Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szüksége...

2 hetet állt a kisautóm(X12SZ), és 2 hét után nem akar beindulni... :(

Indít indít de semmi.. Megnéztem a karburátort és mintha nem lenne benne benzin, akkor után üzemanyag pumpa relé nem kattant megnéztem és tényleg rossz, csere! Na most csere után a tekercsnél a test kábel mintha elszállt volna és most sem jó, csak ha külön le testelem! Így működik és az üzemanyag pumpát is hallom, hogy megy illetve ha lehúzom a benzin csövet jön a "lé"! :) Aksit lemerítettem a sok indítózással, most rátöltöttem, de még mindig semmi.... Soha nem volt ilyesmi baja.. Nem értem.. Hibakódot olvastam ki belőle, de nem villog hibát... Esetleg valami tipp, ötlet?

Nincs benne riasztó vagy immobi? Nem az tilt le esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne riasztó vagy immobi? Nem az tilt le esetleg?

Van benne riasztó, erre én is gondoltam.. Szerintem ez lesz a ma délutáni terv, hogy kikötöm!

Még kifelejtettem, hogy a relénél a tekercsnél nincs test, és csak akkor húz, ha külön letestelem. Lehet, hogy valahol máshonnan is elszállt a test kábel és ez a hiba...:S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

olyan problémám lenne h mostanában feltűnt hogy ha eltekerem a kormányt akkor érdekes hangok jönnek az autó jobb oldala felől.

Nemrég lett cserélve kerékcsapágy és felső gömbfej is. Előtte is csinálta fitkán és mostanában is előjött a hang. Talán toronycsapágy probléma lehet?

Ha az akkor gondolom párban érdemes kicserélni, plusz van még vmi amit ilyenkor érdemes cserélni?

A csapágycsere után igaz még nem volt időm elmenni futóművet állítattni de ha teljesen balra tekerem a kormányt olyan mintha a jobb első kerék sokkal nagykbb szögben fordulna ki :-P gondolom ezt ott majd orvosolják...

Lassan esedékes lesz 4cm-es ültetőrugók beszerzése, ebben is kellene nekem tanács hogy ha cserélni akatom őket akkor kell e vmit cserélni velük együtt. Gondolok itt lengőkar,gólyaláb stb...

Előre is köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki behalt az vízhőmérséklet visszajelző órám, valaki próbálta már a fszámmérősbe beleépíteni a sima óráját?

A km órája tudom, hogy jó bele azt már csináltam, csak most mind a 2 fszámmérős be van építve addig nem veszem ki feleslegesen.

Az ntc-t ellenőriztem a régi órával jó mutat.

Link to comment
Megosztás:

:omg:

Sorry, ha hülyeséget írtam...

Riasztót kikötöttem és mostmár 29-es hibakódot ír... (Befecskendező szelep 5, feszültség túl magas) Amit nem tudok igazán hova tenni! Utolsó próbálkozásra mintha indulni akart volna és egy nagy durranás halatszot... :S

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elhoztam havertól a küszöböket és a hátsó kerékjárat javító íveket.

Klokkerholm a márka, vegyes tapasztalatokat hallottam róla eddig de majd felrakásnál kiderül :p

Ami biztos h az íveknél a műanyag sárvédő ív helye sincs kifúrva ...szóval ... :p Majd alakítunk rajta :)

Az mitől lehet h szemben állva az autóval a bal fényszórónak a külső felénél van vag 1-1,5cm távolság a fényszóró és a lökös között :p

Lehet ezt valahogy orvosolni ?

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet h szemben állva az autóval a bal fényszórónak a külső felénél van vag 1-1,5cm távolság a fényszóró és a lökös között :P

Lehet ezt valahogy orvosolni ?

Nálam a jobbnál van a sarokban egy lyuk, de akár, hogy tekertem nem lett jobb, ez bizony ilyen :)

Link to comment
Megosztás:

Sorry, ha hülyeséget írtam...

Riasztót kikötöttem és mostmár 29-es hibakódot ír... (Befecskendező szelep 5, feszültség túl magas) Amit nem tudok igazán hova tenni! Utolsó próbálkozásra mintha indulni akart volna és egy nagy durranás halatszot... :S

Nem írtál hülyeséget, sőt. Szerintem először rakd rendbe a földeléseket, és a többi ismert elektromos és nem elektromos hibát. S ha utána is megmarad a jelenség, inkább vidd el elektromos szerelőhöz, úgy tűnik, ez nem olyan, amit ötleteléssel hatékonyan meg tudnánk oldani.

Vagy igen, csak ki tudja, meddig tart. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem írtál hülyeséget, sőt. Szerintem először rakd rendbe a földeléseket, és a többi ismert elektromos és nem elektromos hibát. S ha utána is megmarad a jelenség, inkább vidd el elektromos szerelőhöz, úgy tűnik, ez nem olyan, amit ötleteléssel hatékonyan meg tudnánk oldani.

Vagy igen, csak ki tudja, meddig tart. ;)

Köszi az infot!

Sikerült beindítani és egy pár utcán menni vele! Olyan mintha túl sok benzint kapna a járgány és 1-esbe, illetve tolatásnál könnyen lefullad és utána nem indul csak egy kis pihenő után... Tippet kaptam, hogy esetleg a központi befecskendező szelepet cseréljem ki, takarítsam ki.. Hátha... Nem tudom...

Elég érdekes a relénél a test meg minden rendben van, utána néztem!

:S

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elhoztam havertól a küszöböket és a hátsó kerékjárat javító íveket.

Klokkerholm a márka, vegyes tapasztalatokat hallottam róla eddig de majd felrakásnál kiderül :P

Ami biztos h az íveknél a műanyag sárvédő ív helye sincs kifúrva ...szóval ... :P Majd alakítunk rajta :)

Az mitől lehet h szemben állva az autóval a bal fényszórónak a külső felénél van vag 1-1,5cm távolság a fényszóró és a lökös között :P

Lehet ezt valahogy orvosolni ?

Én még nem is nagyon láttam olyan B Corsát, amin rohadnak a kerékjárati ívek. Lehet, hogy van pár, de az tuti, hogy nem olyan jellemző, mint a korabeli opeleken (Astra F, Vectra A, B stb). A műanyag ívek elég jól megvédik. Inkább a küszöbök szoktak, de az elég gyakori :) Nekem sem rohadnak (93-as a kocsi)

Link to comment
Megosztás:

Nem írtál hülyeséget, sőt. Szerintem először rakd rendbe a földeléseket, és a többi ismert elektromos és nem elektromos hibát. S ha utána is megmarad a jelenség, inkább vidd el elektromos szerelőhöz, úgy tűnik, ez nem olyan, amit ötleteléssel hatékonyan meg tudnánk oldani.

Vagy igen, csak ki tudja, meddig tart. ;)

Ha már mindenáron a hivatalos utat akarod bejárni, akkor egy új motorral mennyivel lesz könnyebb dolgod, mintha a régit papíroznád le? Szerintem semennyivel. Megveszed a mocit pénz, berakatod pénz, kicserélteted rajta a kopó alkatrészeket, lepapíroztatod, ez mind mind rengeteg pénz. És még ott a kockázat is, hogy egy ránézésre jó, de valójában hulladék széthajtott motort fogsz ki. A lelapírozásnál pedig ugyanúgy meg fogják kérdezni, hogy honnan van, ki szerelte be, és lehet, hogy a motorkód egyezni fog, de a motorszám biztos, hogy nem. Ha meg le van törölve vagy le van korrodálódva az új motorról a motorszám és a kód, akkor meg ugyanott vagy, mintha a jelenlegi motorodon nem látszódnának a feliratok...

Link to comment
Megosztás:

Én még nem is nagyon láttam olyan B Corsát, amin rohadnak a kerékjárati ívek. Lehet, hogy van pár, de az tuti, hogy nem olyan jellemző, mint a korabeli opeleken (Astra F, Vectra A, B stb). A műanyag ívek elég jól megvédik. Inkább a küszöbök szoktak, de az elég gyakori :) Nekem sem rohadnak (93-as a kocsi)

Tényleg nem jellemző, de sajnos előfordul. 5ajtósom van és a bal hátsó sajnos elég gyatra :p

Küszöbök is már a garázsban vannak, már csak neki kellene esni és megcsinálni, csak most meg idő nincs rá :)

Ez a "rohadás" is érdekes dolog, azt hiszi az ember hogy ááá sehol semmi, max egy kicsi, utána toldozgatja foldozgatja és észreveszi h szar az egész :) Ismerős járt így küszöbökkel :p

Link to comment
Megosztás:

Ha már mindenáron a hivatalos utat akarod bejárni, akkor egy új motorral mennyivel lesz könnyebb dolgod, mintha a régit papíroznád le? Szerintem semennyivel. Megveszed a mocit pénz, berakatod pénz, kicserélteted rajta a kopó alkatrészeket, lepapíroztatod, ez mind mind rengeteg pénz. És még ott a kockázat is, hogy egy ránézésre jó, de valójában hulladék széthajtott motort fogsz ki. A lelapírozásnál pedig ugyanúgy meg fogják kérdezni, hogy honnan van, ki szerelte be, és lehet, hogy a motorkód egyezni fog, de a motorszám biztos, hogy nem. Ha meg le van törölve vagy le van korrodálódva az új motorról a motorszám és a kód, akkor meg ugyanott vagy, mintha a jelenlegi motorodon nem látszódnának a feliratok...

Hasonló segítséget már kaptam, gyere el egyszer Szlovákiába, és próbáld lepapírozni a motorcserét. Elárulom, ne keress utána, 800 euro a vége. A beszerelést ingyen megoldom egy ismerősnél, csak motor kell. A vizsgákon legalábbis nálunk csak a motorkódot nézik, hogy egyezik e a papírokkal. Úgyhogy előre is köszi a hasonló tanácsokat, egy motorral most többre mennék.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem jellemző, de sajnos előfordul. 5ajtósom van és a bal hátsó sajnos elég gyatra :P

Küszöbök is már a garázsban vannak, már csak neki kellene esni és megcsinálni, csak most meg idő nincs rá :)

Ez a "rohadás" is érdekes dolog, azt hiszi az ember hogy ááá sehol semmi, max egy kicsi, utána toldozgatja foldozgatja és észreveszi h szar az egész :) Ismerős járt így küszöbökkel :P

Lehet, hogy az én küszöböm is szar, csak le van rücsizve jó vastagon. Minden esetre már két télen túlvan a kocsi nálam, azóta nem púposodott fel sehol.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot!

Sikerült beindítani és egy pár utcán menni vele! Olyan mintha túl sok benzint kapna a járgány és 1-esbe, illetve tolatásnál könnyen lefullad és utána nem indul csak egy kis pihenő után... Tippet kaptam, hogy esetleg a központi befecskendező szelepet cseréljem ki, takarítsam ki.. Hátha... Nem tudom...

Elég érdekes a relénél a test meg minden rendben van, utána néztem!

:S

Megint megállt és most egyre több hibakódot ír... :S

25,29,47,35.... :(

Fogalmam sincs mi lehet a baja...:S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy zavaró dolog ami megint elöjött (a meleg miatt gondolom) a benzinszag menet közben érezni... olvastam F astrás forumba vki irta h nála is volt és csak akkor érezte ha jobb első ablak levolt huzva. Ezt én is kiprobáltam és nálam igy eltünt a szag. Meg állítólag az aktív szénszürű tartály miatt ami a jobb első keréknél van a műanyag dobbetét mögött. Nos és megnéztem levettem és csináltam róla képet is... 3csatlakozás van rajta abból az egyiken csak egy pipa alaku gumicső van. Kérdem én az jol van-e igy mert szintén asránál láttam h mind 3cső bemegy a motor felé. Nem ettől jön nekem bezinszag a pipa miatt ?? Vki belepiszkált (pl elöző tulaj) 1.4 16V x14xe-ről van szó Vki megnézné ilyen motornál corsába h hogy van ez ? vagy kép vhonnét mert én nem találtam... Vagy tipp a bezinszagra ?

IMAG0631_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy zavaró dolog ami megint elöjött (a meleg miatt gondolom) a benzinszag menet közben érezni... olvastam F astrás forumba vki irta h nála is volt és csak akkor érezte ha jobb első ablak levolt huzva. Ezt én is kiprobáltam és nálam igy eltünt a szag. Meg állítólag az aktív szénszürű tartály miatt ami a jobb első keréknél van a műanyag dobbetét mögött. Nos és megnéztem levettem és csináltam róla képet is... 3csatlakozás van rajta abból az egyiken csak egy pipa alaku gumicső van. Kérdem én az jol van-e igy mert szintén asránál láttam h mind 3cső bemegy a motor felé. Nem ettől jön nekem bezinszag a pipa miatt ?? Vki belepiszkált (pl elöző tulaj) 1.4 16V x14xe-ről van szó Vki megnézné ilyen motornál corsába h hogy van ez ? vagy kép vhonnét mert én nem találtam... Vagy tipp a bezinszagra ?

Biztos, hogy buherálta valaki, látszik is a szigszalag a csövön, mind a 3-nak bekötve kellene lennie.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ehez motorhoz is kellene lenni vákkum szelepnek ? Arra az ufó szerű dologra gondolok. Mert az nem találtam végig követtem a csöveket de sehol. Lehet arra kellene rámenni-e annak a pipának ?

ezen elekromos a szelep a trafo felett helyezkedik el, a helyedben levenném az aktiv szürőt és fejre fordìtva megráznám ha jön belőle a szén akkor kuka elvileg meg kéne kösse a benzingőzt az lenne a dolga de ha szétesik akkor nem funkcionál sőt a széndarabokat fel szokta szivni a csőbe illetve a szelepbe.

a széntartály ugy van bekőtve hogy egy csonk a tankba egy a szivosorra egy pedig szabadon hagyva ahol lélegzik elvileg neked az a cső hiányzik amin szellőzik az csak le van vezetve a küszöbhöz hogy a kerékjáratba befröcsögő viz ne menjen bele a szűrőbe. a tankszellőzzettő szelepre rá tudsz guglizni delco remmy 199

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ezen elekromos a szelep a trafo felett helyezkedik el, a helyedben levenném az aktiv szürőt és fejre fordìtva megráznám ha jön belőle a szén akkor kuka elvileg meg kéne kösse a benzingőzt az lenne a dolga de ha szétesik akkor nem funkcionál sőt a széndarabokat fel szokta szivni a csőbe illetve a szelepbe.

a széntartály ugy van bekőtve hogy egy csonk a tankba egy a szivosorra egy pedig szabadon hagyva ahol lélegzik elvileg neked az a cső hiányzik amin szellőzik az csak le van vezetve a küszöbhöz hogy a kerékjáratba befröcsögő viz ne menjen bele a szűrőbe. a tankszellőzzettő szelepre rá tudsz guglizni delco remmy 199

Akkor kuka mert a szabadon hagyott csövön jött ki a szén olyan apró volt mint a mák Kb. Kár nem szét szedhető a tartály mert jo megoldás lenne az is ha ki lehetne cserélni a szént benne.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

valaki tapasztala már a következő hibát? És ha igen mi okozhatja?

A sebességmérő muatatóm ugrál, vagy egyálatlán nem mér. Van amikor jó pár alkalommal,de ez ritka eset. A hiba kb. 1 hete jött elő.

97'-es corsa. A km órája már nem a mechanikus típusú, elektronikusan kapja a jelet.

Előre is köszi a tippeket.

Zs.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.