Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Kinek, hogy nyílik a csomagtér? Engem már az idegbaj kerülget, mert csak kulccsal tudom nyitni. Azaz, ha vízszintes állásban van a zár (Vectranal legalábbis az a nyitott:D:D:D), akkor sem tudom úgy kinyitni, hogy megnyomom a gombot. Mindig kulccsal lehet, úgy, hogy elfordítom jobbra és benyomom. Mi lehet a hiba forrása?

Ma szétkaptam, meglestem. A gond az, hogy nem mindig működik a motor. A fesz. kimegy rá mindig, kimértem. Befújtam kontakt spray-vel, néha működött is, kifelé is és befelé is ment. Valakinek ötlet.

Pár kép róla: ja és találtam egy csatit, amit nem tudok micsoda, ugyanabból a kábelkorbácsból jön, mint ami a motorra megy és egy kör alakú (Kép2).

Kép1

Kép2

Kép3

Kép4

Link to comment
Megosztás:

Ma szétkaptam, meglestem. A gond az, hogy nem mindig működik a motor. A fesz. kimegy rá mindig, kimértem. Befújtam kontakt spray-vel, néha működött is, kifelé is és befelé is ment. Valakinek ötlet.

Pár kép róla: ja és találtam egy csatit, amit nem tudok micsoda, ugyanabból a kábelkorbácsból jön, mint ami a motorra megy és egy kör alakú (Kép2).

Kép1

Kép2

Kép3

Kép4

Ha végül másik motort kell beszerezzél, akkor jó hozzá az Astra F csomagtér zár motorja, legalábbis a facelift előtti példányoké biztosan. Nekem is egy ilyen F Astra csomagtérzár motor lett beszerelve (amikor a centrálzárt szereltem be a kocsiba), mert mást nem találtam bontva. Egy az egyben jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opelmuhely-en olvastam egy leírást az alapjárati motor tisztításáról. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Amit nagyon nem értek, hogy mit nem lehet szétszedni? Magát a motort vagy a motorból a kúpos részt és a rugót? Egyszer szedtem már ki, és akkor rádugtam a csatit, gyújtás rá és szétugrott az egész. Utána összeraktam csak gyújtással és szépen visszahúzta, azóta működik, csak sajnos már nem emlékszem hogy csináltam, mert akkor gyújtás ráadásnál véletlenül ugrott szét. Ma kiszedtem, de elég trutyis és szeretném megtakarítani. Az a kérdés, hogy ha kiszedem és úgy adom rá a gyújtást, akkor szét fog ugrani vagy csak kintebb tolódik a rugós rész? Olvastam a leírást, de nincs leírva, hogy hogyan tudom úgy szétszedni mint a fotókon. Légyszi segítsetek! Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opelmuhely-en olvastam egy leírást az alapjárati motor tisztításáról. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Amit nagyon nem értek, hogy mit nem lehet szétszedni? Magát a motort vagy a motorból a kúpos részt és a rugót? Egyszer szedtem már ki, és akkor rádugtam a csatit, gyújtás rá és szétugrott az egész. Utána összeraktam csak gyújtással és szépen visszahúzta, azóta működik, csak sajnos már nem emlékszem hogy csináltam, mert akkor gyújtás ráadásnál véletlenül ugrott szét. Ma kiszedtem, de elég trutyis és szeretném megtakarítani. Az a kérdés, hogy ha kiszedem és úgy adom rá a gyújtást, akkor szét fog ugrani vagy csak kintebb tolódik a rugós rész? Olvastam a leírást, de nincs leírva, hogy hogyan tudom úgy szétszedni mint a fotókon. Légyszi segítsetek! Köszi előre is! G.

Ha ott olvastad, nem értem miért itt kérdezed a cikkből kimaradt részt? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nemrég vásároltam egy 99 -es Corsa B -t X10XE motorral. A gondom a következő lenne:

Amikor leállítom a motort még vagy 2-3 at fordul a főtengely és nemritkán még be is indul a motor 1-2 másodpercre. Ezt mi okozhatja ?

Előre is köszönöm.

Nézd meg az elosztó fedelet, a gyújtást, mert nagy valószínűséggel utógyújtáson van az autó. Nem biztos, hogy a jeladó a probléma.

Link to comment
Megosztás:

azt nézd meg, kemények e a vízcsövek üzemmeleg állapotban ha nem akkor cseréld ki a kiegyelítő tartály sapkáját ,ha nincs nyomás a rendszerben forralja a vizet, jártam már igy.

A hűtő és a csövek is melegednek, az lehetséges, hogy csak tényleg a kiegyenlítő tartály sapkáját kell kicserélni. Fütésem az van. A vízcsövek puhábbak .

Link to comment
Megosztás:

nekem sem megy fel 90 fölé de tönkrement a sapka forralta, mint Mari néni a húsevest. ugy tudom hogy a gomba 98 fokos gyárilag ami ugye a hűtő aljában helyezkedik el a motor simán lehet 100 fokos. a termosztát 92-107 fokos gyárilag, azaz 107 fokon van nyitva teljesen nyomás nélkül igencsak forr a viz. Attol még lehet termosztátos lehet nektek is igazatok csak ez is egy opció, sőt lehet vizpumpa is. Attól hogy nem olajos a víz még lehet hf-es.

Nekünk a vezérlés nem rég lett kicserélve, a vízpumpa így kilőve. Nyomás is van rendesen a csőbe. A termosztát kinyít 95 környékén. Akkor lehet érezni, hogy megindul a víz. Felduzzad a cső is megkeményedik, most néztem meg. Amikor gázt adok akkor lehet látni, hogy beáramlik a víz az utántöltő tartályba, de csak ugy, hogy a jobb oldali csövet egy picit összébb nyomom. ( mert másképp nem lehetne észre venni :) ) Sajnos még mindig az a gondom, hogy a ventliátor nem kapcsol be. Eddig 90 környékén mindig bekapcsolt rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az opelmuhely-en olvastam egy leírást az alapjárati motor tisztításáról. Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. Amit nagyon nem értek, hogy mit nem lehet szétszedni? Magát a motort vagy a motorból a kúpos részt és a rugót? Egyszer szedtem már ki, és akkor rádugtam a csatit, gyújtás rá és szétugrott az egész. Utána összeraktam csak gyújtással és szépen visszahúzta, azóta működik, csak sajnos már nem emlékszem hogy csináltam, mert akkor gyújtás ráadásnál véletlenül ugrott szét. Ma kiszedtem, de elég trutyis és szeretném megtakarítani. Az a kérdés, hogy ha kiszedem és úgy adom rá a gyújtást, akkor szét fog ugrani vagy csak kintebb tolódik a rugós rész? Olvastam a leírást, de nincs leírva, hogy hogyan tudom úgy szétszedni mint a fotókon. Légyszi segítsetek! Köszi előre is! G.

Azért ugrott szét valószínűleg mert kopott a műanyag persely, sajnos úgy építették őket, hogy fém rúd járkál a műanyag perselyben ami gyorsan elkopik és ki tud ugrani.

Gyújtást nem szabad ráadni kivett alapjárati motorra, mert ilyenkor elkezd léptetni és addig jár amíg nincs megfelelő pozícióban.

Zárd össze az A/B lábat a diagnosztikai csatlakozón mintha villogtatnál (jobb oszlop felső kettő pin) és úgy adj rá gyújtást, így teszt üzemmódban fog járni az alapjárati -tól/-ig és nem ugrik szét.

Szétszedés azért nem egészséges, mert a műanyag persely sérülhet, illetve ha rosszul rakod össze eltörhet és dobhatod a kukába az egészet, nem tiltott, csak jobb ha nem teszed.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném levenni a szelepfedelet, hogy kitakarítsam az olaj-kondenzvíz általi trutyitól. Vissza tudom rakni sima dugókulccsal vagy mindenképpen kell nyomatékkulcs? X14SZ motorról van szó! Van valami esetleg amire oda kell figyelni a meghúzási sorrenden kívűl? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném levenni a szelepfedelet, hogy kitakarítsam az olaj-kondenzvíz általi trutyitól. Vissza tudom rakni sima dugókulccsal vagy mindenképpen kell nyomatékkulcs? X14SZ motorról van szó! Van valami esetleg amire oda kell figyelni a meghúzási sorrenden kívűl? Köszi! G.

Én nem szoktam nyomatékra húzni a szelepfedelet bár kellene, ha jól emlékszem 8Nm a meghúzási nyomaték, csak a sorrendre figyelj és húzd meg érzéssel.

Tömítést mindenképpen cserélj alatta és parafa legyen, ha gondolod bekenheted de nem fontos, addig húzd ha nem érzed amíg egy picit lapul a tömítés de nem fossa szét magát.

Link to comment
Megosztás:

üdv kivillogtattam a motorhiba kódom 12,12,12,85,85,85,12,12,12 tehát 85ős a hibakódom amire azt írták hogy a befecskendező szelep 5 - feszültség túl alacsony


81 Befecskendezõ szelep 1 – feszültség túl alacsony 82 Befecskendezõ szelep 2 – feszültség túl alacsony 83 Befecskendezõ szelep 3 – feszültség túl alacsony 84 Befecskendezõ szelep 4 – feszültség túl alacsony 85 Befecskendezõ szelep 5 – feszültség túl alacsony 86 Befecskendezõ szelep 6 – feszültség túl alacsony

ez a hibakód lista egy része de tudtommal egy injektoromvan van c14nz a motorkodom 60le 98as vagyis ha nem az injektort akkor mit értenek befecskendező rendszer alatt? és miért hat van belölle?

mit tudok tenni a hiba kijavításá ért?

Link to comment
Megosztás:

üdv kivillogtattam a motorhiba kódom 12,12,12,85,85,85,12,12,12 tehát 85ős a hibakódom amire azt írták hogy a befecskendező szelep 5 - feszültség túl alacsony

81 Befecskendezõ szelep 1 – feszültség túl alacsony 82 Befecskendezõ szelep 2 – feszültség túl alacsony 83 Befecskendezõ szelep 3 – feszültség túl alacsony 84 Befecskendezõ szelep 4 – feszültség túl alacsony 85 Befecskendezõ szelep 5 – feszültség túl alacsony 86 Befecskendezõ szelep 6 – feszültség túl alacsony

ez a hibakód lista egy része de tudtommal egy injektoromvan van c14nz a motorkodom 60le 98as vagyis ha nem az injektort akkor mit értenek befecskendező rendszer alatt? és miért hat van belölle?

mit tudok tenni a hiba kijavításá ért?

Rossz listát nézel, amit néztél az más ECU típushoz tartozik, valószínű a hengerenkénti befecskendezéseshez (C14SE), neked az alábbi hibakód az érvényes:

85 Immobiliser Wrong signal

Link to comment
Megosztás:

Rossz listát nézel, amit néztél az más ECU típushoz tartozik, valószínű a hengerenkénti befecskendezéseshez (C14SE), neked az alábbi hibakód az érvényes:

85 Immobiliser Wrong signal

köszi szépen a gyors választ! valakinek van tippje mi lehet a gond? a kulcs nyáron lett hozzá kszítve zsír ujjan, lehet a boxal gond? hogy nem mindig ismeri meg a kodom? vagy a kulcs nem lett teljessen jól megcsinálva?

immo box csere nagyon macerás?

Link to comment
Megosztás:

Először is: világított a motorkontroll lámpa amikor kivillogtattad a kódot vagy sem? Mert ha nem, akkor lehet hogy ez nem aktív hibakód, csak egy régről bentragadt tárolt hiba. Vedd le az akkusarut 1-2 percre, aztán tedd vissza, kezdd el használni az autót, és villogtasd ki megint a hibakódokat. Ha megint előjön ugyanaz, akkor a hiba még mindig aktív, utána ráérsz azon gondolkodni hogy mitől lehet.

Link to comment
Megosztás:

csigi18, köszönöm a tanácsot. Lenne még egy pár kérdésem. A villogtatás nekem a bal oldali oszlop felülről 2. 3. pin, elvileg ez az 5ös, 6os. Ezt kössem össze? A szelepfedélhez a webshop nekem gumi tömítést hoz, mivel műanyag a fedél, akkor ez nem lesz jó, vagy jobb a parafa? A másik gondom, hogy még mindig fent áll ez a dadogós, megtorpanós probléma. Ha váltok és nyomom a gázt akkor olyan, mint ha valami fogná a gépet, fullad le. Valaki tippje volt itt, hogy a folytószelepben van valami felakadva, és ezért pörög fel illetve lassan áll vissza az alapjárat. Mi okozhatja ezt a dadogást és torpanást illetve a felpörgő alapjáratot? Mikor beindítom akkor is pörög kicxsit, utána áll vissza. Az autó csak városban van használva, eléggé sok benne a trutyi (olaj+kondenzvíz massza), ezért akarom kipucolni a szelepfedelet is. A folytószelep koszos de nem a torokban. Itt egy fotó róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/121231/2012-12-31_13.15.17_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hogyan tudom ezt leszedni és szépen megpucolni? Mit tanácsos még kitakarítani a városi használat miatt? Bocs, hogy hosszú lett meg kicsit kusza. Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

csigi18, köszönöm a tanácsot. Lenne még egy pár kérdésem. A villogtatás nekem a bal oldali oszlop felülről 2. 3. pin, elvileg ez az 5ös, 6os. Ezt kössem össze? A szelepfedélhez a webshop nekem gumi tömítést hoz, mivel műanyag a fedél, akkor ez nem lesz jó, vagy jobb a parafa? A másik gondom, hogy még mindig fent áll ez a dadogós, megtorpanós probléma. Ha váltok és nyomom a gázt akkor olyan, mint ha valami fogná a gépet, fullad le. Valaki tippje volt itt, hogy a folytószelepben van valami felakadva, és ezért pörög fel illetve lassan áll vissza az alapjárat. Mi okozhatja ezt a dadogást és torpanást illetve a felpörgő alapjáratot? Mikor beindítom akkor is pörög kicxsit, utána áll vissza. Az autó csak városban van használva, eléggé sok benne a trutyi (olaj+kondenzvíz massza), ezért akarom kipucolni a szelepfedelet is. A folytószelep koszos de nem a torokban. Itt egy fotó róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/121231/2012-12-31_13.15.17_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hogyan tudom ezt leszedni és szépen megpucolni? Mit tanácsos még kitakarítani a városi használat miatt? Bocs, hogy hosszú lett meg kicsit kusza. Köszi előre is! G.

Nem lehet hogy valamelyik vákumcső van oda? A folytószeleptől nem fulladozna szerintem.

A benzin ellátás fő szereplője a map szenzor ami a szívòcsőben lévő vákumot figyeli azt ugy adja az anyagot ha lyukas a csöve olyan mint ha teli gázon járnál anyi anyagot kap.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Az elmult napokban volt egy kis kocc ezert szeretnrm kiszedni a kocsibol a hűtőt

Ezzel kapcsolatban lenne több kérdésem.

A vizet a hőgombánál tudom leengedni? Illetve a leengedett vizet azt visszatölthetem? (Nyáron lett cserélve) visszatöltésnél a kiegyenlítő tartálynál kell betölteni?

Ha már leengedem teljesen akkor ki is mosnám a hűtőt illetve a kiegyenlítő tartályt.

Erre van vkinek esetleg vmi hasznos trükkje h mivel és hogyan érdemes?

Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

A vizet a hőgombánál tudom leengedni? Illetve a leengedett vizet azt visszatölthetem? (Nyáron lett cserélve) visszatöltésnél a kiegyenlítő tartálynál kell betölteni?

Ha már leengedem teljesen akkor ki is mosnám a hűtőt illetve a kiegyenlítő tartályt.

Erre van vkinek esetleg vmi hasznos trükkje h mivel és hogyan érdemes?

A vizet a hűtőrendszer legalsó pontjánál érdemes leengedni. Corsánál nincs tapasztalatom, de Calinál ez a hűtőre menő alsó vízcső volt. A leengedett vizet szvsz nem érdemes visszatölteni, pláne ha új hűtőt veszel, de ha leengedted akkor úgyis látni fogod az állapotán.Természetesen a kiegyenlítőtartály kupakján keresztül töltöd vissza.

Hűtőt kimosni 10%-os ecettel érdemes többször is meg kell csinálni hogy jó legyen, onnan tudod hogy már elég tiszta, hogy slagot dugva a hűtő egyik csőcsonkjára, ugyanolyan tiszta víz folyik ki a másikon is. Ha még nem, akkor adjál neki még ecetet. Kiefgyenlítőtartályra nekem anno az apró kavics+ultraderm vagy súrolószer+rázogatás kombót ajánlották, de ehhez is baromi sok türelem kell, úgyhogy én inkább vettem egy új kiegyenlítőtartályt miután egy délelőtt alatt sem sikerült makulátlanra tisztítani.

Link to comment
Megosztás:

[...]

Kiefgyenlítőtartályra nekem anno az apró kavics+ultraderm vagy súrolószer+rázogatás kombót ajánlották, de ehhez is baromi sok türelem kell, úgyhogy én inkább vettem egy új kiegyenlítőtartályt miután egy délelőtt alatt sem sikerült makulátlanra tisztítani.

És nem koszolódott vissza? Én anno kimostam egyszer sok energiát ráfordítva, hogy aztán hamarosan újra rozsdás színűvé váljon az egész, úgyhogy azóta hagyon a csodába - legyen akkor barna... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem tudom, de akkor neki állok és átnézem őket. Féktisztítót ha fújom, és hibás a cső, akkor bedadog? Vagy mivel kell fújkálni? A MAP szenzor az, ami a tűzfalon van középtájon? Vákuum csövek merre mennek, hol kell néznem őket? Köszi elpőre is! G.

A vákumcsövek legtöbbször a szivòcsőről indulnak a map a tüzfalon helyezkedik el egy elektromos csati+ 1 vákumcső azt is nézd meg nincs e véletlen eltömődve a csonk vagy a cső fujkálhatod fék tisztítòval de inkább a vizuális mòszer a leghatékonyabb.

Link to comment
Megosztás:

És nem koszolódott vissza? Én anno kimostam egyszer sok energiát ráfordítva, hogy aztán hamarosan újra rozsdás színűvé váljon az egész, úgyhogy azóta hagyon a csodába - legyen akkor barna... <_<

Szerintem, ha átmosod 1-2-szer a rendszert és utána arra törekszel, hogy a "víz" kis mennyiségben legyen jelen, azaz inkább fagyálló legyen több rész (nem baj, ha -40 fok), akkor egy jó darabig nem fog rozsda lenni..

Link to comment
Megosztás:

Vizuális módszerrel annyit fogok látni, hogy esetleg repedezett. Ha repedezett, akkor érdemes cserélni? A folytószelep házat, ami a képen is van, hogyan tudom kivenni és mivel tudom megpucolni? Köszi a segítséget! G.

Elég nagy lyuknak kell lennie,hogy reagáljon a motor rá. Repedezett megéri kicserélni akkor azzal már nem lesz gond. A folytószelep szétszereléshez sajnos közöm sincs ennél a tipusnál nekem X14xe van azt ugy ahogy vágom a többivel nincs mélyenszántò tapasztalatom, lényegében ugyan az csak mégis más.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.