Adam1 Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Na megtörtént az eredetiség vizsga. Megmagyarázta a csávó, hogy az X14XE 40Kw teljesítményű. Lefotózott mindent, minden fain, úgyhogy nem is aggódtam rajta. Ha lefényképeztem, teszek fel képet. A motorkód tutifrankó mert teljesen olvasható és X14XE... Na hát akkor igen nagy szerencséd van, mert még a C14NZ / X14NZ is 44 kW-os, nem pedig 40 :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Na hát akkor igen nagy szerencséd van, mert még a C14NZ / X14NZ is 44 kW-os, nem pedig 40 :) De az enyém is 40kw, kpm vizsgán megmondták, nem szóltam semmit... nekem így is jó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
angyalatigabika Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Na hát akkor igen nagy szerencséd van, mert még a C14NZ / X14NZ is 44 kW-os, nem pedig 40 :) Bocs, rosszul írtam! 44 KW van a forgalmiban. De a motor az tuti X14XE. Találtam képet a motorról. Nem az enyém, de ilyen van az autóban! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 Nem ilyen inkább? Link to comment Megosztás: More sharing options...
angyalatigabika Elküldve Április2, 2013 Megoszt Elküldve Április2, 2013 De ez jobban hasonlít rá! ;) A befecskendezőig már nem jutottam el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacq Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 Nem kell injektor csere, csak egy megfelelő elektronika. ;) pontosan mire is gondolsz? e85 Átalakító? Alapba van a benzinbe etanol elvileg. Ha szinte ugyan olyan a fogyasztás akkor még megéri. sokféle átalakítót láttam és mindegyik istenkirály(az eladó szerint) Amúgy még a szervízbe se tudták anno megmondani működik-e e85. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 A használtautón vannak 40 kW / 54LE teljesítményű 1,4-es Corsák. Az Opel infos szerint az X14NZ motornak van ilyen "alfaja", ami Ausztria számára készült, de ez csak Astra F-be került. :) A B Corsákban lévő 1,4 60LE motor az X14SZ, de ebből csak 44kW / 60LE változat létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 A használtautón vannak 40 kW / 54LE teljesítményű 1,4-es Corsák. Az Opel infos szerint az X14NZ motornak van ilyen "alfaja", ami Ausztria számára készült, de ez csak Astra F-be került. :) A B Corsákban lévő 1,4 60LE motor az X14SZ, de ebből csak 44kW / 60LE változat létezik. Igen, de ők megállapították, hogy 40kw én meg nem ellenkeztem, mert 4kw-al kevesebbet fizetek. Ja és az enyém különben sem Corsa B hanem Opel S93 :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
angyalatigabika Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 De ez jobban hasonlít rá! ;) A befecskendezőig már nem jutottam el. A lényeg hogy az eredetiség vizsgán ráírták a 40 KW-ot most meg kaptam a biztossítótól egy levelet hogy 18000Ft helyett 22 lesz a biztosításom egy évre. Így sem egy nagy összeg, pláne ha benne van a balesetadó is. Csak tudnám ők honnan vették az ármódosítást, főleg hogy egyszer jóváhagyták az összeget. Na mind1, talán ennyibe még nem fogok belehalni. Megvolt az első fogyasztásmérés is. 111km alatt 7,6 liter csak városban, úgy hogy nem volt 10 fok felett a hőmérséklet. Ezzel teljesen meg vagyok elégedve! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Feces Elküldve Április3, 2013 Megoszt Elküldve Április3, 2013 Az én x14xe-m is 44kw forgalmiba, nekem még nem volt vele gondom pedig 66kw. :D Nekem évi 12000 a biztosítás B1 be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április4, 2013 Megoszt Elküldve Április4, 2013 Nekem 33kw a forgalmiban,de valamivel több,mint a duplája valójában. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy van-e itt valaki, aki használ benzin/gáz üzemű C12NZ Corsát? Nekünk van egy ilyen autónk, 1-2éve lett beszereltetve bele egy LOVATO gázszett és néha vannak furcsaságai, rángat, erőtlen, nem nagyon akar menni. Tudom, hogy gázzal nem olyan erős a motor mint benzinnel, de szerintem ez túlságosan gyenge néha. Néha a motorhiba lámpa is kigyullad menet közben, majd kicsit később elalszik. A szervizben, ahol a gáz szettet beszerelték, nem raktak bele olyan gázmennyiség szabályozó szelepet, ami a lambda szondára van kötve, így csak egy sima csavaros, keresztmetszet szabályozó csap van benne, amivel a gáz mennyiségét lehet szabályozni. Azt mondták, hogy ezzel is működnie kell rendesen, de szerintem jobb lenne egy olyan elektronikus szeleppel. Rendszeresen karbantartjuk, normálisan fogyaszt mind benzinből, mind gázból. Vannak olyan beállítások, amiket esetleg házilag is el lehet végezni rajta, hogy jobb legyen? Valamint, milyen előgyújtás értéket kell beállítani ahhoz, hogy rendesen működjön benzinnel és gázzal is? Köszönöm a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Hogy akarsz előgyújtást állítani egy előre programozott gyújtástáblával operáló motorvezérlős autón? Elforgatod a gyújtáselosztót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Hogy akarsz előgyújtást állítani egy előre programozott gyújtástáblával operáló motorvezérlős autón? Elforgatod a gyújtáselosztót? Mondjuk úgy... Előtte diagnosztikai módba kapcsolom, és ennyi..... Úgy olvastam a fórumban, hogy lehet rajta előgyújtást állítani, nem dis-es, szerintem működnie kellene. De ha nem hát nem. A szervizkönyvében is le van írva, hogy 8° az alapelőgyújtás, akkor gondolom lehet állítani, mivel az F Astrám dis-es, nincs a könyvében semmi az előgyújtás szögéről... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bilux Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 3 napja szopok a hátsó fékkel illetve kézifékkel.Amit cserélni kellett:-Fékpofák-fékmunkahenger-fékdob, ilyet még nem láttam szarrá volt rohadva. A pereméből darabok hiányoztak...-csapágy-fékpofa beszerelő készlet, amiből csak a fékpofa rögzítők voltak jók.-kézifékkötél bal jobbA mai napon állt össze a dolog.Lenne pár kérdésem, ezt az elcseszett aszimmetrikus kézifék kötelet hogyan lehet jól beállítani? A jobb oldal old a bal még nem ha lazábbra veszem meg majd nemhogy a nyakamba rántom a kézifék kart.Aztán a koronás anyát a tengelyen mennyire kell meghúzni illetve mennyit kell visszatekernem, hogy ne csesszem el a csapágyat.Így elsőre ezek jutottak eszembe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pistiv Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Aztán a koronás anyát a tengelyen mennyire kell meghúzni 50NM +30fok... amúgy meg érzéssel, csak épphogy..., addig mig hozzá nem ér a csapágyhoz. Onnantól addig, h ne kotyogjon a kerék, ha kotyog húzol, ha már nem akkor nem húzd tovább. NAGYON minimális kotyogásának kell lennie. Talán 1mm?! Ezt nem tom pontosan, érezni kell. A lényeg, h ne húzd túl! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelles Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 sziasztok van egy hasonló kérdésem astrával is, de ez corzás kérdés... c12nz motoros corza van nálam, c14nz hengerfejet, ha ráteszünk mennyivel lesz jobb? ECU t is cseréljünk? Mi történi, ha c12nz-re, c14nz ecut teszünk, mást nem alakitunk át rajta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 sziasztok van egy hasonló kérdésem astrával is, de ez corzás kérdés... c12nz motoros corza van nálam, c14nz hengerfejet, ha ráteszünk mennyivel lesz jobb? ECU t is cseréljünk? Mi történi, ha c12nz-re, c14nz ecut teszünk, mást nem alakitunk át rajta? Azt hiszem az 1.4-1.2Nz-ben is tök ugyanakkora a szelepek vannak tehát semmivel. Ha az 1.4 ecu-ját rakod rá,akkor belefullad a benzinbe. Injektort érdemesebb cserélni 1.4re. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Azt hiszem az 1.4-1.2Nz-ben is tök ugyanakkora a szelepek vannak tehát semmivel. Ha az 1.4 ecu-ját rakod rá,akkor belefullad a benzinbe. Injektort érdemesebb cserélni 1.4re. Meg ugye akkor több levegőt is kell neki adni, és akkor már a Haka féle NZ tuninghoz jutunk el :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Azt hiszem az 1.4-1.2Nz-ben is tök ugyanakkora a szelepek vannak tehát semmivel. Ha az 1.4 ecu-ját rakod rá,akkor belefullad a benzinbe. Injektort érdemesebb cserélni 1.4re. Érdekes ez az ECU-kérdés, G Astránál például a Z20LET motornak ugyanaz az ECU-ja mint a Z12XE-nek. El is indul egyik a másikéval, sőt még csak teljesítménycsökkenés sem lesz, pedig 2000 köbcenti 16V turbó és 1200 köbcenti 16V között azért van különbség. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Meg ugye akkor több levegőt is kell neki adni, és akkor már a Haka féle NZ tuninghoz jutunk el :) Haver muterjának a c12nz-jére tekertünk előgyújtást,kb. 8-10fok de addig amíg éppen nem csörög be. Rövid váltóval meglepően jól megy,úgy mondom ezt,hogy corsában hozzá vagyok szokva az x14xe 90lovához meg az enyémben lévő kb.95lóhoz. A motorszámát is megnéztem,mert nem hittem el,hogy egy c12nz mehet ilyen fürgén. A régi x12sz motorom sokkal lustább volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelles Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Azt hiszem az 1.4-1.2Nz-ben is tök ugyanakkora a szelepek vannak tehát semmivel. Ha az 1.4 ecu-ját rakod rá,akkor belefullad a benzinbe. Injektort érdemesebb cserélni 1.4re. és 1.4si és 1.6si közt? igaz az astra, de ott úgy halottam nem passzolnak a furatok, hengerfejcsere nem játszik. amit eddig nem vettünk észre. ott ecu csere vagy valami megoldható teljesitmény növelésnek jó? 1.4 motor az autóban, 1.6 motor plusszban de a blokk használhatatlan belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 1.4 és 1.6si-ben is egyformák a szelepek,38-as szívószelep van mindkettőben. Láttam már 1.6 blokkot 1.4se fejjel és fordítva is,rámenni rámegy.értelemszerűen az 1.6 hf sűrítési térfogata nagyobb.egyik sem lesz jobb,mert a másiké van rajta. A szívósor is telejesen egyforma,injektorokkal együtt, mindegyik 150cm3/perc. A különbség az ecu-ban is csak az eprom-ban van,felcserélhetőek,de szerintem 1.4 1.6 eprommal ugyancsak bezabál. De bruttó 5perc kipróbálni....Leömlőhöz érdemes hozzányúlni se motoroknál egyrészt,sokan mondják,hogy jobb lesz,én is ráalakítom a c20xe leömlőt a héten az enyémre. Főleg az 1.4se hitvány leömlője helyett lehet látványos a változás az 1.6-on komolyabb van gyárilag.Se motorokból elég jól ki van szedve,amit párhuzamosan álló hengerenként két szelepes szívómotorból ki lehet. Lehet azért kapni hozzá komolyabb tengelyeket,pl. ami nekem van kent NV062 azzal csak alul lesz jobb,nyomatékosabb,max lóerőben ugyanolyan lesz nagyjából. 290 vagy feletti tengellyel,meg ahhoz méretezett 4-1 leömlővel és 7000 fölé vitt tiltással felprogramozva +10-15le növelhető a teljesítményük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
huggybear Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 Sziasztok! Múltkorában írtam azzal kapcsolatban, hogy penészes hátul a kárpitom! Na most csikkekre szedtem az autót, és kiderült, hogy mindkét C oszlopnál csordogál be a víz. Tegnap délután szétszedtem, belocsoltuk, akkor csak az egyiknél láttam, este jött rá egy kics csendes eső, és reggelre mind a két oszlopon folyt le a víz. Kérdésem lenne, hogy mi okozhatja ezt? Kasztnissal beszéltem, azt mondta, hogy gumikéder, és nem lehet javítani, vagy csak úgy, ha jobban rászorítjuk az ajtót a kasztnira. Most lementem, gondoltam kipucolom a sártól, hátha az a baj, viszont utána ahogy visszaraktam, nem ér össze a találkozása. Míg le nem szedtem összeért. Hogy lehet ez? Mellékelek két képet is, ennyi hézag van! Légyszi, ha tudtok, segítsetek! Köszi szépen! G. http://kepfeltoltes.hu/view/130409/2013-04-09_18.04.40_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130409/2013-04-09_18.04.46_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 Sziasztok! Múltkorában írtam azzal kapcsolatban, hogy penészes hátul a kárpitom! Na most csikkekre szedtem az autót, és kiderült, hogy mindkét C oszlopnál csordogál be a víz. Tegnap délután szétszedtem, belocsoltuk, akkor csak az egyiknél láttam, este jött rá egy kics csendes eső, és reggelre mind a két oszlopon folyt le a víz. Kérdésem lenne, hogy mi okozhatja ezt? Kasztnissal beszéltem, azt mondta, hogy gumikéder, és nem lehet javítani, vagy csak úgy, ha jobban rászorítjuk az ajtót a kasztnira. Most lementem, gondoltam kipucolom a sártól, hátha az a baj, viszont utána ahogy visszaraktam, nem ér össze a találkozása. Míg le nem szedtem összeért. Hogy lehet ez? Mellékelek két képet is, ennyi hézag van! Légyszi, ha tudtok, segítsetek! Köszi szépen! G. http://kepfeltoltes.hu/view/130409/2013-04-09_18.04.40_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/130409/2013-04-09_18.04.46_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Helló, a gumi kéder hajlamos az méretváltozásra, hisz rugalmas anyagból van! Ha leveszed visszarakásnál ha nem a megfelelő "feszességgel" teszed vissza akkor vagy rövidebb lesz(esetedben) vagy túlnyújtva teszed vissza és hosszabb lesz! Próbáld felrakni úgy hogy a toldásnál kezded, de nem nyomod rá hanem ráilleszted az egész kédert! majd ha már csak a rányomkodásra vár akkor elkezded a felénél (nem a toldásnál) és úgy nyomod rá hogy közbe a kiindulási ponttól szétfele húzva nyomod(csak kicsit)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts