Steve_the_technician Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! Segítséget kérek! 97-es dízel B corsa. Úton haza felé meghülyült a fordulatszám mérőm. Össze vissza ugrált, aztán 0-t mutatott, aztán megint mutatott valamit, stb. Hazaérve leállítottam a motort, majd kigyulladt a töltés jelző lámpa, jelezve, hogy nincs töltés. Kiveszem a kulcsot, tovább világit a lámpa, ráadom a gyujtást, és elalszik. Töltésem van, megmértem. 12.48 V ról 13.64 V körülre megy fel, gázadásra. Még egy jelenség: Gyujtás ráadás után, nem izzit az autó, nem világit az izzitás lámpa. Izzito gyertyákat megnéztem, hibátlanok. Generátor, vagy motor vezérlő elektronika hibára gyanakszom. Ötletek? Volt már nektek ilyen? Mi lehet a hiba? Nagyon köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Valami tuti nem jó ott a generátor környékén, 13,6V töltés gázadásnál elég kevéske, ennél még alapjáraton is többnek kéne lennie... ráadásul amennyire tudom a dízeleknél a fordulatszámmérő jelét is a generátorról veszik, szóval az a hiba is ennek tudható be, de ezek után azt is el tudom képzelni hogy az izzítás is azért nem működik mert nincs meg a kellő feszültség az izzítógyertyáknak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! Segítséget kérek! 97-es dízel B corsa. Úton haza felé meghülyült a fordulatszám mérőm. Össze vissza ugrált, aztán 0-t mutatott, aztán megint mutatott valamit, stb. Hazaérve leállítottam a motort, majd kigyulladt a töltés jelző lámpa, jelezve, hogy nincs töltés. Kiveszem a kulcsot, tovább világit a lámpa, ráadom a gyujtást, és elalszik. Töltésem van, megmértem. 12.48 V ról 13.64 V körülre megy fel, gázadásra. Még egy jelenség: Gyujtás ráadás után, nem izzit az autó, nem világit az izzitás lámpa. Izzito gyertyákat megnéztem, hibátlanok. Generátor, vagy motor vezérlő elektronika hibára gyanakszom. Ötletek? Volt már nektek ilyen? Mi lehet a hiba? Nagyon köszönöm a válaszokat! Ha isuzu, akkor valószínűleg feszszabályzó. Főleg, ha nem mindig csinálja, bár az izzítás inkább relé vagy izzítás vezérlő. Izzítani izzít egyáltalán? Mérj rá az izzítógyertya sorra mikor ráadod a gyújtást, ha semmi, akkor vagy relé vagy vezérlő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
willz Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!Az asszonynak szeretnénk venni egy B Corsát.Érdekelne, hogy mik a tapasztalataitok az 1,0i és 1,2i benzines motorokkal?Mennyire megbízható, szervízigényes, gyakori hibák? Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!Az asszonynak szeretnénk venni egy B Corsát.Érdekelne, hogy mik a tapasztalataitok az 1,0i és 1,2i benzines motorokkal?Mennyire megbízható, szervízigényes, gyakori hibák? Köszönöm előre is! 1.0 12V és 1.2 16V motorok zűrösek. Legutóbb ismerősömnek szakadt el 1.0 12V-n vezérműlánc. Rángat,leáll,-1hengerrel megy ilyenek. Utóbbi esetet megoldja általában egy sortrafó csere 30rugóból megúszható.Előbbi hibával meg sokadik légtömegmérő,lambda,egr-csere-falazás stb után inkább együtt élnek a tulajok. Illetve megunják és felrakják a használtautóra. Szóval ezeket inkább ne,legjobb gyári motor szerintem az x14xe 1.4 16V. Motorvezérlése megegyezik a nagyon üzembiztos,nyűgmentes 8szelepesekével,szíjas vezérlés.Nem a hidrós feszítésű bicikliláncos rettenet. Az egr-szelep szokott felszorulni bennük,lemezdarab megoldja. Lamdaszonda (egyvezetékes) elfárad néha meg estleg a hőfok gomba. A két alkatrész együtt 15ropi. Vannak belőlük fiatalabb darabok is. Meg jó tulajdonsága,hogy lehet vele előzni is. Fogyasztása fateroméknál normál tempóval kb. 6.5liter vegyesben. Nekem ennyit evett az 1.2 45lovas kotlókergető is. Ami szét van rúgva az szar természetesen,ezzel gondolom nem mondtam újat. Érdemes figyelni a rozsdára is. Küszöbök,hátsótornyok,hátsó rugó ahol felfekszik a vázra, első nyúlvány a lengőkar mögött. A többi szokásos hely szem előtt van úgyis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
willz Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 1.0 12V és 1.2 16V motorok zűrösek. Legutóbb ismerősömnek szakadt el 1.0 12V-n vezérműlánc. Rángat,leáll,-1hengerrel megy ilyenek. Utóbbi esetet megoldja általában egy sortrafó csere 30rugóból megúszható.Előbbi hibával meg sokadik légtömegmérő,lambda,egr-csere-falazás stb után inkább együtt élnek a tulajok. Illetve megunják és felrakják a használtautóra. Szóval ezeket inkább ne,legjobb gyári motor szerintem az x14xe 1.4 16V. Motorvezérlése megegyezik a nagyon üzembiztos,nyűgmentes 8szelepesekével,szíjas vezérlés.Nem a hidrós feszítésű bicikliláncos rettenet. Az egr-szelep szokott felszorulni bennük,lemezdarab megoldja. Lamdaszonda (egyvezetékes) elfárad néha meg estleg a hőfok gomba. A két alkatrész együtt 15ropi. Vannak belőlük fiatalabb darabok is. Meg jó tulajdonsága,hogy lehet vele előzni is. Fogyasztása fateroméknál normál tempóval kb. 6.5liter vegyesben. Nekem ennyit evett az 1.2 45lovas kotlókergető is. Ami szét van rúgva az szar természetesen,ezzel gondolom nem mondtam újat. Érdemes figyelni a rozsdára is. Küszöbök,hátsótornyok,hátsó rugó ahol felfekszik a vázra, első nyúlvány a lengőkar mögött. A többi szokásos hely szem előtt van úgyis. Köszönöm az infokat!Akkor azt hiszem 1,4 lesz a választás! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Köszönöm az infokat!Akkor azt hiszem 1,4 lesz a választás! :) Az 1.4 16V-nél valamivel gyakoribb darab az X14NZ. Menni fog úgy, mint az 1.2 16V, csak alsó tartományban nyomatékosabb. Strapabíró, egyszerű motor. Sose lesz vele semmi gond. Az 1,2 45 LE-s motort viszont nem ajánlom, nekem olyan van. Nagyon gyenge :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 van benne alapjárati. http://img08.aprod.h...felszereles.jpg Elektromosan is tuti jól működik annak ellenére hogy ki van pucerászva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vargazs Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!Az asszonynak szeretnénk venni egy B Corsát.Érdekelne, hogy mik a tapasztalataitok az 1,0i és 1,2i benzines motorokkal?Mennyire megbízható, szervízigényes, gyakori hibák? Köszönöm előre is! Nekem erre az a véleményem,hogy használtautó vásárlása mindig hordoz kockázatot magában. Ilyen értékű autónál leglább + 100-150 eFt-ot nyogudt szívvel számolhatsz hozzá,míg rendberakod az autód. ui: nekem is 1.0 -ás corsám van, költöttem is rá, de szerintem nem kell úgy lehúzni! Üdv. Zs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Nekem erre az a véleményem,hogy használtautó vásárlása mindig hordoz kockázatot magában. Ilyen értékű autónál leglább + 100-150 eFt-ot nyogudt szívvel számolhatsz hozzá,míg rendberakod az autód. ui: nekem is 1.0 -ás corsám van, költöttem is rá, de szerintem nem kell úgy lehúzni! Üdv. Zs. Környezetemben három 1.0 és egy 1.2 16V-t tudok. Az ezresekben kettőben volt már motorcsere a harmadik random rángat akkorát,hogy kifejeled a szélvédőt,volt már légtömegmérős lambdaszondás egr-csereberés kínlódás vele. (hiába mondtam,hogy nem az a baja). Az 1.2 16V is ugyanígy rángatózik meg kezd szétrohadni a motorblokk!! Hengerfej felújítás,vezérlés csere lenne a biztos megoldás rángatózásra. 300eft értékű autóra meg nem szívesen költ az ember egyszerre 150ropit. Biztos van belőlük jó,jellemzően ezek egy tulajos,keveset futott bácsiautók és nem vagy nagyon ritkán szoktak eladók lenni. A map szenzoros 1.2-1.4 8V 45-60le illetve az 1.4 82le és 90le változataiban meg 20-25ropi a komplett vezérlés ha valami baj esetleg előfordul az meg pár ezer forintos tétel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Az 1,2 45 LE-s motort viszont nem ajánlom, nekem olyan van. Nagyon gyenge :) Mér? Igaz nem B Corsa, de: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Mér? Igaz nem B Corsa, de: Jó hosszú út kellett hozzá, meg legalább 6-7 ezres fordulaton járt :D De tényleg tudja egyébként... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 ...legalább 6-7 ezres fordulaton járt... Azt nem tudom mert ugye akkor még nem volt benne fordulatszámmérő, de ha azt is hozzáteszem hogy mindezt a 4 sebességes F10-es váltóval sikerült produkálnia, akkor erősen valószínű... :D Jaigen, akkor már a teljesség kedvéért, a kísérlet alatt a gyári 145 R13 gumi volt az autón sima egyszerű lemezfelnin. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Azt nem tudom mert ugye akkor még nem volt benne fordulatszámmérő, de ha azt is hozzáteszem hogy mindezt a 4 sebességes F10-es váltóval sikerült produkálnia, akkor erősen valószínű... :D Jaigen, akkor már a teljesség kedvéért, a kísérlet alatt a gyári 145 R13 gumi volt az autón sima egyszerű lemezfelnin. Virsligumi = Halálfélelem :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szaßy Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Sziasztok! Opel Corsa B 1.7D 1999-es autóm van, ABS-es hátsó dobfékkel. A kérdésem az, hogy ha olyan dobféket vettem, amiben nincs ABS gyűrű, a régi dobból át lehet rakni, vagy szétszakad? Sajnos 1-nehéz beszerezni gyűrűs dobot 2-40e Ft a pár 3-gyűrű nem kapható külön. Köszi, ha vki tud segíteni, van tapasztalata gyűrű átrakással. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gzozo Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Sziasztok. 94-es 1.2-es B Corsam van és az ablaktörlővel van gondom. Sajnos bármelyik fokozatban indítom el nem érkezik vissza alap pozícióba. Már cseréltem szakaszoló relét de nem segített. Van olyan, h végállás kapcsoló vagy vmi ilyesmi? Van ötlet mert a motor jónak tűnik! üdv., várom hozzászólásotok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Sziasztok. 94-es 1.2-es B Corsam van és az ablaktörlővel van gondom. Sajnos bármelyik fokozatban indítom el nem érkezik vissza alap pozícióba. Már cseréltem szakaszoló relét de nem segített. Van olyan, h végállás kapcsoló vagy vmi ilyesmi? Van ötlet mert a motor jónak tűnik! üdv., várom hozzászólásotok. Elvileg a motorban van egy programtárcsa szerűség, szerintem nem nagyon javítható, szal inkább csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gzozo Elküldve Március2, 2013 Megoszt Elküldve Március2, 2013 Elvileg a motorban van egy programtárcsa szerűség, szerintem nem nagyon javítható, szal inkább csere. köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Steve_the_technician Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Valami tuti nem jó ott a generátor környékén, 13,6V töltés gázadásnál elég kevéske, ennél még alapjáraton is többnek kéne lennie... ráadásul amennyire tudom a dízeleknél a fordulatszámmérő jelét is a generátorról veszik, szóval az a hiba is ennek tudható be, de ezek után azt is el tudom képzelni hogy az izzítás is azért nem működik mert nincs meg a kellő feszültség az izzítógyertyáknak. köszönöm ujra mértem. alapjáraton 13,6V, gázadásra 14,5V ra is felmegy a töltésem. ha rárakom a töltőt, akkor sem izzít. ma észre vettem, hogy az elektromos ablak sem ugy működik, mint eddig. kb 1 másodperces megnyomásra magátol le ment eddig, most csak addig megy, amig nyomom a gombot. létezik valami központo "agy" ami az elektronikámat vezérli? valami nagy gebasz van :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Steve_the_technician Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Ha isuzu, akkor valószínűleg feszszabályzó. Főleg, ha nem mindig csinálja, bár az izzítás inkább relé vagy izzítás vezérlő. Izzítani izzít egyáltalán? Mérj rá az izzítógyertya sorra mikor ráadod a gyújtást, ha semmi, akkor vagy relé vagy vezérlő. Köszönöm! sajnos nem izzit. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gunár Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Isuzu motoros B Corsám 1.5D 2001, néha cserben hagy, esős időben sürűbben, de már száraz időben is is elöjött a hiba: Elmegyek valahova ( hideg inditás renden, pöccre indul, de bal oldalt a motor térböl döl a füst, majd 1 perc után abba hagyja), leállítom a motort. Majd szeretnék tovább menni és csak köszörül, köszörül, a motort nem kap üzemanyagot. Majd várok 5-30 percet és lás csodát elindul az autó. Probáltam behuzatni, az sem segített rajta. Elvitte szerelőhöz, de azt mondja, amig nem tudja bemérni a hibát addig nem tud segiteni. Volt már valakinek hasonló problémája? Köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gunár Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Isuzu motoros B Corsám 1.5D 2001, elvittem a szerelőhöz, mert a kuplung nagyon fent fogott és bowdent is kellett cserélni. Kuplung szettett kellett cserélni, majd azután a váltó érezhetően finomabb lett, de egy zörgő, csörgő zaj jött ki, ha benyomom a kuplungot elhalkul. Kérdeztem a szerelőt, hogy ez nem a kuplung kinyomó csapágy miatt van, de azt mondta hogy a váltót kell felújitani hogy az idegesítő zaj megszünjön. Átverve érzem magam, szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Isuzu motoros B Corsám 1.5D 2001, elvittem a szerelőhöz, mert a kuplung nagyon fent fogott és bowdent is kellett cserélni. Kuplung szettett kellett cserélni, majd azután a váltó érezhetően finomabb lett, de egy zörgő, csörgő zaj jött ki, ha benyomom a kuplungot elhalkul. Kérdeztem a szerelőt, hogy ez nem a kuplung kinyomó csapágy miatt van, de azt mondta hogy a váltót kell felújitani hogy az idegesítő zaj megszünjön. Átverve érzem magam, szerintetek? Nincs kizárva, hogy a váltódban a nyeles tengely csapágyas. Ezt tipikusan úgy lehet észrevenni, hogyha benyomod a kuplungot, akkor elhallgat a zörgés. Az a helyzet, hogy ezeknél az öreg masináknál gyakran előfordul, hogyha megbolygatod a dolgokat, kicserélsz valamit, ezzel egy másik alkatrész hibáját hozod előre. Szét lett véve a motor, váltó, ki lett cserélve a kuplung szett, valószínű eleve nem volt már tökéletes a váltód, de még nem volt hangja, de most a bolygatás, kuplung csere előre hozta a hibát. Aztán a másik dolog, nemtudom milyen kuplung szett került bele, de ezek a manaspág kapható utángyártott szarok szintén nem arról híresek, hogy a minőségük a gyárival teljesen megegyező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tony69 Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts