Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A Corsa B típus egyik hibája az elakadásjelző kapcsoló szokott lenni, általában beragad vagy nem kapcsol, nem érintkezik. Vedd ki szedd szét és csiszold meg az érintkezőket. Ha nem oldja meg a hibát cseréld a kapcsolót, nem olyan drága.

Köszi szépen a választ, nekiesek, remélem megoldja a problémát :)

Egy másik kérdés:

Az 5 ajtós és a 3 ajtós ablakemelői különböznek vagy egyformák?

(utólagos Elektromos ablak miatt kérdezem)

Elküldve

Köszi szépen a választ, nekiesek, remélem megoldja a problémát :)

Egy másik kérdés:

Az 5 ajtós és a 3 ajtós ablakemelői különböznek vagy egyformák?

(utólagos Elektromos ablak miatt kérdezem)

A 3 ajtósnál az ajtó hosszabb, így a szerkezet is szélesebb, ha gyáriról van szó az egyben van az emelőszerkezettel direkt hajtásban. Én mondjuk 3 ajtósból bontottam és 3 ajtósba került bele.

De ha a szerkezete szélesebb akkor nem jó, bár szerintem egyforma.

Ha meg univerzálisról van szó akkor teljesen mindegy, mert az úgyis a gyári tekerőst hajtja közvetetten.

Elküldve

A 3 ajtósnál az ajtó hosszabb, így a szerkezet is szélesebb, ha gyáriról van szó az egyben van az emelőszerkezettel direkt hajtásban. Én mondjuk 3 ajtósból bontottam és 3 ajtósba került bele.

De ha a szerkezete szélesebb akkor nem jó, bár szerintem egyforma.

Ha meg univerzálisról van szó akkor teljesen mindegy, mert az úgyis a gyári tekerőst hajtja közvetetten.

Igazából gyári opelt keresek bele, nincs tapasztalatom az univerzálisokkal :p

Akkor marad a keresgélés :)

Közben kiszedtem a helyéről az elakadásjelzőt, megnéztem a tüskéket, nincs meghajolva, égve stb... Kicsit átdrótkeféztem őket és vissza, de sajna nem tért magához a bal hátsó index, a belső világítást meg el is felejtettem meglesni :)

Na majd ha opelos közegbe leszek kérek próbaképpen egy kapcsolót, gyorsba kicserélem és kiderül, csak azért most nem akarok beszerezni egy bontottat...

Köszi csigi18

Elküldve

Igazából gyári opelt keresek bele, nincs tapasztalatom az univerzálisokkal :P

Akkor marad a keresgélés :)

Közben kiszedtem a helyéről az elakadásjelzőt, megnéztem a tüskéket, nincs meghajolva, égve stb... Kicsit átdrótkeféztem őket és vissza, de sajna nem tért magához a bal hátsó index, a belső világítást meg el is felejtettem meglesni :)

Na majd ha opelos közegbe leszek kérek próbaképpen egy kapcsolót, gyorsba kicserélem és kiderül, csak azért most nem akarok beszerezni egy bontottat...

Köszi csigi18

Úgy értettem, hogy belülről csiszold meg az érintkezőket. Nem nehéz szétszedi meg összerakni, csak ne veszítsd el az apró alkatrészeket.
Elküldve

.....Da Haka-nak szerintem lenne más javaslata is :)... kb a 80 LE környékén leszel :)....

: DDD Juuuj ne mond, h ebben nem volt cinizmus? :) Bocsánat, de ezen sokat mosolyogtam! Ezek a kellemes, humoros szövegeket hiányoltam már! :) Így vicces! :)

Elküldve

: DDD Juuuj ne mond, h ebben nem volt cinizmus? :) Bocsánat, de ezen sokat mosolyogtam! Ezek a kellemes, humoros szövegeket hiányoltam már! :) Így vicces! :)

Megyünk egyet? A tét 50rugó. Könnyű pénz lenne neked. Na?
Elküldve

Sziasztok.

Új vagyok a Corsa tulajok között. Pontosan 1 napja van nálam a gép. Egy 1.4-es verziót vásároltam, X14XE motorral. Joy kivitel. Igazából teljesen jó az autó, abban kérném a segítségeteket, hogy mire kell odafigyelni ennél a típusnál? Mármint a motor terén! Olvastam, hogy könnyedén hengerfejesre lehet rúgni... Én túlnyomó részt csak városban használnám, akinek van, tudna mondani valami fogyasztás adatot mennyi körül kellene lennie? Nem rúgom neki, csak ha elgurul a gyógyszer. Ez a 16V motor olyan nyomatékos, meg kicsi a kaszni hogy nem is kell nagyon veretni vele, megy magától! Ez mondjuk az én véleményem. A másik amire kíváncsi lennék, hogy hogyan tudok fordulatszámmérős órát beletenni? Egyszerűen kicserélem, csatik össze és működnie kell vagy van valami mottója? Gondolom hogy volt róla szó már, de nem olvasgattam szerintem eléggé vissza mert nem találtam! Előre is köszi a válaszokat!

Elküldve

Sziasztok.

Új vagyok a Corsa tulajok között. Pontosan 1 napja van nálam a gép. Egy 1.4-es verziót vásároltam, X14XE motorral. Joy kivitel. Igazából teljesen jó az autó, abban kérném a segítségeteket, hogy mire kell odafigyelni ennél a típusnál? Mármint a motor terén! Olvastam, hogy könnyedén hengerfejesre lehet rúgni... Én túlnyomó részt csak városban használnám, akinek van, tudna mondani valami fogyasztás adatot mennyi körül kellene lennie? Nem rúgom neki, csak ha elgurul a gyógyszer. Ez a 16V motor olyan nyomatékos, meg kicsi a kaszni hogy nem is kell nagyon veretni vele, megy magától! Ez mondjuk az én véleményem. A másik amire kíváncsi lennék, hogy hogyan tudok fordulatszámmérős órát beletenni? Egyszerűen kicserélem, csatik össze és működnie kell vagy van valami mottója? Gondolom hogy volt róla szó már, de nem olvasgattam szerintem eléggé vissza mert nem találtam! Előre is köszi a válaszokat!

Hogy mire kell oda figyelni?

Tipushiba az AGR/EGR, olajat kapja meg 10EKm-nél, jó minőségűt, gyertyákat cserélni 60Ekm-nél.

Hidegen ne rugd neki.

Fogyi: nekem most etanolból annyit eszik, mint régen benzinből

Városi: 9-10l körül rövidtávokon

Országúti: 7-8 között lábfüggően

Akinek ez sok, az vegyen kisebb motorral szereltet, én az élvezeti faktort fizetem meg! :p

Óracsere: megfelelő W számú Tigra/Corsa óra jó lehet bele, ha esetleg nincs behúzva a fordszámjel, a fórumon megtalálod keresővel, sokmilliószor leírtuk már! ;)

Elküldve

Sziasztok.

Új vagyok a Corsa tulajok között. Pontosan 1 napja van nálam a gép. Egy 1.4-es verziót vásároltam, X14XE motorral. Joy kivitel. Igazából teljesen jó az autó, abban kérném a segítségeteket, hogy mire kell odafigyelni ennél a típusnál? Mármint a motor terén! Olvastam, hogy könnyedén hengerfejesre lehet rúgni... Én túlnyomó részt csak városban használnám, akinek van, tudna mondani valami fogyasztás adatot mennyi körül kellene lennie? Nem rúgom neki, csak ha elgurul a gyógyszer. Ez a 16V motor olyan nyomatékos, meg kicsi a kaszni hogy nem is kell nagyon veretni vele, megy magától! Ez mondjuk az én véleményem. A másik amire kíváncsi lennék, hogy hogyan tudok fordulatszámmérős órát beletenni? Egyszerűen kicserélem, csatik össze és működnie kell vagy van valami mottója? Gondolom hogy volt róla szó már, de nem olvasgattam szerintem eléggé vissza mert nem találtam! Előre is köszi a válaszokat!

Nálunk fél éve van még csak x14xe motoros corsa,Szeged helyi-elővárosi távolságban forgalom ritmusában fogyaszt 7liter felett valamivel,az az érdekessége,hogy országúton 110-el ennél lényegesen nem fogyaszt kevesebbet ott 7l alatt valamennyivel.

Túl óvatosan sem érdemes vele járni,3500-4000 körül van a legjobb feltöltési hatásfoka.

Csak be kell pattinani a fordulatszámmérőset a tiédnél.Van spirálos W=.... a számlapra írva meg elektromos K=.....Jó bele a tigra óra is. Nem egyszerű találni manapság már egyiket sem és főleg spirálosat nagyon nehéz.

Elküldve

Köszönöm a válaszokat. Hát ez most eléggé megütött. Egy 1.4 16 V motortól kevesebbet vártam a 10 liternél! Előtte egy 1.8 olaszom volt, és az evett nekem 12-13-at. Ugyan azon az útvonalon fogok menni vele szóval kíváncsi leszek. Megnézem a fordulatszámmérőt és eldöntöm hogy mi legyen. Még egy kérdés, hátha valaki volt már ilyen cipőben. Amit vettem autót, mint már említettem X14XE a motorszám a forgalmiban és az is van az autóban. Viszont a forgalmiban csak 44 KW van és úgy is árulta az eladó. Ez hogyan lehetséges? Valamikor valaki bal... volt? Mikor és hol fog nekem ez kibukni? Gondolom mindjárt eredetiségvizsgánál, aztán az okmányirodában. A srác mondta hogy 2 éve még 60 KW után fizette az adót, de kapott egy levelet hogy 18000Ft túlfizetése van. Azóta nem jött neki csekk.

Elküldve

Köszönöm a válaszokat. Hát ez most eléggé megütött. Egy 1.4 16 V motortól kevesebbet vártam a 10 liternél! Előtte egy 1.8 olaszom volt, és az evett nekem 12-13-at. Ugyan azon az útvonalon fogok menni vele szóval kíváncsi leszek. Megnézem a fordulatszámmérőt és eldöntöm hogy mi legyen. Még egy kérdés, hátha valaki volt már ilyen cipőben. Amit vettem autót, mint már említettem X14XE a motorszám a forgalmiban és az is van az autóban. Viszont a forgalmiban csak 44 KW van és úgy is árulta az eladó. Ez hogyan lehetséges? Valamikor valaki bal... volt? Mikor és hol fog nekem ez kibukni? Gondolom mindjárt eredetiségvizsgánál, aztán az okmányirodában. A srác mondta hogy 2 éve még 60 KW után fizette az adót, de kapott egy levelet hogy 18000Ft túlfizetése van. Azóta nem jött neki csekk.

A lényeg, hogy egyezzen a motorkód, ami a forgalmiban és a motoron van. Az eredetiségvizsgálatnál illetve az új forgalmi engedély kiadásakor lehet, hogy ki fog bukni a dolog, mert a program tudni fogja, hogy az X14XE 66kW és nem 44. És akkor már az új teljesítmény alapján kell fizetned a tulajdonszerzési illetéket. Aztán ha mégsem, akkor szerencséd van, de minden esetre elég zavaros, amit az eladó mondott :)

Ha egyezik a forgalmiban és a motoron lévő kód, akkor a 44 kW után fogod fizetni a dolgokat. Tehát semmi probléma. Nem vagy te köteles tudni, hogy az X14XE 66kW-os.

A fogyasztásról annyit, hogy az 1,2-es 45 LE corsa nálam 6,5 környékén eszik (termosztát csere után), vegyes használatban. Városi használat esetén elkéri a 7,5 litert is. Hosszú távon le lehet vinni 5,7-re (90-es tempónál).

Elküldve

x14sz-blokk teljesen ugyanaz dugókkal együtt,mint egy x14xe. Szóval lehet kapott egy xe hengerfejet.

Gondolom cseréltek hozzá minden sallangot...:D

Elküldve

Biztos. De nem is hengerfejben van a motorszám szerintem.

Tegyél fel egy képet a motortérről, és kiderül minden :)

Az mondjuk nagyon csúnya lenne, ha kiderülne, hogy a motor valójában nem is X14XE, csak X14SZ.

Ha megadod az alvázszámot, lehet, hogy EPC-ben benne lesz, hogy gyárilag milyen motorral szerelték ezt az autót.

Elküldve

És azt vki méregette már X14xe-nél hogy mekkora sebbességnél a legtakarékosabb(menyit eszik) 80-90-100-110-120 ?

Az enyém olyan 2500as fordulaton eszik a legjobban. Az olyan 75-85 körül van ilyenkor 5.5l kb

  • Like 1
Elküldve

3ajtós v 5 ?

3 ajtós, amúgy karoson láttad is....

Engem ez az e85 izgat most. Feljebb az lett írva nem kajál többet e85 ből?

Elküldve

3 ajtós, amúgy karoson láttad is....

Engem ez az e85 izgat most. Feljebb az lett írva nem kajál többet e85 ből?

Jah nekem 2500 ford-on megy 80km/h-val

Am bocs nem is néztem h ki szolt hozzá :)

Ahoz h full etanollal menjél ahoz inector csere kell mert több kell neki belöle. De én akitől vettem az autot ő azt mondta hogy használta még az elején amikor bejött az etalon 50-50% ba akkor megérte felesbe tankolni most már nem igazán.

Elküldve

Na megtörtént az eredetiség vizsga. Megmagyarázta a sávó, hogy az X14XE 40Kw teljesítményű. Lefotózott mindent, minden fain, úgyhogy nem is aggódtam rajta. Ha lefényképeztem, teszek fel képet. A motorkód tutifrankó mert teljesen olvasható és X14XE...

Elküldve

Jah nekem 2500 ford-on megy 80km/h-val

Am bocs nem is néztem h ki szolt hozzá :)

Ahoz h full etanollal menjél ahoz inector csere kell mert több kell neki belöle. De én akitől vettem az autot ő azt mondta hogy használta még az elején amikor bejött az etalon 50-50% ba akkor megérte felesbe tankolni most már nem igazán.

Nem kell injektor csere, csak egy megfelelő elektronika. ;)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.