Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!

Most olvasgattam vissza az írások között. Kaptam választ a kérdésemre, de nem nagyon tudom értelmezni... Kérdés így íródott...
"A második probléma a kocsival az lenne, hogy egyszer nem indult el az üzemanyag szivattyú és a nagytudású szerelő, mondván hogy a vezérlőbe meghalt valami IC vagy ellenállás, kiiktatta a nyomás megszakító relét."

A válasz:

"akkor az x14xe korai verzionál gyujtáskor nem indul az AC! Nyomást meg kell hogy tartsa."

A lényeg, hogy ha gyújtásra rakom a kocsit, akkor nem is kell elindulnia az AC-nak?? Normális esetben. Ez egy 94-es Corsa úgyhogy eléggé korai verzió.

Viszont felmerült egy másik gond is. Az autó ha úgy dönt akkor nem engedi vissza az alapjáratot hanem pörög 1500-2000 körül. Van hogy jól indul és eszébe jut hogy le is szopathanám a gazdit, inkább felemelem a fordulatot hiába nem nyomja a gázt. Cseréltem benne fojtószelep potit, üresjárati szabályzót, a fojtószelep ház tiszta és az EGR sincs fennakadva. Mi lehet a hiba? Mivel nekem ez az X14XE motor nem jött be, eladnám vagy bontanám a kocsimat. Ha esetleg valakinek szüksége lenne valamire jelentkezzen és beszélünk!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Combo A autóm 1997, X14SZ), aminek nagyon-nagyon "kávéhabos" az olaja. Évente cserélem benne, most volt esedékes az elmúlt hétvégén, meg is csináltam. Szép, fekete olaj jött le, nem volt benne semmi trutyi, viszont az olajbeöntőnél vastagon áll benne a massza, illetve a szelepfedél kis kanyarcsövében, ami megy az injektorfedél felé tele van masszával. Ezt most kitakarítottam, de nem tetszik nekem ez a dolog. Az olaj szeritem nem gagyi, Mobil super 2000 x1 10w40 olajat kap. Szerintetek mi lehet a gond? Ezzel összefügghet az a jelenség, hogy hidegen, indításnál felpörög és csak később áll vissza, illetve melegen mikor beindítom, akkor olyan hangja van mint egy traktornak és iszonyatosan dadog, majd kis idő elteltével helyre áll.? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most olvasgattam vissza az írások között. Kaptam választ a kérdésemre, de nem nagyon tudom értelmezni... Kérdés így íródott...

"A második probléma a kocsival az lenne, hogy egyszer nem indult el az üzemanyag szivattyú és a nagytudású szerelő, mondván hogy a vezérlőbe meghalt valami IC vagy ellenállás, kiiktatta a nyomás megszakító relét."

A válasz:

"akkor az x14xe korai verzionál gyujtáskor nem indul az AC! Nyomást meg kell hogy tartsa."

A lényeg, hogy ha gyújtásra rakom a kocsit, akkor nem is kell elindulnia az AC-nak?? Normális esetben. Ez egy 94-es Corsa úgyhogy eléggé korai verzió.

Viszont felmerült egy másik gond is. Az autó ha úgy dönt akkor nem engedi vissza az alapjáratot hanem pörög 1500-2000 körül. Van hogy jól indul és eszébe jut hogy le is szopathanám a gazdit, inkább felemelem a fordulatot hiába nem nyomja a gázt. Cseréltem benne fojtószelep potit, üresjárati szabályzót, a fojtószelep ház tiszta és az EGR sincs fennakadva. Mi lehet a hiba? Mivel nekem ez az X14XE motor nem jött be, eladnám vagy bontanám a kocsimat. Ha esetleg valakinek szüksége lenne valamire jelentkezzen és beszélünk!

Csak akkor ad az ECU az AC relének feszt, ha már forog a motor.

Elvileg az üa rendszerben ideális esetben a nyomásnak megkellene maradni, de sajnos idővel tömítetlenség léphet fel.

Ilyenkor kicsit nehezebben indul hosszabb állás után.

Nálad az AC relé részt átmérném és utánajárnék, mikor és hogyan kap a relé feszt, tényleg igaz-e, amit a szerelő mond.

NZ motorokonál igaz, hogy rögtön gyújtásra is van AC vezérlés.

A megemelkedett fordulat alapjáraton lehet fals levegő miatt is, tipushiba az XE-nél a folytószelepház és szívódoboz közötti 50x57-es gumicső hajszálrepedése.

Szedd le és törd meg, ha repedt, akkor csere sima olajálló csőre és két normális AWAB bilincsre.

Nem bontani vagy eladni kell a kocsit, hanem megtalálni a hibát és javítani. ;)

Jó motor az XE, csak sok szerelő sem ért hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Combo A autóm 1997, X14SZ), aminek nagyon-nagyon "kávéhabos" az olaja. Évente cserélem benne, most volt esedékes az elmúlt hétvégén, meg is csináltam. Szép, fekete olaj jött le, nem volt benne semmi trutyi, viszont az olajbeöntőnél vastagon áll benne a massza, illetve a szelepfedél kis kanyarcsövében, ami megy az injektorfedél felé tele van masszával. Ezt most kitakarítottam, de nem tetszik nekem ez a dolog. Az olaj szeritem nem gagyi, Mobil super 2000 x1 10w40 olajat kap. Szerintetek mi lehet a gond? Ezzel összefügghet az a jelenség, hogy hidegen, indításnál felpörög és csak később áll vissza, illetve melegen mikor beindítom, akkor olyan hangja van mint egy traktornak és iszonyatosan dadog, majd kis idő elteltével helyre áll.? Köszi előre is! G.

Hidegben a kartergázban lévő olaj és vízpára kicsapódik a hideg fém alaktrészeken, ezt találtad meg kávézacc formájában.

Ez normális jelenség.

A traktor hangra így látatlanból nem tudok mit mondani, válts esetleg olajat. Gyertyák és gyújtáskábelek mikor voltak cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor ad az ECU az AC relének feszt, ha már forog a motor.

Elvileg az üa rendszerben ideális esetben a nyomásnak megkellene maradni, de sajnos idővel tömítetlenség léphet fel.

Ilyenkor kicsit nehezebben indul hosszabb állás után.

Nálad az AC relé részt átmérném és utánajárnék, mikor és hogyan kap a relé feszt, tényleg igaz-e, amit a szerelő mond.

NZ motorokonál igaz, hogy rögtön gyújtásra is van AC vezérlés.

A megemelkedett fordulat alapjáraton lehet fals levegő miatt is, tipushiba az XE-nél a folytószelepház és szívódoboz közötti 50x57-es gumicső hajszálrepedése.

Szedd le és törd meg, ha repedt, akkor csere sima olajálló csőre és két normális AWAB bilincsre.

Nem bontani vagy eladni kell a kocsit, hanem megtalálni a hibát és javítani. ;)

Jó motor az XE, csak sok szerelő sem ért hozzá.

Anélkül, hogy mélyebben belelátnék az okokba, ez megint egy felesleges "továbbfejlesztés" volt, ami később az autó tizenéves korában szopatja a gazdát folyamatosan nehézkes indítással...

A régi NZ-s motorknál meg ha van is tömítetlenség a rendszerben, gyújtás ráadáskor egyből felépíti a nyomást az AC, a motor már felépített nyomással indul.

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor ad az ECU az AC relének feszt, ha már forog a motor.

Elvileg az üa rendszerben ideális esetben a nyomásnak megkellene maradni, de sajnos idővel tömítetlenség léphet fel.

Ilyenkor kicsit nehezebben indul hosszabb állás után.

Nálad az AC relé részt átmérném és utánajárnék, mikor és hogyan kap a relé feszt, tényleg igaz-e, amit a szerelő mond.

NZ motorokonál igaz, hogy rögtön gyújtásra is van AC vezérlés.

A megemelkedett fordulat alapjáraton lehet fals levegő miatt is, tipushiba az XE-nél a folytószelepház és szívódoboz közötti 50x57-es gumicső hajszálrepedése.

Szedd le és törd meg, ha repedt, akkor csere sima olajálló csőre és két normális AWAB bilincsre.

Nem bontani vagy eladni kell a kocsit, hanem megtalálni a hibát és javítani. ;)

Jó motor az XE, csak sok szerelő sem ért hozzá.

Hát ez az. Azt hittem hogy jó szerelőhöz viszem mert eddig nem volt gondom a munkájával. De ennél a kocsinál bebizonyította hogy egy alkoholista ... A vezérműszíj feszítőjét úgy meghúzta, hogy kiszedte a menetet az olajpumpából és visszalazult. Amikor nem volt gyújtás azt hittem trafó pedig nem állt egy helyen a két tengely. Emellett megszakadt a menet a vezérműtengely jeladónál is és a külső műanyag deknit is úgy kellett letörni mert a csavar meg sem mozdult. Jó lenne találni Győrben valakit aki már látott ilyen motort és esetleg van hozzá hibakód olvasója is ami működik. Kicserélem amit kell, de jó lenne ha nem találgatásra menne a dolog mert így elég drága mutatvány. Sajnos emiatt van tele a hócipőm az autóval és van gyomoridegem ha beleülök. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az. Azt hittem hogy jó szerelőhöz viszem mert eddig nem volt gondom a munkájával. De ennél a kocsinál bebizonyította hogy egy alkoholista ... A vezérműszíj feszítőjét úgy meghúzta, hogy kiszedte a menetet az olajpumpából és visszalazult. Amikor nem volt gyújtás azt hittem trafó pedig nem állt egy helyen a két tengely. Emellett megszakadt a menet a vezérműtengely jeladónál is és a külső műanyag deknit is úgy kellett letörni mert a csavar meg sem mozdult. Jó lenne találni Győrben valakit aki már látott ilyen motort és esetleg van hozzá hibakód olvasója is ami működik. Kicserélem amit kell, de jó lenne ha nem találgatásra menne a dolog mert így elég drága mutatvány. Sajnos emiatt van tele a hócipőm az autóval és van gyomoridegem ha beleülök. :sick:

Hát akkor tényleg nagy szakember lehetett...azért ez a motor elég ismert biztos találsz egy józan életüt szerelőt...jól ráb@sztál

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

most vettem egy 99-es b-és corsa-t és egy kis segítség kellene!!vettem hozzá 4 új gyertyát csak nem tudom hogy kell kicserélni?

Gyertya kulcs,amikor a pipákat leveszed sorrendet figyeld,ha bent az uj gyertya ugyan abban sorrendben dugd vissza érzéssel huzd meg a gyertyákat.és talán könnyen kijönnek a régiek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Agyújtótrafó alatt található? x12xe motortípus

Igen, a kolléga még a kábeles változatban gondolkodott, neked közvetlen a sortrafó alatt sorakoznak a gyertyák, a trafó csavarjait kiveszed, lehúzod a stekkert, és felemeled a trafót.

Racsnissal és egy hosszabbítóval, vagy gyertyakulccsal kiveszed a gyertyákat és cseréled, utána fordított sorrendben összerakod, nem tudsz semmit felcserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A jeladót ki tudom mérni multiméterrel vagy valami speciális eszköz kell hozzá? Gyertyakábelt csak szemrevételezéssel tudom ellenőrizni? Köszi szépen! Üdv. G.

Kitudod mérni multiméterrel.

Gyertyakábelt szemre és egy maszek módszerrel tudod kimérni.

Fogsz egy drót darabot, egyik felét az akksi negatív sarujára teszed, másik végét pedig húzod a gyertyakábel mellett 2-3mm-re, járó motornál.

Ha áthúz, akkor a kábel cserés.

Ne szarj be, nem fog megrázni, az áram veled ellentétben tudja a fizikát! :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

BUÉK mindenkinek. A múltkor azt írtam, hogy x12xe-m trabantosan csörög, majd azt, hogy a prémium benzin hatására elmúlt. Sajnos nem lett igazam teljesen (amikor én vezettem nem tapasztaltam), de most hogy a feleségem vezette, aki némiképp kaotikusabban kezeli a váltót kiderült, hogy amíg hideg a motor, adja a csörgő hangot gyakorlatilag mindig ha magas a fordulatszám. Ez esetleg mond a szakértői füleknek biztosabb infót. Drága probléma lehet?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Kitudod mérni multiméterrel.

Gyertyakábelt szemre és egy maszek módszerrel tudod kimérni.

Fogsz egy drót darabot, egyik felét az akksi negatív sarujára teszed, másik végét pedig húzod a gyertyakábel mellett 2-3mm-re, járó motornál.

Ha áthúz, akkor a kábel cserés.

Ne szarj be, nem fog megrázni, az áram veled ellentétben tudja a fizikát! :D

Szia!

Multiméterrel mit kell rajta mérnem ( feszültség, ellenállás) és milyen értéket?

Köszönöm a segítséget! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gyertyát szeretnék venni, most is gyári van benne egy pólusú azt hiszem wr8dc.

Sokan írtátok, hogy kétpólusút használtok, de c12nz-nél pont volt azt hiszem váltás, tehát nem akarok mellélőni...

tehát 3 ajtós B corsa 94.11.25-én gyártva.

motorkód: c12nz19290250
alvázszám:W0L000073S6007089
köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gyertyát szeretnék venni, most is gyári van benne egy pólusú azt hiszem wr8dc.

Sokan írtátok, hogy kétpólusút használtok, de c12nz-nél pont volt azt hiszem váltás, tehát nem akarok mellélőni...

tehát 3 ajtós B corsa 94.11.25-én gyártva.

motorkód: c12nz19290250
alvázszám:W0L000073S6007089
köszönöm :)

Ne tegyél bele két pólusút, gyárilag 1-es való bele, WR7DC / WR8DC, erről a kettőről mindig megy a vita, egyiknek nagyobb a hőértéke, szóval jó az ami bent van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy hol található a fűtőradiátor a B Corsa-ban (C12NZ)? És hogyan tudom kivenni?

A válaszokat előre is köszönöm.

A radiátor középen van a tűzfalra rögzítve belülről.

Kívül látható a két csonkja amire mennek a csövek.

Kivétel nagy szívás, mert az egész középkonzolt ki kell venni a helyéről.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A radiátor középen van a tűzfalra rögzítve belülről.

Kívül látható a két csonkja amire mennek a csövek.

Kivétel nagy szívás, mert az egész középkonzolt ki kell venni a helyéről.

És elég csak a közepet kievnni, mint izzócserénél, mert akk nem nagy gond, (azokat nem rég cseréltem) vagy tovább kell bontani?

Link to comment
Megosztás:

És elég csak a közepet kievnni, mint izzócserénél, mert akk nem nagy gond, (azokat nem rég cseréltem) vagy tovább kell bontani?

Nem elég, az csak a borító, alatta még van jó pár dolog amit ki kell bontani ahhoz hogy kijöjjön.

A konzolt sem elég kifordítani, teljesen ki kell kötni, akkor ki tudod játszani a lyukon.

De gyárilag úgy kerül be, hogy az egész műszerfal egység még nincs bent.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem elég, az csak a borító, alatta még van jó pár dolog amit ki kell bontani ahhoz hogy kijöjjön.

A konzolt sem elég kifordítani, teljesen ki kell kötni, akkor ki tudod játszani a lyukon.

De gyárilag úgy kerül be, hogy az egész műszerfal egység még nincs bent.

Ez engem is érint... Mert már régóta nem túl acélos a fűtés.

De ha ekkora szívás, akkor bent marad a helyén...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.