bazsi_4 Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Sziasztok! Corsa B c14nz analóg fordulatszám nélküli km-óracsoportját most szeretném lecserélni fordulatszámosra. Viszont amire cserélni akarom, abban a km óra elektromos. Honnan kapja a jelet az elektromos km óra (úgyértem hogy oljam meg :) ? Vagy inkább felejtsem el, és a régiből tegyem át a bowdenes km-órát a fordulatszám mérő mellé valahogy? Köszönöm, Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Köszönöm! Viszont ha azt elmondod hogyan kell és hogy hol keressem, baromi hálás leszek!! Újonc opelos vagyok!! Köszönöm még egyszer! Bocs mobilról írtam és lemaradt :) http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas Sziasztok! Corsa B c14nz analóg fordulatszám nélküli km-óracsoportját most szeretném lecserélni fordulatszámosra. Viszont amire cserélni akarom, abban a km óra elektromos. Honnan kapja a jelet az elektromos km óra (úgyértem hogy oljam meg :) ? Vagy inkább felejtsem el, és a régiből tegyem át a bowdenes km-órát a fordulatszám mérő mellé valahogy? Köszönöm, Balázs Elektromosnál a váltóban ahova csatlakozik a bowden oda kell egy jeladót betenni és bekábelezni, de egyébként a számlapot ha leveszed az óra csereszabatos, szerintem egyszerűbb átenni a saját órádat és kész. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsi_4 Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Bocs mobilról írtam és lemaradt :) http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas Elektromosnál a váltóban ahova csatlakozik a bowden oda kell egy jeladót betenni és bekábelezni, de egyébként a számlapot ha leveszed az óra csereszabatos, szerintem egyszerűbb átenni a saját órádat és kész. Rendben, így fogok tenni. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsi_4 Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Bocs mobilról írtam és lemaradt :) http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas Elektromosnál a váltóban ahova csatlakozik a bowden oda kell egy jeladót betenni és bekábelezni, de egyébként a számlapot ha leveszed az óra csereszabatos, szerintem egyszerűbb átenni a saját órádat és kész. Rendben, így fogok tenni. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vekarx Elküldve Február16, 2014 Megoszt Elküldve Február16, 2014 (edited) Sziasztok! Opel Corsa B GSI a jószág és azt szeretném megtudni, hogy az üzemanyag szintjelző jeladója milyen ohm értékeket ad pl.: fél és teli tanknál? A műszer átszerelése után szeretnénk bekalibrálni a mutatót. Hasonló helyzetben vagyok a vízhőmérővel is, de azt hiszem ott komolyabb a gondom. Itt egy fotó:https://plus.google.com/photos/101840674198012974565/albums/5979815907771069601/5979846373999818194?sort=4&pid=5979846373999818194&oid=101840674198012974565 Módosítva Február16, 2014 : Vekarx Link to comment Megosztás: More sharing options...
vargazs Elküldve Február16, 2014 Megoszt Elküldve Február16, 2014 Sziasztok, pár napja hallok a corsa-m jobb elejéből egy nyekergős hangot. Olyan, mintha valami gumi vagy műanyag súrlódna, vagy ki lenne kopva. Főleg rosszabb úton hallható folyamatosan. Lehet ez toronycsapágy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február16, 2014 Megoszt Elküldve Február16, 2014 Bocs mobilról írtam és lemaradt :) http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas Elektromosnál a váltóban ahova csatlakozik a bowden oda kell egy jeladót betenni és bekábelezni, de egyébként a számlapot ha leveszed az óra csereszabatos, szerintem egyszerűbb átenni a saját órádat és kész. Úgy érted, a fordulatszámmérős, és a fordulatszámmérő nélküli műszeregység km órája csere szabatos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atesz69 Elküldve Február16, 2014 Megoszt Elküldve Február16, 2014 Köszönöm a segítséget, remélem meglelem az enyémben is. Úgy látom elég komolyan értesz a márkához! Jól működő lambda szonda mellett vagy után mi lehet ami a leginkább befolyásolja a fogyasztásomat? A szondám egy vezetékes. Kedves kollegák és segítő társak... hát én megpróbáltam levadászni ezt az alapjárati motort X14XE motor esetén... l Leszedtem a szívósor felső részét, és megfagytam.. Ott van olyan zűrzavar, injektor, kábelek, egyszerűen nem is látni semmit.. Feladtam!! Annyira zsúfolt, szűk minden hogy hihetetlen!! Esetleg azt sejti valaki milyen kartel cső vagy hasonló fut a szívósor alsó részénél?? Köszönöm!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 Úgy érted, a fordulatszámmérős, és a fordulatszámmérő nélküli műszeregység km órája csere szabatos? Számlap kivételével igen, az 1.2-es nálam az fszámmérő nélküli km órával fut, mert a fszámmérősben szétesett a km óra. A "óraszerkezetet" kell áttenni, annyi a lényeg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 Számlap kivételével igen, az 1.2-es nálam az fszámmérő nélküli km órával fut, mert a fszámmérősben szétesett a km óra. A "óraszerkezetet" kell áttenni, annyi a lényeg. Ezt nem is néztem, mert együtt nem volt kiszerelve mindkettő. Mielőtt az új műszeregységet beszereltem a kocsiba, kivettem belőle az óra egységet, hogy beállítsam a km számlálón a megfeleló óra állást. De meg sem fordult a fejemben, hogy egyezne a másikkal. Ha ezt tudom, akkor nem várok bowdenesre, mert elektromos lett volna előbb :) Amúgy az elektromosban mi hajtja a km számlálót? Egy kis léptető motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Kedves kollegák és segítő társak... hát én megpróbáltam levadászni ezt az alapjárati motort X14XE motor esetén... l Leszedtem a szívósor felső részét, és megfagytam.. Ott van olyan zűrzavar, injektor, kábelek, egyszerűen nem is látni semmit.. Feladtam!! Annyira zsúfolt, szűk minden hogy hihetetlen!! Esetleg azt sejti valaki milyen kartel cső vagy hasonló fut a szívósor alsó részénél?? Köszönöm!! Amikor kipucoltam az enyémet a kiegyelítő tartályt is kivettem. Nem volt az olyan egyszerű, de nem is lehetetlen ;) Azt tudom mondani hogy kitrtást ott van az ki lehet szedni! Ne add fel!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
morde Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 (edited) Sziasztok, szétszedtem a középkonzolom hogy kicseréljem a két izzót a fűtés kapcsolónál és a középső kijelzőbe. Sikerült is viszont a kijelző szalagkábele lecsúszott a kijelző csatlakozójáról amire rá volt tűzbe és most nem tudom visszanyomni a csatlakozó tüskéire. Erre van valami speciális szerszám ? UPDATE: Vásároltam egy LG CD -s Rádiót az autóba, beszereltem minden működik is viszont csak gyújtáson lehet bekapcsolni és ha leállítom az autót el is tűnik az összes beállítás. Valami rosszul lehet bekötve vagy a rádiót kéne beállítani (átnéztem a könyvét, abban nincs hasonlóról szó). Előre is köszönöm. Módosítva Február19, 2014 : morde Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atesz69 Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Amikor kipucoltam az enyémet a kiegyelítő tartályt is kivettem. Nem volt az olyan egyszerű, de nem is lehetetlen ;) Azt tudom mondani hogy kitrtást ott van az ki lehet szedni! Ne add fel!!! Rendben, rámegyek!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február19, 2014 Megoszt Elküldve Február19, 2014 B Corsákban nincsen fűtéscsap? A motortérben nem látok, beljebb sincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február19, 2014 Megoszt Elküldve Február19, 2014 Sziasztok, szétszedtem a középkonzolom hogy kicseréljem a két izzót a fűtés kapcsolónál és a középső kijelzőbe. Sikerült is viszont a kijelző szalagkábele lecsúszott a kijelző csatlakozójáról amire rá volt tűzbe és most nem tudom visszanyomni a csatlakozó tüskéire. Erre van valami speciális szerszám ? UPDATE: Vásároltam egy LG CD -s Rádiót az autóba, beszereltem minden működik is viszont csak gyújtáson lehet bekapcsolni és ha leállítom az autót el is tűnik az összes beállítás. Valami rosszul lehet bekötve vagy a rádiót kéne beállítani (átnéztem a könyvét, abban nincs hasonlóról szó). Előre is köszönöm. A szalagkábelhez nem kell speckó szerszám csak egyenletesen kell nyomni akkor tudod benyomni a helyére, a két szélén 2-2 újjal megfogod és úgy nyomod picit széthúzva akkor menni fog. Az Opelek esetében a rádió tápkábelei nem egyeznek a szabvánnyal, pont a fordítottja ezért a utólag berakott nem gyári rádióknál fel kell cserélni a két táp vezetéket. Igényesebb fejegység gyártók ezt a két vezetéket csatlakozóval oldják meg, csak széthúzod és felcseréled, ezután nem felejti el a beállításokat, viszont csak gyújtáson lesz rádiód, ha folyamatosan szeretnéd akkor az egyik vezetéket amin akksi +12 van ikresíted és azt kötöd be a másik helyére ami a gyújtás 12 lenne. A szabadon maradt szálat pedig szigetelve félrenyomod. Jótanács ebben az esetben, hogy a rádión ha van Power Save funkció akkor aktiváld, mert így folyamatosan megy a rádió ha nem kapcsolod ki és leszívja az akksit, ez a funkció 1-2 óra után offolja az egységet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február19, 2014 Megoszt Elküldve Február19, 2014 B Corsákban nincsen fűtéscsap? A motortérben nem látok, beljebb sincs? Középkonzol mögött van a radiátornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
iberkes Elküldve Február20, 2014 Megoszt Elküldve Február20, 2014 Üdv! Termosztát kicserélve, hőmérséklet jeladó cserélve, valamint gyertyák is cserélve lettek. A szívótorok, alapjárati motor kipucolva és a vákum csövek is ellenőrizve/pucolva. Motor gyönyörűen működik, köszönöm a tanácsokat! Most már csak az a gondom, hogy az akkusarut is levettem, a rádió kéri a kódot, ami nincs meg :confused: Grundig Car 200. Remélem a volt gazdinak sikerül megtalálni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
A.G.S. Elküldve Február20, 2014 Megoszt Elküldve Február20, 2014 Üdv! Termosztát kicserélve, hőmérséklet jeladó cserélve, valamint gyertyák is cserélve lettek. A szívótorok, alapjárati motor kipucolva és a vákum csövek is ellenőrizve/pucolva. Motor gyönyörűen működik, köszönöm a tanácsokat! Most már csak az a gondom, hogy az akkusarut is levettem, a rádió kéri a kódot, ami nincs meg :confused: Grundig Car 200. Remélem a volt gazdinak sikerül megtalálni.... Ha meg nem sikerül neki, akkor csinálsz magadnak... http://5mp.eu/web.php?a=carradio&o=s7bxzuJTu0 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február20, 2014 Megoszt Elküldve Február20, 2014 Középkonzol mögött van a radiátornál. Na ne... akkor lehet hogy nem is a radiátor szar, hanem a csap nem nyit ki rendesen. Hogy lehet hozzáférni? Mi vezérli? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Na ne... akkor lehet hogy nem is a radiátor szar, hanem a csap nem nyit ki rendesen. Hogy lehet hozzáférni? Mi vezérli? Te vezérled egy toló-húzó bowdenen keresztül a hideg/meleg potival. A csap inkább csak engedni szokott, dugulás vagy az egész rendszerben van, vagy a radiátorban. Ki kell bontani kb az egész műszerfalat hozzá, de csak is jó időben, mert rengetek törékeny műanyag van bent, ilyen időben még nem ajánlott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február21, 2014 Megoszt Elküldve Február21, 2014 Te vezérled egy toló-húzó bowdenen keresztül a hideg/meleg potival. A csap inkább csak engedni szokott, dugulás vagy az egész rendszerben van, vagy a radiátorban. Ki kell bontani kb az egész műszerfalat hozzá, de csak is jó időben, mert rengetek törékeny műanyag van bent, ilyen időben még nem ajánlott. Nem akarom kétségbe vonni, amit mondasz, viszont van néhány dolog, ami azt sejteti, hogy mégsincs fűtéscsap: A Cromax, ami Opelekhez elég jó alkatrészkereső, csak klímával szerelt benzines változatokhoz hoz fűtés csapot, 1,2 és 1,4 motoroknál. A radiátort ha megnézem, az olyan, hogy a csőcsonkja a tűzfalon át kiér a motortérbe https://cromax.hu/300000000-futorendszer/300860000-futesrenszer-alkatreszei/300860228-futoradiator/145274-futoradiator-opel-corsa-b-1993-2000 Ha hidegen van a tekerentyű, és áttekerem melegre, akkor egyből jön a meleg levegő, ez azt sejteti számomra, hogy a meleg víz folyamatosan átjárja a radiátort, csak egy csappantyűt mozgatok vele a fűtésboxon belül. Ha csap zárná el a melegvíz útját, az szerintem a motortérben lenne, és akkor a fűtés nem egyből jönne, hanem kis idő múlva, mire a radiátor átforrósodna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Nem akarom kétségbe vonni, amit mondasz, viszont van néhány dolog, ami azt sejteti, hogy mégsincs fűtéscsap: A Cromax, ami Opelekhez elég jó alkatrészkereső, csak klímával szerelt benzines változatokhoz hoz fűtés csapot, 1,2 és 1,4 motoroknál. A radiátort ha megnézem, az olyan, hogy a csőcsonkja a tűzfalon át kiér a motortérbe https://cromax.hu/300000000-futorendszer/300860000-futesrenszer-alkatreszei/300860228-futoradiator/145274-futoradiator-opel-corsa-b-1993-2000 Ha hidegen van a tekerentyű, és áttekerem melegre, akkor egyből jön a meleg levegő, ez azt sejteti számomra, hogy a meleg víz folyamatosan átjárja a radiátort, csak egy csappantyűt mozgatok vele a fűtésboxon belül. Ha csap zárná el a melegvíz útját, az szerintem a motortérben lenne, és akkor a fűtés nem egyből jönne, hanem kis idő múlva, mire a radiátor átforrósodna. Valóban igazad van, két opelt bontottam amikben találkoztam vele és visszagondolva mindkettő klímás volt, sima Corsa-ban csak a középkonzolt fordítottam ki mélyebbre nem mentem, nem követtem a bowdent. Akkor a simák esetében valószínű egy nagy zsalut mozgatsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 A C14NZ motorokon van EGR szelep? Az unix hozza, a cromax nem hozza, az opel infos szerint nincs, egyesek sterint viszont van. C12NZ-n tuti nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február22, 2014 Megoszt Elküldve Február22, 2014 Valóban igazad van, két opelt bontottam amikben találkoztam vele és visszagondolva mindkettő klímás volt, sima Corsa-ban csak a középkonzolt fordítottam ki mélyebbre nem mentem, nem követtem a bowdent. Akkor a simák esetében valószínű egy nagy zsalut mozgatsz. A zsalu mozgatás valószínű a klímás modelleknél is megvan a fűtéscsap mozgatás mellett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február23, 2014 Megoszt Elküldve Február23, 2014 A C14NZ motorokon van EGR szelep? Az unix hozza, a cromax nem hozza, az opel infos szerint nincs, egyesek sterint viszont van. C12NZ-n tuti nincs. Nincs bent, F astra esetében volt némelyik korabeli NZ-n vákuumos EGR, ami úgy néz ki mint egy UFO űrhajó, de ritkaság és csak F astra. A zsalu mozgatás valószínű a klímás modelleknél is megvan a fűtéscsap mozgatás mellett... Ebben nem vagyok biztos, a csapot elnézve 3 ágú, 1 bemenet és két kimenet, mivel lezárni nem szabad ezért minden bizonnyal a két kimenet közt mozgatja a vizet, ha lezárod nem a radiátoron keresztül járatja a vizet, hanem direktbe vissza egy csövön szerintem. Persze csak találgatok, mert ennyire nem ástam bele magam, mert nem volt rá szükségem bontáskor, csak láttam a csöveket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts