Jean Trevor Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 És utángyártottból valami márka, amit pl. használtok? A gyári jól bírta, de én nem vagyok most hónap végén anyagilag eleresztve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 Ti mit gondoltok? Figyelmetlenségemből adódóan nem váltottam fel autópályán 5-ikbe és így negyedikben tettem meg kb. 15-20 km-et 100-110es tempóval. A víz nem fort ( ha jól emlékszem meg sem mozdult a mutató ). Fordulatot nem tudom mert nincs mérőm. Az autó amúgy egy Opel Corsa B 1.0. Okozhatott-e ez valami maradandó károsodást, vagy bármit ami majd előjön? Én nem tapasztalok semmi szokatlant azóta. De azért mégis csak rákérdeznék. A válaszokat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Jani Én ma ugyanezt csináltam csak ötödikben 200al. Nem tapasztaltam semmi szokatlant azóta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 Sziasztok! 1 olyan kérdésem lenne. hogy mitől van az hogy indításnál többször teker mire úgy felpörög az önindító hogy beindul a motor aksi haldoklik? vagy szerintetek mi lehet a baj hogy ilyen nehezen indul be??!! köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
LököttZsiráf Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 Sziasztok! 1 olyan kérdésem lenne. hogy mitől van az hogy indításnál többször teker mire úgy felpörög az önindító hogy beindul a motor aksi haldoklik? vagy szerintetek mi lehet a baj hogy ilyen nehezen indul be??!! köszi ...vagy valami állás közben csócsálja az elektronokat az akkuból, s mire indítanád fele hiányzik. Akkusarok le, közé árammérő, vaaaaaaaaaaaagy villanykergető szakember. Ha nem is tudod, milyen régi az akksi, akkor pedig kérdés nélkül új. Ha púpozódik az oldala, esetleg lilán füstöl: hatványozott gyarsasággal. Csere közben el ne feledd megreszelni (fémtisztára suvickolni) a saruk belsejétt, illetve az összes bekötési pontot, amit csak elérsz, mind a föld-, mind pedig a táppontokat (+12V). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 Értem köszi a választ majd át csiszolgatom meg megnézetem! de szerintem is eheti valami mer ha több napot áll volt rá példa hogy tölteni kelet az aksit az aksi az 3 éves kb de ez így nem maradhat mer sokat teker mire beindul Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Március23, 2014 Megoszt Elküldve Március23, 2014 És utángyártottból valami márka, amit pl. használtok? A gyári jól bírta, de én nem vagyok most hónap végén anyagilag eleresztve. Én Akron-t raktam bele, 2-3 ezerért hozzá jutsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni. B corsa X14XE A jelenség a következő:reggel beindítom(rendesen indul),elindulok és párszáz méter megtétele után olyan,mintha csak 3 henger menne.Egy ideig így megy aztán beindul mind a 4.Ez hidegebb motornál van.Van úgy is,hogy üzemmeleg motornál is egyszercsak 3 hengeressé válik,leveszem a gyújtást,újraidítom és ismét megy minden henger. Nem mindennap fordul elő,de egyre gyakrabban. Gyertyákat most cseréltem,de előtte is csinálta,az egyiken a porcelán megvolt repedve. Szerintetek mik lehetnek a problémák? Üdvözlettel:B.Zsolt Honnan tudod hogy csak 3 henger megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 Honnan tudod hogy csak 3 henger megy? Szia! Lehet hallani a hangján is és érezni,hogy nem húz az autó gázadásnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 (edited) Szia! Lehet hallani a hangján is és érezni,hogy nem húz az autó gázadásnál.Gyertyák milyenek voltak venne (hogy néztek ki, kormos stb.)? Gyújtás rendbe van? Kap rendesen nyálat? AC nyomása jó? Szenzorok jók? Falsot nem szív? Lambda milyen? Ha nem húz attól mehet az összes henger. Azon kívűl hogy hallod a motor járása más (fulladozik) az lehet mástól is! ;) u.i.: szűrők (benzin, levegő), vákumcsövek, DIS kocka. Kicsit matass benne. Bár én egy ált. karbantartással kezdeném! Mik voltak cserélve a kocsiba? Olajfogyasztás? Ép a kipufogó rendszer? EGR? Hibakód van e ? Ha nem megy a henger akkor azt a gyertyán látod szerintem ha pl megállsz és meglesed a gyertyákat. Módosítva Március24, 2014 : Lacq Link to comment Megosztás: More sharing options...
A.G.S. Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 Értem köszi a választ majd át csiszolgatom meg megnézetem! de szerintem is eheti valami mer ha több napot áll volt rá példa hogy tölteni kelet az aksit az aksi az 3 éves kb de ez így nem maradhat mer sokat teker mire beindul Ha sokat teker mire beindul, azt jelenti, hogy a legnagyobb áramfogyasztó -az önindító- működőképes, méghozzá hosszan, hiszen sokat teker... Ha az akksi lenne a szar, meg sem mozdulna az önindító, vagy csak fájdalmasan fordulna párat és aztán se kép, se hang... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 Ha sokat teker mire beindul, azt jelenti, hogy a legnagyobb áramfogyasztó -az önindító- működőképes, méghozzá hosszan, hiszen sokat teker... Ha az akksi lenne a szar, meg sem mozdulna az önindító, vagy csak fájdalmasan fordulna párat és aztán se kép, se hang... Az igaz de ha pár napot áll akkor volt rá példa hogy tölteni kellett! valami lehet leszívja de mikor tekeri az önindítót akkor az minden 1 es fordulat után egyre jobban kezd felpörögni mire be índulna a motor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március24, 2014 Megoszt Elküldve Március24, 2014 Fűtőradiátor tisztítás mosógép szivattyúval: A radiátorra menő két gumicső kb fél keresztmetszetéig el volt tömődve rozsdás "ganéjjal". Először azokat csavarhúzóval kitisztítottam, majd slagot kötöttem rá, azzal átmostam a nagyját kerti csapról. Utánna pedig kapta a forró trisós kezelést a mosógép szivattyúval egészen addig, amíg tiszta víz nem jött ki belőle. A végén pedig slaggal kiöblítettem a kerti csapról. Reggel, mikor indultam dolgozni, 5 fok volt, így volt alkalmam kibróbálni a tisztítás eredményét. 3000-es fordulat körül már nem hallható a bugyogás a fűtőradiátor felől. A fűtés nagyon nagyot javult, össze sem lehet hasonlítani a tisztítás előtti állapottal. Alig, hogy kimozdul a hőfokmutató alaphelyzetéből, már tolja a meleget. Mikor bemelegszik a motor, a fűtést legmelegebbre állítva valóságos szauna van az autóban :) A motorhőfok is feljebb ment, a mutató most 92 fokon áll. Bemelegedési fázisban 93 és 91 fok között ingázik, ahogy a termosztét nyit és zár. Eddig nem ment feljebb 90-nél, inkább valamivel alatta volt. Ez minek köszönhető? A hőérzékelőnél is el volt tömődve? Üröm, az örömben, hogy reggel egy kis tócsa volt az autó alatt a garázsban. A hűtő jobb oldalánál alul a hőgombánál bölcső hőtővizes volt, mikor kijártam, csepegett. Mikor odaértem munkába, már száraz volt. NApközben nem szivárgott. Remélem, hogy csak a hőgomba tömítésénél szivárog a víz (azt nem csavartam ki hétvégén a tisztításnál) és nem a hűtő lyukadt ki. Sajnos benne van a pakliban, hogy a rozsda és a vízkő eltömítette eddig a kis rést, amit most a tisztítás és az új fagyálló kioldott onnan... Hétvégén megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Gyertyák milyenek voltak venne (hogy néztek ki, kormos stb.)? Gyújtás rendbe van? Kap rendesen nyálat? AC nyomása jó? Szenzorok jók? Falsot nem szív? Lambda milyen? Ha nem húz attól mehet az összes henger. Azon kívűl hogy hallod a motor járása más (fulladozik) az lehet mástól is! ;) u.i.: szűrők (benzin, levegő), vákumcsövek, DIS kocka. Kicsit matass benne. Bár én egy ált. karbantartással kezdeném! Mik voltak cserélve a kocsiba? Olajfogyasztás? Ép a kipufogó rendszer? EGR? Hibakód van e ? Ha nem megy a henger akkor azt a gyertyán látod szerintem ha pl megállsz és meglesed a gyertyákat. Szia! A gyertyákat mikor kicseréltem akkor kormosak voltak. Az olaj nem fogy,a kipufogórendszer ép nem fúj ki sehol,a hátsó dob egy Paragi dob. Én úgy gondolom,hogy a gyújtás rendben van indul normálisan,nem rángat,húz rendesen,nem torpan meg. Ennyire még nem mélyedtem bele,mert annyira nem értek hozzá. Hibakód nincs.Most áll olajcsere és szűrőcserék előtt. Azt esetleg leírhatnád,hogy mit és hol nézzem vagy nézessem meg. Tényleg olyan érzés,mikor csak 3 henger megy,utána meg mind a négy. Az általános karbantartásnál mit nézzek meg és miket cseréljek? AC-t ,szenzorokat,fals levegőt,vákuumcsöveket,dis kockát hogyan és hol tudom megnézni? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Szia! A gyertyákat mikor kicseréltem akkor kormosak voltak. Az olaj nem fogy,a kipufogórendszer ép nem fúj ki sehol,a hátsó dob egy Paragi dob. Én úgy gondolom,hogy a gyújtás rendben van indul normálisan,nem rángat,húz rendesen,nem torpan meg. Ennyire még nem mélyedtem bele,mert annyira nem értek hozzá. Hibakód nincs.Most áll olajcsere és szűrőcserék előtt. Azt esetleg leírhatnád,hogy mit és hol nézzem vagy nézessem meg. Tényleg olyan érzés,mikor csak 3 henger megy,utána meg mind a négy. Az általános karbantartásnál mit nézzek meg és miket cseréljek? AC-t ,szenzorokat,fals levegőt,vákuumcsöveket,dis kockát hogyan és hol tudom megnézni? Köszönöm! Fekete korom akkor lehet ha csak rövidtávon használod a kocsit. Esetleg lambda szonda hiba vagy màs szenzor ment el, nem eszik véletlen sokat a verda? Esteleg szoktad néha kormolni? Gyújtás kábeleket ki lehet mérni! Reggel mennyit teker az öninditó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Fekete korom akkor lehet ha csak rövidtávon használod a kocsit. Esetleg lambda szonda hiba vagy màs szenzor ment el, nem eszik véletlen sokat a verda? Esteleg szoktad néha kormolni? Gyújtás kábeleket ki lehet mérni! Reggel mennyit teker az öninditó? Igen,általában rövidtávon használom,reggelente dolgozni járok vele. 1-2 másodpercet teker az önindító.Néha szoktam neki nyomni. Szerintem sokat eszik 9-10 l körül Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Sziasztok! Nem régen írtam, hogy a x12xe-s corsám átmnet egy komolyabb motorfelújításon (vezérműlánc+hozzávalók, ékszíj+ a feszítője, új hidrotőkék, minde tömítés + vízpumpa, a gyertyák is GM újak ). De újra lekezdte adni a csörgő hangot, ha lelkesebben próbálok gyorsítani, ne fordulatszám függő a dolog, mert ha szép óvatosan nyomva a gázt gyorsítok, akkor nincs ez a zörej, adott sebességen megint csak nincs, de ha egyenletes tempóban csorgok, majd beletaposok jobban a gázba, akkor csörög, kicsi olyan érzés, mintha a szikra meglenne, de lassan kapná az üzemanyagot. Szerintetek is ez lehet, vagy nagy az előgyújtás? Illetve még egy olyan gondom van vele, bár lehet hogy beképzelem, hogy alacsony fordulatszámon, amikor szenved kicsit a motor, akkor mintha amolyan kellemetlen fémes hangja lenne, bár el tudom képzelni, hogy ezt a kipufogó adja csak. Köszike a válaszokat! Szép napot mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Visszaolvasva, azért nem vagyok büszke a helyesírásra! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Sziasztok! Nem régen írtam, hogy a x12xe-s corsám átmnet egy komolyabb motorfelújításon (vezérműlánc+hozzávalók, ékszíj+ a feszítője, új hidrotőkék, minde tömítés + vízpumpa, a gyertyák is GM újak ). De újra lekezdte adni a csörgő hangot, ha lelkesebben próbálok gyorsítani, ne fordulatszám függő a dolog, mert ha szép óvatosan nyomva a gázt gyorsítok, akkor nincs ez a zörej, adott sebességen megint csak nincs, de ha egyenletes tempóban csorgok, majd beletaposok jobban a gázba, akkor csörög, kicsi olyan érzés, mintha a szikra meglenne, de lassan kapná az üzemanyagot. Szerintetek is ez lehet, vagy nagy az előgyújtás? Illetve még egy olyan gondom van vele, bár lehet hogy beképzelem, hogy alacsony fordulatszámon, amikor szenved kicsit a motor, akkor mintha amolyan kellemetlen fémes hangja lenne, bár el tudom képzelni, hogy ezt a kipufogó adja csak. Köszike a válaszokat! Szép napot mindenkinek! Ha úgy érzed, hogy az előgyújtás rossz akkor a kopogásérzékelőt kell megnézni, vagy cserélni, ez szabályozza az előgyújtásod és az üzemanyag ellátást is részben! http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/CORSA/1999/1_2/BENZIN/uzemanyag-rendszer/uzemanyag-jeladok-erzekelok/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Ha úgy érzed, hogy az előgyújtás rossz akkor a kopogásérzékelőt kell megnézni, vagy cserélni, ez szabályozza az előgyújtásod és az üzemanyag ellátást is részben! http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/CORSA/1999/1_2/BENZIN/uzemanyag-rendszer/uzemanyag-jeladok-erzekelok/ Köszönöm szépen! Hogy lehet megnézni, hogy jó-e? Illetve bonyolult a cseréje? ( Az előző kör kissé kivett a pénzből.) Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Igen,általában rövidtávon használom,reggelente dolgozni járok vele. 1-2 másodpercet teker az önindító.Néha szoktam neki nyomni. Szerintem sokat eszik 9-10 l körül pontosítok mikor indul sokat megy az önindító? Ez visszavezethető az üzemanyag elátó rendszer hibájára. Pl nincs meg a megfelelő üzemanyag nyomás ac haldoklik vagy dugulás. A 9L fogyasztás rendbe van mennyire nyomod neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Sziasztok! Nem régen írtam, hogy a x12xe-s corsám átmnet egy komolyabb motorfelújításon (vezérműlánc+hozzávalók, ékszíj+ a feszítője, új hidrotőkék, minde tömítés + vízpumpa, a gyertyák is GM újak ). De újra lekezdte adni a csörgő hangot, ha lelkesebben próbálok gyorsítani, ne fordulatszám függő a dolog, mert ha szép óvatosan nyomva a gázt gyorsítok, akkor nincs ez a zörej, adott sebességen megint csak nincs, de ha egyenletes tempóban csorgok, majd beletaposok jobban a gázba, akkor csörög, kicsi olyan érzés, mintha a szikra meglenne, de lassan kapná az üzemanyagot. Szerintetek is ez lehet, vagy nagy az előgyújtás? Illetve még egy olyan gondom van vele, bár lehet hogy beképzelem, hogy alacsony fordulatszámon, amikor szenved kicsit a motor, akkor mintha amolyan kellemetlen fémes hangja lenne, bár el tudom képzelni, hogy ezt a kipufogó adja csak. Köszike a válaszokat! Szép napot mindenkinek! Esetleg katalizátorba is bele lehetne lesni mi van vele. Ha jól tévedek neked a motortérbe van és azok se jók örökké, a benne lévő betét is csinálhat hasonlót :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Köszönöm szépen! Hogy lehet megnézni, hogy jó-e? Illetve bonyolult a cseréje? ( Az előző kör kissé kivett a pénzből.) Köszi! Kimérni így lehet: http://static.opelmuhely.com/uploads/knock_sensor_pdf.pdf Cseréje egyáltalán nem bonyolult csak nehezen hozzáférhető, magát a szenzort egy csavar tartja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Köszönöm mindkettőtöknek! A kopogásérzékelő cserét lehet megpróbálom, még belefér, de ha a katalizátor unta meg a munkát, akkor szerintem addig megy a vas amíg megy ebben az állapotban. Köszönöm még egyszer! Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 pontosítok mikor indul sokat megy az önindító? Ez visszavezethető az üzemanyag elátó rendszer hibájára. Pl nincs meg a megfelelő üzemanyag nyomás ac haldoklik vagy dugulás. A 9L fogyasztás rendbe van mennyire nyomod neki. Nem rögtön indít,de nem teker sokat az önindító. Ha úgy indítok,hogy egy-két másodpercig hagyom gyújtáson és úgy önindítózok,akkor szinte mindig megy ez a 3 hengeres dolog,ha pedig rögtön önindítózok akkor megy rendesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
A.G.S. Elküldve Március25, 2014 Megoszt Elküldve Március25, 2014 Köszönöm mindkettőtöknek! A kopogásérzékelő cserét lehet megpróbálom, még belefér, de ha a katalizátor unta meg a munkát, akkor szerintem addig megy a vas amíg megy ebben az állapotban. Köszönöm még egyszer! A katalizátor hiánya javít a motor hatásfokán és ront a károsanyag kibocsátáson :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts