Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2013. 10. 05. at 23:34, norbertkonya írta:

Üdv Mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy ki milyen adatot tud a b-s corsa c12nz motorjáról minden adat érdekelne és esetleg próbálkozások is tuninggal kapcsolatban Nem extrém tuning a célom mert nem feltétlen megfelelő alap de ha valaki próbálkozott már vele akkor kíváncsian hallgatom meg a tapasztalatait

U. i.: érdekelne esetleg hogy milyen vastag a hengerfal ha már valaki találkozott bármilyen formában vele

Szétszedett motortömbről várok fotókat akinek van

Köszönök mindent előre is

Kezdjük ott, hogy 1.2-es motort nem érdemes tuningolni, mivel annyira alacsony a teljesítménye, hogy hiába mondjuk, hogy ez ennyi százalékot emelne, az annyit, kicsiből nem lehet nagyon csinálni.

Chip tuning értelmetlen.

Olyanokat lehet csinálni, hogy az injektort kompletten lecseréled egy 1.4-esére, plug&play, vagy 1.6-osra.

Azzal nyersz valamit, de a fogyasztásod is emelkedni fog.

Aztán nagyjából ennyi is. Amire azt mondom, hogy érdemes tuningolni az egy 1.4SE motor lenne.

De majd jön haka és elmondja részletesen ha akarja. :)

Bontott képek egy 1.4-es NZ-ről.

sgheucviuowdaxm6dslyda94g7mo1z.jpg

jk6rortazdomhp9tmccx1fy1a5ymjq.jpg

Elküldve

Köszi a képeket és az eddigi infot azért érdekelne a hengerfal méret mert kiváncsi vagyok rá hogy mekkorára lehet felfúrni a blokkot mert van nekem 1.6 (c16nz) dugattyú és hengerfej és a henger lég vastag akkor felfúratnám 1.6 os dugóhoz viszont mivel marad a hajtokar igy csak 1450 cm3 lenne a végeredmény

Elküldve
  On 2013. 10. 06. at 15:58, norbertkonya írta:

Köszi a képeket és az eddigi infot azért érdekelne a hengerfal méret mert kiváncsi vagyok rá hogy mekkorára lehet felfúrni a blokkot mert van nekem 1.6 (c16nz) dugattyú és hengerfej és a henger lég vastag akkor felfúratnám 1.6 os dugóhoz viszont mivel marad a hajtokar igy csak 1450 cm3 lenne a végeredmény

Biztonságosan max 1.4-ig lehetne felfúrni szerintem, akkor kb a képen látható perem tűnne el a falon.

Lehet, hogy kivitelezhető az 1.6 is de akkor már marhára vékony lenne a hengerfal átszakad aztán úszhatsz az olajban.

Véleményem szerint a felfúrás autónál növelés miatt egy értelmetlen ötlet. Nem egy Simsonról van szó.

Inkább add el a dugókat és vegyél bele egy nagyobb motort.

Elküldve

Az 1.4es motor hengere 77.6 mm + 0.5 mm tulmeret attól már nincw messze az 1.6 os 79 mm-ere mert ha az ontveny engedné akkor kiadna annyit vagy atszakitani és egy perselyt lehetne beletenni. Azért gondookodom q furasban mert motorfelujjito műhelyben dolgozom... ;-)

Elküldve
  On 2013. 10. 06. at 16:21, norbertkonya írta:

Az 1.4es motor hengere 77.6 mm + 0.5 mm tulmeret attól már nincw messze az 1.6 os 79 mm-ere mert ha az ontveny engedné akkor kiadna annyit vagy atszakitani és egy perselyt lehetne beletenni. Azért gondookodom q furasban mert motorfelujjito műhelyben dolgozom... ;-)

Akkor neked 1.8-ra kell alakítanod. :) Itt áll már 2 éve nálam főtengely hajtókar dugó, vidd el mert útban van. Nem kérek érte pénzt, csak ne foglalja a helyet.

Elküldve

Az 1.8 as fotengely hajtokar dugó milyen meretekkel rendelkezik? Mert a fotengelyén a csapok már tudtommal nagyobb atmerovel készültek mint az 1.2-1.4-1.6 tengelyek. Már egy ideje nezelodok de meg nem sikerült szetbontott c12nz motort lelni. 1.8nak meg tán a hengerfeje is joval nagyobb (c18nz ról beszélek)

Elküldve

Hmm....1.8-ra fúrva,c20ne szívószelepekkel,c16nz ecu,1.8as injektorfejjel,3baros szivattyúval,valami jó vezérműtengellyel,c20xe leömlővel 115-120le környékén lenne.

Az 1.2 gyújtása meg pont jó,hogy marad,mert lehet rajta egyszerűen tekergetni előgyújtást.

Elküldve
  On 2013. 10. 06. at 18:54, norbertkonya írta:

Az 1.8 as fotengely hajtokar dugó milyen meretekkel rendelkezik? Mert a fotengelyén a csapok már tudtommal nagyobb atmerovel készültek mint az 1.2-1.4-1.6 tengelyek. Már egy ideje nezelodok de meg nem sikerült szetbontott c12nz motort lelni. 1.8nak meg tán a hengerfeje is joval nagyobb (c18nz ról beszélek)

Tomi már csinált ilyet,hogy c14se blokkba betuszkolta az 1.8 hajtókarokat,dugókat,sima ügy,főleg ha gépműhelyben melózol.

Elküldve

Ő legalább két éve mászkál ilyen blokkal,gondolom,hogy igen. De majd elmondja.

Mert amúgy c12nz-c14nz-c16nz-x12sz-14-16sz-c14se-c16se blokk tökegyforma még a főtengely is,csak a furat és a hajtókarok hossza változik.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan gondom van a corsa-val, hogy amikor egyenesen megyek jó úton, akkor szépen tartja az irányt, de amint bármi hatás érni (pl. gödörbe megyek, nagyobbat fékezem, vagy gyorsabban indulok a szokásosnál), mindig balra rántja a kormányt, van ötletetek, hogy mit kellene megnézem? Köszönöm!

Elküldve
  On 2013. 10. 07. at 8:32, bazsikem írta:

Sziasztok!

Egy olyan gondom van a corsa-val, hogy amikor egyenesen megyek jó úton, akkor szépen tartja az irányt, de amint bármi hatás érni (pl. gödörbe megyek, nagyobbat fékezem, vagy gyorsabban indulok a szokásosnál), mindig balra rántja a kormányt, van ötletetek, hogy mit kellene megnézem? Köszönöm!

Mindenképpen érdemes lenne jó alaposan egy hozzá értő emberrel átnézetni a futóművet A-Z-ig.Ez ugyanis nem egy olyan dolog amit lehet sokáig odázni.Nos én már jártam így anno ezzel a hibajelenséggel egy kettes golfal,ugyanezeket produkálta szintén mint nálad és bölcsőtörés lett a vége.Tipikus opel betegség a lengőkar hátsó nagy szilent szakadása fáradása,az is tud ilyet produkálni,hiszen ez a szilent akadályozza meg a futmű előre és hátra történő túlzott mozgását.Ajánlott a bölcső ellenőrzése is,leginkább a lengőkar első felfogatásánál.Ha esetleg a szilent ment volna tönkre érdemes lengőkarral együtt és trapézgömbfejjel cserélni,legalább is nálam az Astra esetében így jobban megérte.

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 10. 07. at 13:03, Jampi írta:

Mindenképpen érdemes lenne jó alaposan egy hozzá értő emberrel átnézetni a futóművet A-Z-ig.Ez ugyanis nem egy olyan dolog amit lehet sokáig odázni.Nos én már jártam így anno ezzel a hibajelenséggel egy kettes golfal,ugyanezeket produkálta szintén mint nálad és bölcsőtörés lett a vége.Tipikus opel betegség a lengőkar hátsó nagy szilent szakadása fáradása,az is tud ilyet produkálni,hiszen ez a szilent akadályozza meg a futmű előre és hátra történő túlzott mozgását.Ajánlott a bölcső ellenőrzése is,leginkább a lengőkar első felfogatásánál.Ha esetleg a szilent ment volna tönkre érdemes lengőkarral együtt és trapézgömbfejjel cserélni,legalább is nálam az Astra esetében így jobban megérte.

Corsában a lengőkarnak csak egy szilentje van. ;)

Tessék elvinni azt a gépsast futóműveshez és nézzék át. ;)

  • Like 1
Elküldve

Olvasgattam a forumot, hogy az autonak kell a folytás a katalizátor meg a többiek úgy megy jol az be van lőve gyárilag. Ugy hozta a sors, hogy egy kedves delikvens kiütötte alólam a kipuff rendszert valamit keresett az ülés alatt menet közben, a lényeg az hogy ereszt rendesen itt ott, de viszont olyat megy, ugy is mondhatnám, harap mint a tanyasi kutya.

Elküldve
  On 2013. 10. 08. at 5:37, Feces írta:

Olvasgattam a forumot, hogy az autonak kell a folytás a katalizátor meg a többiek úgy megy jol az be van lőve gyárilag.

Egy V6-os audi vagy sorhatos bmw motornál,stb..tehát a felsőbb kategóriás autóknál tulajdonképpen nem nagyon lehet jobb rendszert a gyári motor mögé tenni vagy csak minimálisan jobbat.

De egy korzánál vagy bármilyen egyszerűbb autónál annyi volt a lényeg a kipufogó tervezésénél,hogy legyen minél olcsóbb,hátul pöfögjön,meg ne legyen hangos.

Supersprint oldalát érdemes nézegetni pl x14xe motoros tigránál kati off,egyenes cső középdob helyett+nyitott(abb) hátsó dob=+5kw

Ilyen egyszerűbb autóknál kb.+10%-ot lehet találni a kipufogóban. A beégő kipufogószelepek meg ahogyan az angol mondja "old wifes tale".

Elküldve

Sziasztok megszeretném a kis corsám swappolni az 1.4 8szelepes 60levas vasból szeretnék kicsit erősebb kocsit varázsolni arra lennék kíváncsi hogy esetleg a közelemben van-e vki aki tudna segíteni a megépítésében majd ha eljön az ideje? (Sárvárról van szó)

Elküldve

Sziasztok!

Ki tudná nekem megmondani, hogy a corsa b-n mekkorák az ablaktörlő karok méretei. illetve hogyan tér el a jobbos és a balos kar, ha egyáltalán eltér?
Bár biztos eltér mert nekem ha jól tudom két jobbos van rajta, ami nem túl szerencsés.
És hogyan tudnám ezt kicserélni, mert levettem az anyát a csavarról, de meg se mozdul (KÉP). Szét kell bontani alulról is?

Elküldve

A legfőbb különbség hogy az anyósoldali rövidebb:

83766470.jpg

Azzal hogy neked két ilyen rövidebb van fent, tulajdonképpen nagy bajt nem csináltál, csak így nem töröl akkora felületet a vezetőoldalon (leginkább a szélvédő felső részén), mint amekkorát törölhetne. A levétel pedig nem olyan bonyolult mint hiszed, nem kell hátulról megbontani, mindössze arról van szó hogy az a bordás tengely amin a kar van az kúpos, emiatt eléggé rá tud feszülni a kar. Áztasd meg jó alaposan WD-40-ben, és feszíts a kar alá óvatosan. Én egy megfelelő méretű villáskulcsot szoktam alátenni, de a kulcs és a szélvédő közé a biztonság kedvéért egy darab mosdószivacsot is rakok mindig.

  • Like 1
Elküldve

Köszi a választ.

Igazából nekem akkor két hosszú van. Tudsz esetleg mondani egy pontos gyári méretet, hogy a karok hossza mekkora a (rövidebb illetve a hosszabb) és hogy ezekre mekkora méretű lapátok mennének?

  On 2013. 10. 12. at 11:29, tgabika76 írta:

A legfőbb különbség hogy az anyósoldali rövidebb:

83766470.jpg

Azzal hogy neked két ilyen rövidebb van fent, tulajdonképpen nagy bajt nem csináltál, csak így nem töröl akkora felületet a vezetőoldalon (leginkább a szélvédő felső részén), mint amekkorát törölhetne. A levétel pedig nem olyan bonyolult mint hiszed, nem kell hátulról megbontani, mindössze arról van szó hogy az a bordás tengely amin a kar van az kúpos, emiatt eléggé rá tud feszülni a kar. Áztasd meg jó alaposan WD-40-ben, és feszíts a kar alá óvatosan. Én egy megfelelő méretű villáskulcsot szoktam alátenni, de a kulcs és a szélvédő közé a biztonság kedvéért egy darab mosdószivacsot is rakok mindig.


Elküldve

A két hosszú viszont baj, mert akkor jobboldalt alul beleér a szélvédő szélén a kéderbe. Sajnos nem tudom milyen hosszú a gyári, nincsen Corsám, de valaki biztosan megmondja.

Elküldve
  On 2013. 10. 12. at 12:57, vidranor írta:

Köszi a választ.

Igazából nekem akkor két hosszú van. Tudsz esetleg mondani egy pontos gyári méretet, hogy a karok hossza mekkora a (rövidebb illetve a hosszabb) és hogy ezekre mekkora méretű lapátok mennének?

Vezető oldali a végétől a visszahajtásig 46,5cm, az utas oldali pedig kerek 50cm. (ebben nincs bent a rögzítő része)

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.