Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha nagyon kifúj a hengerből, főleg ha többől, akkor nem lesz megfelelő kompresszió, ezáltal megfelelő égés sem, emiatt szenvedhet a motor. Amikor kiveszed a gyertyákat nem feketék? Ha igen akkor azért indul be utána mert megtisztítod és van megfelelő szikra valószínűleg.

A hengerfej tömítést mindenképpen ki kell cserélni és utána kiderül, hogy reagál. Ha még mindig fel fog pörögni indításkor akkor az alapjárati motort ki kell cserélni, ha tisztítás után sem jó akkor valószínű cserélni is kell, de előtte érdemes a vákuumcsövek állapotát is felmérni.

Továbbá én a helyedben ki is villogtatnám hátha tárolt el valami hibakódot ami okozhatja a hibát.

Az alapjárati motor tisztításhoz itt találsz leírást:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/14/alapjarati_motor_karbantartas

A villogtatáshoz itt:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/38/hibakod_kiolvasas__kivillogtatas_

Na hali!

A villogtatás megvolt, szerencsére nem jelez problémát csak a 12 villog:) (megnyugodtam) :D

A hengerfejpakolás csere valószinüleg hétvégén fog megtörténni, egy hozzáértő csinálja csak opelokkal foglalkozik, egyúttal a többit is kicseréli plusz a körgyűrűt a vezérműtengelynél mert ott is koimázos :D Egyébként ő is az alapjárati motorra tippelt még és a gyujtásmodulra...

Hát remélem sikerül megoldani a problémát. Egyébként a "xodol" fémkerámiát ajánlották pakolás csere után, Szerinted mehet bele? Gyűrűzve nem volt még és lehet a teljesitményen is javitana.

Várom válaszod, köszi

Elküldve

Na hali!

A villogtatás megvolt, szerencsére nem jelez problémát csak a 12 villog:) (megnyugodtam) :D

A hengerfejpakolás csere valószinüleg hétvégén fog megtörténni, egy hozzáértő csinálja csak opelokkal foglalkozik, egyúttal a többit is kicseréli plusz a körgyűrűt a vezérműtengelynél mert ott is koimázos :D Egyébként ő is az alapjárati motorra tippelt még és a gyujtásmodulra...

Hát remélem sikerül megoldani a problémát. Egyébként a "xodol" fémkerámiát ajánlották pakolás csere után, Szerinted mehet bele? Gyűrűzve nem volt még és lehet a teljesitményen is javitana.

Várom válaszod, köszi

Személy szerint nem vagyok oda ezekért a "csodaszerekért", soha nem használtam őket, így nem is tudom, hogy jó-e vagy sem.

Elküldve

morgen, kb. egy hónapja jutottam oda hogy állítgassam a kipufogót, hátulról mindig valami morajló hangot hallottam erre azt a tippet kaptam hogy beleér a kipufogó cső a hátsó hídba. Sikerült egy nagyon kicsit fordítani rajta erre nem rég azt vettem észre hogy a hang nem szűnik meg, mikor 4-5 en ülünk a kocsiban ugyanúgy előjön. Az lenne a kérdés hogy kb hány cm kell legyen a cső és híd közt alaphelyzetben? a középdob után van két bilincs (újak) de ott viszont nincs semmi felfogató mint pl a hátsódob végén és a középdob elején.

Elküldve

Sziasztok!

Bocsi, hogy megint beírom, csak látom az elmúlt napokban nagyon felpörgött a topic. A múltkor azt írtam, hogy x12xe-m trabantosan csörög, majd azt, hogy a prémium benzin hatására elmúlt. Sajnos nem lett igazam teljesen (amikor én vezettem nem tapasztaltam), de most hogy a feleségem vezette, aki némiképp kaotikusabban kezeli a váltót kiderült, hogy amíg hideg a motor, adja a csörgő hangot gyakorlatilag mindig ha magas a fordulatszám. Ez esetleg mond a szakértői füleknek biztosabb infót. Esetleg a pécsi opelszervízről vannak valakinek jó vagy rossz tapasztalatai?

Köszönöm a segítséget!

Elküldve

Üresen kell legyen ott kb. 5cm-nek.

köszi.úgy néz ki hogy az 5cm megvan, vettem új gumibakokat meg nekiállunk még egyszer annak a csőnek hátha fordul még egy kicsit, láttam pár érdekes megoldást az angol corsa fórumban pl a hátsó hídra kábelkötegelőzött gumi.

Elküldve

Sziasztok,

az normális, hogy már meleg motornál is állítgatja magát az alapjárati motor? Rendesen be lehet hallani az utastérbe, pl. ha állok a piros lámpánál. Azonban a fordulatszámmérőn nem ingadozik.

Motor:x10xe

A válaszokat előre is köszi.

Zsolt

Elküldve

Sziasztok!

Segítsetek nekem légyszives.

Van egy '99-s 1,4i-m. Szeretnék kilóméterórát cserélni, mert az enyém nem méri a megtett kilómétert. Honnen tudom eldönteni, hogy elektromos vagy bovdenes órát vegyek? Lehetőleg még mielőtt szétszedném.

Köszi

Elküldve

Sziasztok,

az normális, hogy már meleg motornál is állítgatja magát az alapjárati motor? Rendesen be lehet hallani az utastérbe, pl. ha állok a piros lámpánál. Azonban a fordulatszámmérőn nem ingadozik.

Motor:x10xe

A válaszokat előre is köszi.

Zsolt

Amíg nem zavarja a motort, tehát szabályoz rendesen addig csak hozzászokás kérdése, valószínűleg a tengely ki van kopva és már kotyog a perselyben, emiatt a mozgáskor nagyobb hangja van.

Sziasztok!

Segítsetek nekem légyszives.

Van egy '99-s 1,4i-m. Szeretnék kilóméterórát cserélni, mert az enyém nem méri a megtett kilómétert. Honnen tudom eldönteni, hogy elektromos vagy bovdenes órát vegyek? Lehetőleg még mielőtt szétszedném.

Köszi

Meg kell nézni a sebességmérő számlapján a jelölést, ha W akkor spirálos kell, ha K akkor elektromos, az utána található számok, pedig a váltó, áttétel, stb. számai, annak is egyeznie kell.

Cseréről leírás és további infó:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/39/fordulatszammeros_ora_beepitese

Elküldve

Sziasztok! B Corsa nem spirálos fordulatszámmérős kilométeróra egységből, hiányzik a szegénységjelző izzó. Valaki tudna segíteni, hogy milyen teljesítményű fogyasztó kell bele, ill. hogy az aljzata méretben eltér a többitől, ebből is mekkora a megfelelő? Esetleg valami táblázat féle... a fogyasztók teljesítményéről méretéről... bújtam az okos B corsa kottát, de még kapcsolási rajzot sem találtam a kilométeróráról. Nekem az is megtenné... Segítségeteket előre is köszi..

Elküldve

Üdv Mindenkinek!

Van tippetek mi az oka az alapjárat egyenetlen járása + terheletlenül rángatásnak? Az egr-t már levakoltam. A bontóban cserélgettem jó pár légtömegmérőt, lambda szondát. Lehet, azok se voltak jók? :unsure: Bármelyik, előbb említett három alkatrész fajtánál is a lehúzott csatinál se volt változás.

Várom a tippeket!

Előre is köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy B corsa (98-as, 1.2 16v 2 ajtós) magasságállítós ülés alacsonyabb ülésmagasságot tud-e, mint a nem magasságállítós. Illetve, hogy a két ülés csereszabatos-e, vagy más a kasztniban lévő sin is? Magyarul egyszerűen cserélhetőek-e, vagy igényel további átalakítást?

Elküldve

Igen.

Ugyanaz.

És alacsonyabbra lehet állítani, mint az anyósülés van? ( a nem állíthatóban kb. ugyan olyan magas az ülőfelület) Ha igen, akkor mennyivel (pár milliméterért nem cserélném ki).

Elküldve

Sziasztok! lenne egy kérdésem, hogy hol található a hűtőviz jeladó ami az ecu-nak küldi az adatokat? mert azt csinálja,hogy -1 fokos vízhőt küldd. válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok! lenne egy kérdésem, hogy hol található a hűtőviz jeladó ami az ecu-nak küldi az adatokat? mert azt csinálja,hogy -1 fokos vízhőt küldd. válaszokat előre is köszönöm.

Attól függ milyen motor, de a 8 szelepesek esetében (NZ, SE) a szívócsonk hátulján található a bal felén.

Szögletes csatlakozója van, egy fém biztosító csattal.

Elküldve

Üdv Mindenkinek!

Van tippetek mi az oka az alapjárat egyenetlen járása + terheletlenül rángatásnak? Az egr-t már levakoltam. A bontóban cserélgettem jó pár légtömegmérőt, lambda szondát. Lehet, azok se voltak jók? :unsure: Bármelyik, előbb említett három alkatrész fajtánál is a lehúzott csatinál se volt változás.

Várom a tippeket!

Előre is köszi!

Gyújtás hiba!

Elküldve

Sziasztok!!

Van egy 99-es X12xe motorkódú corsám!Kb egy hónapja vettem de van egy kis gondom vele!Ha tartósabban,kb 15-20 km-t megyek vele 90-nel,utána városban folytatom az utat fulladozik,rángatózik!

Elküldve

Sziasztok!!

Van egy 99-es X12xe motorkódú corsám!Kb egy hónapja vettem de van egy kis gondom vele!Ha tartósabban,kb 15-20 km-t megyek vele 90-nel,utána városban folytatom az utat fulladozik,rángatózik!

ezzel a problémával annyian írtok x12xenél,hogy nyithatnátok facebook csoportot is.

néhányszor már válaszoltam ilyen irányú kérdésre. A probléma szerintem mechanikai nem elektromos.a lánc és feszítőjének a cseréjével kezdeném,de leginkább beégés,kokszolódás miatt nem rendesen záró kipuffszelep(ek) a problem azt tartom valószínűnek.

Volt is olyan versenyző akinek javasoltam egy boltban kapható egr-stb szelep tisztító spray használatát,azt sajnos nem tudtuk meg mi lett a folytatás.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.