Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Tehát C14SE hf,kábelköteg és ecu,vezérműtengely,szívósorról van szó.Árak nagyon változnak de csak ezek kb. 60eft-ot tesznek ki,viszont arra is gondolni illik,hogy ezek az se motorok legfiatalabbja is 20éves és egynél többször is megjárták már a hold-föld távolságot valszeg. Tehát felújítás nélkül én nem tennék össze a blokkal egy ilyen hengerfejet.Meg vannak még apróságok,amiket be kell szerezni pl,gumicső a légszűrőház után,vízcső is más a blokk mögött a fűtött pillangószelepház miatt...stb. Nos mire normálisan összerakják neked az alsó hangon 120 ropi. c20xe leömlő 8-10e+CNCvel talpat kell hozzá vágni kipuff sortömítés mintájára+alakítani kell rajta préssel,hegesztővel,flexicső a rendszerhez csatlakozni. 30ropiból az is fenn van.

Szal igazából az lenne a legjobb és legegyszerűbb,ha raknál bele egy 1.4 16V vagy 1.6 16V-t kompletten,bár az 1.6 16v durván eszi az olajat. Szarok ezek mind. :D

hát igen ez igy elég költséges meg bonyolult:s

reméltem az 50-60eft elég rá:s

1.4 16v mennyire kompatibilis az én 1.4 8v corsam jelenlegi állapotával? csak annyi hogy ki veszem és beteszem, vagy itt is akad esetleg olyan amit nem árt ha tud az ember? egyszer már cseréltünk haverral motort egy hondában, de ott azonos motorkódú motort kapott a a kocsi ott tényleg csak annyi volt , hogy kivettük meg betettük.....

Link to comment
Megosztás:

hát igen ez igy elég költséges meg bonyolult:s

reméltem az 50-60eft elég rá:s

1.4 16v mennyire kompatibilis az én 1.4 8v corsam jelenlegi állapotával? csak annyi hogy ki veszem és beteszem, vagy itt is akad esetleg olyan amit nem árt ha tud az ember? egyszer már cseréltünk haverral motort egy hondában, de ott azonos motorkódú motort kapott a a kocsi ott tényleg csak annyi volt , hogy kivettük meg betettük.....

Váltódra rámegy,meg a bakok is stimmelnek. Motorvezérlő,kábelköteg csere meg flexicsővel össze lehet rakni a kipufogórendszerrel.

Viszont ha a mostani motorod nem immo-s akkor még be kell kötni az immo karikát is,szerintem.

az 50-60eft csak a c14se-vé alakításhoz szükséges bontott alkatrészekre elég,ezt szorozhatod kettővel,mire mindent összeszedsz,tömítések,csövek,hf csavarok stb..stb.. De akkor még csak 82le-nél tartasz,90le közelébe kerülj kell rá alakítani c20xe leömlőt mondjuk....így jön ki a 150rugó kb.

Mondjuk jó állapotú 1.4-1.6 16V motor beépítésre kész állapotához is nagyjából ilyesmi árral számolhatsz.

Link to comment
Megosztás:

Leírtak szerint betanítottam az alapjárati motort, most az új ugyanazt csinálja mint a régi, tehát alapjárat általában 900-1000 között néha felpörög 1200-1600-as tartományig. Sárga lámpát dob hosszabb országút után (35-ös hibakód = alapjárati motor).

Mit kellene még átnéznem, hol lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Váltódra rámegy,meg a bakok is stimmelnek. Motorvezérlő,kábelköteg csere meg flexicsővel össze lehet rakni a kipufogórendszerrel.

Viszont ha a mostani motorod nem immo-s akkor még be kell kötni az immo karikát is,szerintem.

az 50-60eft csak a c14se-vé alakításhoz szükséges bontott alkatrészekre elég,ezt szorozhatod kettővel,mire mindent összeszedsz,tömítések,csövek,hf csavarok stb..stb.. De akkor még csak 82le-nél tartasz,90le közelébe kerülj kell rá alakítani c20xe leömlőt mondjuk....így jön ki a 150rugó kb.

Mondjuk jó állapotú 1.4-1.6 16V motor beépítésre kész állapotához is nagyjából ilyesmi árral számolhatsz.

a hondánál 40eft volt a motor mindennel együtt reméltem, hogy ehhez az olcsó autóhoz is kb hasonló árban meg van minden hozzá:s mondjuk a 82le is már sokkal jobbat nyújt mint a 60le

tehát kell egy másik motor meg egy ecu kábellel a többi azonos :P

amúgy van a corsának 90lovas motorja is az nem megy bele? amúgy az enyém immos azzal nem kell foglalkoznom:P

maga a motor meg a sallangok szerinted kijönnek 50eft körül és hozzá az új tömítés és egy két cső az megint ennyi vagy most hogyan kell érteni?

Link to comment
Megosztás:

Leírtak szerint betanítottam az alapjárati motort, most az új ugyanazt csinálja mint a régi, tehát alapjárat általában 900-1000 között néha felpörög 1200-1600-as tartományig. Sárga lámpát dob hosszabb országút után (35-ös hibakód = alapjárati motor).

Mit kellene még átnéznem, hol lehet a gond?

A gázbowdennek van egy ütközője. Alatta van egy csavar. Néha le van dugózva,de alatta torx kulccsal addig kell lazítani rajta,míg jó nem lesz.

Ha ez sem használ,akkor valahol fals levegőt kap,annak kiderítésére meg fújkálni kell mondjuk wd-40el azokat a helyeket,amelyek szóba jöhetnek.

Link to comment
Megosztás:

a hondánál 40eft volt a motor mindennel együtt reméltem, hogy ehhez az olcsó autóhoz is kb hasonló árban meg van minden hozzá:s mondjuk a 82le is már sokkal jobbat nyújt mint a 60le

tehát kell egy másik motor meg egy ecu kábellel a többi azonos :P

amúgy van a corsának 90lovas motorja is az nem megy bele? amúgy az enyém immos azzal nem kell foglalkoznom:P

maga a motor meg a sallangok szerinted kijönnek 50eft körül és hozzá az új tömítés és egy két cső az megint ennyi vagy most hogyan kell érteni?

ööö már három hsz óta 1.4 8v 82le átépítés+leömlő vagy 1.4-1.6 16V beépítéséről beszélek..mint az óhajtott 90le eléréséhez szükséges alternatívák.

Úgy kell érteni,hogy nem részletezem,nem is lehet,ilyenhez nekifogsz,boltba szaladgálsz ezért-azért aztán a végén annyi lesz amit leírtam és akkor még nem is szívtál különösen semmivel.

Ja kell még 3.8as benzinpumpa is mindenképpen,akár 8V akár 16V motor jön bele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

a hondánál 40eft volt a motor mindennel együtt reméltem, hogy ehhez az olcsó autóhoz is kb hasonló árban meg van minden hozzá:s mondjuk a 82le is már sokkal jobbat nyújt mint a 60le

tehát kell egy másik motor meg egy ecu kábellel a többi azonos :P

amúgy van a corsának 90lovas motorja is az nem megy bele? amúgy az enyém immos azzal nem kell foglalkoznom:P

maga a motor meg a sallangok szerinted kijönnek 50eft körül és hozzá az új tömítés és egy két cső az megint ennyi vagy most hogyan kell érteni?

A 82 LE meg a 90 LE között nem igazán fogsz érezni egetverő különbséget. Szóval én mindenképpen az NZ-->SE átalakítást javaslom, nem utolsósorban marad a motorszámod is, így nem kell a motorcsere papírozásával bajlódni, és műszakin seem kell ügyeskedni,

Árakról meg felesleges kérdezősködnöd itt, mert azt a bontósok szabják meg. Van ahol 20 ezer egy SE hengerfej, míg máshol elkérnek érte 30-at is.

A HF felújítás költségei is változóak műhelytől függően. Aztán hogy szerelővel rakatod össze vagy magad, szintén nem mindegy a "költségvetés" szempontjából.

Amúgy ilyen átalakításokat nemigen szeretik a szerelők, mert elég sok szívás van velük. Ezt a legjobb otthon, házilag megcsinálni.

Nagyjából megvan a lista, kezdj el érdeklődni bontókban, hogy mit mennyiért adnak oda. A cserélendő kopó/fogyó alkatrészekről pedig autós üzletben lehet érdeklődni. Mindenképpen oda fogsz jutni a végén, hogy ezt gazdaságosan nem éri meg megcsinálni, hacsak nem tudod a anyagokat beszerezni áron alul.

Link to comment
Megosztás:

Arra is figyelni kell c14se és x14xe-nél,hogy rövid váltóval legyen összerakva (C3.94-3.72 legyen ráírva a bal keréknél a váltó oldalán) ,mert hosszúval nagyon lomha lesz. Volt x14xe-m hosszú váltóval,városban harmadiknál feljebb nem kellett kapcsolni,mert negyedikben 60környékén 2000-et forgott,onnan egyrészt nem gyorsult,másrészt rángatott. Agyon volt verve azzal a váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Arra is figyelni kell c14se és x14xe-nél,hogy rövid váltóval legyen összerakva (C3.94-3.72 legyen ráírva a bal keréknél a váltó oldalán) ,mert hosszúval nagyon lomha lesz. Volt x14xe-m hosszú váltóval,városban harmadiknál feljebb nem kellett kapcsolni,mert negyedikben 60környékén 2000-et forgott,onnan egyrészt nem gyorsult,másrészt rángatott. Agyon volt verve azzal a váltóval.

akkor nekem rövid váltóm van az x14xe-emen mert 5-be 2000ford-on megy 60-at. 4-be nekem 2000ford-on 50-et megy.

Link to comment
Megosztás:

akkor nekem rövid váltóm van az x14xe-emen mert 5-be 2000ford-on megy 60-at. 4-be nekem 2000ford-on 50-et megy.

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html itt le van írva hol található pontosan a váltó száma.

muter x14xe-je hajlamos rángatózni negyedikben ötvennel,különösen klímával.pedig az is rövidváltós. óra szerint 60nel szeret menni négyben.

Link to comment
Megosztás:

Arra is figyelni kell c14se és x14xe-nél,hogy rövid váltóval legyen összerakva (C3.94-3.72 legyen ráírva a bal keréknél a váltó oldalán) ,mert hosszúval nagyon lomha lesz. Volt x14xe-m hosszú váltóval,városban harmadiknál feljebb nem kellett kapcsolni,mert negyedikben 60környékén 2000-et forgott,onnan egyrészt nem gyorsult,másrészt rángatott. Agyon volt verve azzal a váltóval.

Az NZ szerintem nem nyomatékosabb egyik fordulatszám tartományban sem, szóval ha az elbírja a hosszú váltót, akkor az SE is el fogja. Legalább nem ordít 4000nél a motor 120-as tempónál.

Link to comment
Megosztás:

Az NZ szerintem nem nyomatékosabb egyik fordulatszám tartományban sem, szóval ha az elbírja a hosszú váltót, akkor az SE is el fogja. Legalább nem ordít 4000nél a motor 120-as tempónál.

Nem mondtam,hogy nem bírja el,de tövignyomoméssemmi életérzés lesz hosszú váltóval.Vagy megszokod,hogy 60nál is visszavágod kettőbe,hogy meginduljon. Nem való hozzájuk szvsz.Gyárilag elég ritka egyébként,sőt a hosszúváltós x14xe-mre lehet utólag került w-s váltó,mert opel-infos szerint nem is szerelték vele. Dinamikában inkább hasonlított egy c14nz-re.pedig a motorja teljesen jó volt,cserélgettem is rajta ecu-t,vezérlést,gyertyákat,hőfok jeladót,dis-kockát,kompresszió is tökéletes volt,egyszerűen szar volt hosszú váltóval és pont.

Ezzel a nyomatékgörbével viszont nincs bajom a w394-el. max 146Nm,viszont 2700-tól majdnem 5000ig megvan 140Nm. korrigálva 97.4LE-t tudott pad szerint,de szerintem lefelé csal kicsit ez a pad,mert régi leömlővel még 5750nél volt a teljesítménycsúcs,jobb leömlővel lefelé nem jön az.

1197176635001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A gázbowdennek van egy ütközője. Alatta van egy csavar. Néha le van dugózva,de alatta torx kulccsal addig kell lazítani rajta,míg jó nem lesz.

Ha ez sem használ,akkor valahol fals levegőt kap,annak kiderítésére meg fújkálni kell mondjuk wd-40el azokat a helyeket,amelyek szóba jöhetnek.

Gázbowden nem volt birizgálva? Van holtjátéka? Ha túl feszesen van visszarakva (nincs holtjátéka), akkor nem zár a pillangószelep, és ez megzavarja a technikát.

Link to comment
Megosztás:

Nem mondtam,hogy nem bírja el,de tövignyomoméssemmi életérzés lesz hosszú váltóval.Vagy megszokod,hogy 60nál is visszavágod kettőbe,hogy meginduljon. Nem való hozzájuk szvsz.Gyárilag elég ritka egyébként,sőt a hosszúváltós x14xe-mre lehet utólag került w-s váltó,mert opel-infos szerint nem is szerelték vele. Dinamikában inkább hasonlított egy c14nz-re.pedig a motorja teljesen jó volt,cserélgettem is rajta ecu-t,vezérlést,gyertyákat,hőfok jeladót,dis-kockát,kompresszió is tökéletes volt,egyszerűen szar volt hosszú váltóval

A 14NZ után bőven jó lesz az neki :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdéseimre a válasz megvan, félig.

elől a csatiknál

Barna: TEST

Sárgabarna és sárga szál, ami bejön a beltérbe a lábhoz a csatiba, de FEL már nem jön. Onnan kell levennem. Idáig tiszta.

Akkor jön a kapcsoló amin vannak lábak(4db): 3, 4, 6, 7

Annyit tudok, h a:

3-as az barnaszál-->az test lesz akkor 99%

4-es az Szürkezöld--> Na ez mi? (gyújtás lehet?)--->Ezt nem tudom...

6-os az sárgaszál--> Ez akkor a motortól jövő sárga ez tiszta.

7-es szál, aminek a színét nem tudom, de kizárásos alapon a motortól jövő sárgabarna lehet.

Viszont a kapcsoló az Astrából, vagy Calibrából van és a szálak rajta maradtak a csatin amiket tudok és fentebb leírtam, h rajta van, szal ezek szín azonosak lehetnek? Pl.. a szürkezöld miatt kérdezem, mert arról fogalmam sincs mi lehet, csak gondolom, h az gyújtás lehet, mert a motor, meg a kapcsoló sehonnan nem kap eddig +... csak erről kaphat.

Thx előre is!

Somebody azóta?

Link to comment
Megosztás:

hali corsa-sok, egy kérdés. X12XE motornál reggelente hideginditásnál mennyire pörög fel? Csak mert nekem az astrában ugyanez a motor 2000ford/min fölé és onnan esik vissza. Télen a hideg miatt még nem furcsáltam de most már igen. Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Ötajtós Corsában eltörött a hátsó szélvédőmosó csöve. Meg tudjátok mondani merre van hátravezetve a tartálytól?

Milyen csővel érdemes pótolni?

köszi

P.

Én csak azt tudom h az ajtók fölött megy és a szélvédőnél valahol lemegy a tartályhoz. De nekem se megy hátra folyadék - hátul szét jött ahol átmegy az csomi ajtóba a cső de az a baj nálam h odáig sem megy el. Valahol máshol is szét csuszhatott vagy eltörött nem tudom de szte elöl lesz gond a tartály ut. Én nem szántam rámagam h szét buritsam elöl csak a belső műanyagot vettem le h lássam merre megy a cső.Sztem sima benzin cső féle is jo kiváltani az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.