Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Valaki meg tudná mondani, mi a helyes bekötése a hátsó lámpáknak? Arra gondolok, hogy, melyik színű kábel, melyik lámpához kellene menjen. Úgy tűnik, hogy az index problémám a rossz bekötésből adódik. Amikor jobbra indexelek azzal nincs gond, de ha mondjuk közben lenyomom a fékpedált, akkor az index nem működik tovább, a műszerfalon pedig csak simán világít a visszajelzője. Hasonlót produkál hátramenetbe is. Valami ötlet esetleg?

Szerintem a kábelezéssel nincs gond (hacsak meg nem buherálta valaki), ellenben valami zárlatos lesz a jobb hátsó lámpaházban.

Én a helyedben én széthúznám a csatlakozót, és így kipróbálnám a jobb indexet és a féket. Ha rendben van, egyesével visszakötném (ha lehet) a kábeleket, különös tekitettel a fent említettekre, külön-külön letesztelvén őket.

Egyébiránt pedig keress koszos, elért, penészes, szúette, zárlatra hajlamos dolgokat.

Sok sikert! :icon13:

Elküldve

A 90-es évek opeljeiben ez így működik, az automata antenna vezeték - ami általában a kék a rádió ISO átalakító csatlakozójában - az, ami szolgáltatja a jelet a kijelzőnek, hogy megy a rádió, így a dátumot ne jelezze ki a kijelző, hanem a gyári rádió által szolgáltatott információt mutassa.

Utólagos rádiónál ez a rendszer felborul, a rádió továbbra is adja a jelet a kék vezetéken, hogy a dátumot tüntesse el a kuijekző, viszont nem szolgáltat rádió információkat a kijelzőnek. Így a dátum eltűnik, és a helye üresen marad. Ha azt akarod, hogy a dátum ne tűnjön el, akkor az említett kék vezetéket meg kell szakítanod. Általában ez a vezeték megszakítható gyorscsatlakozóval. Bizonyos típusoknál (pl Vectra B) Az antenna erősítő is erről a kék vezetékről kapja a jelet, ezért annál a típusnál ha meg van szakítva, akkor a rádió vétele jelentősen gyengül. De Corsa B-nél ez az eset nem áll fent.

Köszönöm szépen az infót.

Elküldve

Sziasztok! Tuja valaki milyen kartel cső megy a szívósor alatt, (mellett) bárhol, amiből kartel gáz (füst?) szivároghat? Nagyon kellemetlen mert amikor megállok a lámpánál rögtön jön be az utastérbe. Milyen az és lehet abból újat kapni valahol? X14XE motorral szerelt. Köszönöm! Egyébként időközben eladóvá válik a kis Corsám... ABS, szivárgó klíma, 4 légzsák, szervó kp. zár 1999-es 420.000.

Elküldve (edited)

Szerintem a kábelezéssel nincs gond (hacsak meg nem buherálta valaki), ellenben valami zárlatos lesz a jobb hátsó lámpaházban.

Én a helyedben én széthúznám a csatlakozót, és így kipróbálnám a jobb indexet és a féket. Ha rendben van, egyesével visszakötném (ha lehet) a kábeleket, különös tekitettel a fent említettekre, külön-külön letesztelvén őket.

Egyébiránt pedig keress koszos, elért, penészes, szúette, zárlatra hajlamos dolgokat.

Sok sikert! :icon13:

Meg kell nézni a stekkereket meg a hátsó lámpákat. Jártam igy ;) Módosítva : Lacq
Elküldve

Sziasztok! Tuja valaki milyen kartel cső megy a szívósor alatt, (mellett) bárhol, amiből kartel gáz (füst?) szivároghat? Nagyon kellemetlen mert amikor megállok a lámpánál rögtön jön be az utastérbe. Milyen az és lehet abból újat kapni valahol? X14XE motorral szerelt. Köszönöm! Egyébként időközben eladóvá válik a kis Corsám... ABS, szivárgó klíma, 4 légzsák, szervó kp. zár 1999-es 420.000.

üdv! azt a csövet megtalálod itt:

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220353-kartergaz-rendszer-alkatreszei/146676-kartergazcso-opel

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! Tuja valaki milyen kartel cső megy a szívósor alatt, (mellett) bárhol, amiből kartel gáz (füst?) szivároghat? Nagyon kellemetlen mert amikor megállok a lámpánál rögtön jön be az utastérbe. Milyen az és lehet abból újat kapni valahol? X14XE motorral szerelt. Köszönöm! Egyébként időközben eladóvá válik a kis Corsám... ABS, szivárgó klíma, 4 légzsák, szervó kp. zár 1999-es 420.000.

Nem lehet hogy a szelepfedél vagy rosszabb esetben a hengerfej alól szivárog az olaj, és az ahogy ráfolyik a forró kipuffogócsonkra, ahogy ráég, annak van ilyen szaga?

  • Like 1
Elküldve

Nem lehet hogy a szelepfedél vagy rosszabb esetben a hengerfej alól szivárog az olaj, és az ahogy ráfolyik a forró kipuffogócsonkra, ahogy ráég, annak van ilyen szaga?

üdv! én már jártam így, az cső a bűnös

  • Like 1
Elküldve

sziasztok!!!!

olyan problémám van,hogy beindítom az autót és a fordulat 200-400 körül van aztán pár másodperc mulva jó,amikor megyek és pl kiteszem üresbe szintén majdnem megáll alattam.az alapjárati motort most takarítottam ...ugyanaz a baj...mit nézhetek még meg vagy alapjárati motor csere????

Elküldve

Nem lehet hogy a szelepfedél vagy rosszabb esetben a hengerfej alól szivárog az olaj, és az ahogy ráfolyik a forró kipuffogócsonkra, ahogy ráég, annak van ilyen szaga?

Nagyon remélem hogy nem...!!!

Elküldve

üdv! én már jártam így, az cső a bűnös

Szia! Köszönöm! Csak az az egy van belőle? Remélem nincs 4 lehetőség... :) Ez az autó eddig még csak szivat de keményen!!!! Most olyan mintha "elmúlt" volna a katalizátorom. Nem értem....

Elküldve

Mi a csoda az a stekker? :D

Ampervadász nyelv. Google translate ON:

Csatlakozó sort átnézni, nem koszos, nem érnek össze a csatlakozási pontok. Persze érdemes kivenni magát a égőket tartalmazó "lapot" is

Elküldve

Ampervadász nyelv. Google translate ON:

Csatlakozó sort átnézni, nem koszos, nem érnek össze a csatlakozási pontok. Persze érdemes kivenni magát a égőket tartalmazó "lapot" is

Szakmám szerint elektronvadász lennék, tisztelettel - legfeljebb más környezetben :rolleyes:

A stek(k?)lámpát ismerem csak, gyújtásellenőrzéshez. (Már ha az az.):)

Köszi a segítséget. :)

Elküldve

Ez a dolog engem is érdekelne! nekem is ilyen motorom van nekem inkáb benzin szagra hasonlít jobban. és kintről szokott bejönni.megnéztem az enyémbe ezt a csövet és gyári GM és elég repedezett a felülete... van még ilyen cső ami ludas lehet ? van erre a benzinszagra van vmi más tipp is ?

Elküldve

Ez a dolog engem is érdekelne! nekem is ilyen motorom van nekem inkáb benzin szagra hasonlít jobban. és kintről szokott bejönni.megnéztem az enyémbe ezt a csövet és gyári GM és elég repedezett a felülete... van még ilyen cső ami ludas lehet ? van erre a benzinszagra van vmi más tipp is ?

helló! a választ már megadtad magadnak hogy repedezett a cső,nehéz hozzá férni de én amikor megnyomtam puha takony volt az egész, meg ráadásul van ott egy csavar amire felül a cső és csinál rajta egy lyukat a dolog lényege az hogy kis helyen van az a cső és nyáron meleg a motor, bezsúfolt helyen van nem tesz jót neki, meg persze van az idő mulása is ami öregíti

a cserét az opel szervizben eszközölték fix tarifával kb:6800ft -ért mert igen szar helyen van, sok szerencsét a javításhoz

  • Like 1
Elküldve

ugy is tervezem az EGR és az alapjárati tisztitást addig beszerzek egy ilyen csövet aztán majd egybe megoldom. Az a baj h ebbe minden szar helyen XD

teljesen felesleges a tisztítás nálam nem vált be,ráadásul tényleg annyira szar helyen van hogy kinszenvedés levenni gyárit vettem 26 rugóért,ha nem rángat vagy kapkod addig nem érdemes hozzányulni

amikor vettem az egr-t kaptam egy utángyártott szart ami úgy két hónap mulva máris hibalámpát dobott, majd visszavittem szó nélkül kicserélték de akkor már egy gyárit kaptam azóta kifogástalanul működik

Elküldve

sziasztok!!!!olyan problémám van,hogy beindítom az autót és a fordulat 200-400 körül van aztán pár másodperc mulva jó,amikor megyek és pl kiteszem üresbe szintén majdnem megáll alattam.az alapjárati motort most takarítottam ...ugyanaz a baj...mit nézhetek még meg vagy alapjárati motor csere????

Elküldve

sziasztok!!!!olyan problémám van,hogy beindítom az autót és a fordulat 200-400 körül van aztán pár másodperc mulva jó,amikor megyek és pl kiteszem üresbe szintén majdnem megáll alattam.az alapjárati motort most takarítottam ...ugyanaz a baj...mit nézhetek még meg vagy alapjárati motor csere????

Csak a motort takarítottad? Szerintem ez nem elég, én leszereltem szívótorkot, jó szutykos volt az is. Kitakarítottam az összes apró járatot, ellenőriztem és tisztítottam/cseréltem a vákumcsöveket is. Ezek után jobb lett a helyzet, bár melegen nem akart indulni, csak padlógázzal. A hőmérséklet jaladó is hibás volt, most már szinte tökéletes.

Elküldve

Igen,csak őt takarítottam ki

akkor teljes szétszerelés,takarîtás

Ok,értem

Köszi a választ...én meg mar majdnem motort akartam venni

Elküldve

Sziasztok!

220.000 Km van az autóban, elég nagy a féltengely holtjátéka.

A féltengyely nem ropog, csörög, ha jól nézem a váltónál lehet kikopva a kihajtás ahová a féltengely csatlakozik.

Váltó leszerelés nélkül lehet vele valamit kezdeni?

Elküldve

Féltengelyek ki, lefelé kijön a difi,de másik 18éves bontott difi az felejtős,én eddig emelőn akárhányat megmozgattam mindnek volt holtjátéka, igazából ezért könnyezik az összes nek a féltengely szimeringje hiába raksz újat. Biztos van az a pénz amiért felújítják, én nem foglalkozom vele.

Elküldve

Sziasztok!!

Bármilyen tanácsot szívesen veszek:

x10xe menet közben néha rángat. :unsure: Annyira, hogy attól félek, szétesik a motor. Csinálta már hidegen is, melegen is. Egyszer csak abba marad, utána egy ideig normális. Állandó fordulatot tartva, vagy gyorsítás közben is jelentkezik. Sárga lámpa világít, elalszik. Valami tök általános hibakódot ír ki. De alapjárat mindig van. Azaz elkezd rángatni, kuplung kinyom, gáz elvesz, nem fullad le, egyenletesen jár. Kuplung felenged, kis gáz, rángatás. .aztán, mintha mi sem történt volna. Egyszer csak simán megy tovább. Indítási probléma nincs.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.