Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Kesz lett a tutum! Szepen uldogel viszont huzosabb kanyarban bele er elol picit:( attol tartok negy szemelyel...

Az en felnin et38-as

Megoldasnak vmi tipp? Nem szivessen adnam el sem a felnit sem a gumit... viszont ha szelesebb sarvedo vagy vmi akkor az jo lenne...

Az ültetés után futóművesnél voltál műszeres beállításon?

  • Like 1
Elküldve

Kedves Mindenki,

két problémám lenne,amit már megpróbáltam/tunk orvosolni de nem sikerült.
Kezdeném a kevésbé problémással.

1)
Nem mért jó a sebességmutatóm. Kicseréltem az órát egy fordulatszám mérősre.
Szerencsére ez a része gond nélkül működik is, viszont a sebességmutatóm továbbra is ugrál (vagy nem mér).
Mi lehet a gond szerintetek? Sebesség jeladó? Hol található ez pontosan?
Illetve ő lenne az?:
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=FEB+29606

2)

második kicsit idegesítőbb probléma. Csöpög az olaj a váltóm és a motor közötti résznél.
Ennek orvoslásaként főtengely szimering hibára gondoltunk. levettük a deknit,
nem láttunk olajfolyást a szimering környékéről, de ennek ellenére lehúztunk a váltót és megtörtént a csere.
Továbbá kicseréltük az alsó olajteknő és a szelepdekni tömítést is, valamint a olajszűrű tartó csonkot is levettük
és ott is cseréltünk tömítést.
Olajcsöpögés továbbra is megmaradt. Mi lehet még a gond?
Valaki tapasztalt már hasonlót?

(Motorkód: x10xe)

Köszi a segítséget előre is!

Üdv.

Elküldve

:hiya:

Nos, kollégák, üdv az óhazából. Megjárattam a kicsi kocsit az elmúlt két hétben Finnország->Portugália->Magyarország viszonylatban. :rolleyes:

8324_Riano_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 8604_Julierpass_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nagyjából kilenc vezetési (és öt pihenő)nap után az egyenleg 8042 km, 461 liter 95-ös benzin 5,7-es átlaggal sok hegy és sok völgy után.

Mindössze a vízpupmát kellett kicserélnem út közben, összességében véve igen elégedett vagyok a jószággal.

:whistle:

Elküldve

Meg nem de talan szerdan eljutok oda is, szerinted az meg oldja a bajat neki?

Van uj hiba jelensegem :(

Amikor gazt adok, vmi csattog a motorbol :(

Szerintem szelep problemas...otlet esetleg? (Tudom igy lathatatlanban nehez kerdes)

Ha hidrotokes a tutu menyibe kerulhet felujitani vagy cserelni?

Elküldve

Valaki tudja, hogy az elektromos jeladós km óránál, a jeladó milyen elven veszi a sebesség jelet?

Azt már látom,hogy a váltó hátsó részén van a helye.

Üdv.

Zs.

Elküldve

Valaki tudja, hogy az elektromos jeladós km óránál, a jeladó milyen elven veszi a sebesség jelet?

Azt már látom,hogy a váltó hátsó részén van a helye.

Üdv.

Zs.

Ha minden igaz induktív alapon, mint a főtengely jeladó.

Elküldve

Ha minden igaz induktív alapon, mint a főtengely jeladó.

Én is ilyesmire gondolok, mert ugye még mindig ugrál a mutatóm. Így a jeladóra gondolok ,mint lehetséges hibaforrás.

Ahogy néztem, ez a féltengelyről veheti le az értéket.

Elküldve

Én is ilyesmire gondolok, mert ugye még mindig ugrál a mutatóm. Így a jeladóra gondolok ,mint lehetséges hibaforrás.

Ahogy néztem, ez a féltengelyről veheti le az értéket.

Ugyan ott van, mint a spirálos óra esetében, a váltó tetején a hátsó részen.

Úgy tudom a belső rész sem különbözik, tehát csereszabatos a spirálos és az elektromos is, csak akkor jeladó kell a spirál helyett.

Kölcsönbe nem tudsz valakitől jeladót kérni?

  • Like 1
Elküldve

Ugyan ott van, mint a spirálos óra esetében, a váltó tetején a hátsó részen.

Úgy tudom a belső rész sem különbözik, tehát csereszabatos a spirálos és az elektromos is, csak akkor jeladó kell a spirál helyett.

Kölcsönbe nem tudsz valakitől jeladót kérni?

sajnos nem tudok kölcsönbe, az órát már kicseréltem egy fordulatszám mérősre.

Az a része működik is, de a sebességmutatóm még mindig ugrál.

Van, hogy álló helyzetbe felugrik 40 -re majd vissza. :icon1:

Így már csak a jeladóra tudok gondolni.

Elküldve

sajnos nem tudok kölcsönbe, az órát már kicseréltem egy fordulatszám mérősre.

Az a része működik is, de a sebességmutatóm még mindig ugrál.

Van, hogy álló helyzetbe felugrik 40 -re majd vissza. :icon1:

Így már csak a jeladóra tudok gondolni.

Nem biztos, teszt erejéig tedd vissza a régi órát, aztán kiderül, ha ott nem ugrál akkor az óra elektronikája halott, viszont a kettő passzol szerencsére.

Csak a számlapot kell levenned és finoman áttenni a belét az fszámmérősbe.

Elküldve

Nem biztos, teszt erejéig tedd vissza a régi órát, aztán kiderül, ha ott nem ugrál akkor az óra elektronikája halott, viszont a kettő passzol szerencsére.

Csak a számlapot kell levenned és finoman áttenni a belét az fszámmérősbe.

Na most elvesztettem a fonalat, vagy csak nem értettük meg egymást? :huh:

Vettem egy fszámmérős egységet, az egészet cseréltem és a sebbeségmérő mutatója az "új" egységgel is ugyan azt a hibát produkálja.

Az előző autóba,amibe ez az óra volt, ott gond nélkül mért.

Ezért gondolok már a jeladóra.

Néztem olyan 12 eFT körül van, a FEBI jeladó.

Elküldve

Na most elvesztettem a fonalat, vagy csak nem értettük meg egymást? :huh:

Vettem egy fszámmérős egységet, az egészet cseréltem és a sebbeségmérő mutatója az "új" egységgel is ugyan azt a hibát produkálja.

Az előző autóba,amibe ez az óra volt, ott gond nélkül mért.

Ezért gondolok már a jeladóra.

Néztem olyan 12 eFT körül van, a FEBI jeladó.

Ja, hogy ez a hiba már fennállt, bocs elkerülte a figyelmemet ez a rész.

Akkor jeladó egyértelműen igen.

Elküldve

Ugyan ott van, mint a spirálos óra esetében, a váltó tetején a hátsó részen.

Úgy tudom a belső rész sem különbözik, tehát csereszabatos a spirálos és az elektromos is, csak akkor jeladó kell a spirál helyett.

Kölcsönbe nem tudsz valakitől jeladót kérni?

Akkor most a "W" jelzésű spirálós jeladó azonos a "K"-s jelzésű óra jeladójával.

Ott nem egy fogaskerék kapcsolat elvén forgatja a spirált ,majd úgy kapja a jelet az óra?

Csak azért mert ezzel egy két bontóban sem voltak képben, akit felhívtam, hogy most melyik lenne a jó bele.

:icon1:

Elküldve

Akkor most a "W" jelzésű spirálós jeladó azonos a "K"-s jelzésű óra jeladójával.

Ott nem egy fogaskerék kapcsolat elvén forgatja a spirált ,majd úgy kapja a jelet az óra?

Csak azért mert ezzel egy két bontóban sem voltak képben, akit felhívtam, hogy most melyik lenne a jó bele.

:icon1:

Úgy tudom csere-kompatibilis, bár személy szerint sosem próbáltam ki. A lényeg, hogy spirál esetén van egy négyzetes foglalat ahová beül a spirál vége, elektromos esetében ott a jeladó.

Elküldve

Sziasztok.

1 hónapja vettem egy Opel corsa b 1.2i 16v x12xe motorkódú autót 300 km után alap járaton hideg motornál kopogó hangot ad majd ha el kezd üzemi hőmérsékletre melegedni a kopogó hang meg szűnik , az üzemanyag szint jelző furcsa módon gyorsulásnál le megy majd lassulásnál fel megy, ill. néztem alkatrészeket az autóhoz pl. kormány összekötő gömb csuklót a sok fajta közül melyiket kellene meg rendelnem mivel az alváz szám 10 edik jele x . tudnátok segiteni ?

Elküldve

Sziasztok.

1 hónapja vettem egy Opel corsa b 1.2i 16v x12xe motorkódú autót 300 km után alap járaton hideg motornál kopogó hangot ad majd ha el kezd üzemi hőmérsékletre melegedni a kopogó hang meg szűnik , az üzemanyag szint jelző furcsa módon gyorsulásnál le megy majd lassulásnál fel megy, ill. néztem alkatrészeket az autóhoz pl. kormány összekötő gömb csuklót a sok fajta közül melyiket kellene meg rendelnem mivel az alváz szám 10 edik jele x . tudnátok segiteni ?

A kopogó hang nagy valószínűséggel a hidrotőkéktől lehet, lehetséges, hogy cserések lesznek. Az üzemanyagszint jelző opeléknál, legalábbis a régebbieknél általában ilyet produkál. Nálam a corsa inkább, a vectrám kevésbé látványosan produkálja. Kormánygömbfejből lemförder az tuti cucc, de az olcsóbb delphi, seag is bőven megteszi. Általában egy fajta van típuson belül. M12X1,5 a menete.

  • Like 1
Elküldve

sziasztok

azokhoz szólna a kérdésem, akiknek a b-s corsába volt beépítve fedélzeti computer (f astrából).

nincs-e vmelyikőtőknek megmaradva elfekvőben vhol a computer "háza"?? (ugye ezeket egyénileg meg kellett kissé faragni, mert pont a computerre valót nem lehetett kapni)

én a napokban kiszedtem a computerem és az én "házam" nem volt sajnos a legszebben kivágva ezért ha vkineke lenne olyan, ami szépen meg volt csinálva de már nincs szüksége rá azt szívesen megvásárolnám tőle!! DD

köszi

Elküldve

sziasztok

azokhoz szólna a kérdésem, akiknek a b-s corsába volt beépítve fedélzeti computer (f astrából).

nincs-e vmelyikőtőknek megmaradva elfekvőben vhol a computer "háza"?? (ugye ezeket egyénileg meg kellett kissé faragni, mert pont a computerre valót nem lehetett kapni)

én a napokban kiszedtem a computerem és az én "házam" nem volt sajnos a legszebben kivágva ezért ha vkineke lenne olyan, ami szépen meg volt csinálva de már nincs szüksége rá azt szívesen megvásárolnám tőle!! DD

köszi

Miért nem veszel egy sima házat és faragod meg? Nem bonyolult, akkor legalább olyan lesz amilyet szeretnél.

Átkötött computert tudok csak amúgy...

Elküldve

Miért nem veszel egy sima házat és faragod meg? Nem bonyolult, akkor legalább olyan lesz amilyet szeretnél.

Átkötött computert tudok csak amúgy...

Vettem és meg is faragtam de "megcsúsztam" kissé az egyik oldalon és ott nem a legszebb lett így. :))

Amúgy mindenhol jó lett csak a jobb oldalon lett nagyobb a hézag sajnos de így alakult viszont nem akarom ismét elcseszni inkább megvenném készen4 :))

Elküldve

Vettem és meg is faragtam de "megcsúsztam" kissé az egyik oldalon és ott nem a legszebb lett így. :))

Amúgy mindenhol jó lett csak a jobb oldalon lett nagyobb a hézag sajnos de így alakult viszont nem akarom ismét elcseszni inkább megvenném készen4 :))

Ja értem, az más...

Elküldve

Vettem és meg is faragtam de "megcsúsztam" kissé az egyik oldalon és ott nem a legszebb lett így. :))

Amúgy mindenhol jó lett csak a jobb oldalon lett nagyobb a hézag sajnos de így alakult viszont nem akarom ismét elcseszni inkább megvenném készen4 :))

Csergőben vegyél carphone küppelt!

Elküldve

A kopogó hang nagy valószínűséggel a hidrotőkéktől lehet, lehetséges, hogy cserések lesznek. Az üzemanyagszint jelző opeléknál, legalábbis a régebbieknél általában ilyet produkál. Nálam a corsa inkább, a vectrám kevésbé látványosan produkálja. Kormánygömbfejből lemförder az tuti cucc, de az olcsóbb delphi, seag is bőven megteszi. Általában egy fajta van típuson belül. M12X1,5 a menete.

Kössz a gyors választ, ezek szerint az üzemanyag szint jelzővel meg kell barátkoznom , A hidrotöke állapotához viszont le kell szerelnem a szelep fedelet ahogy néztem gumi tömítése van le lehet venni úgy " óvatosan" hogy ne kelljen újat venni vagy ha hozzá álok egyáltalán megnézni , legyen ott az új tömítés?

Elküldve

Valaki meg tudná mondani, mi a helyes bekötése a hátsó lámpáknak? Arra gondolok, hogy, melyik színű kábel, melyik lámpához kellene menjen. Úgy tűnik, hogy az index problémám a rossz bekötésből adódik. Amikor jobbra indexelek azzal nincs gond, de ha mondjuk közben lenyomom a fékpedált, akkor az index nem működik tovább, a műszerfalon pedig csak simán világít a visszajelzője. Hasonlót produkál hátramenetbe is. Valami ötlet esetleg?

Elküldve

Helló mindenki

Azt esetleg tudja valaki, hogy hidegindításnál miért van benzin szag az autó körül addig amíg be nem melegszik?

x14xe a kicsike, még egy kérdés nem tudja valaki honnan lehet szerezni klímakapcsolót? Bementem az opelbe mondom egy mikro kapcsoló nem lehet nagy összeg, hát

de csak fűtésboxal együtt van 69+áfáért. :(

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.