Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Az a függőleges nagy henger? Ennek is az a feladata mint dízel esetén, hogy a füstgázokat visszavezetik a szívócsonkba?

Ez nem dob rá hibakódot ha lefalazom?

Milyen lemezből érdemes vágni?

Igen a gázt vezeti vissza a szívócsonkba amit újra eléget, csak ezzel csökken a hatásfok mivel nincs bent annyi oxigén.

Ha lefalazod javítasz rajta, de csodát nem kell tőle várni.

A hibakód ECU függő, egy próbát megér, neked nincs bent a víztérben az EGR ha jól tudom így jóval egyszerűbb lefalazni.

A lemezt savállóból csináld, nem rohad legalább.

Link to comment
Megosztás:

Az a függőleges nagy henger? Ennek is az a feladata mint dízel esetén, hogy a füstgázokat visszavezetik a szívócsonkba?

Ez nem dob rá hibakódot ha lefalazom?

Milyen lemezből érdemes vágni?

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html itt le van írva merre található, W-hosszú, C-rövid.

SZ vezérlő nem szokott hibát dobni rá még hosszú motorféknél sem,nekem három éve nem dob hibát lefalazva az x16sz vezérlő,haver x14sz-je sem dob rá hibát,egyébként meg semmilyen következménye nincs ha hibát dob a világító sárga lámpán kívül. Ami egyébként újraindításnál eltűnik. Nincs vészprogram,csökkentett max fordulattal vagy ilyesmi ennél a motornál.

1mm-es vagy kb ilyen vastagból érdemes,sörösdoboz alulemez még duplán odarakva is átég.

Link to comment
Megosztás:

58196_1268488843.jpg

Nekem anno SpZoli barátom csinálta, nem egyszerű szétszedni, főleg ha a lámpák nem újak, hanem már idősebbek, mert a ragasztó anyag erősebben fogja az üveget a lámpatesthez.

Hőlégfuvó, szike, kés, sok türelem...

A beszerelés után a terített képe megváltozik, oldalra kevesebb lesz a szórt fény, de még az elviselhető szinten marad a vetített kép, csak jó izzó kell bele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno SpZoli barátom csinálta, nem egyszerű szétszedni, főleg ha a lámpák nem újak, hanem már idősebbek, mert a ragasztó anyag erősebben fogja az üveget a lámpatesthez.

Hőlégfuvó, szike, kés, sok türelem...

A beszerelés után a terített képe megváltozik, oldalra kevesebb lesz a szórt fény, de még az elviselhető szinten marad a vetített kép, csak jó izzó kell bele.

Csak érdeklődés szintjén; a közúti ellenőrök', vizsgabiztosok nem szólnak érte?

Link to comment
Megosztás:

http://www.opel-info...iebe/f13_5.html itt le van írva merre található, W-hosszú, C-rövid.

SZ vezérlő nem szokott hibát dobni rá még hosszú motorféknél sem,nekem három éve nem dob hibát lefalazva az x16sz vezérlő,haver x14sz-je sem dob rá hibát,egyébként meg semmilyen következménye nincs ha hibát dob a világító sárga lámpán kívül. Ami egyébként újraindításnál eltűnik. Nincs vészprogram,csökkentett max fordulattal vagy ilyesmi ennél a motornál.

1mm-es vagy kb ilyen vastagból érdemes,sörösdoboz alulemez még duplán odarakva is átég.

Van valami egyáltalán, amiért az SZ, NZ vezérlő hibakódot dob? :)

Lambdáért nem, fals levegőért nem, MAP szenzorra lefullad. Ennyit már sikerült kitapasztalnom. :)

Mondjuk akkor kigyullad a sárga lámpa, ha lefullad a motor, és gyújtáson marad a kocsi. :)

Egyébként az SZ-knél a hengerfejben van kialakítva egy csatorna, amin a kipuffogógáz átáramlik a oda a blokk mögé az EGR-hez?

Link to comment
Megosztás:

Van valami egyáltalán, amiért az SZ, NZ vezérlő hibakódot dob? :)

Lambdáért nem, fals levegőért nem, MAP szenzorra lefullad. Ennyit már sikerült kitapasztalnom. :)

Mondjuk akkor kigyullad a sárga lámpa, ha lefullad a motor, és gyújtáson marad a kocsi. :)

Egyébként az SZ-knél a hengerfejben van kialakítva egy csatorna, amin a kipuffogógáz átáramlik a oda a blokk mögé az EGR-hez?

Lambdáért üzemmelegen szokott,nekem a 6eft-os GM-zacskós koppincs lambdára is lámpázott indítás után néhány km megtétele után. Bár haveromnak Budapest-Dunaföldvár távon a lehúzott lambdát nem hiányolta állítása szerint.Pedig ráadott gyújtásnál világít a check,elvileg működik.

A lyukas MAP vákuumcsőnél szintén jelez ,hogy valami nem kerek arrafelé.

EGR-t is észreveszi ha felragad,rossz fojtószeleppotival is jelzett már nekem, Nálam alapjáratnál csak arra szokott jelezni mert szerinte sok a 850-900 alapjárat,mert rá van tekerve a gázbowden ütközője a 270fokos Kent vezérműtengely miatt.

Másnak is ilyen az alapjárata 270-es tengelytől.Nekem nagyon bejön. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hy all!

Segítséget kérnék: kezd meghalni a generátorom és le szeretném cserélni. Néztem is egyet (Bosch 70AH) viszont kisebb teljesítményű van a kocsiban. Ha cserélem akkor nem lesz gond h nagyobb amperú az új? 44es akksi van benne, zeneileg van benne minden ami kell.

Szerintetek?

Elvileg ha belefér nem lehet gond, csak a teljesítménye lesz nagyobb. Az a fontos hogy az aksi ne kapjon túl nagy töltőáramot! Amúgy miből gondolod h a generátor rossz? Csatlakozások, testkábel csatlakozásai, feszültségszabályzó jók? Ha gondolod leírom mit kell nézed!

Link to comment
Megosztás:

Elvileg ha belefér nem lehet gond, csak a teljesítménye lesz nagyobb. Az a fontos hogy az aksi ne kapjon túl nagy töltőáramot! Amúgy miből gondolod h a generátor rossz? Csatlakozások, testkábel csatlakozásai, feszültségszabályzó jók? Ha gondolod leírom mit kell nézed!

Sajna már volt felujítva régebben de eddig bírta, beindítom a mocit és nagyon nyekergős hangja van, olyan mintha kezdene csapágyas lenni, illetve megfelelően feszes az ékszíj de így is van amikor elkezd "üvölteni", és látszik a belső világításon h nem klaffol valami :P

Nagyobbat azért szeretnék venni mert ajánlották h érdemesebb, de erről nincs tapasztalatom ezért kérdeztem h mennyit ártana

Link to comment
Megosztás:

szóval ha kb 1000es fordulaton kell tudnia a generátornak 14.4v töltő feszkót ha ennél több az tönkre teszi az aksit a legtöbbnél ez a max. Ha több elhajlanak a cellák lemezei és off az aksinak. Ha gyorsan nagy áramfelvétel lép fel akkor beesik a feszkó (10A-40A) ha komoly hangcuccod van ez simán lehet ilyenkor az aksiról is jöhet áram ami nem megfelelő töltöttséghez vezethet, ugye nem szabad elfelejteni hogy nem 40A ral tölti a generátor az aksit, illetve az 44es aksi kb 440A tud leadni kb 10s-15s károsodás nélkül. Az aksi ha fel van töltve akkor 13.6v kell hogy mérj rajta. Tehát egy szulfátos testkábel és egy erősebb hangcucc vagy túl sok tuc-tuc zene is okozhat ilyen gondot. Egy 1F kondi jó szolgálatot tehet mert az esetleges nagyobb áramfelvételnél át tudja hidalni azt az időt amíg a generátor reagál így nem kell az aksiról biztosítani az áram ellátás. Ezzel azt akarom mondani meg kell pucolni az aksi sarukat, lehetőség szerint szilikonzsírral lekenni. A testkábel saruját is tisztítani kell ha lehet és a +12v is rá lehet nézni. Továbbá az se lesz jó ha nagyobb aksit teszel bele, a kisebb töltő áram miatt sokkal lassabban töltődik az aksi így pont az ellenkező hatás érsz el ilyenkor, nem tud feltöltödni normál idő alatt és olyan lesz mintha le lenne merülve. Szóval vannak buktatók. Mielőtt jönnek az értelmes hszek közlöm több mint 10 éve dolgozom aksikal is, szóval aki nem ismeri a generátor, feszültségszabályzó, aksi felépítését, működését az kíméljen meg a butaságtól van elég önjelölt "elektronikai szaki" a neten akinek fingja sincs róla mégis írja a butaságot. Szóval érdemi hsz-t szívesen olvasok! Többi off! kösz

Link to comment
Megosztás:

Sajna már volt felujítva régebben de eddig bírta, beindítom a mocit és nagyon nyekergős hangja van, olyan mintha kezdene csapágyas lenni, illetve megfelelően feszes az ékszíj de így is van amikor elkezd "üvölteni", és látszik a belső világításon h nem klaffol valami :P

Nagyobbat azért szeretnék venni mert ajánlották h érdemesebb, de erről nincs tapasztalatom ezért kérdeztem h mennyit ártana

Ha nagyobb kerül bele tudod kell a töltő áramot így egy új aksi is kell szerintem, ha túl nagy a töltő áram akkor az aksi tönkre meg. Kb 1%-2% eltérés talán még nem gond de ennél nagyobb az lehet. Ami négy fontos ha csak 5A-10A több az áram azt még a vezetékeknek is el kell viselnie, új autóknál ilyen nincs régen még szinte ismeretlen volt a spontán kábelezési hiba. Amúgy nem hinném a nagyobb generátor más nagyobb gondot okozna. Mennyivel nagyobb a töltés és a max áram akkor?

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyobb kerül bele tudod kell a töltő áramot így egy új aksi is kell szerintem, ha túl nagy a töltő áram akkor az aksi tönkre meg. Kb 1%-2% eltérés talán még nem gond de ennél nagyobb az lehet. Ami négy fontos ha csak 5A-10A több az áram azt még a vezetékeknek is el kell viselnie, új autóknál ilyen nincs régen még szinte ismeretlen volt a spontán kábelezési hiba. Amúgy nem hinném a nagyobb generátor más nagyobb gondot okozna. Mennyivel nagyobb a töltés és a max áram akkor?

Ennyire sajnos nem értek hozzá, csak mint írtam, ismerős ajánlott egy 70AM-os Bosch generátort és kíváncsi lennék rá hogy be lehet e tenni anélkül hogy bármi károsodást okoznék, vagy maradjon/keressek egy 55-ös generátort.

'F kondi van a kocsiban, ezt már régebben beszereztem a zene miatt, elég sokan ajánlották, csak a generátor hangja nem tetszik nekem, alapjáraton ha beindítom az autót elég csapágyas hangja van :P

Link to comment
Megosztás:

szóval ha kb 1000es fordulaton kell tudnia a generátornak 14.4v töltő feszkót ha ennél több az tönkre teszi az aksit a legtöbbnél ez a max. Ha több elhajlanak a cellák lemezei és off az aksinak. Ha gyorsan nagy áramfelvétel lép fel akkor beesik a feszkó (10A-40A) ha komoly hangcuccod van ez simán lehet ilyenkor az aksiról is jöhet áram ami nem megfelelő töltöttséghez vezethet, ugye nem szabad elfelejteni hogy nem 40A ral tölti a generátor az aksit, illetve az 44es aksi kb 440A tud leadni kb 10s-15s károsodás nélkül. Az aksi ha fel van töltve akkor 13.6v kell hogy mérj rajta. Tehát egy szulfátos testkábel és egy erősebb hangcucc vagy túl sok tuc-tuc zene is okozhat ilyen gondot. Egy 1F kondi jó szolgálatot tehet mert az esetleges nagyobb áramfelvételnél át tudja hidalni azt az időt amíg a generátor reagál így nem kell az aksiról biztosítani az áram ellátás. Ezzel azt akarom mondani meg kell pucolni az aksi sarukat, lehetőség szerint szilikonzsírral lekenni. A testkábel saruját is tisztítani kell ha lehet és a +12v is rá lehet nézni. Továbbá az se lesz jó ha nagyobb aksit teszel bele, a kisebb töltő áram miatt sokkal lassabban töltődik az aksi így pont az ellenkező hatás érsz el ilyenkor, nem tud feltöltödni normál idő alatt és olyan lesz mintha le lenne merülve. Szóval vannak buktatók. Mielőtt jönnek az értelmes hszek közlöm több mint 10 éve dolgozom aksikal is, szóval aki nem ismeri a generátor, feszültségszabályzó, aksi felépítését, működését az kíméljen meg a butaságtól van elég önjelölt "elektronikai szaki" a neten akinek fingja sincs róla mégis írja a butaságot. Szóval érdemi hsz-t szívesen olvasok! Többi off! kösz

Mutathatnál egy olyan akksit, ami 12V-os névleges feszültségű, és 13,6 V-ot mérsz rajta. Még az új akksi sem tud többet 12,8 V nál.

Nagyobb generátort minden gond nélkül fel lehet rakni, ha fizikailag elfér. Nemtudom milyen van neki, de ha egy 40A-es kis szar, az már kevés is tud lenni mondjuk télen, ha világít a tompított, a reflektor, meg a hátsó ablakfűtés. Ha ezek mellett van egy fűthető ülésvédő, és egy utólagos fejegység, akkor meg biztosan.!

Én Vectrába szereltem be 100A-es generátort a 70A-es helyett. Nincs semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Mutathatnál egy olyan akksit, ami 12V-os névleges feszültségű, és 13,6 V-ot mérsz rajta. Még az új akksi sem tud többet 12,8 V nál.

Nagyobb generátort minden gond nélkül fel lehet rakni, ha fizikailag elfér. Nemtudom milyen van neki, de ha egy 40A-es kis szar, az már kevés is tud lenni mondjuk télen, ha világít a tompított, a reflektor, meg a hátsó ablakfűtés. Ha ezek mellett van egy fűthető ülésvédő, és egy utólagos fejegység, akkor meg biztosan.!

Én Vectrába szereltem be 100A-es generátort a 70A-es helyett. Nincs semmi gond.

Egy aksi névleges cella feszültsége 2 Volt. Kb. 2.39V lehet tölteni a cellákat ahol viszont ugye elkezdődik a vízbontás nevű kémiai folyamat.(persze léteznek speciális aksik is amit többet bírnak) Az általam használt banneres aksi tudja a 13.6 voltot. Anélkül az aksi hibás ezért célszerű gariba vinni. Előfordulhat hogy hibás a műszer amivel mérsz vagy hiba van a mérésedbe. Egy aksi 13.6V körül kell lenije a kapcsofeszkónak, terhelés nélkül, feltötött állapotba! (csak több mint 10 éves foglakozok többek között ezzel is, pl. tűzjelzőbe bele se lehetne rakni olyan aksit ami nem tudja ezt az értéket...)

A nagyobb generátorral azért csak okosan. Megvannak a fix keresztmetszetű kábelek ezeken ha több áramot akarsz átgyömöszölni bizony elég necces lehet. (pl váltóáramnál egy 1,5mm2 réz vezetéket max 16A terhelheted hivatalosan) Meg aztán egyenáramról beszélünk ugye itt még nagyobb a kábelen a veszteség nagyobb keresztmetszet is kell, pontosan nem tudom hogy van méretezve a vektrába a vezeték lehet ez a szerencséd. Ugye mindenki tudja egyenáramnál fontos a kábelhossz, az átmérő, ha megvannak azok a fesztültség és áram értékek amit át akarsz rajta küldeni, anélkül melegszik, túl nagy feszültség esés lehet a kábelen illetve durvább esetbe ki is gyúlladt! Ismerős autója kigyulladt ilyen okból ;) Arról nem beszélve hogy szerinted az autó gyár olyan hülye hogy nem tud egy akkora generátort tenni a kocsiba ami ezeket ellátja árammal? Sőt kb 400W teljesítményt még hagy szabadon is. Azért ha eddig nem merült le a kocsi aksija zenehalhatás közbe lehet h tud mégis tölteni annyit?! ;) Kis segítség a kábelméretezéshez ;)terheles.jpg

Mint az előző hsz-ben is írtam fontos a töltő áram! Ez nem egyenlő a generátor teljesítményével. Ha túl nagy a töltés akkor aksi idő előtt tönkremegy ha túl kicsit akkor több ideig kell tölteije a generátornak ez se lehet szerencsés főleg városi használatba! Az aksinak akkor jó ha fel van töltve ez nem Li aksi :P Szóval arra akarok rámutatni hogy ésszel csak! Nem azt mondom nem lehet jó de azért figyelmbe kell venni több szenpontot is! A lesz ami lesz módszer nem éppen a legjobb szerintem! Tudd hogy mit csinálsz és akkor van értelme. Gondolom ezt mind végigkalkuláltad generátor csere elött ;) Ne vedd bántásnak, csak szeretem ha valami korrekten van megcsinálva!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis információra lenne szükségem Corsa B-vel kapcsolatban.

Szeretném lecserélni az üléseimet,elsőket-hátsókat,a komplett garnitúrát a Corsa D belsejével.

3 ajtós kivitelben.

Ez megoldható,beleférnek az ülések?

Mire kell odafigyelni a sufnizásnál?

Bármilyen ötletet,javaslatot szívesen fogadok.

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno SpZoli barátom csinálta, nem egyszerű szétszedni, főleg ha a lámpák nem újak, hanem már idősebbek, mert a ragasztó anyag erősebben fogja az üveget a lámpatesthez.

Hőlégfuvó, szike, kés, sok türelem...

A beszerelés után a terített képe megváltozik, oldalra kevesebb lesz a szórt fény, de még az elviselhető szinten marad a vetített kép, csak jó izzó kell bele.

Eljutottam odáig, hogy leszedtem a búrát, viszont a belselyében a műanyagot, amit ugye feketére akarok fújni, fogja 4 fül. Ezeket milyen módszerrel lehetne leszedni, illetve összerakásnál lenn inkább érdekes, mert sztem ezek tartják helyén a műanyagot. A lámpabúrát összerakásnál kiszilózom :) viszont a belselyére kellene vmi ötlet

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok abban segíteni hogy az mitől lehet, hogy ha 2 vagy többen ülnek hátul a kocsiba morajló hangot hallok hátulról szinte az egész kaszniban, megnéztem elvileg nem ér bele sehova semmi. A lengéscsillapítókra gondolok hogy már régiek.

Miket illene cserélni még ebben az esetben, tavaly nyáron csináltattam meg a küszöböket, a jobb oldali szék alatt elég szép kis rozsda is ki lett javítva illetve le lett alvázvédővel kenve.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt jönnek az értelmes hszek közlöm több mint 10 éve dolgozom aksikal is, szóval aki nem ismeri a generátor, feszültségszabályzó, aksi felépítését, működését az kíméljen meg a butaságtól van elég önjelölt "elektronikai szaki" a neten akinek fingja sincs róla mégis írja a butaságot. Szóval érdemi hsz-t szívesen olvasok! Többi off! kösz

Arc azért van rendessen! :D

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok abban segíteni hogy az mitől lehet, hogy ha 2 vagy többen ülnek hátul a kocsiba morajló hangot hallok hátulról szinte az egész kaszniban, megnéztem elvileg nem ér bele sehova semmi. A lengéscsillapítókra gondolok hogy már régiek.

Miket illene cserélni még ebben az esetben, tavaly nyáron csináltattam meg a küszöböket, a jobb oldali szék alatt elég szép kis rozsda is ki lett javítva illetve le lett alvázvédővel kenve.

Kipuffod nem ér bele a hátsó hídba?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis információra lenne szükségem Corsa B-vel kapcsolatban.

Szeretném lecserélni az üléseimet,elsőket-hátsókat,a komplett garnitúrát a Corsa D belsejével.

3 ajtós kivitelben.

Ez megoldható,beleférnek az ülések?

Mire kell odafigyelni a sufnizásnál?

Bármilyen ötletet,javaslatot szívesen fogadok.

Köszönöm előre is a segítséget!

Ezt csak akkor tudod megmondani, ha bepróbáltad! ;)

Viszont írj az eredményről, mert én is agyaltam hasonlón mostanában... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.