Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nos akkor én is kérdezek. Ma megnéztem a gyújtógyertyát és hát eléggé rosszat láttam :(

Kormos :( Nekiálltam megkeresni az okát. Lambda szondát méregettem ott meleg motornál mértem 0,4V elvileg annak jónak kell lennie, MAP szenzort érdemes még mérni? Levegő szűrő tiszta azonban mikor a lambdát mértem iszonyat megrázta ott a gyújtó trafó előtt valami a kezem (a trafónál a pipák körül matattam). Olajat nem eszi a kocsi, hűtővíz is okés de kormol :\ Meg azért fogyaszt is tisztességgel. Okozhat ilyen hibát rossz gyújtókábel?

töltő feszültség 14,2V elviekben jó szerintem, kábelek kimérve a motor még meleg volt így 7,4k tól 32 ig mértem tehát nem szakadtak.A kábeleken látszik h nem mai gyerek de repedést nem láttam rajta, mérés közben mozgattam a kábelt az érték álladónak tűnt. Azonban meleg motornál kisebb sebesség fokozatban előfordul hogy mikor a gázról leveszem a lábam a kocsi berángat(motorfék) ezt sem műveli mindig. Benzinnyomás van mert reggel pöccre indul a kocsi. Vajon valóban gyújtókábel lehet a gond? Milyet lenne érdemes venni lángba nézem :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem olyan reg irtam ide azzal a problemaval, hogy nem indul az auto, illetve menet kozben all meg. Eleinte meg kis gazspriccre elindult, de most mar odajutottam, hogy mar azzal se megy. Elvittem szervizbe es kiderult, hogy az ECU-val van baj. Ma en is megneztem, ratettunk egy masik ECU-t (sajnos az en motoromhoz valot nem kaptunk) es azzal elindul. Persze nem jar szepen, de lenyeg, hogy elindult. A sajatjaval csak forgatja, de semmi. Allitolag nincs szikra.

A kerdesem az lenne, hogy nincs valakinek ilyen elado ECU-ja? Product nr:16163449, model BFZN.

Elore is koszonom.

Link to comment
Megosztás:

alattomos egy hiba rendszerint nem is lehet látni ha kívülről benézel a kerékjáratba. Ha nem durva a rohadás az alvázvédő rend szerint rajta marad. Esetleg még talán lehet kerékcsapágy.(ha elmelegedett a dobfék pl.:egy szivárgó fékmunkahengerből kifolyt kevés mennyiségű olaj a fékpofára jut erre az meg feldagad és be is foghat annyit h kisüljön a kerékcsapágy zsirja, kotyoghat meg 1000 féle hangot adhat) Amúgy jó lenne valaki valami pozitív dolgot is írna a corsákról! Mert csak azt látom h nem jó, elrohadt stb. Olyan mintha ezeknek a kocsiknak 3 ellensége lenne. A sebesség, távolság és a rozsda :( Pedig nem rossz kisautó!

Hát ezt azért nem mondanám. A család Corsája 20 éves, de negyedannyira nem rohad, mint a 17 éves Vectrám.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem olyan reg irtam ide azzal a problemaval, hogy nem indul az auto, illetve menet kozben all meg. Eleinte meg kis gazspriccre elindult, de most mar odajutottam, hogy mar azzal se megy. Elvittem szervizbe es kiderult, hogy az ECU-val van baj. Ma en is megneztem, ratettunk egy masik ECU-t (sajnos az en motoromhoz valot nem kaptunk) es azzal elindul. Persze nem jar szepen, de lenyeg, hogy elindult. A sajatjaval csak forgatja, de semmi. Allitolag nincs szikra.

A kerdesem az lenne, hogy nincs valakinek ilyen elado ECU-ja? Product nr:16163449, model BFZN.

Elore is koszonom.

Nem akarok okoskodni,de rengetegszer feleslegesen vetetnek az emberrel másik ecu-t,láttam már ilyet. Embernek 80rugóért jutottak el odáig az x12sz korzáján,hogy kicserélték az ecu-t,amihez immo-t is tanítattak.Persze ugyanúgy leállt,mert a holtpont jeladó volt a hibás,mint általában ha nincs szikra.

Tényleg nagyon-nagyon ritka az ECU hiba ezekben az opelokban,leginkább csak akkor megy szét ha szakszerűtlenül hegesztenek az autón.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok okoskodni,de rengetegszer feleslegesen vetetnek az emberrel másik ecu-t,láttam már ilyet. Embernek 80rugóért jutottak el odáig az x12sz korzáján,hogy kicserélték az ecu-t,amihez immo-t is tanítattak.Persze ugyanúgy leállt,mert a holtpont jeladó volt a hibás,mint általában ha nincs szikra.

Tényleg nagyon-nagyon ritka az ECU hiba ezekben az opelokban,leginkább csak akkor megy szét ha szakszerűtlenül hegesztenek az autón.

A fotengelynel levo jeladot (gondolom arrol beszelsz) is kicsereltek, de ugyse indult. Aztan elottem szepen radugott egy masik ECU-t (igaz, kesobb kiderult, hogy az X16SZ motorra valo) es azzal indult. Majd ezt eljatszottuk 3-4-szer, a sajatjaval csak tekerte, mikor feltettuk a masikat akkor poccre indult. Persze nem ment egyenletesen, de elindult. Nehezen akarom/akartam en is elhinni, foleg, hogy azelott az alapjarati motort csereltem es eleg furcsa tuneteket produkalt a gep.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megőrült a fordulatszám mérőm. Néha mutat rendesen néha visszaesik nullára. Nem csúszik az ékszíj, egyszerűen leesik nullása és valamikor magához tér.
Paraszti ésszel úgy gondolom valamilyen elektromos jeladóféleséggel lehet a gond.
Itt mindíg jó ötleteket kaptam, mit tegyek? Most menne eladásra a kocsi, lekopogom egyenlrőe ezen kivül semmi baja, de ez szembetűnő idegesítő probléma.
1.5 TD

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megőrült a fordulatszám mérőm. Néha mutat rendesen néha visszaesik nullára. Nem csúszik az ékszíj, egyszerűen leesik nullása és valamikor magához tér.

Paraszti ésszel úgy gondolom valamilyen elektromos jeladóféleséggel lehet a gond.

Itt mindíg jó ötleteket kaptam, mit tegyek? Most menne eladásra a kocsi, lekopogom egyenlrőe ezen kivül semmi baja, de ez szembetűnő idegesítő probléma.

1.5 TD

Generátorról veszi a fordulatszámjelet az Isuzu diesel.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Szerintetek mi okozhatja a b corsámnál (nem szervós), hogy ha tekerem a kormányt folyton recseg-ropog, régóta nem tudom megoldani ezt a hibát:)

Cseréltem kormányművet, összekötőt, toronycsapágyat, még mindig csinálja.

Létezik, h a kormány oszlop tengely csapágy? Vagy valami ilyesmi?

Ha tudtok valami érdemlegeset, vagy találkoztatok ilyesmivel írjatok.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megőrült a fordulatszám mérőm. Néha mutat rendesen néha visszaesik nullára. Nem csúszik az ékszíj, egyszerűen leesik nullása és valamikor magához tér.

Paraszti ésszel úgy gondolom valamilyen elektromos jeladóféleséggel lehet a gond.

Itt mindíg jó ötleteket kaptam, mit tegyek? Most menne eladásra a kocsi, lekopogom egyenlrőe ezen kivül semmi baja, de ez szembetűnő idegesítő probléma.

1.5 TD

Helló!

Elektrotechnikus révén én először a csatlakozásokat, vezetékeket tesztelném le. Ha egyik sem, akkor ki kell venni a műszeregységet, nem-e a fordulatszámmérő tengelyén csúszik meg a mutató. Alattomos, sunyi hiba... Majd a generátort, hogy nem-e ott hagy ki néha. Nekem is 1.5TD Isuzu motoros van, és nálam már mikor megvettem, akkor nem mutatott semmit a fordulatszámmérő. Kértem kölcsönbe egy másik generátort, annál csinálta ezt, hogy hol működött, hol nem. Cseréltem egy vezetéket, meg a csatlakozást befújtam konktakt spray-vel, és jó lett. Pár napra rá, pechemre elromlott a jeladója. Meguntam, és vettem egy újat...

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Gondban vagyok egy C14SE-s vadállattal... :D

Meleg motornál gyorsításkor csörög a motor/ban/nál valami, elég rendesen. Nem mindig, de elég sokszor. Ilyenkor a katalizátor haldoklik, vagy gyűrűprobléma? Vagy mi? A hőfok gombát ki kellett cserélni, ha ez számít egyáltalán. Az oktánszám dugó 95-ösön van és mindig 95-össel is van tankolva.

Na ebben kérnék egy kis segítséget!

Köszönöm: Zozor :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megőrült a fordulatszám mérőm. Néha mutat rendesen néha visszaesik nullára. Nem csúszik az ékszíj, egyszerűen leesik nullása és valamikor magához tér.

Paraszti ésszel úgy gondolom valamilyen elektromos jeladóféleséggel lehet a gond.

Itt mindíg jó ötleteket kaptam, mit tegyek? Most menne eladásra a kocsi, lekopogom egyenlrőe ezen kivül semmi baja, de ez szembetűnő idegesítő probléma.

1.5 TD

Legrosszabb esetben fesz-szabályzó, mikor nem mutat mérj rá az akksira, ha nincs töltés, akkor sajna az lesz.

Link to comment
Megosztás:

Nos akkor én is kérdezek. Ma megnéztem a gyújtógyertyát és hát eléggé rosszat láttam :(

Kormos :( Nekiálltam megkeresni az okát. Lambda szondát méregettem ott meleg motornál mértem 0,4V elvileg annak jónak kell lennie, MAP szenzort érdemes még mérni? Levegő szűrő tiszta azonban mikor a lambdát mértem iszonyat megrázta ott a gyújtó trafó előtt valami a kezem (a trafónál a pipák körül matattam). Olajat nem eszi a kocsi, hűtővíz is okés de kormol :\ Meg azért fogyaszt is tisztességgel. Okozhat ilyen hibát rossz gyújtókábel?

töltő feszültség 14,2V elviekben jó szerintem, kábelek kimérve a motor még meleg volt így 7,4k tól 32 ig mértem tehát nem szakadtak.A kábeleken látszik h nem mai gyerek de repedést nem láttam rajta, mérés közben mozgattam a kábelt az érték álladónak tűnt. Azonban meleg motornál kisebb sebesség fokozatban előfordul hogy mikor a gázról leveszem a lábam a kocsi berángat(motorfék) ezt sem műveli mindig. Benzinnyomás van mert reggel pöccre indul a kocsi. Vajon valóban gyújtókábel lehet a gond? Milyet lenne érdemes venni lángba nézem :)

Kábel ellenőrzést már sokszor leírtam, de megint megteszem:

Egy kopasz kábel darabot az akku negatív sarujához fogsz és a másik végé 1-2mm-re húzod a gyújtókábel mellett.

Ahol áthúz, az a kábel kuka.

Nem kell fosni, hogy megüt, az áram tudja a fizikát, veled ellentétben! :D

Van úgy, hogy gombostűfejnyi lyuk van csak a kábelen, szemmel nem is látni, de a nagyfesznek pont elég, hogy átüssön rajta.

Másrészt:

A lambda fesz, ha a lambda jól működik, leginkább 0.5V felett kell, hogy legyen.

Amiket leírtál tüneteket leginkább lambda hibára emlékeztet, csak az ECU még szélsőértékkel tudja kezelni a jeleit és nem dob rá hibalámpát.

Szal én cserélném a helyedben vagy gyárira, vagy Bosch-ra, mást ne vegyél, a többi szar.

Gyújtókábelből jó az olcsóbb is, nekem 5Ft-os spanyol utángyári van fent 3éve, nincs vele bajom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megőrült a fordulatszám mérőm. Néha mutat rendesen néha visszaesik nullára. Nem csúszik az ékszíj, egyszerűen leesik nullása és valamikor magához tér.

Paraszti ésszel úgy gondolom valamilyen elektromos jeladóféleséggel lehet a gond.

Itt mindíg jó ötleteket kaptam, mit tegyek? Most menne eladásra a kocsi, lekopogom egyenlrőe ezen kivül semmi baja, de ez szembetűnő idegesítő probléma.

1.5 TD

Dízelnél a fordszámjela a generátóról van leválasztva az egyenirányító körből, ott keresd a hibát, vagy generátor hiba, vagy kontakt hiba lesz, ha a szíj biztos nem csúszkál.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Gondban vagyok egy C14SE-s vadállattal... :D

Meleg motornál gyorsításkor csörög a motor/ban/nál valami, elég rendesen. Nem mindig, de elég sokszor. Ilyenkor a katalizátor haldoklik, vagy gyűrűprobléma? Vagy mi? A hőfok gombát ki kellett cserélni, ha ez számít egyáltalán. Az oktánszám dugó 95-ösön van és mindig 95-össel is van tankolva.

Na ebben kérnék egy kis segítséget!

Köszönöm: Zozor :)

Már te is cofidis-es vagy?! :D
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Gondban vagyok egy C14SE-s vadállattal... :D

Meleg motornál gyorsításkor csörög a motor/ban/nál valami, elég rendesen. Nem mindig, de elég sokszor. Ilyenkor a katalizátor haldoklik, vagy gyűrűprobléma? Vagy mi? A hőfok gombát ki kellett cserélni, ha ez számít egyáltalán. Az oktánszám dugó 95-ösön van és mindig 95-össel is van tankolva.

Na ebben kérnék egy kis segítséget!

Köszönöm: Zozor :)

Ezt így látatlanban megmondani képtelenség, nem is biztos, hogy a motorból jön a hang, lehet az hajtáslánc is.

Link to comment
Megosztás:

Már te is cofidis-es vagy?! :D

Nem, ez csak egy kollega autója, gondoltam egyszerű válasz lehet... :)

Ezt így látatlanban megmondani képtelenség, nem is biztos, hogy a motorból jön a hang, lehet az hajtáslánc is.

Féltengely, kuplung, váltó? Megnézzük a gyerekkel... :)

Legalább van egy kis feladat a kis szabadidőmben- még nem csaptam fel autószerelőnek, csak kíváncsi leszek a végére... :)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kábel ellenőrzést már sokszor leírtam, de megint megteszem:

Egy kopasz kábel darabot az akku negatív sarujához fogsz és a másik végé 1-2mm-re húzod a gyújtókábel mellett.

Ahol áthúz, az a kábel kuka.

Nem kell fosni, hogy megüt, az áram tudja a fizikát, veled ellentétben! :D

Van úgy, hogy gombostűfejnyi lyuk van csak a kábelen, szemmel nem is látni, de a nagyfesznek pont elég, hogy átüssön rajta.

Másrészt:

A lambda fesz, ha a lambda jól működik, leginkább 0.5V felett kell, hogy legyen.

Amiket leírtál tüneteket leginkább lambda hibára emlékeztet, csak az ECU még szélsőértékkel tudja kezelni a jeleit és nem dob rá hibalámpát.

Szal én cserélném a helyedben vagy gyárira, vagy Bosch-ra, mást ne vegyél, a többi szar.

Gyújtókábelből jó az olcsóbb is, nekem 5Ft-os spanyol utángyári van fent 3éve, nincs vele bajom.

Tegnap nekifeküdtem. Gyertyát cseréltem, gyújtókábel is áthúzott. Lebontottam a fojtószelepet, kipucoltam. Meg amit csak tudtam gumicsöveket. MAP is tiszta. Szonda meg lett mérve. alapjáraton 0,2v, 3000 fordulaton 0,4v, 5000 res fordulaton 0,8v volt. 5000 felett az érték csökkent. Esetleg nézzem meg szkóppal is? Kösz h válaszoltál, az autós boltba az ngk szondát ajánlották :-D

Link to comment
Megosztás:

Na még a csörgéses gépről (C14SE): a lambdaszonda csatlakozója korrodált volt, ez tegnap meg lett tisztítva, így ma nem produkálta a műsort. Ez miatt csöröghet, ha rossz jelet érzékel? Vagy üzemanyag miatt? Álló helyzetben is lehetett hallani, hogy a motorból jön a csörgés, ami nem mechanikus hang volt. A fogyasztására nincs panasz, 6-6,5.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azzal kezdeném, hogy még új vagyok itt. Ezért ezúton köszöntök mindenkit! :)

Nagyon remélem, hogy a következő hiba kijavításához vezető utat segítetek kikövezni. :)

A hiba:

Kigyulladt a MIL lámpám. Tudtam, hogy légtömeg gond lesz mert torpant az autó. Kicseréltem a légtömeget a MIL lámpa el is aludt, de a véletlenszerű torpanás megmaradt. Kicsit furcsa is a hangja, nagy gázadásnál érces, kisebb pumpálgatásnál pedig szintén hallani, hogy torpan. (Állóhelyzetben)
Menet közben is csak véletlen szerűen torpan meg, néha kisebb, olykor nagyobb fordulatnál.

Megnéztem a gyertyákat, mindegyik kormolódott, tehát valami löki bele az üzemanyagot. Lehúztam a lambdaszondát semmi változás, lehúztam az EGR-t szintén semmi. (MAP szenzor nincs benne)

Az autó erőtlen is lett.

Mielőtt cseréltem a légtömegmérőt előtte is volt már olyan problémám, hogy ki-ki gyulladt a MIL lámpa majd rövidebb-hosszabb idő múltán elaludt. (Ilyenkor az autó vezethetősége, reakciói nem változtak). Ez a hiba a légtömeg cseréje után is még mindig megmaradt.

Már nem tudok mire gondolni. Remélem lesz itt olyan fórumozó aki tud segíteni a megoldásban.

Hozzáteszem van egy nagyon jó szerelőm (tényleg jó :) ) És egyenlőre ő is értetlenül áll a dolog előtt.

Adatok:

Corsa B

1999

1.0 12V

X10XE

230e KM

Nagyon köszönöm ha lesz aki elolvassa és segíteni próbál.

Üdvözlettel,
Ádám

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.