Adam1 Elküldve Szeptember26, 2013 Elküldve Szeptember26, 2013 Azt hallottátok, hogy megszűnt a piros környezetvédelmi matrica Július 1 től kezdve? A Crosánk most volt műszakin és feketét kapott. Ettől kezdve az Euro1-es benzinesek is feketét fognak kapni (C1xNZ, C1xSE, C20NE stb), hasonlóan az Euro1-es dieselekhez, és a régebbi, karburátoros motoros kocsikhoz.
hakapeszimaki Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 20-23éves autók! :blink: Eddig is egy kategória alá esett a piros és fekete szmogriadókor mindkettő otthon maradt. Én még az euro2-őt (ami 14-17éves autók közül kerül ki nagy többségében) környezetbarát minősítését is engedékenynek érzem. Bár az itthoni,jelenleg 12.43éves jármű átlagkort figyelembe véve azok nem is olyan öregek. :D
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 Ettől kezdve az Euro1-es benzinesek is feketét fognak kapni (C1xNZ, C1xSE, C20NE stb), hasonlóan az Euro1-es dieselekhez, és a régebbi, karburátoros motoros kocsikhoz.Hehe... nem. Illetve nem feltétlenül.Ha ügyes vagy és elég kitartó, akkor lehet C20NE-d kék matricával, úgy mint az Euro3-as motoroknál.A trükk pedig annyi hogy az EU-ban '96-tól (a pontos dátumot nem tudom) vezették be az Euro2 normát, ezért azokat a motorokat amiket ezen dátum után is gyártottak változtatás nélkül, automatikusan úgy kell tekinteni hogy teljesítik ezt a szintet. Ehhez mondjuk kell egy hivatalos igazolás az Opeltől hogy ezt a motort gyártották az említett dátum után... a pontos ügymenetre nem emlékszem, de ismerek egy Calibrást aki kék matricával szaladgál a C20Ne Calival (Calibrában ezt a motort '97-ig gyártották), pedig NKH-nál viszgázott.A fentiek a C20Ne-re vonatkoznak, a többi általad említett motorról nincs infóm.
Feces Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 Szia, van valami ötlet? Én úgy tudom a szőnyeg alatt is van valami műanyag keret,amire rá van tűzve. Zs. Ùgy adata az élet hogy még nem birtam megnézni de holnap megnézem.
Adam1 Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 Hehe... nem. Illetve nem feltétlenül. Ha ügyes vagy és elég kitartó, akkor lehet C20NE-d kék matricával, úgy mint az Euro3-as motoroknál. A trükk pedig annyi hogy az EU-ban '96-tól (a pontos dátumot nem tudom) vezették be az Euro2 normát, ezért azokat a motorokat amiket ezen dátum után is gyártottak változtatás nélkül, automatikusan úgy kell tekinteni hogy teljesítik ezt a szintet. Ehhez mondjuk kell egy hivatalos igazolás az Opeltől hogy ezt a motort gyártották az említett dátum után... a pontos ügymenetre nem emlékszem, de ismerek egy Calibrást aki kék matricával szaladgál a C20Ne Calival (Calibrában ezt a motort '97-ig gyártották), pedig NKH-nál viszgázott. A fentiek a C20Ne-re vonatkoznak, a többi általad említett motorról nincs infóm. Opeléknél az NZ-s motorok esetében már 96 előtt áttértek a C-ről az X-esre, szóval ebben az esetben nincs miről beszélni. Nekem azt mondták, ahol a vizsgáztatás történt, hogy a vizsgabiztosnak 93-ig nincs is mérlegelési lehetősége, feketét kell adnia. 94-96 között megnézi valami adatbázisban, hogy a motorra mi a gyári adat. 96 tól pedig mindenképpen kék kell. Mondjuk ennek ellentmond, hogy napi szinten látok egy VW 3-as golfot, aminek BW.-.... a rendszáma (azaz 92-93 körüli), és látni rajta, hogy friss két matricával járkál. Az biztos, hogy a VW 1,9-es D motorok már a kezdetektől fogva Euro2-esek de ez a kocsi benzines, amiről beszélek :) Ezen kívül az öreg T4-es Transportereket is mind kékkel látni, a szívó 2,4-es 5hengeres motorral. Opeleknél az 1.7 szívó D-s F-es Astrák is szinte mind kékkel járnak, peddig ezeket csak 94-ig gyártották, szóval sok belőleük a 93 vagy annál isdősebb példány. Ismerősöm 93-as diesel Mitusbishi Galant-ja is kékkel mászkál.
Adam1 Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 Én még az euro2-őt (ami 14-17éves autók közül kerül ki nagy többségében) környezetbarát minősítését is engedékenynek érzem. Bár az itthoni,jelenleg 12.43éves jármű átlagkort figyelembe véve azok nem is olyan öregek. :D És nem is olyan régen ezeken még zöld matrica volt. 2010-ben volt a váltás, amikor az Euro2-t és az Auro3-at kék matricára sorolták vissza. A Vectrával (96-os 1,7 TD Isuzu) én a két évvel ezelőtti műszaki vizsgán kaptam először kék matricát. Azelőtt (2009-ben) zöldet lapott. És mint kiemelten környezetbarát autó (ez a zöld jelentése), a 2009 előtti külön zöldkártyás időszakban 2 évente kellett csak vinni.
Adam1 Elküldve Szeptember27, 2013 Elküldve Szeptember27, 2013 De visszatérbe a Corsánk esetére, kicsit túlzónak tartom, hogy egy Euro1-es injektoros benzines motor, ami katalizátorral van felszerelve, "egy szintre van degradálva" a karburátoros skodákkal, ladákkal wartburgokkal, valamint a dieselek közül a korom okádó ifákkal, tátrákkal és az öreg BKV-s buszokkal.
tozoka Elküldve Szeptember28, 2013 Elküldve Szeptember28, 2013 Sziasztok! Opel Corsa-B 1.0i 12v X10XE motorkódos autómon most akarok első fékbetéteket cserélni. A kérdésem az, hogy a langauto.hu-n nézegettem a fékbetéteket de nem tudom melyik a jó minőségű, melyiket érdemes megvenni? +1 kérdés: Bosch-t nem érdemes venni? Tozoka
lordcoyote Elküldve Szeptember29, 2013 Elküldve Szeptember29, 2013 Sziasztok! Elérkezett az esős időszak és azt vettem észre, hogy a utastérben jobb oldalt elől a sarokban, beázik az autó, mert nedves a tetőkárpit. Tavaly tél vége felé is volt hasonló, de akkor azt hittem más. Viszont most egyértelmű a helyzet. Szerintetek a szélvédő gumitömítésénél jöhet be, vagy esetleg a tető felől? Szélvédő nem volt cserélve, eredeti még minden (1997 Corsa B City) Köszönöm előre is a tanácsokat és segítséget!
isi Elküldve Szeptember29, 2013 Elküldve Szeptember29, 2013 Sziasztok! Elérkezett az esős időszak és azt vettem észre, hogy a utastérben jobb oldalt elől a sarokban, beázik az autó, mert nedves a tetőkárpit. Tavaly tél vége felé is volt hasonló, de akkor azt hittem más. Viszont most egyértelmű a helyzet. Szerintetek a szélvédő gumitömítésénél jöhet be, vagy esetleg a tető felől? Szélvédő nem volt cserélve, eredeti még minden (1997 Corsa B City) Köszönöm előre is a tanácsokat és segítséget! Valószínű, hogy ott. Nekem a bal oldalt volt nedves. Kicsit megbontottam a tetőkárpitot, majd öntöttem a tömítéshez vizet a tetőnél és már folyt is befelé. Vettem tömítő-ragasztót, kinyomtam kívül a kéder alatt, azóta nem ázik be. 1
vargazs Elküldve Szeptember29, 2013 Elküldve Szeptember29, 2013 Sziasztok! Opel Corsa-B 1.0i 12v X10XE motorkódos autómon most akarok első fékbetéteket cserélni. A kérdésem az, hogy a langauto.hu-n nézegettem a fékbetéteket de nem tudom melyik a jó minőségű, melyiket érdemes megvenni? +1 kérdés: Bosch-t nem érdemes venni? Tozoka Én most cseréltem tárcsát és betétet is. Bosch-t rakattam fel, nincs vele semmi bajom. Üdv.
benzsom Elküldve Szeptember29, 2013 Elküldve Szeptember29, 2013 Opel:)+ kerék méret is befolyásolhat (ha kisebb a gumi átmérője a gyárinál, akkor többet mutat). Pl. egy /65 és /50 között már +9 km/h eltérés van. Szia! Igaz,hogy 14-es kerék van rajta,de a gyári 13-as is ugyanennyit mért. A kerékátmérő megegyezik. Itt valami más lehet a probléma.
isi Elküldve Szeptember29, 2013 Elküldve Szeptember29, 2013 Szia! Igaz,hogy 14-es kerék van rajta,de a gyári 13-as is ugyanennyit mért. A kerékátmérő megegyezik. Itt valami más lehet a probléma. Az órák is felfelé vannak kalibrálva, legalábbis ezekben. Nekem pl. 50nél 43at mutat a GPS. EZT az irományt is a figyelmedbe ajánlom:)
lordcoyote Elküldve Szeptember30, 2013 Elküldve Szeptember30, 2013 Valószínű, hogy ott. Nekem a bal oldalt volt nedves. Kicsit megbontottam a tetőkárpitot, majd öntöttem a tömítéshez vizet a tetőnél és már folyt is befelé. Vettem tömítő-ragasztót, kinyomtam kívül a kéder alatt, azóta nem ázik be. Köszönöm, teganp még alaposan vizsgálgattam, valószínű, hogy a tető fekete lécénél (elnézést, hogy nem tudom a pontos nevét) szivároghat be. Két kérdésem lenne, még ha nem haragszol: - hogyan tudom megbontani a kárpítot belül, - lehetséges annak a fekete csíknak az egyszerű leszedése/lepattintása?
isi Elküldve Szeptember30, 2013 Elküldve Szeptember30, 2013 Köszönöm, teganp még alaposan vizsgálgattam, valószínű, hogy a tető fekete lécénél (elnézést, hogy nem tudom a pontos nevét) szivároghat be. Két kérdésem lenne, még ha nem haragszol: - hogyan tudom megbontani a kárpítot belül, - lehetséges annak a fekete csíknak az egyszerű leszedése/lepattintása? Nincs most nálam a kocsi, de úgy rémlik, hogy az "A" oszlop takaró műanyagot egy csavar fogja be felül, csak el van takarva egy takaró patenttal, azt kiveszed és lejön a műanyag, utána már láthatóvá válik a dolog. Melyik csíkra gondolsz? A tetősínére? Mert én a gumikédert mondtam a szélvédőnél, azt kicsit felhajtottam és oda nyomtam a tömítőt. A tetősín takaró műanyagot úgy tudod lepattintani pl. csavarhúzóval, de vigyázva, óvatosan, mert hamar törnek a fülek, viszont nem hinném, hogy ott folyna be. 1
lordcoyote Elküldve Szeptember30, 2013 Elküldve Szeptember30, 2013 Nincs most nálam a kocsi, de úgy rémlik, hogy az "A" oszlop takaró műanyagot egy csavar fogja be felül, csak el van takarva egy takaró patenttal, azt kiveszed és lejön a műanyag, utána már láthatóvá válik a dolog. Melyik csíkra gondolsz? A tetősínére? Mert én a gumikédert mondtam a szélvédőnél, azt kicsit felhajtottam és oda nyomtam a tömítőt. A tetősín takaró műanyagot úgy tudod lepattintani pl. csavarhúzóval, de vigyázva, óvatosan, mert hamar törnek a fülek, viszont nem hinném, hogy ott folyna be. Igen nekem a csík, az tetősín csak nem jutott eszmbe a neve :) Köszönöm a tanácsot! Bekukkantok akkor belülről!!
benzsom Elküldve Szeptember30, 2013 Elküldve Szeptember30, 2013 Az órák is felfelé vannak kalibrálva, legalábbis ezekben. Nekem pl. 50nél 43at mutat a GPS. EZT az irományt is a figyelmedbe ajánlom:) Köszönöm! Volt A corsám is kettő, meg van egy G astrám is,de egyiknél sem volt ilyen problémám.
Feces Elküldve Október1, 2013 Elküldve Október1, 2013 Köszönöm! Volt A corsám is kettő, meg van egy G astrám is,de egyiknél sem volt ilyen problémám. Én azt tenném hogy keresnék egy váltoméret táblázatot a gyári mérethez megnézném a 14" os váltóját sőt van olyan kalkulátor ahova beírod a gyári méretet meg azt hogy milyen van a kocsin, azt kidobja hogy mennyit csal az az òra vele. Nekem 185/55/R14 van fent de ha jol emlékszem akkor ezzel is csal 100 nál 3km/h át táblázat szerint.
Feces Elküldve Október1, 2013 Elküldve Október1, 2013 megnéztem a gyári gumi méret 145/80/R13 ehez a legközelebb állò 14" amit fenntebb irtam ez 1km/h jelent 100km/h nál. Ennél csak rosszabb lehet bármilyen gumiméret 14" ban. itt a kalkulátor http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtomeret
benzsom Elküldve Október2, 2013 Elküldve Október2, 2013 megnéztem a gyári gumi méret 145/80/R13 ehez a legközelebb állò 14" amit fenntebb irtam ez 1km/h jelent 100km/h nál. Ennél csak rosszabb lehet bármilyen gumiméret 14" ban. itt a kalkulátorhttp://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/valtom Köszönöm. Megnéztem,nekem 185/60 R14 van,de 12km csalás az sok szerintem.
J0hnny Elküldve Október2, 2013 Elküldve Október2, 2013 Kapd szét az órát és tedd annyival arrébb a mutatót. :)
isi Elküldve Október3, 2013 Elküldve Október3, 2013 :D:D:D Igazából jobb is így nem? Legalább betartod a sebességhatárokat?!:D
sebes Elküldve Október3, 2013 Elküldve Október3, 2013 Sziasztok segítséget szeretnék kérni hol tudnék eredeti gsi küszöbspoilert szerezni mert most készítem aCorsa b 1.6 gsi- met festés alá de ez hiányzik!! Aki tud valamit közölje már ,előre is köszönöm
benzsom Elküldve Október3, 2013 Elküldve Október3, 2013 Kapd szét az órát és tedd annyival arrébb a mutatót. :) Köszi! Lehet,hogy ez lesz a megoldás.
norbertkonya Elküldve Október5, 2013 Elküldve Október5, 2013 Üdv Mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy ki milyen adatot tud a b-s corsa c12nz motorjáról minden adat érdekelne és esetleg próbálkozások is tuninggal kapcsolatban Nem extrém tuning a célom mert nem feltétlen megfelelő alap de ha valaki próbálkozott már vele akkor kíváncsian hallgatom meg a tapasztalatait U. i.: érdekelne esetleg hogy milyen vastag a hengerfal ha már valaki találkozott bármilyen formában vele Szétszedett motortömbről várok fotókat akinek van Köszönök mindent előre is
Recommended Posts