Április18, 2014 Megoszt Elküldve Április18, 2014 Sziasztok! Ma volt időm, és kicsit megjárattam otthon a pokolgépet. Pár hozzászólással(vagy inkább 1 oldallal) ezelőtt írtam a problémámról. Bíztam benne, hogy csak az üzemanyagszűrő koszos, hát kicseréltem. Nem változott a dolog, légszűrőt is, bár az előző se volt rossz, de úgy is olajat cseréltem. Semmi nem változott. Közben találtam ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=PTIUBUxfpfk Voltaképp nekem is ez a gondom, csak nem ilyen nagy mértékű, kevesebbet hezitál, de a tünet ugyan az, nagy gáznál hezitál aztán ha tovább nyomom nem úgy mint a videóban viszonylag lassan elkezd fölmenni a fordulat majd egy idő után normálisan megindul a fordulat.És nekem is ha ugyan így ha fokozatosan nyomom a pedált mint az a videóban is látható, nincs hiba.Viszont a videón látható sárga hibajelző nekem nem világít! Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?(X10XE) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Április18, 2014 Megoszt Elküldve Április18, 2014 Sziasztok! Ma volt időm, és kicsit megjárattam otthon a pokolgépet. Pár hozzászólással(vagy inkább 1 oldallal) ezelőtt írtam a problémámról. Bíztam benne, hogy csak az üzemanyagszűrő koszos, hát kicseréltem. Nem változott a dolog, légszűrőt is, bár az előző se volt rossz, de úgy is olajat cseréltem. Semmi nem változott. Közben találtam ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=PTIUBUxfpfk Voltaképp nekem is ez a gondom, csak nem ilyen nagy mértékű, kevesebbet hezitál, de a tünet ugyan az, nagy gáznál hezitál aztán ha tovább nyomom nem úgy mint a videóban viszonylag lassan elkezd fölmenni a fordulat majd egy idő után normálisan megindul a fordulat.És nekem is ha ugyan így ha fokozatosan nyomom a pedált mint az a videóban is látható, nincs hiba.Viszont a videón látható sárga hibajelző nekem nem világít! Szerintetek mi okozhatja ezt a problémát?(X10XE) Nagyon légtömegmérő gyanús a dolog.Nem olcsó mulatság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Április18, 2014 Megoszt Elküldve Április18, 2014 Egy kérdés, X12Xe-ben mennyire komplikált a benzinszűrő csere? Köszönöm! A jobb hátsó kerék előtt találod a fenéklemezen.Óvatosan kell cserélni,mert a műanyag körmök hajlamosak törni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Sziasztok! C12NZ motorú 1.2 benzines kocsimban kivillogtattam a hibakódot. 13-ast írta. Jelentése:Lambda szonda – nincs feszültségváltozás Innentől 100 % hogy a lambda szonda nem jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Sziasztok! C12NZ motorú 1.2 benzines kocsimban kivillogtattam a hibakódot. 13-ast írta. Jelentése:Lambda szonda – nincs feszültségváltozás Innentől 100 % hogy a lambda szonda nem jó? Még az infó fontos lehet de a hibajelző lámpa nem világít. Olyat néha csinál hogy indítás után egy 30mp-el kicsivel felvillan majd pár mp-el múlva kialszik. Valaki írta hogy a C12NZ arra nem gyújt lámpát ha lehúzzuk a lambda szondát. Most nem tudom mi tévő legyek. Idézek "Adam1" felhasználótól : A C12NZ nemigen gyújt hibalámpát, és nemigen dob hibakódot szinte semmiért. Lambdára nem dob. Amire biztosan dob, az a hőfok jeladó és a fojtószelep potenciométer. De ha megjavulnak ezek, akkor elaszik a hibalámpa és törlődik a hibakód is.Nem hinném, hogy ez lambda szonda probléma, mert mint mondtam a C12NZ nemigen foglalkozik azzal se, ha nincs rádugva a lambda szonda." Link to comment Megosztás: More sharing options...
rotel Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Még az infó fontos lehet de a hibajelző lámpa nem világít. Olyat néha csinál hogy indítás után egy 30mp-el kicsivel felvillan majd pár mp-el múlva kialszik. Valaki írta hogy a C12NZ arra nem gyújt lámpát ha lehúzzuk a lambda szondát. Most nem tudom mi tévő legyek. Idézek "Adam1" felhasználótól : A C12NZ nemigen gyújt hibalámpát, és nemigen dob hibakódot szinte semmiért. Lambdára nem dob. Amire biztosan dob, az a hőfok jeladó és a fojtószelep potenciométer. De ha megjavulnak ezek, akkor elaszik a hibalámpa és törlődik a hibakód is.Nem hinném, hogy ez lambda szonda probléma, mert mint mondtam a C12NZ nemigen foglalkozik azzal se, ha nincs rádugva a lambda szonda." Bár nekem x12xe-m van,de az igaz,hogy már csak akkor dob hibalámpákat a gép,ha az érintett alkatrész szinte teljesen rossz értékeket produkál.Ennek ellenére kellett már cserélnem légtömegmérőt és lambdaszondát is úgy,hogy nem adott sárga lámpát.Tech2-es diagnosztika ugyanis kimutatta,hogy nem hozták már a megadott értékeket.A szonda pl. az idők folyamán elfárad,belassul,megemelkedik a fogyasztás,nem gyorsul úgy a gép,ahogy kellene.Mindezt úgy,hogy nincs hibalámpa. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 (edited) Értem. Akkor azt javaslod hogy cseréljem a lambda szondát ? Esetleg annyit még a lambda szondával megcsinálok hogy kiszedem,melegítem és mérem a feszültségváltozást. Már ha változik,hisz azt írja hogy nem. Módosítva Április19, 2014 : Directors Link to comment Megosztás: More sharing options...
hardgow Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Nagyon légtömegmérő gyanús a dolog.Nem olcsó mulatság. Eléggé szomorú, az biztos, hogy nem fogok bele venni közel 100.000Ft-ért, valameddig gondolom csak jó a 20.000ft-os is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Még az infó fontos lehet de a hibajelző lámpa nem világít. Olyat néha csinál hogy indítás után egy 30mp-el kicsivel felvillan majd pár mp-el múlva kialszik. Valaki írta hogy a C12NZ arra nem gyújt lámpát ha lehúzzuk a lambda szondát. Most nem tudom mi tévő legyek. Idézek "Adam1" felhasználótól : A C12NZ nemigen gyújt hibalámpát, és nemigen dob hibakódot szinte semmiért. Lambdára nem dob. Amire biztosan dob, az a hőfok jeladó és a fojtószelep potenciométer. De ha megjavulnak ezek, akkor elaszik a hibalámpa és törlődik a hibakód is.Nem hinném, hogy ez lambda szonda probléma, mert mint mondtam a C12NZ nemigen foglalkozik azzal se, ha nincs rádugva a lambda szonda." Annyiban javítanám magamat, hogy hidegen nem dob hibát a lambdára, de melegen már igen. Ezt az írás óta tapasztaltam. Azt hiszem, ez direkt így van megcsinálva, mert hidegen a lambda szonda nem tud rendesen mérni, megtévesztené az ECU-t, ezért valamilyen hőfok elérésig ki van iktatva. Modernedd autóknál gondolom ezért van a lamda szondának fűtése, hogy előbb tudja szolgáltatni a megfelelő jelet. Múltkor a hűtő cserénél piszkálva lett a lambda kábele, de nem dugtam vissza rendesen. Kétszer is hibát dobott rá. Motor leállít, majd indít, hiba már nincs jelen. Ezt kétszer is eljátszotta, nem jöttem rá, mi a baja. Később véletlenül vettem észre, hogy a lambda kábele nincs rendesen összedugva. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 (edited) Annyiban javítanám magamat, hogy hidegen nem dob hibát a lambdára, de melegen már igen. Ezt az írás óta tapasztaltam. Azt hiszem, ez direkt így van megcsinálva, mert hidegen a lambda szonda nem tud rendesen mérni, megtévesztené az ECU-t, ezért valamilyen hőfok elérésig ki van iktatva. Modernedd autóknál gondolom ezért van a lamda szondának fűtése, hogy előbb tudja szolgáltatni a megfelelő jelet. Múltkor a hűtő cserénél piszkálva lett a lambda kábele, de nem dugtam vissza rendesen. Kétszer is hibát dobott rá. Motor leállít, majd indít, hiba már nincs jelen. Ezt kétszer is eljátszotta, nem jöttem rá, mi a baja. Később véletlenül vettem észre, hogy a lambda kábele nincs rendesen összedugva. Köszönöm az infót. Járó motornál mennyi idő után kellene hibát dobni már ha annak van baja? Megnéztem a szondát és van feszültség változása szerencsére. Így ezt nem cserélem. Módosítva Április19, 2014 : Directors Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április19, 2014 Megoszt Elküldve Április19, 2014 Köszönöm az infót. Járó motornál mennyi idő után kellene hibát dobni már ha annak van baja? Megnéztem a szondát és van feszültség változása szerencsére. Így ezt nem cserélem. Csak nem mindegy, hogy mennyi is az a feszültség és milyen gyorsan változik. Bosch egy szálas szonda mehet a helyére, 10-12E körül lehet már kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Sziasztok! Pár hónapja vásároltam egy Corsa B-t X10XE motorral. 15 éves, Osztrákiából származik piros színű, 3 ajtós, napfénytetővel, szervokormánnyal.Gyönyörű fekete belsővel, nem kopott semmi(kivéve a váltószoknyát). 115.000km-el szervizkönyvvel, és természetesen nőé volt, szerencsére nem volt sok kalandja az autóval mert nincsenek ilyen jellegű sérülések rajta. Mindenhol látszik, hogy kiváló állapotban van épp csak a külsején nem, van pár hely ahol rozsda pörsenés van, a jobb hátsó kerékívnél a műanyag és a lemez között kívülről egy ívben már felütötte a fejét a rozsda, de csak közelről látszik, az alja pár helyen botrányos az biztos javításra kerül majd. Szóval a gondom a következő: Tehát, a probléma azzal indult, hogy megtorpant, de nem egyszerű szinten, pl ha mondjuk kettesben haladtam 2500-as fordulaton és lepadlóztam akkor a fordulat leesett közel 1500-ig és csak utána kezdett fölfele baktatni, roppant indegesítő volt, mert abban az ütemben ahogy esett a fordulat fogott is a motorfék.Nagyon idegesítő volt minden fokozatban minden fordulatszám tartományban megtorpant padlógáznál, hidegen melegen.Ami még idegesítőbb volt, hogy nem csak padlógáznál, hanem csak egy kövérebb gázfröccsnél is, ugye ha városban haladni akar az ember, meg nem akarja feltartani a többit akkor dinamikusabban gyorsít, na ez sem tetszett neki 1-es elindul kihúzat, dobom a 2-est már nem akar kihúzni hanem megtorpan, utána kihúz mehet a 3-as.A nyugodt csordogálásnál viszont nem volt gond.És ezt a megtorpanást volt mikor jobban csinálta, volt mikor kevésbé, és volt mikor nem. És nem villant fel a "check engine" lámpa, hogy legyen legalább kiindulópotom egy hibakóddal. Olvasgattam, hogy mi lehet, sok hibalehetőség körvonalazódott, aztán most 3. hete tapasztalom, hogy megszűnt az ilyen mértékű megtorpanás, most annyit csinál, hogy kövér gáznál mintha kicsit hezitálna aztán ránt egyet és megy de már nem ejti le a fordulatot.Fogalmam sincs, hogy ezt mi okozhatja, lámpa nem villan, jól indul szóval nem tudok hova lenni vele, ha maradt volna az első verziós megtorpanás akkor ugye az egy biztos támpont, de mint ahogy írom javult a helyzet és ez az érdekes. Fogyasztást pontosan nem mértem a nagy torpanások idejében de kb 7 litert ehetett vegyesben, de ez annak is betudható, hogy első autóm és ráadásul ilyen kis teljesítményűt ezek előtt nem is vezettem aztán nem mindig sikerült meghatároznom, hogy mikor hova váltsak hol bír, és hol nem bír. De múlthéten megnéztem vegyesbe 6 literre jött ki.Azóta már ugye fejlődtem.De már nem torpan csak ránt. Nyugodt körülmények között nem jelentkezik a hiba csak dinamikusabb körülmények között. Szóval a kérdés egyszerű: Mi a fene okozhatja a rántást/hezitálást? Aztán még egy kérdés: Milyen motorolajat ajánlotok bele?Én Castrol Magnatec szintetikus 10w40-esre gondoltam, De megkérdezem ,mert biztos vagyok benne, hogy vannak itt olyanok akik jobban tudják nálam. A váltó számomra fura egy kicsit, nem lötyög könnyen betalálni mindenhova de olyan mintha nem nagyon szinkronizálna, egyesbe eléggé nehéz már visszatenni, a kettes és a hármas is szokott "harapni" tehát nem darál csak olyan kicsit nehezebben harapósabban veszi.Ahol a motor és váltó találkozik, pont a csatlakozásnál alul van némi olajszivárgás pár csepp hullik, ott lóg a csepp olaj a toldásnál de nézhetem fél óráig is nem cseppen le, szóval nem vészes a szivárgás, de nem tartom kizártnak, hogy a váltóból szivárog, a motorban állandó az olajszint szóval nem hiszem, hogy onnan származna.Lehet, hogy már kevés olaj van benne azért nem akar olyan könnyen kapcsolni, bár lehet, hogy alapból ilyen nem tudom.A kuplung az biztos jó, old rendesen és zár is, csapágy rendben. Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem tudtok segíteni. Torpanásra kezdetben levegőszűrő csere és légtömegmérő féktisztítóval kifújkálás. Váltó: Ennek valamelyik eleme (általában már az összes) elkezd lógni és nem talál be a fokozatokba. Sorry, b corsához nem találtam hirtelen,de ilyesmi az is. Én a múlt héten cseréltem,nekem a nagy fémvilla csapszege lógott nagyon és négyből vissza kettőbe néha nehezen talált be. Bontottra cseréltettem kompletten a váltótartó baktól. A toldásnál a lendkerék alól enged a főtengely szimering. Szintén típushiba. Motorfordulat függvényében ereszt. Állva alig alig,de pályatempó mellett simán elenged 1000km-enként egy litert. Illetve idővel egyre rosszabb lesz. Cseréhez váltó le,lendkerék le. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Csak nem mindegy, hogy mennyi is az a feszültség és milyen gyorsan változik. Bosch egy szálas szonda mehet a helyére, 10-12E körül lehet már kapni. Nem tudom mi tévő legyek mert nem világít a hibajelző lámpám.Csak kivillogtattam hogy van-e benne hiba.A kocsi pedig megy ahogy mennie kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hardgow Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Torpanásra kezdetben levegőszűrő csere és légtömegmérő féktisztítóval kifújkálás. Váltó: Ennek valamelyik eleme (általában már az összes) elkezd lógni és nem talál be a fokozatokba. Sorry, b corsához nem találtam hirtelen,de ilyesmi az is. Én a múlt héten cseréltem,nekem a nagy fémvilla csapszege lógott nagyon és négyből vissza kettőbe néha nehezen talált be. Bontottra cseréltettem kompletten a váltótartó baktól. A toldásnál a lendkerék alól enged a főtengely szimering. Szintén típushiba. Motorfordulat függvényében ereszt. Állva alig alig,de pályatempó mellett simán elenged 1000km-enként egy litert. Illetve idővel egyre rosszabb lesz. Cseréhez váltó le,lendkerék le. Hálás köszönet a válaszodért! A levegőszűrőt cseréltem, és akkor jöhet a légtömegmérő tisztítás. Akkor még nem annyira vészes a sebváltóm, mert megtalálni mindent, csak bevenni nem mindig szereti könnyen, azért odafigyelek rá. Sejtettem, hogy nehéz az élet és a főtengely szimering a ludas.Eddig még nem tapasztaltam észrevehető, olajszintcsökkenést, bár nem is használom pályán, és lakott területen kívül meg max 3000-el pörgetem, de ha nagyon eluralkodna akkor cserélem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Sziasztok! Autómban lévő km-órát amely spirálos szeretném kicserélni elektromosra amelyben már benne található a fordulatszámmérő is. Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a jeladóból jövő 3 vezetéket hová kell kötni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Sziasztok! Autómban lévő km-órát amely spirálos szeretném kicserélni elektromosra amelyben már benne található a fordulatszámmérő is.Valaki tudna nekem abban segíteni hogy a jeladóból jövő 3 vezetéket hová kell kötni?Szerintem ne tedd.Azt hiszem csigi topiktársunk írta, hogy a nem fordulatszámmérős műszerből a km óra egységet át lehet építeni a fordulatszámmérősbe. Ez a legegyszerűbb megoldás, nem kell variálni semmivel. Az óra nem fog csalni, és a számláló is ugyanazt az összes megtett km értéket mutatja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április20, 2014 Megoszt Elküldve Április20, 2014 Először nekem is ez volt az elgondolásom de nem tudom mennyire bonyolult kiszedni az órát és beletenni az enyémet. Amúgy is megfogom bontani a színek miatt. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 Szerintem ne tedd. Azt hiszem csigi topiktársunk írta, hogy a nem fordulatszámmérős műszerből a km óra egységet át lehet építeni a fordulatszámmérősbe. Ez a legegyszerűbb megoldás, nem kell variálni semmivel. Az óra nem fog csalni, és a számláló is ugyanazt az összes megtett km értéket mutatja. Azért nem egészen, tisztázzuk a dolgot. Legegyszerűbb megoldás, ha spirálos óra ki, fszámmérős spirálos be, akkor csak plug&play max 1 vezeték. Utána, ha nem akarsz vagy nem tudsz km-t tekerni akkor szintén mindkettő spirálos esetén a km óra cserélhető, csak számlapig bontani kell. Ha spirálos órát akarsz fszámmérős elektromosra cserélni akkor is megoldható, de már át kell alakítani a házat, mert hátul nincs meg a spirál becsatlakozása. Spirálos hátulja: Elektromos hátulja: Szemmel látható a különbség, de némi műanyag olvasztási technikával megoldható, vagy simán jeladóra kell cserélni a spirált és nincs mókolás. A három vezetéket fejből én sem tudom hova kell, egy elektromos órásnak kellene megkeresnie, egy x10xe-s tulajnak pl. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 Azért nem egészen, tisztázzuk a dolgot. Legegyszerűbb megoldás, ha spirálos óra ki, fszámmérős spirálos be, akkor csak plug&play max 1 vezeték. Utána, ha nem akarsz vagy nem tudsz km-t tekerni akkor szintén mindkettő spirálos esetén a km óra cserélhető, csak számlapig bontani kell. Ha spirálos órát akarsz fszámmérős elektromosra cserélni akkor is megoldható, de már át kell alakítani a házat, mert hátul nincs meg a spirál becsatlakozása. Spirálos hátulja: Elektromos hátulja: Szemmel látható a különbség, de némi műanyag olvasztási technikával megoldható, vagy simán jeladóra kell cserélni a spirált és nincs mókolás. A három vezetéket fejből én sem tudom hova kell, egy elektromos órásnak kellene megkeresnie, egy x10xe-s tulajnak pl. Abban tudnál nekem segíteni hogy hogyan kell szétszedni az órát? Mert az izzókat is cserélném ezzel együtt. Gondolom a 4 csavart ki kell szedni. Ezen kívül valami más? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 Abban tudnál nekem segíteni hogy hogyan kell szétszedni az órát? Mert az izzókat is cserélném ezzel együtt. Gondolom a 4 csavart ki kell szedni. Ezen kívül valami más? Az izzó cseréhez nem kell szétszedni az órát, a képen látod a sok fekete foglalatot, azok az izzók sima bajonettzáras, eltekered egy negyed fordulatot és simán kijön. Ha az óra kiszerelés érdekel akkor: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/39/fordulatszammeros_ora_beepitese 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Directors Elküldve Április21, 2014 Megoszt Elküldve Április21, 2014 Az izzó cseréhez nem kell szétszedni az órát, a képen látod a sok fekete foglalatot, azok az izzók sima bajonettzáras, eltekered egy negyed fordulatot és simán kijön. Ha az óra kiszerelés érdekel akkor: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/39/fordulatszammeros_ora_beepitese Ennek örülök. Köszi! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts