Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Ezen már sokat agyaltam... ha nem feketedik akkor az azt jelenti hogy rossz az olaj (nem látja el a feladatát), vagy hogy nincs szennyeződés a motorban amit meg kéne kötni?

Tökéletesen nem tudod leengedni cserélnél az olajat a blokkból, másrészt a korom képződés miatt szép lassan befeketedik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 96 os 1.2.corsa city hez EGR szelep hibát jelez mit lehet tenni ? a gyári nagyon drága

Szerintem takarítsd ki először, a csatlakozónak adj kontakt sparyt, utána vedd le az akku sarut várj és tedd vissza, ha nem tűnik el a hiba akkor kell cserélni, esetleg megpróbálni lefalazni.

Cserélni bontottra kell és akkor olcsón megúszod.

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy az Opel Corsa City 1.2-nek mennyit bír a Motorja ?

Hogy ha Én rá raknék egy Jamaha Karbit akkor az fogja e bírni ?

Szerintem 1.2-est ne tuningoljunk....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Úgy adódott, hogy B Corsán ki kellene cserélnem a légzsák nélküli kormányoszlop gyújtáskapcsolójához való elektromos kapcsolórész csatlakozóját olyanra, ami a légzsákos változatban található, mivel sajnos az eredeti gy.k. kábelei pont rövidnek tűnnek a "plug&play" konverzió végrehajtásához, (vastag) vezetéket pedig nem szeretnék elcsípés útján toldani.

Tehát, próbáltam leműteni elsőként a "saruház" burkolatát, de már itt elakadtam, mivel a nyilvánvaló és látható rögzítéseken kívül (2db) még valami más is összefogja a két részt. Feszegetni nem akartam túlzottan, elkerülendő valami eltörését...

Előre is köszönet a segítségért.

Üdvözlettel,

Greg

U.I.: Csigi, esetleg szabadna kérjem én is PM-ben azt a bizonyos leírást :) ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elinduláskor való remegés, olyan mintha teljesen nem fogna a kuplung vagyis fogna és nem is, ez mitől adódhat? De csak, ha nem adok neki elég gázt, azaz alacsony a fordulat, viszont nem mindig csinálja. Ezzel a jelenséggel már találkoztam anyósék 6 éves G astrájánál is (50ezer km van benne). Ja C14NZ a corsa.

Ez inkább lendkerék lesz mint kuplung. Mikor kuplungolva lesz mindenképp szabályoztasd fel a lendkereket.

Link to comment
Megosztás:

A hátsó ablak -spriccelőből nem jön nyál:) Merre keressem a hibát? Már hallottam róla, hogy valahol bal felül a hátsó rész felé szokott gond lenni.

Valószínű megy az, csak be a tetőkárpit alá, illetve le a bal oszlopon.

Ha felnyitod az ajtót, látsz baloldalon egy átvezető gumiharangot, azt fejtsd le és a kasztni oldalon keresd a hibát, ott lesz eltörve a gumicső. Ez sajnos típushiba.

....ott van egy csatlakozó az szokott szétcsúszni.

Ha mosófolyadék csövén lévő csatlakozó/toldóra gondoltál, gyárilag nem volt, mivel egy darabban ment hátra a cső, csak később mindenki toldotta, illetve úgyis 2 évente elszáll, egyszerűbb csak a toltásnál cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légtömeg mérő okozhat alapjárat ingadozást X10XE motornál?

Tartós kihúzatás után, ha kilököm üresbe az autót, akkor jelentkezik leginkább a hiba.

Olyankor leesik 500 körülire és onnan próbálja összeszedni magát. (magától eltart neki 5-10s-ig is néha)

Amikor sikerült beállnia 750-800 körülire, utána ott stabil.

Amikor szenved, akkor gázpedálra normálisan felpörög mondjuk 1500-ig és utána normál alapjáratra beáll szinte mindig.

Lambda szonda meg volt halva, azt cserélték nemrég. (előtte is jelentkezett a hiba)

Elég drága egy légtömeg mérő, hogy csak próbára beszerezzek egyet. :-(

Bontónál érdemes nézni ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Szia

corsa b 1955 1.4-es (x14xe motorkód. 66Kw/90 nyulas) autómba reggeli indulásnál nekiállt csattogni a hidrotőke. Később se hagyta abba a csattogást. Érdekes mert állt kb 1 órát a kocsi és a csattogás megszűnt (persze mire a szerelőmhöz értem). Sajnos egy bilincs lecsúszott a levegő beömlőnél és szűretlen levegőt kapott a motor illetve az olaj is kissé meg van égve szerintem. Tapintásra nem tűnik úgy hogy jó lenne a viszkozitást, nagyon fekete.Sport szűrőt használok és 2 hetente tisztítom tehát nem hónapokig közlekedett így a kocsi! Olajszivatyú rendben van szépen tolja az olajat a szelepfedélbe. A kérdésem az lenne a Unixnál létezik egy ilyen motortisztító adalékanyag 1800 pénzért motorolajhoz kell önteni és 10 percig járatni a motort aztán olajcsere, nézegetem neten valóban jó teszi a dolgát, de olvastam olyat is hogy nem szabad használni mert csapágyas lesz tőle a motor vagy képes eltőmíteni az olaj szivagyú szürőjét ami nem tudom ebbe a motorba raktak bele ilyen szűrőt. Olvastam olyat is hogy nem tisztit rendesen és mindehova behordja a koszt. Nekem a célom az lenne hogy a hidrotőkéket kicsit puccancsa ki :) Van valakinek valami tapasztalata ilyen téren? Olajat mindig rendesen cseréltem, ha az olajbeöntőn benézek nincs lerakodótt olajsár a motorba, kicsit kopott is szerintem mivel 200e km után meglepődnék nem lenne :)

Link to comment
Megosztás:

Valószínű megy az, csak be a tetőkárpit alá, illetve le a bal oszlopon.

Ha felnyitod az ajtót, látsz baloldalon egy átvezető gumiharangot, azt fejtsd le és a kasztni oldalon keresd a hibát, ott lesz eltörve a gumicső. Ez sajnos típushiba.

Ha mosófolyadék csövén lévő csatlakozó/toldóra gondoltál, gyárilag nem volt, mivel egy darabban ment hátra a cső, csak később mindenki toldotta, illetve úgyis 2 évente elszáll, egyszerűbb csak a toltásnál cserélni.

Az a helyzet, hogy az elmúlt hetekben fényeztem újra a kis corsat, így a tető kárpit is némileg megbontásra került a hátsó részén. Eddig sem, de lebontva sem tapasztaltam, hogy a tetőkárpitra folyna. Megtörve nem volt a cső, így aztán össze raktam, de most sem jön belőle semmi sajnos.

Más: mivel az ajtókilincsek elég mattok voltak, úgy voltam vele nem szedem ki csak leragasztom a fényezéshez, de most úgy döntöttem kiszedem. Akkor is nézegettem már, de nem akartam még jó sok órát eltölteni a kiszedésével, viszont nemsokára még is kioperálnám és kapna egy szép matt fekete színt. Kérdésem, hogy mik a lépései, mert az ablak mintha kicsit útban lenne a kiszedéshez?

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet, hogy az elmúlt hetekben fényeztem újra a kis corsat, így a tető kárpit is némileg megbontásra került a hátsó részén. Eddig sem, de lebontva sem tapasztaltam, hogy a tetőkárpitra folyna. Megtörve nem volt a cső, így aztán össze raktam, de most sem jön belőle semmi sajnos.

Más: mivel az ajtókilincsek elég mattok voltak, úgy voltam vele nem szedem ki csak leragasztom a fényezéshez, de most úgy döntöttem kiszedem. Akkor is nézegettem már, de nem akartam még jó sok órát eltölteni a kiszedésével, viszont nemsokára még is kioperálnám és kapna egy szép matt fekete színt. Kérdésem, hogy mik a lépései, mert az ablak mintha kicsit útban lenne a kiszedéshez?

Felhúzott ablaknál hozzáférhető, hal jól emlékszem még az ablak megvezető függőleges sín alsó csavarját kell kivenni és félrenyomni a sínt.

Utána hozzáférhető.

Leoldod róla a rudazatot ami a záré, le kell róla pattintani a műanyag rögzítőt ezután ki lehet húzni.

Aztán van két tőcsavar anyákkal a végén, talán 10-es így saccra.

Utána már kiesik a helyéről kb.

Link to comment
Megosztás:

Szia

corsa b 1955 1.4-es (x14xe motorkód. 66Kw/90 nyulas) autómba reggeli indulásnál nekiállt csattogni a hidrotőke. Később se hagyta abba a csattogást. Érdekes mert állt kb 1 órát a kocsi és a csattogás megszűnt (persze mire a szerelőmhöz értem). Sajnos egy bilincs lecsúszott a levegő beömlőnél és szűretlen levegőt kapott a motor illetve az olaj is kissé meg van égve szerintem. Tapintásra nem tűnik úgy hogy jó lenne a viszkozitást, nagyon fekete.Sport szűrőt használok és 2 hetente tisztítom tehát nem hónapokig közlekedett így a kocsi! Olajszivatyú rendben van szépen tolja az olajat a szelepfedélbe. A kérdésem az lenne a Unixnál létezik egy ilyen motortisztító adalékanyag 1800 pénzért motorolajhoz kell önteni és 10 percig járatni a motort aztán olajcsere, nézegetem neten valóban jó teszi a dolgát, de olvastam olyat is hogy nem szabad használni mert csapágyas lesz tőle a motor vagy képes eltőmíteni az olaj szivagyú szürőjét ami nem tudom ebbe a motorba raktak bele ilyen szűrőt. Olvastam olyat is hogy nem tisztit rendesen és mindehova behordja a koszt. Nekem a célom az lenne hogy a hidrotőkéket kicsit puccancsa ki :) Van valakinek valami tapasztalata ilyen téren? Olajat mindig rendesen cseréltem, ha az olajbeöntőn benézek nincs lerakodótt olajsár a motorba, kicsit kopott is szerintem mivel 200e km után meglepődnék nem lenne :)

Tegyél bele rendes olajat, ne csoda löttyöket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tud valaki nekem segiteni 90-es evekbeli 1.4-es Corsa B Tehnikai adataival. Hajtokar hossz es fotengely csap atmero erdekelne. Neten ilyesmi infokra eddig nem akadtam. Leginkabb csak mericskelesbol vannak ilyen infok. Ha esetleg van valakinek kiszedve ezek az alkatreszek es megmerne egy tolomerovel azt megkoszonnem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ha valaki tud segíteni megköszönném 1,2 corsa b álandóan kigyuladt a hiba jelző elvittem egy ismerős opel szerelőhöz rá tette a számitó gépet ki is irta EGR szelep nem megy azt mondta csere nagy nehezen vettem egy utángyártottat beraktam és rabszódikusan szinte centire ugyan ott ahol eddig kigyuladt a hibajelző kb 12 Km megtétele után mi okozhatja ? jöhetnek a tippek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Légtömeg mérő okozhat alapjárat ingadozást X10XE motornál?

Tartós kihúzatás után, ha kilököm üresbe az autót, akkor jelentkezik leginkább a hiba.

Olyankor leesik 500 körülire és onnan próbálja összeszedni magát. (magától eltart neki 5-10s-ig is néha)

Amikor sikerült beállnia 750-800 körülire, utána ott stabil.

Amikor szenved, akkor gázpedálra normálisan felpörög mondjuk 1500-ig és utána normál alapjáratra beáll szinte mindig.

Lambda szonda meg volt halva, azt cserélték nemrég. (előtte is jelentkezett a hiba)

Elég drága egy légtömeg mérő, hogy csak próbára beszerezzek egyet. :-(

Bontónál érdemes nézni ilyet?

Akár a légtömeg is okozhatja. Inkább olyat szokott csinálni, hogy torpan tőle az autó. És olyankor a MIL lámpa is jelez. Egyébként vegyél utángyártott légtömeget. 10ezer forint körülbelül. 1évet kibír. Egy gyári bosch 60 környékén mozog. Én is ezt csinálom....legutóbb 2 évig bírta a légtömeg. összesen eddig 17ezret költöttem légtömegre de még maximum 2 évet lesz meg az autó tehát még mindig jobban jövök ki mint egy gyárival. De ki, hogy... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.