Dudu25 Elküldve Január29, 2014 Megoszt Elküldve Január29, 2014 Rendben,köszi szépen:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Január30, 2014 Megoszt Elküldve Január30, 2014 Hello! Mi lehet az oka annak "hogy nem optimálisan zajlik le az égés folyamata" ? és ha már el van szenesedve és nem pontos a gyújtás hogy lehet ki pucolni vagy vmennyire helyre tenni "lelkét" ? Ha van időd vagy kedved gyere át hozzám! Van gyertyám fölösleges de még jó(inkább határeset) meg tudok méregetni pár dologot. Sokat szivatott az enyém is :D ui: a klimáról lemondtam, túl sok a buktató :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
morde Elküldve Január30, 2014 Megoszt Elküldve Január30, 2014 Sziasztok! Tegnap óta én is Opel tulaj vagyok, a járgány egy 96-os évjáratú Corsa szép fehér 5 ajtós City 1.2 C12NZ motorral. Az autó rendben van, egy érdekes dolgot tapasztaltam, a kormány lötyög (főleg föl le mozgatva, de egy kicsit balra jobbra is) és alapjáraton kopog a kormány a rezonanciától, ha közép állásban van. Pedig szép símán megy a motor és halk. Ha megfogom a kormányt, csend van. Mit érdemes megnézni, van valami csapágy, persely, amit cserélni kellene? Vagy csak laza valami? Mielőtt szétszedném, kérdezek, hátha valakinek volt hasonló. Ebben ugyan nincs klíma, de pollenszűrő van benne? Mert a ventinlátor pörög jól, de keveselm a levegőt, amit befúj. Köszönöm szépen a segítséget, még most ismerkedek az autóval. Ez engem is érdekelne, nálam is rezonál, ha megfogom abbamarad (X10XE). Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Január30, 2014 Megoszt Elküldve Január30, 2014 Sziasztok! Úgy tűnik rossz napom van. Tudnátok abban gyorsan segíteni, hogy hidrotőkék és vezérműlánc minden velejáróval cseréjénél milyen érdemi márkák jöhetnek szóba? Vagy csak a gyárit érdemes venni, ha még pár évig szeretném használni? Köszönöm a gyors válaszokat. Sziasztok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kepler12 Elküldve Január30, 2014 Megoszt Elküldve Január30, 2014 Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni, 1995-ös Corsa B C12NZ típusú autómhoz szereztem fordulatszámmérős műszerfalat. Olvasgattam a témában hogy hogyan lehetne működésre bírni a fordulatszámmérőt (itt a fórumon is: Black, on 2009-11-01 - 17:31, said: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=768&p=569080 ),azonban csak nem akar sikerülni a dolog. Alapvetően azt olvastam, hogy az ECU-tól kell elhozni a 16 pólusú csatlakozóból a pirossal bejelölt lábat (a felső sorból jobbról a 2.) a műszeregység felső sorból 9. lábához. Ez a kábel az ECU-ban zöld színű. Nekem nincs bekötve az ECU-ban ez a láb, és hiába mérek rá multimeterrel, nem mutat semmilyen feszültségváltozást gázadásra. Ez a leírás balról a 2. lábat írja (tehát fejjel lefele), de ez sem működik: http://www.mediafire.com/view/dntdytnmm19/rev+counter.doc Egyáltalán biztos hogy az ECU-ban megtalálható a fordulatszám jele? Van ennek bármi köze a fordulatszám jeladóhoz? Vagy a kábelezést rontottam el? Köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január30, 2014 Megoszt Elküldve Január30, 2014 Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni, 1995-ös Corsa B C12NZ típusú autómhoz szereztem fordulatszámmérős műszerfalat. Olvasgattam a témában hogy hogyan lehetne működésre bírni a fordulatszámmérőt (itt a fórumon is: Black, on 2009-11-01 - 17:31, said: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=768&p=569080 ),azonban csak nem akar sikerülni a dolog. Alapvetően azt olvastam, hogy az ECU-tól kell elhozni a 16 pólusú csatlakozóból a pirossal bejelölt lábat (a felső sorból jobbról a 2.) a műszeregység felső sorból 9. lábához. Ez a kábel az ECU-ban zöld színű. Nekem nincs bekötve az ECU-ban ez a láb, és hiába mérek rá multimeterrel, nem mutat semmilyen feszültségváltozást gázadásra. Ez a leírás balról a 2. lábat írja (tehát fejjel lefele), de ez sem működik: http://www.mediafire.com/view/dntdytnmm19/rev+counter.doc Egyáltalán biztos hogy az ECU-ban megtalálható a fordulatszám jele? Van ennek bármi köze a fordulatszám jeladóhoz? Vagy a kábelezést rontottam el? Köszönöm a segítséget! Nekem is C12NZ van, 94-es fulla fapados swing. Novemberben építettem be fordulatszámmérős műszeregységet, nekem plug&play volt a dolog, el volt vezetve a fordulatszámjel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Tegnap megszívatta asszony pajtást a kis nz :) ja meg engem is. Hív meló után, hogy nem indul. Kérdem teker az indító? Nem tudom (még nem hengerfejezett autót, így nem tudja, mikor teker XD) nem indul, rossz az akksi. Oké, szereztem akksit, bikakábelt, pár szerszámot bedobtam és mentem érte. Beültem pöccre indult nekem, csak ha nem adtam neki gázt leállt, ezért hitte, hogy rossz az akksi. Na mondom, akkor szárítsuk, 5-7 perc után már nem akart leállni. Mi az isten lehetett? Reggel semmi baja nem volt, délután meg ez, nem lett mosatva közben, nagyon párás sem volt az idő, csupán állt 9 órát. Mi a kényes pontja az NZ-nek, ami tud párásodni és hasonlót tünetet produkálni, gyújtás kimaradást okozni? (először kicsit 3 hengerezett azért) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dudu25 Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Isi nekem nem csinält még ilyet,de azt én is megfigyeltem,hogy esős,párás időben pl nekem csúszik az ékszíj és néha amikor egy nagyobb viztócsám megyek át lassan bevillan az aksi hiba jele. nem nagy segítség,de gondoltam megosztom Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Isi nekem nem csinält még ilyet,de azt én is megfigyeltem,hogy esős,párás időben pl nekem csúszik az ékszíj és néha amikor egy nagyobb viztócsám megyek át lassan bevillan az aksi hiba jele. nem nagy segítség,de gondoltam megosztom Új szíjat neki+ jól megfeszíteni. Mondjuk a generátorát nem tudom, hogy érheti víz, mert elég magasan van. Az isuzumnál megértem, hogy kicsit beázhat, mert azon lent van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dudu25 Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 nekem is furcsa,de pl apum ford escort-ja is ugyanezt csinálja... :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Tegnap megszívatta asszony pajtást a kis nz :) ja meg engem is. Hív meló után, hogy nem indul. Kérdem teker az indító? Nem tudom (még nem hengerfejezett autót, így nem tudja, mikor teker XD) nem indul, rossz az akksi. Oké, szereztem akksit, bikakábelt, pár szerszámot bedobtam és mentem érte. Beültem pöccre indult nekem, csak ha nem adtam neki gázt leállt, ezért hitte, hogy rossz az akksi. Na mondom, akkor szárítsuk, 5-7 perc után már nem akart leállni. Mi az isten lehetett? Reggel semmi baja nem volt, délután meg ez, nem lett mosatva közben, nagyon párás sem volt az idő, csupán állt 9 órát. Mi a kényes pontja az NZ-nek, ami tud párásodni és hasonlót tünetet produkálni, gyújtás kimaradást okozni? (először kicsit 3 hengerezett azért) Gyújtáselosztó tud bepárásodni, főleg ha kicsit koxosak is az érintkezők akkor tud ilyet produkálni. Aztán lehet alapjárati motor is. De írtad, hogy "kiszárítottad" szóval az első lehetőségre szavaznék inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
iberkes Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Ez engem is érdekelne, nálam is rezonál, ha megfogom abbamarad (X10XE). Nos, ma nézegettem és leszedtem a kormány alatti burkolatot. Annyit sikerült kiderítenem, hogy a kormány kotyog a tengely végén. Az anya nem laza, majd leszedem a kormányt, ha nem lesz ilyen hideg és kiderül, hogyan orvosolható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atesz69 Elküldve Január31, 2014 Megoszt Elküldve Január31, 2014 Sziasztok! Még új vagyok az Opelek világában!! Viszont lenne egy kérdésem! A X14XE motornál 1.4 16V 90 Le nekem városban 12 liter jött ki fogyasztásra. Az normális vagy azért kicsit sok?? Amennyiben sok, hogyyan lehetne lejjebb tornázni?? Köszönöm előre is!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
fattila Elküldve Február1, 2014 Megoszt Elküldve Február1, 2014 Sziasztok Egy barátom szeretne CAR400 rádiót a B Corsaba. Az lenne a kérdésem hogy milyen színű vezetéket kell keresnem ami a kijelzőhöz megy és azokat a rádión hova kell kötnöm? sajnos nem gyári már az ISO csatlakozója így külön kell megkeresnem a kijelző vezetékeket. A segítségeket küldhetitek PM-be is. Köszönöm Attila Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február1, 2014 Megoszt Elküldve Február1, 2014 Sziasztok! Még új vagyok az Opelek világában!! Viszont lenne egy kérdésem! A X14XE motornál 1.4 16V 90 Le nekem városban 12 liter jött ki fogyasztásra. Az normális vagy azért kicsit sok?? Amennyiben sok, hogyyan lehetne lejjebb tornázni?? Köszönöm előre is!!! Lambdaszondát kell megnézni, legjobban oszcilloszkóppal lehet ellenőrizni, rá kell tenni diagnosztikára az autót, lehet, hogy már hibakód is van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
A.G.S. Elküldve Február1, 2014 Megoszt Elküldve Február1, 2014 Sziasztok Egy barátom szeretne CAR400 rádiót a B Corsaba. Az lenne a kérdésem hogy milyen színű vezetéket kell keresnem ami a kijelzőhöz megy és azokat a rádión hova kell kötnöm? sajnos nem gyári már az ISO csatlakozója így külön kell megkeresnem a kijelző vezetékeket. A segítségeket küldhetitek PM-be is. Köszönöm Attila Itt nézz körül: http://5mp.eu/web.php?a=carradio&o=ILIB0jdmJw 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február1, 2014 Megoszt Elküldve Február1, 2014 Szerintetek mi okozza azt, hogy hidegen gázadásra rángat a Corsa? C12NZ motorról van szó, hibakód nincs. Hidegindítás után pár percig igen nyögvenyelős. Gázadásra hatalmasat ránt, néha alig bírok kimenni egy-egy kereszteződésből. Igazából kb 5 perc üzem után megszűnik a probléma, amikor a hőfokmérő még ki sem mozdul. Melegen már nem jelentkezik a rángatás, annyit vettem észre, hogy az alapjárat elég alacsony, ehhez gondolom tisztítani kellene az alapjárati motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
iberkes Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Sziasztok! Kérdésem, hogy B Corsa-hoz, hol lehet beszerezni pollenszűrő házat (Pécs és környéke). Nemrég vettem az autót, és ellenőrizve a szűrőt, nem találtam rajta a tetőt. Vagy nincs is? A csatokból ítélve lehetett rajta. Esetleg, ha valakinek van felesleg, szívesen megvenném. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Gyújtáselosztó tud bepárásodni, főleg ha kicsit koxosak is az érintkezők akkor tud ilyet produkálni. Aztán lehet alapjárati motor is. De írtad, hogy "kiszárítottad" szóval az első lehetőségre szavaznék inkább. Az a helyzet, hogy elosztót és rotort most cseréltem, alapjárati motort is nem rég. A szárítást úgy gondoltam, hogy járattam 5 percet és utána jó volt már, de addig nyomni kellett a gázt, mert lefulladt volna. Az elosztó fedélnél van egy műanyag valami, az lenne a tömítése? Gondolom a vezérműházról leveszem az egész gyújtást ott is kell lennie tömítésnek, azért kérdem, mert mintha onnan szivárogna egy kis olaj, lehet az is belejátszik már a gyújtásba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Sziasztok! Kérdésem, hogy B Corsa-hoz, hol lehet beszerezni pollenszűrő házat (Pécs és környéke). Nemrég vettem az autót, és ellenőrizve a szűrőt, nem találtam rajta a tetőt. Vagy nincs is? A csatokból ítélve lehetett rajta. Esetleg, ha valakinek van felesleg, szívesen megvenném. Köszönöm! Az ilyen dolgok lelőhelyei elsősorban a bontók. Másodsorban a racing bazár, jófogás, expressz stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Szerintetek mi okozza azt, hogy hidegen gázadásra rángat a Corsa? C12NZ motorról van szó, hibakód nincs. Hidegindítás után pár percig igen nyögvenyelős. Gázadásra hatalmasat ránt, néha alig bírok kimenni egy-egy kereszteződésből. Igazából kb 5 perc üzem után megszűnik a probléma, amikor a hőfokmérő még ki sem mozdul. Melegen már nem jelentkezik a rángatás, annyit vettem észre, hogy az alapjárat elég alacsony, ehhez gondolom tisztítani kellene az alapjárati motort. Annyi változás történt, hogy a mai reggeli indulás előtti jégkaparás alatt járattam a motort, kb 15 percig, már elég jól kedzett melegedni. Indulás után szintén rángatott. Amint kiértem a városon kívülre, 3-4 km, a rángatás megszűnt... Esetleg valakinek ötlet? Ránézek OP COM-mal...- Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazsikem Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Sziasztok! Kérdésem, hogy B Corsa-hoz, hol lehet beszerezni pollenszűrő házat (Pécs és környéke). Nemrég vettem az autót, és ellenőrizve a szűrőt, nem találtam rajta a tetőt. Vagy nincs is? A csatokból ítélve lehetett rajta. Esetleg, ha valakinek van felesleg, szívesen megvenném. Köszönöm! Szia! A Páfrány utcában van egy jó kis Opelbolt. Ott is érdeklődhetsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Annyi változás történt, hogy a mai reggeli indulás előtti jégkaparás alatt járattam a motort, kb 15 percig, már elég jól kedzett melegedni. Indulás után szintén rángatott. Amint kiértem a városon kívülre, 3-4 km, a rángatás megszűnt... Esetleg valakinek ötlet? Ránézek OP COM-mal...- Lambdaszonda esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Az a helyzet, hogy elosztót és rotort most cseréltem, alapjárati motort is nem rég. A szárítást úgy gondoltam, hogy járattam 5 percet és utána jó volt már, de addig nyomni kellett a gázt, mert lefulladt volna. Az elosztó fedélnél van egy műanyag valami, az lenne a tömítése? Gondolom a vezérműházról leveszem az egész gyújtást ott is kell lennie tömítésnek, azért kérdem, mert mintha onnan szivárogna egy kis olaj, lehet az is belejátszik már a gyújtásba? A fedél alatt nincs gyárilag gumitömítés, a fedél rászorul a helyére és kész, esetleg nézd meg nem-e lötyög, ha igen a két körmöt meg kell hajtani, hogy szorosabban tartsanak. Ha folyik az olaj és bejut a rotorhoz akkor csinálhat gyújtáskimaradást. A rotort és a házat egyben le kell venni alatta van egy ógyűrű, a csere pár perc a tömítés 200 ft körül van: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/47/gyujtaseloszto_o_gyuru_csereje__rotoros_ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február2, 2014 Megoszt Elküldve Február2, 2014 Lambdaszonda esetleg? Sajnos nem sikerült kommunikációra bírni az OP COM-ot a kocsival. Pedig van 16pin-->10pin átalakító kábel is. A fojtószelep állás jeladót piszkáltam, miközben járt a motor, akkor vettem észre, hogy csepeg a benzin a bejövő benzincsőból. Lehúztam a csövet a csonkról, levágtam a végét, meg kapott új bilincset. Azóta nem rángatott. Még arra gyanakszom, hogy a folytószelep állás jeladó nem az igazi. Mondom miért: mikor hirtelen adok gázt, akkor egy pillanatra ledadog a motor, majd felpörög. Ezt már a kezdetek óta csinálja. Szerintetek ez normális? Vagy ennek ilyennek kell lennie? Most járó motornál lehúztam a csatiját, de nem állt le a motor, csak gázadásra ledadogott, majd aztán összeszedte magát és felpörgött. A gázadásnál és a gázelvételnál volt neki egy kis gondja így lehúzott fojtószelepállás jeladóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts