Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Azt hallottátok, hogy megszűnt a piros környezetvédelmi matrica Július 1 től kezdve? A Crosánk most volt műszakin és feketét kapott. Ettől kezdve az Euro1-es benzinesek is feketét fognak kapni (C1xNZ, C1xSE, C20NE stb), hasonlóan az Euro1-es dieselekhez, és a régebbi, karburátoros motoros kocsikhoz.

Elküldve

20-23éves autók! :blink: Eddig is egy kategória alá esett a piros és fekete szmogriadókor mindkettő otthon maradt.
Én még az euro2-őt (ami 14-17éves autók közül kerül ki nagy többségében) környezetbarát minősítését is engedékenynek érzem.

Bár az itthoni,jelenleg 12.43éves jármű átlagkort figyelembe véve azok nem is olyan öregek. :D

Elküldve

Ettől kezdve az Euro1-es benzinesek is feketét fognak kapni (C1xNZ, C1xSE, C20NE stb), hasonlóan az Euro1-es dieselekhez, és a régebbi, karburátoros motoros kocsikhoz.

Hehe... nem. Illetve nem feltétlenül.

Ha ügyes vagy és elég kitartó, akkor lehet C20NE-d kék matricával, úgy mint az Euro3-as motoroknál.

A trükk pedig annyi hogy az EU-ban '96-tól (a pontos dátumot nem tudom) vezették be az Euro2 normát, ezért azokat a motorokat amiket ezen dátum után is gyártottak változtatás nélkül, automatikusan úgy kell tekinteni hogy teljesítik ezt a szintet. Ehhez mondjuk kell egy hivatalos igazolás az Opeltől hogy ezt a motort gyártották az említett dátum után... a pontos ügymenetre nem emlékszem, de ismerek egy Calibrást aki kék matricával szaladgál a C20Ne Calival (Calibrában ezt a motort '97-ig gyártották), pedig NKH-nál viszgázott.

A fentiek a C20Ne-re vonatkoznak, a többi általad említett motorról nincs infóm.

Elküldve

Szia,

van valami ötlet? Én úgy tudom a szőnyeg alatt is van valami műanyag keret,amire rá van tűzve.

Zs.

Ùgy adata az élet hogy még nem birtam megnézni de holnap megnézem.

Elküldve

Hehe... nem. Illetve nem feltétlenül.

Ha ügyes vagy és elég kitartó, akkor lehet C20NE-d kék matricával, úgy mint az Euro3-as motoroknál.

A trükk pedig annyi hogy az EU-ban '96-tól (a pontos dátumot nem tudom) vezették be az Euro2 normát, ezért azokat a motorokat amiket ezen dátum után is gyártottak változtatás nélkül, automatikusan úgy kell tekinteni hogy teljesítik ezt a szintet. Ehhez mondjuk kell egy hivatalos igazolás az Opeltől hogy ezt a motort gyártották az említett dátum után... a pontos ügymenetre nem emlékszem, de ismerek egy Calibrást aki kék matricával szaladgál a C20Ne Calival (Calibrában ezt a motort '97-ig gyártották), pedig NKH-nál viszgázott.

A fentiek a C20Ne-re vonatkoznak, a többi általad említett motorról nincs infóm.

Opeléknél az NZ-s motorok esetében már 96 előtt áttértek a C-ről az X-esre, szóval ebben az esetben nincs miről beszélni.

Nekem azt mondták, ahol a vizsgáztatás történt, hogy a vizsgabiztosnak 93-ig nincs is mérlegelési lehetősége, feketét kell adnia. 94-96 között megnézi valami adatbázisban, hogy a motorra mi a gyári adat. 96 tól pedig mindenképpen kék kell.

Mondjuk ennek ellentmond, hogy napi szinten látok egy VW 3-as golfot, aminek BW.-.... a rendszáma (azaz 92-93 körüli), és látni rajta, hogy friss két matricával járkál. Az biztos, hogy a VW 1,9-es D motorok már a kezdetektől fogva Euro2-esek

de ez a kocsi benzines, amiről beszélek :) Ezen kívül az öreg T4-es Transportereket is mind kékkel látni, a szívó 2,4-es 5hengeres motorral.

Opeleknél az 1.7 szívó D-s F-es Astrák is szinte mind kékkel járnak, peddig ezeket csak 94-ig gyártották, szóval sok belőleük a 93 vagy annál isdősebb példány. Ismerősöm 93-as diesel Mitusbishi Galant-ja is kékkel mászkál.

Elküldve

Én még az euro2-őt (ami 14-17éves autók közül kerül ki nagy többségében) környezetbarát minősítését is engedékenynek érzem.

Bár az itthoni,jelenleg 12.43éves jármű átlagkort figyelembe véve azok nem is olyan öregek. :D

És nem is olyan régen ezeken még zöld matrica volt. 2010-ben volt a váltás, amikor az Euro2-t és az Auro3-at kék matricára sorolták vissza.

A Vectrával (96-os 1,7 TD Isuzu) én a két évvel ezelőtti műszaki vizsgán kaptam először kék matricát. Azelőtt (2009-ben) zöldet lapott. És mint kiemelten környezetbarát autó (ez a zöld jelentése), a 2009 előtti külön zöldkártyás időszakban 2 évente kellett csak vinni.

Elküldve

De visszatérbe a Corsánk esetére, kicsit túlzónak tartom, hogy egy Euro1-es injektoros benzines motor, ami katalizátorral van felszerelve, "egy szintre van degradálva" a karburátoros skodákkal, ladákkal wartburgokkal, valamint a dieselek közül a korom okádó ifákkal, tátrákkal és az öreg BKV-s buszokkal.

Elküldve

Sziasztok!

Opel Corsa-B 1.0i 12v X10XE motorkódos autómon most akarok első fékbetéteket cserélni.

A kérdésem az, hogy a langauto.hu-n nézegettem a fékbetéteket de nem tudom melyik a jó minőségű, melyiket érdemes megvenni? +1 kérdés: Bosch-t nem érdemes venni?

Tozoka

Elküldve

Sziasztok!

Elérkezett az esős időszak és azt vettem észre, hogy a utastérben jobb oldalt elől a sarokban, beázik az autó, mert nedves a tetőkárpit. Tavaly tél vége felé is volt hasonló, de akkor azt hittem más. Viszont most egyértelmű a helyzet. Szerintetek a szélvédő gumitömítésénél jöhet be, vagy esetleg a tető felől?

Szélvédő nem volt cserélve, eredeti még minden (1997 Corsa B City)

Köszönöm előre is a tanácsokat és segítséget!

Elküldve

Sziasztok!

Elérkezett az esős időszak és azt vettem észre, hogy a utastérben jobb oldalt elől a sarokban, beázik az autó, mert nedves a tetőkárpit. Tavaly tél vége felé is volt hasonló, de akkor azt hittem más. Viszont most egyértelmű a helyzet. Szerintetek a szélvédő gumitömítésénél jöhet be, vagy esetleg a tető felől?

Szélvédő nem volt cserélve, eredeti még minden (1997 Corsa B City)

Köszönöm előre is a tanácsokat és segítséget!

Valószínű, hogy ott. Nekem a bal oldalt volt nedves. Kicsit megbontottam a tetőkárpitot, majd öntöttem a tömítéshez vizet a tetőnél és már folyt is befelé. Vettem tömítő-ragasztót, kinyomtam kívül a kéder alatt, azóta nem ázik be.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Opel Corsa-B 1.0i 12v X10XE motorkódos autómon most akarok első fékbetéteket cserélni.

A kérdésem az, hogy a langauto.hu-n nézegettem a fékbetéteket de nem tudom melyik a jó minőségű, melyiket érdemes megvenni? +1 kérdés: Bosch-t nem érdemes venni?

Tozoka

Én most cseréltem tárcsát és betétet is. Bosch-t rakattam fel, nincs vele semmi bajom.

Üdv.

Elküldve

Opel:)+ kerék méret is befolyásolhat (ha kisebb a gumi átmérője a gyárinál, akkor többet mutat). Pl. egy /65 és /50 között már +9 km/h eltérés van.

Szia!

Igaz,hogy 14-es kerék van rajta,de a gyári 13-as is ugyanennyit mért.

A kerékátmérő megegyezik.

Itt valami más lehet a probléma.

Elküldve

Szia!

Igaz,hogy 14-es kerék van rajta,de a gyári 13-as is ugyanennyit mért.

A kerékátmérő megegyezik.

Itt valami más lehet a probléma.

Az órák is felfelé vannak kalibrálva, legalábbis ezekben. Nekem pl. 50nél 43at mutat a GPS.

EZT az irományt is a figyelmedbe ajánlom:)

Elküldve

Valószínű, hogy ott. Nekem a bal oldalt volt nedves. Kicsit megbontottam a tetőkárpitot, majd öntöttem a tömítéshez vizet a tetőnél és már folyt is befelé. Vettem tömítő-ragasztót, kinyomtam kívül a kéder alatt, azóta nem ázik be.

Köszönöm, teganp még alaposan vizsgálgattam, valószínű, hogy a tető fekete lécénél (elnézést, hogy nem tudom a pontos nevét) szivároghat be. Két kérdésem lenne, még ha nem haragszol:

- hogyan tudom megbontani a kárpítot belül,

- lehetséges annak a fekete csíknak az egyszerű leszedése/lepattintása?

Elküldve

Köszönöm, teganp még alaposan vizsgálgattam, valószínű, hogy a tető fekete lécénél (elnézést, hogy nem tudom a pontos nevét) szivároghat be. Két kérdésem lenne, még ha nem haragszol:

- hogyan tudom megbontani a kárpítot belül,

- lehetséges annak a fekete csíknak az egyszerű leszedése/lepattintása?

Nincs most nálam a kocsi, de úgy rémlik, hogy az "A" oszlop takaró műanyagot egy csavar fogja be felül, csak el van takarva egy takaró patenttal, azt kiveszed és lejön a műanyag, utána már láthatóvá válik a dolog.

Melyik csíkra gondolsz? A tetősínére? Mert én a gumikédert mondtam a szélvédőnél, azt kicsit felhajtottam és oda nyomtam a tömítőt. A tetősín takaró műanyagot úgy tudod lepattintani pl. csavarhúzóval, de vigyázva, óvatosan, mert hamar törnek a fülek, viszont nem hinném, hogy ott folyna be.

  • Like 1
Elküldve

Nincs most nálam a kocsi, de úgy rémlik, hogy az "A" oszlop takaró műanyagot egy csavar fogja be felül, csak el van takarva egy takaró patenttal, azt kiveszed és lejön a műanyag, utána már láthatóvá válik a dolog.

Melyik csíkra gondolsz? A tetősínére? Mert én a gumikédert mondtam a szélvédőnél, azt kicsit felhajtottam és oda nyomtam a tömítőt. A tetősín takaró műanyagot úgy tudod lepattintani pl. csavarhúzóval, de vigyázva, óvatosan, mert hamar törnek a fülek, viszont nem hinném, hogy ott folyna be.

Igen nekem a csík, az tetősín csak nem jutott eszmbe a neve :)

Köszönöm a tanácsot! Bekukkantok akkor belülről!!

Elküldve

Az órák is felfelé vannak kalibrálva, legalábbis ezekben. Nekem pl. 50nél 43at mutat a GPS.

EZT az irományt is a figyelmedbe ajánlom:)

Köszönöm!

Volt A corsám is kettő, meg van egy G astrám is,de egyiknél sem volt ilyen problémám.

Elküldve

Köszönöm!

Volt A corsám is kettő, meg van egy G astrám is,de egyiknél sem volt ilyen problémám.

Én azt tenném hogy keresnék egy váltoméret táblázatot a gyári mérethez megnézném a 14" os váltóját sőt van olyan kalkulátor ahova beírod a gyári méretet meg azt hogy milyen van a kocsin, azt kidobja hogy mennyit csal az az òra vele. Nekem 185/55/R14 van fent de ha jol emlékszem akkor ezzel is csal 100 nál 3km/h át táblázat szerint.

Elküldve

Sziasztok segítséget szeretnék kérni hol tudnék eredeti gsi küszöbspoilert szerezni mert most készítem aCorsa b 1.6 gsi- met festés alá de ez hiányzik!! Aki tud valamit közölje már ,előre is köszönöm

Elküldve

Üdv Mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy ki milyen adatot tud a b-s corsa c12nz motorjáról minden adat érdekelne és esetleg próbálkozások is tuninggal kapcsolatban Nem extrém tuning a célom mert nem feltétlen megfelelő alap de ha valaki próbálkozott már vele akkor kíváncsian hallgatom meg a tapasztalatait

U. i.: érdekelne esetleg hogy milyen vastag a hengerfal ha már valaki találkozott bármilyen formában vele

Szétszedett motortömbről várok fotókat akinek van

Köszönök mindent előre is

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.