Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok Berki Tamás vagyok és szeretnék segítséget kérni tőletek van egy 1993 as opel cors b 1.4 Swing autóm és az a nagy problémám hogy a bíztósiték táblában a 23 számú bíztósiték beleéget a táblába és a kábelek is össze keztek olvadni és sorra kiveri a bíztositékokat és azt szeretném megtudni hogy miért éget bele a biztositék a táblába meg hogy mitudnék csinálni a segitséget előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Ezt sajnos nem nagyon értem! A hátsó ajtónak mi köze van a csomagtérhez? Nem hinném, hogy az ablakmosó, mert ha mosom, nem folyik sehol a folyadék, csak kívül az ablakon! A gumidugókat megnézem, és jelzek! Bocsi az értetlenkedésemért! Köszi! G.

Ha azt mondom csomag tér ajtó...

Akkor ez kizárva...

Lehet még olyan is hogy egy nem látható helyen ahol elég rosdás és már pici lyuk is van ottt is be tud verőrni.. a pótkerék alja a bal hátulja felé annak tűnik..de csak tipp...

Más ötlet nincs..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Berki Tamás vagyok és szeretnék segítséget kérni tőletek van egy 1993 as opel cors b 1.4 Swing autóm és az a nagy problémám hogy a bíztósiték táblában a 23 számú bíztósiték beleéget a táblába és a kábelek is össze keztek olvadni és sorra kiveri a bíztositékokat és azt szeretném megtudni hogy miért éget bele a biztositék a táblába meg hogy mitudnék csinálni a segitséget előre is köszönöm

23-as biztosítékon jobb hátsó helyzetjelző, rendszámtábla világítás van. Legalábbis ami a swing-ben bent van, mert lenne még fényszórómagasság állítás, ülésfűtés. stb. de azok nincsenek bent.

Valószínűleg zárlatos lett az izzód, vagy befolyt a víz, nézd meg a hátsó lámpádat mit látni.

A vezetékeket ki kell cserélni legalább azon a részen ahol elégtek, ha biztosítéktáblát nem akarsz cserélni akkor át kell rakni egy üres helyre a beolvadt helyről.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt sajnos nem nagyon értem! A hátsó ajtónak mi köze van a csomagtérhez? Nem hinném, hogy az ablakmosó, mert ha mosom, nem folyik sehol a folyadék, csak kívül az ablakon! A gumidugókat megnézem, és jelzek! Bocsi az értetlenkedésemért! Köszi! G.

Ha jól értem,arra kéred a fórum olvasóit,hogy nézzék meg helyetted,hogy hol folyik be az autód?! :D :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nívópálca mögött,a blokk sarkánál. Nagy többségüknél már olvashatatlan amúgy.

Nekem 93-as C12NZ, de tökéletesen olvasható. Persze, ha tesznek róla, hogy ne legyen olvasható, akkor valóban nem olvasható. De szerintem magától nem tűnik az el :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 93-as C12NZ, de tökéletesen olvasható. Persze, ha tesznek róla, hogy ne legyen olvasható, akkor valóban nem olvasható. De szerintem magától nem tűnik az el :)

Hátazért.....úgymondanám hogy meg van rá az esély...

Pl ideiglenesen, vagy véglegesen...

ideiglenesen olaj ráfolyik a szelepfedélböl... vagy a gyújtás felöli szimmeringből.... már nem is látható.

Véglegesen: én voltam már úgy hogy hengerfelyes lett a motor és anniyra hogy már folyott ki a tömítés között a víz, és tél volt, jött a fagy a sólé, egész szépen elkezdett rosdállni! ha nem lett volna hozzányúkerászva már az se látszana.. és valaki csak évente egszer néz bele a moci térbe vagy annyi se...

Link to comment
Megosztás:

Azért a fagyálló és az olaj ne marja már meg a számot...mert hogy az akksisav megteszi, az ok :)

Tapasztalat....

Hf es a motor, zabálja a vizet, anyagilag kedvem nem volt hogy minőségi kannaszám vegyem és öntögessem bele a fagyálót, addíg amíg nincs megcsináltatva fölösleges..

Ezért ment bele tiszta víz, ha nagyon hidegek voltak akkor ment bele "Ócsó madaras" fagyáló.

Namost amikor hideg volt meg fagy akkor sózták is az utakat...

A sós lé szépen odafröcsögött a víz elpárolgott a motor melegétől...és kész, jöhetett a rosda...

Az ócsó fagyálóról pedig most és itt szeretnék mindenkit lebeszélni, amit kapni a Tescóban, meg a Auchnaban, mert annyit nem ér meg az autó javítása amennyire olcsó az a fagyáló a minőségitől! Mert hogy igen is számít milyen van bennt!

Az én esetem megint, mint minden gazdag polgár én is aztot tettem bele és lás csodát MEGMATRA a fagyálló a Hengerfejemet!

Na erről ennyit...

Szelepfed_l_alja_megmart_fagy_ll_t_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpgHengerfej_teteje_fagy_ll_t_l_megmart_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg kellene próbálni elöször is kiiktatni a riasztót. nem e az kavar be! Ha nincs szikra az lehet több dologtól is, főtengő jeladó nem ad jelet, akkor az ECU nak esze ágában sincs szikrát adatni a gyertyáknak me minek ha nem megy a motor... pl..

Ez volt a gond a főtengely jeladó adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalat....

Hf es a motor, zabálja a vizet, anyagilag kedvem nem volt hogy minőségi kannaszám vegyem és öntögessem bele a fagyálót, addíg amíg nincs megcsináltatva fölösleges..

Ezért ment bele tiszta víz, ha nagyon hidegek voltak akkor ment bele "Ócsó madaras" fagyáló.

Namost amikor hideg volt meg fagy akkor sózták is az utakat...

A sós lé szépen odafröcsögött a víz elpárolgott a motor melegétől...és kész, jöhetett a rosda...

Az ócsó fagyálóról pedig most és itt szeretnék mindenkit lebeszélni, amit kapni a Tescóban, meg a Auchnaban, mert annyit nem ér meg az autó javítása amennyire olcsó az a fagyáló a minőségitől! Mert hogy igen is számít milyen van bennt!

Az én esetem megint, mint minden gazdag polgár én is aztot tettem bele és lás csodát MEGMATRA a fagyálló a Hengerfejemet!

Na erről ennyit...

Az mondjuk érdekes, hogy a fagyálló miért csak a hengerfej és a tömítés, illetve a blokk és a tömítés találkozásánál "marta meg" az anyagot. Ahol pedig egyébként kering, ott meg nem látható, hogy kárt tett volna. Ez kérem szépen nem a fagyálló miatt van! Ha ezt a fagyálló marta volna ki, akkor máshol már szitává kellett volna marnia a blokkot és a fém csöveket.

Ez az miatt van, hogy a jelölt pontokon átégett a tömítés, folytonos átjárás, kavitáció alakult ki a munkatér és a víztér között. Le volt szarva úgymond a probléma, nem lett idejében cserélve a tömítés, és ez lett a vége. Egyik ismerősöm ugyanígy járt régebben. Gátrepedéses lett a hengerfeje, és egy idő után milliméretes nagyságrendűre növekedett.

Egyébként melyik fagyállóra gondolsz? Mert többféle is kapható a Tescoban. Én például azt a pirosas rózsaszínű koncentrátumot szoktam használni, de semmi gondom nem volt vele még.

http://www.sps-automobil.hu/webshop/images/20110128135.jpg

Link to comment
Megosztás:

Csak érdekességképpen, az Isuzu blokkon olyan a motorszám, mint Morpheus beillesztett képén a dugattyún az SE felirat. Nem be van ütve a blokkba, hanem kitüremkedőek a számok. Az sohasem válik olvashatatlanná, bár ott van lent az olajteknő feletti részen, ahol folyton éri a mocsok. Nemhogy nem tűnik el a korrózió miatt, hanem még eltüntentni sem lenne egyszerű munka. Valami olyan anyagból van a blokk, amit még a sósav sem nagyon mar meg. Nemhogy az utakra kiszórt sós lé :)

Link to comment
Megosztás:

Okés, viszont nekem az ajtókban lévők kellene körbe, nem a szélvédőnél lévő.

Sajna gyárit nem találtam még, bontottat tudnék most, igaz 3 ajtósét de jobb állapotban van mint ami most van benne :P

Kíváncsi lettem volna, hátha vki tud valahol üzletet ahol esetleg méretre lehet kapni

mi a gondold vele amúgy?

Link to comment
Megosztás:

Az mondjuk érdekes, hogy a fagyálló miért csak a hengerfej és a tömítés, illetve a blokk és a tömítés találkozásánál "marta meg" az anyagot. Ahol pedig egyébként kering, ott meg nem látható, hogy kárt tett volna. Ez kérem szépen nem a fagyálló miatt van! Ha ezt a fagyálló marta volna ki, akkor máshol már szitává kellett volna marnia a blokkot és a fém csöveket.

Ez az miatt van, hogy a jelölt pontokon átégett a tömítés, folytonos átjárás, kavitáció alakult ki a munkatér és a víztér között. Le volt szarva úgymond a probléma, nem lett idejében cserélve a tömítés, és ez lett a vége. Egyik ismerősöm ugyanígy járt régebben. Gátrepedéses lett a hengerfeje, és egy idő után milliméretes nagyságrendűre növekedett.

Egyébként melyik fagyállóra gondolsz? Mert többféle is kapható a Tescoban. Én például azt a pirosas rózsaszínű koncentrátumot szoktam használni, de semmi gondom nem volt vele még.

http://www.sps-autom...20110128135.jpg

Így-Így, ahogy mondod! Annyival egészíteném ki a mondatod, hogy a "Le volt szarva úgymond a probléma" szóláncot átjavítanám, "Nem volt rá anyagi keret" .

Sajnáltam is szegényt, mentem is vele óvatosan csak sajna ilyenkor az sem segít!

Hát ez van, kellett nekem házat vennem hitelre Magyarországon....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Szeretném a segítségetek kérni. A problémám az lenne, h nem igazán gyorsul az auto, de a fordulatszám növekszik. Gondolom a kuplunggal lehet a gond, h nem fog igazán. Milyen márkájúra érdemes lecserélni ? Illetve érdekes csörgő hangot is hallok, de kinyomott kuplungnál ez megszűnik. Lehetséges, h a kinyomócsapággyal is gondba leszek, de azt se tudom ,h milyet érdemes a helyére tenni. A másik zavaró problémám pedig a túlmelegedés. Ha elindulok az autóval van ,hogy elkezdi forralni a vizet, folyamatosan megy 100C környékére, ilyenkor kiveszem sebességből és hagyom hűlni , majd újra visszateszem és megyek tovább. Kb 5-10 percig játszok így vele, utána beáll stabilan 90-92 fokra és jó minden. Még a termosztátott nem volt időm megnézni, lehetséges, h ez a baja ?

1.5 TD-ről van szó.

Köszönöm előre is a válaszokat !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.