Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Akkor kuka mert a szabadon hagyott csövön jött ki a szén olyan apró volt mint a mák Kb. Kár nem szét szedhető a tartály mert jo megoldás lenne az is ha ki lehetne cserélni a szént benne.

nézd át a csövet is ami megy a szelepre mert hajlamos felszívni a kis széndarabokat még a szelep is eldugult nekem szét kellet szednem mert nem működött a széntől.

bontóban nézd meg olyan 5 körül adják. Még nem hallottam hogy valaki kicserélte volna amúgy is darabos benne csak nem jön ki belőle.

Elküldve

sziasztok,

valaki tapasztala már a következő hibát? És ha igen mi okozhatja?

A sebességmérő muatatóm ugrál, vagy egyálatlán nem mér. Van amikor jó pár alkalommal,de ez ritka eset. A hiba kb. 1 hete jött elő.

97'-es corsa. A km órája már nem a mechanikus típusú, elektronikusan kapja a jelet.

Előre is köszi a tippeket.

Zs.

lehet hogy a sebesség jeladó csatija nem érintkezik rendesen, a váltón találod egy próbát megér

Elküldve

Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem!

'98-as XL Corsa B-m van és már elég régóta kipufogóproblémával küszködök! A gondom annyi, hogy ha alapjáraton vagyok vele, akkor állandóan ütemesen rezeg a kipufogó(gyári) ami már elég idegesítő! Minden bizonnyal hozzáütődik valamihez, a csodálatos szerelőm azt mondta, hogy típushiba és nem lehet vele mit kezdeni...(hogyne)! Szerintetek hogy lehetne ezt megoldani? Esetleg alkatrészt tudtok ajánlani? Vagy valami házi megoldás?

Köszi előre is!

Elküldve

Sokat segítene, ha leírnád, hogy hol és minek ütődik neki....

Sajnos csak annyit tudok mondani, hogy nem a dobnál rezeg és ütődik valaminek! Tudom, hogy elég tág így a fogalom... Esetleg pár problémalehetőséget nem tudnál leírni?

Elküldve

Általában a hátsó hídnál szoktak gondok lenni a kanyarban, gondolom ott ér neki vagy a hídnak vagy a karosszériának. Rá kell nézni, lehet csak fordítani kell rajt vagy a gumi felfogatóknál mókolni. Esetleg a rugók kilágyultak és lejjebb van a kasztni. Próbáld meg, ha jár a motor és kicsit ráemelsz a hátuljára (kézzel is tudsz akkorát emelni), hogy akkor is zörög-e tovább.

Elküldve

Sajnos csak annyit tudok mondani, hogy nem a dobnál rezeg és ütődik valaminek! Tudom, hogy elég tág így a fogalom... Esetleg pár problémalehetőséget nem tudnál leírni?

Nekem nagyon rezgett a leömlő a tűzkarikától is.

De míg ezt begépeltem ide,addig aknából vagy csak simán aláfeküdve is meg lehet találni a probléma forrását.

Elküldve

Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem!

'98-as XL Corsa B-m van és már elég régóta kipufogóproblémával küszködök! A gondom annyi, hogy ha alapjáraton vagyok vele, akkor állandóan ütemesen rezeg a kipufogó(gyári) ami már elég idegesítő! Minden bizonnyal hozzáütődik valamihez, a csodálatos szerelőm azt mondta, hogy típushiba és nem lehet vele mit kezdeni...(hogyne)! Szerintetek hogy lehetne ezt megoldani? Esetleg alkatrészt tudtok ajánlani? Vagy valami házi megoldás?

Köszi előre is!

Valóban nem könnyű úgy belőni a csöveket, hogy tartson is, ne is álljon csálén, ne is zörögjön. De nem lehetetlen vállalkozás. Persze minél régebbiek, összekorhadtak a csövek-bilincsek, annál nehezebben jön elő a megoldás, de feladni nem szabad.

Ha kell, pl. rövidebb felfogató gumigyűrűt kell felhasználni, asszem' nálam a 24+ órás izzasztós művelet után ez használt. De hát kinek mi... Van, aki leveszi a csövezetet, s háromszor megkerüli vele a tábortüzet, miközben egy sámán kíséri tamtamdobon... :rolleyes:

Elküldve

Sajnos csak annyit tudok mondani, hogy nem a dobnál rezeg és ütődik valaminek! Tudom, hogy elég tág így a fogalom... Esetleg pár problémalehetőséget nem tudnál leírni?

Mikor cseréltem a kézifék kötelet, akkor tapasztaltam, hogy a bowden, ami a bal hátsó féktől megy át a jobbhoz, elég közel megy a kipuffogóhoz, az is tud zörögni, ha laza a bbowden.

Elküldve

Mikor cseréltem a kézifék kötelet, akkor tapasztaltam, hogy a bowden, ami a bal hátsó féktől megy át a jobbhoz, elég közel megy a kipuffogóhoz, az is tud zörögni, ha laza a bbowden.

Nekem a kipuffogó összefogó bilincs vert bele a hátsó hidnál ott,ahol a kézfékbowden hozzá van erősítve.

Én rakattam fel új kipuffogót,mert már amúgy is a végét járta.

Elküldve

Helló,

Még mindig sza..kodik a sebességmérőm.Elmegyek vele 20-30 km-et minden jó, aztán vagy nem mér, vagy össze vissza.

Ilyen tüneteket produkálhat a jeladó hibája?Érdekes, hogy így már "üzemmeleg" rendszer mellett jön elő a hiba.

Illetve hol is található pontosan ez a jeledó?

Üdv.

Zs.

Elküldve

Sziasztok,

hasonló problémával küzdök mint vargazs. Menet közben egyszer csak leesik a fordulatszámmérő és a km óra is. Aztán egyszer csak ismét visszaáll és működik.

Üdv.

A.

Elküldve

Ha van egy nem fordulatszámmérős km órám és a helyébe egy fordalatszámmérőset teszek, az úgy működik egyből, vagy kell hozzá még valami +?

Továbbá, tudja valaki mi a K érték a km óráknál?

Üdv.

Zs.

Elküldve

Továbbá, tudja valaki mi a K érték a km óráknál?

Ami a számlapra van nyomtatva? Az az impulzusjeladó kódja. Ha azt akarod hogy pontos legyen a sebességmérőd, akkor olyan órát szerezz amin megegyezik ez a kód a régi órádéval.

Elküldve

Ami a számlapra van nyomtatva? Az az impulzusjeladó kódja. Ha azt akarod hogy pontos legyen a sebességmérőd, akkor olyan órát szerezz amin megegyezik ez a kód a régi órádéval.

Nekem most K=16676 os van ha veszek bele egy fordulatszámmérő K=17251-est akkor is csak ca.3 % lesza mérési eltérés.

Az már akkor is megvan ha más gumiméretet használsz.

Üdv.

Elküldve

Sziasztok!

Tanácsot kérnék asszony 1.0 Corsájával kapcsolatban. (ez a kis 3 hengeres X10XE motoros)

Az utóbbi időben néha megtorpan kigyorsításkor.

Ez főleg lámpától induláskor jelentkezik, alacsony fordulatról indulva.

Más jelenség nincs, alapjárat stabil, könnyen indul, stb.

Ezt tudja produkálni felfelé váltások közben is. (kb 2000 fordulat körül csinálja)

Van valami ötletetek, hogy mi lehet ez?

AC volt nemrég cserélve, alig fél éves. (a régi megszorult és beállt)

Gondoltam arra is, hogy ezt esetleg csinálhatja az AGR? (ebben van ilyen csoda) :(

Hol van ezen egyáltalán az AGR?

Elküldve

Sziasztok!

Tanácsot kérnék asszony 1.0 Corsájával kapcsolatban. (ez a kis 3 hengeres X10XE motoros)

Az utóbbi időben néha megtorpan kigyorsításkor.

Ez főleg lámpától induláskor jelentkezik, alacsony fordulatról indulva.

Más jelenség nincs, alapjárat stabil, könnyen indul, stb.

Ezt tudja produkálni felfelé váltások közben is. (kb 2000 fordulat körül csinálja)

Van valami ötletetek, hogy mi lehet ez?

AC volt nemrég cserélve, alig fél éves. (a régi megszorult és beállt)

Gondoltam arra is, hogy ezt esetleg csinálhatja az AGR? (ebben van ilyen csoda) :(

Hol van ezen egyáltalán az AGR?

Igen, van benne AGR (elektromos).Ha szembe állsz a motorral,a gyújtócsatlakozó kábel alatt találod az olajszűrő közelében.Nehéz szerelni,mert a vízkörbe is be van kötve.De a fent jelzett tünet akár légtömegmérő hiba is lehet.Check lámpa nincs?

Elküldve

Szevasztok. Lenne kérdésem 94es évjáratú 1,2 és 1,4 es c12nz és c14nz corzával kapcsolatosan.vezérlést keltet cserélni és beállítani rajta. Az lenne a kérdésem ha menet közben elszakad a vezérszíj, akkor okoz e kárt a motorban? mert hallottam olyat hogy valamely kocsiban is elszakadt menet közben és nem lett semmi baja. Ezek a kocsikban hogy történne, ti hogy tudjátok?

Elküldve

Nekem most K=16676 os van ha veszek bele egy fordulatszámmérő K=17251-est akkor is csak ca.3 % lesza mérési eltérés.

Az már akkor is megvan ha más gumiméretet használsz.

Üdv.

Én nem vennék rá mérget... főleg hogy vannak K=27049-es órák is, akkor azok már álló helyzetben 40km/h-t mutatnak?

Az nem egy egyszerű szám ami lineárisan változó mértékben változtatja a kijelzett sebességet (ha 16676 és 17251 között 3%-nyi eltérés van, az nem azt jelenti hogy az útjeladók is ilyen mértékben térnek el.), hanem egy kód. A legbiztosabb az lenne ha a váltóban levő útjeladót is kicserélnéd.

  • Like 1
Elküldve

Szevasztok. Lenne kérdésem 94es évjáratú 1,2 és 1,4 es c12nz és c14nz corzával kapcsolatosan.vezérlést keltet cserélni és beállítani rajta. Az lenne a kérdésem ha menet közben elszakad a vezérszíj, akkor okoz e kárt a motorban? mert hallottam olyat hogy valamely kocsiban is elszakadt menet közben és nem lett semmi baja. Ezek a kocsikban hogy történne, ti hogy tudjátok?

Nz-knél legutóbbi információm szerint nem csinál jelentős kárt, tehát nem görbülnek el a szelepszárak, nem ver bele a dugóba.

Viszont a műanyag burkolatot apró darabokra tépi, a generátort is esélyes, hogy kuka olyankor (2 esetről tudok ilyen motornál mind a kettőnél ez volt).

Időben kell cserélni, nem sajnálni rá a pénzt, amúgy sem drága rá és akkor minimális az esély rá.

  • Like 1
Elküldve

Nz-knél legutóbbi információm szerint nem csinál jelentős kárt, tehát nem görbülnek el a szelepszárak, nem ver bele a dugóba.

Viszont a műanyag burkolatot apró darabokra tépi, a generátort is esélyes, hogy kuka olyankor (2 esetről tudok ilyen motornál mind a kettőnél ez volt).

Időben kell cserélni, nem sajnálni rá a pénzt, amúgy sem drága rá és akkor minimális az esély rá.

tehát akkor 2 db nz-s motort is láttál már aminél elszakadt és nem lett a motornak baja leszámítva a műanyag elemeket? Mert mi esetünkben csak átfordult a vezérlés nem szakadt el , csak fordult másfél fordulatot. és aggódtunk hogy nem e verte szét a szelepeket. Összeraktuk de lehet 1 foggal még mindíg arrébb van mert gyenge nem pörög ki lusta lett.

Elküldve

tehát akkor 2 db nz-s motort is láttál már aminél elszakadt és nem lett a motornak baja leszámítva a műanyag elemeket? Mert mi esetünkben csak átfordult a vezérlés nem szakadt el , csak fordult másfél fordulatot. és aggódtunk hogy nem e verte szét a szelepeket. Összeraktuk de lehet 1 foggal még mindíg arrébb van mert gyenge nem pörög ki lusta lett.

Egyik szét lett szedve teljesen, mert nem tudták mi a helyzet vele, de nem volt baja, összerakáskor új vezérlést kapott teljesen, vízpumpástól mindenestől, és utána ment annyit tudok róla.

A másikat csak képeken láttam, arról is csak annyit tudok, hogy ment, de hogy mit csináltak vele az passz.

16 szelepes xe-knél már bajos ha szakad a vezérlés.

  • Like 1
Elküldve

Igen, van benne AGR (elektromos).Ha szembe állsz a motorral,a gyújtócsatlakozó kábel alatt találod az olajszűrő közelében.Nehéz szerelni,mert a vízkörbe is be van kötve.De a fent jelzett tünet akár légtömegmérő hiba is lehet.Check lámpa nincs?

Szerintem is légtömegmérő lehet koszos féktiszìtòt neki.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.