Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom lekapni az első műanyag sárvédőket a corsa-ról, mert eléggé elkezdett onnan rozsdásodni.

Köszönöm!

Ha jól értem az oldalsó dísz csíkokra/ívekre gondolsz.

Levétele nem bonyolult. Benyúlsz a kerékjárati ívhez elől ahol a lökhárító véget ér, ott találsz egy kis ajtót, kinyitod, mögötte lesz egy műanyag anya, azt kiveszed.

Ezután a kerékjárati ívet kell kivenni, körbe látsz, ha jól emlékszem 5-6 patentot, a közepét vagy kihúzod vagy benyomod, és kilazul a patent, de a pöcköket ne veszítsd el.

Aztán kiveszed az ívet.

Benyúlsz az díszléc túloldalára, és sorba lesznek műanyag anyák, azokat leveszed és szépen kijön az egész.

Az belső kerékjárati műanyagot nem kötelező kivenni lefeszíteni is le lehet annyira hogy odaférj, de első leszedésnél nem ajánlom, mert nem könnyű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is bemutatkoznék Hegedűs László vagyok új vagyok ezen az oldalon.

Van egy 1.5d corsánk 1996-os, az lenne a kérdésem ,hogy 195/50 r15 -ös kerék van rajta, nem nagy rá ez kicsit? Mert néztem hogy a gyári csak r13-as és 165/70-es.

Előre is köszönöm a választ ha valaki tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is bemutatkoznék Hegedűs László vagyok új vagyok ezen az oldalon.

Van egy 1.5d corsánk 1996-os, az lenne a kérdésem ,hogy 195/50 r15 -ös kerék van rajta, nem nagy rá ez kicsit? Mert néztem hogy a gyári csak r13-as és 165/70-es.

Előre is köszönöm a választ ha valaki tud segíteni.

Nagynak nagy, de elfér rajta, annyi hogy többet eszik, mert jóval nagyobb a tapadás.

Ha nincs vele problémád és nem ér bele a kerékjáratba akkor egyéni dolog hogy lecseréled-e, mondjuk 4 személynél már esélyes, hogy beleér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Először is bemutatkoznék Hegedűs László vagyok új vagyok ezen az oldalon.

Van egy 1.5d corsánk 1996-os, az lenne a kérdésem ,hogy 195/50 r15 -ös kerék van rajta, nem nagy rá ez kicsit? Mert néztem hogy a gyári csak r13-as és 165/70-es.

Előre is köszönöm a választ ha valaki tud segíteni.

50 lovas autón 195-ös kerék? :) Szép.

155/80 R13 bőven elég lenne arra. Szereintem lemenne még fél literrel a fogyasztás :)

Link to comment
Megosztás:

99' 00' modellekben volt csak elektromos szervó, majdnem azt mondanám ritkaság számban megy. Viszont sokkal egyszerűbb beszerelni és nem kell utána vele foglalkozni.

Csak azért kérdem mert nekem olajos van de nem a leg jobb kicsit enged a kormánymű a csövek is őregek meg fogja a kocsit mint az állat gondoltam veszek egy elekromost bele azt vissza rakom a régi kormányművet csak azt nem tudom,hogy a kábelezése hogy alakul kap 12 voltot azt jóidő vagy azért ennél bonyolultabb generátor birja e stb.?

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdem mert nekem olajos van de nem a leg jobb kicsit enged a kormánymű a csövek is őregek meg fogja a kocsit mint az állat gondoltam veszek egy elekromost bele azt vissza rakom a régi kormányművet csak azt nem tudom,hogy a kábelezése hogy alakul kap 12 voltot azt jóidő vagy azért ennél bonyolultabb generátor birja e stb.?

Szerintem megbízhatóbb a hidraulikus szervokormány, igazából csak tömítetlenségi probléma lehet vele. Viszont nagy hátránya, hogy folyamatosan fogja a motort.

Az elektromos szervonál sem a semmiből van a plusz energia, ami forgatja a kormányt, az meg a generátoron keresztül fogja le a kocsit (esélyes, hogy nagyobb generátor kell hozzá). Bár gondolom a sebességgel arányosan csökkenti a rásegítést, így egy kicsi motorhoz előnyösebb.

Nulláról beszerelni egyszerűbb, viszont ha már nálad ki van építve minden a hidraulikushoz, akkor csak a kormányművet kellene felújítani.

Link to comment
Megosztás:

Sajna egy kormánymű felujitás sem olcsó a csövek sem a legjobbak már, a motort meg ugy is ki kell venni ha vissza a régi kormánymű akkor azért ha fel kell ujítani akkor azért. csak nem tudom hogy mi az elekro szervo müködési mehanizmusa ha sebesség függő mi alapján szabályoz? ecu beleszol cserélni kell? vagy csak áram neki?

generátor mekkora?

Link to comment
Megosztás:

Sajna egy kormánymű felujitás sem olcsó a csövek sem a legjobbak már, a motort meg ugy is ki kell venni ha vissza a régi kormánymű akkor azért ha fel kell ujítani akkor azért. csak nem tudom hogy mi az elekro szervo müködési mehanizmusa ha sebesség függő mi alapján szabályoz? ecu beleszol cserélni kell? vagy csak áram neki?

generátor mekkora?

ECU-tól kell neki sebességjel, arról én sem tudok semmi információt, hogy sebességfüggően állítaná-e a rásegítést, ha igen akkor 40 felett valószínű kikapcsol.

Generátorból természetesen erősebb kell, ha nem klímás a géped akkor 55A-os generátorod van viszont 70A-es kell bele.

A nagyobb generátorokon viszont hosszbordás szíj van, de csereszabatos a régivel, tehát csak az anyát kell levenni és rátenni a régit.

Link to comment
Megosztás:

ECU-tól kell neki sebességjel, arról én sem tudok semmi információt, hogy sebességfüggően állítaná-e a rásegítést, ha igen akkor 40 felett valószínű kikapcsol.

Generátorból természetesen erősebb kell, ha nem klímás a géped akkor 55A-os generátorod van viszont 70A-es kell bele.

A nagyobb generátorokon viszont hosszbordás szíj van, de csereszabatos a régivel, tehát csak az anyát kell levenni és rátenni a régit.

x14xe klimás hosszbordás a szíj

Link to comment
Megosztás:

felmerült még egy kérdés a hidraulikus szervonál hogy van a nyomás szabályozás, állandò? nekem nincs rajta semmi szabályzò szelep ami elekronikusan szabályozná a nyomást

Nincs semmi elektronika a hidraulikus szerokormányban. A kormánymű agya lényegében két egymáson elcsúszó tárcsa, amin furatok vannak. Ezzel a két tárcsával van megszakítva a kormányrúd, mintegy tengelykapcsoló. A két tárcsa egymáshoz képesti elmozdulását egy erős rugó igyekszik megakadályozni. Mikor elfordítod a kormányt, a két tárcsa elfordul egymáson, ezzel a megfelelő irányba olajat enged a munkahengerbe, amely ugyanabba az irányba fordítani kezdi a kerekeket, amerre kormányt forgattad. Mikor a koránykereket elengedted, akkor a két tárcsa egymáson alaphelyzetbe kerül, megszűnik a hidraulika munkavégzése. Ilyenkor a szivattyú csak üresjáratban kavarja az olajat. Nagy vonalakban így működik a hidraulikus szervokormány.

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi elektronika a hidraulikus szerokormányban. A kormánymű agya lényegében két egymáson elcsúszó tárcsa, amin furatok vannak. Ezzel a két tárcsával van megszakítva a kormányrúd, mintegy tengelykapcsoló. A két tárcsa egymáshoz képesti elmozdulását egy erős rugó igyekszik megakadályozni. Mikor elfordítod a kormányt, a két tárcsa elfordul egymáson, ezzel a megfelelő irányba olajat enged a munkahengerbe, amely ugyanabba az irányba fordítani kezdi a kerekeket, amerre kormányt forgattad. Mikor a koránykereket elengedted, akkor a két tárcsa egymáson alaphelyzetbe kerül, megszűnik a hidraulika munkavégzése. Ilyenkor a szivattyú csak üresjáratban kavarja az olajat. Nagy vonalakban így működik a hidraulikus szervokormány.

Köszönöm a pontos választ.
Link to comment
Megosztás:

sziasztok van valakinek tapasztalata vagy esetleg infója hogy az x12xe kódú motorok menyire eszik a Castrol Magnatec

5W-40 C3 as motorolajat ?

ill. hogy menyire jó választás?

Ez most jó kérdés van olyan ami eszi van amelyik nem az 5 ős olaj elég vékony attol függ milyen kopott a motor ha jol tudom nem láncos akkor meg jobb bele a 10 es meg lehet probálni ha az van otthon.
Link to comment
Megosztás:

Udv olyan kerdesem lenne, hogy a kis corsa b-nek donthetoek-e az elso kerekei? (A kis dragamat megultettem 4cm-t elvielg jonak kene lennie, de kiderult hogy a bal eleje vmikor serult lett es az alltal a bal elso kerek bele er a dobbetetbe, ezert szeretnem megdonteni kicsit a kereket, ha lehetseges vhogyan)

Link to comment
Megosztás:

Udv olyan kerdesem lenne, hogy a kis corsa b-nek donthetoek-e az elso kerekei? (A kis dragamat megultettem 4cm-t elvielg jonak kene lennie, de kiderult hogy a bal eleje vmikor serult lett es az alltal a bal elso kerek bele er a dobbetetbe, ezert szeretnem megdonteni kicsit a kereket, ha lehetseges vhogyan)

max, ha beletoldasz vagy kivágsz (attól függ merre akarod dönteni) flex+co segítségével a lengőkarból (vagy talpasból) és a kormányösszekötőből. De ez kókány.

Link to comment
Megosztás:

max, ha beletoldasz vagy kivágsz (attól függ merre akarod dönteni) flex+co segítségével a lengőkarból (vagy talpasból) és a kormányösszekötőből. De ez kókány.

puff olyant nem csinálunk :)

csak azért nem értem mert elmentem visszahuzatni a helyére a kereket és akkor már allig-allig néha ért hozzá, aztán elvittem futómű beállításra és azóta tök durván bele ér :S:s ebből gondoltam hogy csak meglehet vmennyire dönteni ha elötte- utánna ilyen különbségek jöttek elő:S

nah mind1, vagy felni és gumi csere lesz vagy franc tudja még mi:S azt sem tom egyenlőre kihez tudnék menni a környéken hogy rakja helyre, mert még abban sem vok biztos hogy melyik részén kell modosítani:s

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.